Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2242
Hei, jeg lurte på om noen av dere vet om knsu blir varmt nok til å antenne thermite.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Jeg har ikke testet det, men jeg tror ikke den greier det.
Om du har begge thermite i veldig fint pulver så skal det gå ann å tenne med stjerneskudd.
Selv tenner jeg bare på med MG-bånd.
Jeg testet med kalium perklorat og sukker og det funka for meg.
KNSU tente ikke thermite for min del, men en fyrstikk er mer enn bra nok viss det er godt blandet.
Sitat av zebbern Vis innlegg
Jeg testet med kalium perklorat og sukker og det funka for meg.
Vis hele sitatet...
Hvilket er noe heeelt annet enn KNSU med tanke på brenntemperatur.
Sorry, trudde det kunne være noe av det samme.
Det som funka for meg var ihvertfall dette: Kalium perklorat og sukker, flyingfish lunte,visco og svartkrutt
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Kvaliteten på thermitet og måten du primer på har nok mye å si her. Vet ikke om "stepped prime" hjelper.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Såkalte "incendiary mixtures" greier å tenne thermite. [Link]
Hvilken temperatur smelter aluminium på?
Den siste røykbomba jeg lagde smeltet aluminiumsboksen jeg lagde den i så kansje det faktisk er varmt nok til å tenne thermite.
Det er 660.32 °C (http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium).

Antenningstemperatur og smeltetemperatur er ganske forskjellig da.
▼ ... over et år senere ... ▼
Kor masse varme trenger Thermite for å antenne seg?:S
Dette svaret vil gjer verdagen til enkelte lettare!
du kan tenne på med en gassbrenner vis du har en fin blanding

http://en.wikipedia.org/wiki/Thermite
Sist endret av sykofant; 15. februar 2009 kl. 03:59.
Jeg tenner mitt thermite med en fyrstikk. Det tenner ekstremt ekstremt lett. Har ikke prøvd med lighter, men det hadde sikkert fungert det og. Har kastet fyrstikker fra avstand på thermite mix-er, og de setter fyr så snart fyrstikken når thermiten.

Tror desto finere alu, desto lettere er det. Jeg blander thermiten ekstremt godt da.
ettersom jeg har fått med meg funker magnesiumbånd veldig bra, men jeg fikk ikke fyr på min nå i helga, noen som vet grunnen? hva skla til for å tenne den? prøvde med lighter, fyrstikker og grisehyl.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Har prøvd med sort jernoksid, rød jernoksid og kobberoksid, og samtlige lot seg antenne av litt svartkrutt i mealform med litt aluminium tilsatt. La det halveis oppå, halveis ved siden av thermiten og blandet svakt i et lite område. Fungerer flott. Ellers har falling leaf-lunte (metallgnister) fungert fint. Har ikke prøvd visco. Om jeg har ork kan jeg prøve til helga med visco, blackmatch og svartkrutt alene. Og sikkert sukker/KNO3.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Alt som forbrenner Al vil funke bra i mitt hode.
Bland BP med 25% Al så får dere nokk fyr.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg tror at en storm fyrstikk ville gjøre susen. Brenner bra og det beste er at den ikke kan bli blåst ut med mindre du bruker en kompressor.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av Kasan13 Vis innlegg
Jeg tror at en storm fyrstikk ville gjøre susen. Brenner bra og det beste er at den ikke kan bli blåst ut med mindre du bruker en kompressor.
Vis hele sitatet...
En stormfyrstikk tenner thermite fint.