Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2770
Hei. Jeg skal jobbe i ett bryllup i sommer, og jeg ble bedt om å komponere et lite barkart, typ 4 longdrinks. 2 eller 3 komponenter, feks. Gin Tonic, eller Tequila Sunrise(tequila,rom,grenadine), som kan lages uten bostonshaker.

Til spørsmålet, har ganske lite bar erfaring, så kan noen med skillsa komponere et barkart på 4 ikke så avanserte longsdrinks som har et variert smakspekter, søt, sur, bitter og noe annent godt? Det er ikke noe knust is i "baren" der, bare hele cubes.

Om det er drinker dere har funnet opp selv gjør det ikke noe
Tror kanskje jeg ville kutta ut romen og heller hatt i appelsinjuice i tequila sunrisen din...

Over til litt tips.
Første jeg ville gjort var å ha ferdig sourmix(sukkerlake og sitron/lime-juice) i en flaske(eller tre...). Dette gjør shit drittenkelt å mekke opp. Du har ikke boston-shaker? Kjøp et par hundre røre-pinner(koster ~null), la folk fixe det selv.
Regner med at du har fullt utvalg i blandevann? Cola, Sprite, Ginger Ale, Club Soda, Tonic og Russian?
Da har du allerede massevis av det folk har lyst på, og det er det folk kommer til å drikke anyways. Har komponert barkart til bryllup, fester og whatnot tidligere og uansett hva du setter på barkartet så drikker folk stort sett sprit+blandevann. Men selvfølgelig er det hyggelig med noe annet også.
Ha massevis, virkelig massevis, av ferdig kuttet lime/sitron til garnityr.

Men, du vil ha en 4 longdrinks; sjekk ut disse
Tom Collins/Gin Fizz
Dark 'n' Stormy
Margarita(server den på rocks, funker fett)
Shark's Tooth
Tequila Sunrise(er jo knall da)
Negroni

Om du trenger noe søtt og fint til jentene så lager du daquiris i longdrinkgalss; 1mål sourmix, 1mål vodka og hell opp i juice av hva du har liggende(fersken, eple, whatever). Blir enda kulere om du trøkker i et halvt mål med likør av samme type frukt, men det er ikke nødvendig.
Er veldig svak for denne type drinker selv. Spess med vodka, ferskenjuice og ferskenlikør(peach tree), toppet med bittelitt soda; blir vakkert.
Sist endret av moret; 10. juni 2015 kl. 15:04.
Enig i alt moret sier, sourmix og ferdig oppskåret garnityr gjør jobben veldig mye raskere.

ett par to-tre stegs longdrink som ikke er nevnt:

Screwdriver
Fjellbekk
Cuba Libre
Sea Breeze
Woo-Woo
diverse ice tea
Gin Tonic. Mange som liker den og stort enklere drink finnes vel ikke?
4cl Gin over is og fyll glasset med Tonic. Lime til garnityr og smaksforsterker.
Meldem
Trådstarter
Tusen takk for gode råd, skikkelig bra! Tror jeg går for Dark n Stormy, Sharks Tooth, Tequila Sunrise og en Peach Daquries, så kan de be om noe annet hvis de vil ha det, feks GT osv. Hørtes det greit ut eller?

Hvor kjøper man rørepinner?
Sitat av Bomboklat Vis innlegg
Tusen takk for gode råd, skikkelig bra! Tror jeg går for Dark n Stormy, Sharks Tooth, Tequila Sunrise og en Peach Daquries, så kan de be om noe annet hvis de vil ha det, feks GT osv. Hørtes det greit ut eller?

Hvor kjøper man rørepinner?
Vis hele sitatet...
Høres dritbra ut.
Rørepinner får du hos "party"-butikker, der man selger ballonger og partyhatter. Eventuelt Alt Om Bar/barbutikken om du holder til i Oslo
Meldem
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Tror kanskje jeg ville kutta ut romen og heller hatt i appelsinjuice i tequila sunrisen din...
Vis hele sitatet...
Haha, prøvde så hardt å ikke skrive rom istedet for tequila, men jeg klarte å fucke opp uansett

Tusen takk for hjelpen Moret, og dere andre