Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3412
Hei freaks,

Trenger ett kjapt svar her.

Har en lillesøster som vil bli med meg i bursdag til min tante i dag.
Stemor nekter henne dette og truer med å melde meg til politi dersom jeg tar henne med.
Min far sier det er greit at hun blir med.

kan dette regners som kidnapping?
Sist endret av Mellem92; 29. august 2015 kl. 12:10.
Hvis stemoren din faktisk anmelder deg så tror jeg neppe det vil føre noen vei, med de omstendighetene du beskriver er dette ikke noen kidnapping. Sånn generelt høres det ut som det er noen alvorlige problemer i familiesituasjonen din som burde tas tak i.
Det blir lettere å gi et skikkelig svar hvis vi slipper å gjette oss frem til familieforholdene dere. Hvem er jentas foresatte? Det er det som er relevant her. "Stemor" og "min far" forteller oss pent lite om det.
Hvis din far, også er er far til din søster, og din stemor ikke har noen biologisk relasjon til deg eller din søster, så har hun ikke så mye hun skulle sagt, når din far har sagt ja.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det blir lettere å gi et skikkelig svar hvis vi slipper å gjette oss frem til familieforholdene dere. Hvem er jentas foresatte? Det er det som er relevant her. "Stemor" og "min far" forteller oss pent lite om det.
Vis hele sitatet...
Andre sentrale element er jo alder - er lillesøstra 17 og har lyst å besøke si tante, så skal det mykje til før foreldra har lov til å hindre det. Det er ein glidande overgang i sjølvbestemmelsesrett, mellom ingen som nyfødd, og nær total når ein nærmar seg myndighetsalder.
Har erfaring med sånne stemødre.

Man sier jo at man ikke skal synke til "deres" nivå, men hvis du har noe du kan anmelde henne for, f.eks narkotika så ville jeg truet henne med det.
Sist endret av halfagram; 29. august 2015 kl. 13:29.
Trådstarter
Jeg og min søster deler samme far, min stemor er hennes biologiske mor.
Hun er 8 År, jeg er 23
Sist endret av Mellem92; 29. august 2015 kl. 13:41.
Sitat av Mellem92 Vis innlegg
Jeg og min søster deler samme far, min stemor er hennes biologiske mor.
Hun er 8 År, jeg er 23
Vis hele sitatet...
Har du tillatelse fra en foreldre i hjemmet til søsteren din og søsteren din ikke blir fysisk tvunget har du ditt på det tørre. Altså. om din stemor og din far fortsatt er gift/bor sammen er det null problem.

Om faren din derimot er skilt to ganger, søsteren din er hos moren sin nå, kan du ikke dra hjem til henne og hente henne ut fra morens hjem. Da må du ha morens tillatelse.
Jeg ville tatt henne med, hun har ingen sak her. Det er snakk om å besøke en tante her. Tror stemoren din har alvorlige psykiske problemer da.
Jeg tror ikke du burde ta henne med ettersom moren hennes biologisk sett er nærmere din søster enn det du er. Om din stemor truer med å saksøke, er det da så utrolig viktig å ta din lillesøster med?
Trådstarter
Takk for svar folkens, jeg tok henne med.
Hun sier det er lenge siden hun har hatt det så gøy som i dag.
Som noen av dere påpekte så ja, hun er ikke helt grei oppi nøtta, og det går rett mot skillsmisse.

Case closed
Sitat av Mellem92 Vis innlegg
Takk for svar folkens, jeg tok henne med.
Hun sier det er lenge siden hun har hatt det så gøy som i dag.
Som noen av dere påpekte så ja, hun er ikke helt grei oppi nøtta, og det går rett mot skillsmisse.

Case closed
Vis hele sitatet...
Godt å høre hva du valgte. Barnas ønsker skal alltid komme først. Bare synd det ikke alltid er sånn i praksis.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tror ikke anmeldelsen hennes ville gjort noe, men dette er selvfølgelig dårlig gjort. Kidnapping blir kanskje litt for drøyt, men det at hun truer med dette er bare tull.
Syntes det er flott du tokk henne i bursdagen, har selv en stepappa som nekter å la meg dra på fest, og knapt gå ut av hus (i og med at jeg ikke er den beste på skolen) og mamma er redd for å imot si han, så alt han sier er det som skjer...