Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1060
Jeg er midt i eksamensperioden nå, og er på utkikk etter pianomusikk som likner introen til "St. James Infirmary" av Hugh Laurie.
https://www.youtube.com/watch?v=E1x7AeEogGM

Jeg er ikke ute etter klassisk piano, men heller ren pianomusikk innenfor Blues- og Jazz-sjangeren. Denne musikken er relativt ny for meg, og jeg har ikke noen særlig kunnskap om emnet, så jeg hadde satt pris på litt hjelp fra dere. Hvilke andre begavede artister spiller liknende, eventuelt enkeltlåter?

Tusen takk på forhånd.
Hilsen Bendik
Nå er det klassisk piano jeg selv studerer, så er ikke veldig bevandret i den rytmiske grenen. Men selv synes jeg i hvert fall jazzpianistene Bugge Wesseltoft (Norge) og Jan Johansson (Sverige) er gode, så du kan jo sjekke dem ut.

Edit: Ser du spør etter ren pianomusikk. De jeg nevnte har vel gjerne akkompagnement til, men bør allikevel gå fint å spille pianostemmen for seg selv.
Sist endret av zorro; 13. desember 2012 kl. 14:46.
Sitat av zorro Vis innlegg
Nå er det klassisk piano jeg selv studerer, så er ikke veldig bevandret i den rytmiske grenen. Men selv synes jeg i hvert fall jazzpianistene Bugge Wesseltoft (Norge) og Jan Johansson (Sverige) er gode, så du kan jo sjekke dem ut.

Edit: Ser du spør etter ren pianomusikk. De jeg nevnte har vel gjerne akkompagnement til, men bør allikevel gå fint å spille pianostemmen for seg selv.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Har hørt mye på begge! Jan Johansson er jo helt fantastisk, og det er ingenting som setter meg i mer julestemning enn Snowing on my piano av Bugge. Men skulle gjerne hatt litt mer blues inn i bildet. Igjen, takk for svar.
Sist endret av bendiks; 13. desember 2012 kl. 14:55.
Sitat av bendiks Vis innlegg
Jeg er midt i eksamensperioden nå, og er på utkikk etter pianomusikk som likner introen til "St. James Infirmary" av Hugh Laurie.
https://www.youtube.com/watch?v=E1x7AeEogGM
Vis hele sitatet...
Hei! Introen på sangen du linket til høres ut som "Summertime"

Finnes mange kule versjoner av den sangen så søk rundt om du liker den! F.eks