Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  520 58768
Synes allikevel at det å vente i flere uker på svar etter et allerede betalt kjøp er uhørt. I så og si alle tilfellene hvor jeg har handlet på internett (MYE) har jeg fått svar i løpet av alt i fra under en time til flere dager.

De som brukte for lang tid har jeg rett og slett sluttet å kjøpe ting ifra, men de med god kundeservice innbyr til mer handel. Tror Keten har kasta en god del kunder på sjøen når han likesågodt kunne ha kommunisert ved snailmail.

Husk at når dere skal "klage" på at han bruker lang tid på å svare; vær heller høflig og spør om en grunn til dette. Ikke gå rett i et frontalangrep og begynn å anklage han for å være treg og så videre. Du kan jo si at du frykter din forrige mail ikke kom frem, for så å sende en ny en. Svarer han ikke på den, si du ikke trodde den forrige kom fram heller. Lag i alle fall ikke en shitload mailadresser og spam han, da bare utsetter du ditt eget svar.
Helt sant det dere sier. Ser ikke bort fra at han veldig lite av disse kjemikaliene på lager, og må skaffe dem før han kan sende dem til oss. Noe han selvsagt ikke vil inrømme. Jeg får forresten en stor bestilling varer på mandag. En på forumet som kjørte ned og henta dem.
Jeg er helt enig med deg der, Bjølg. Men duden har så mange kjemikalier, til en godt pris! Da er det nesten verd dårlig kundesevice og leveringstid.

Sitat av pyrotekniker Vis innlegg
Helt sant det dere sier. Ser ikke bort fra at han veldig lite av disse kjemikaliene på lager, og må skaffe dem før han kan sende dem til oss. Noe han selvsagt ikke vil inrømme. Jeg får forresten en stor bestilling varer på mandag. En på forumet som kjørte ned og henta dem.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det er slik. For når jeg bestilte German Dark, så måtte jeg vente ca. 2 uker på å betale, fordi han hadde ikke på lager.
Sitat av pyrotekniker Vis innlegg
Helt sant det dere sier. Ser ikke bort fra at han veldig lite av disse kjemikaliene på lager, og må skaffe dem før han kan sende dem til oss. Noe han selvsagt ikke vil inrømme. Jeg får forresten en stor bestilling varer på mandag. En på forumet som kjørte ned og henta dem.
Vis hele sitatet...
Virker ikke som han har problemer med å innrømme at han ikke har noe på lager. Han har sagt det på mail, og han hadde også svart på erythritolet, men den mailen hadde jeg fått mens jeg var i polen, og fikk dermed ikke sett den før nå :/ Han fortalte meg også at en del kjemikalier måtte han fremstille selv.

Jeg snakka også med han om dårlig leveringstid til Norge, og han sa at å sende til Norge var en ganske vanskelig affære. Han sa også at mange dårlige poster om han på andre forum var skrevet av "konkurrenter" som ville gi han et dårlig rykte. Men om det er sant eller ikke skal ikke jeg uttale meg om. Men i det hele tatt virket han som en hyggelig og seriøs mann/gutt, men som sagt kan leveringen ta ganske lang tid.

Men nå er jeg hjemme i Norge med alle kjemikaliene, og det gikk egentlig veldig greit, selv om det ble noen forviklinger (som jeg ikke vil legge ut om på forumet nå med det første )
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Hvem har sagt noe om å klage med en gang? Hvem har sagt noe om å være frekk?
Jeg har sent èn "klagemail" (det er en grunn til at jeg skriver klagemail med "gåsetegn") hvor jeg høflig spurte om hvorfor han ikke svarer meldingene jeg har sendt. Jeg sa til og med "But maybe you didn't see it by accident". Dette med å opprette flere mailadresser er bare en "backup plan" som jeg kanskje setter til verks om noen få uker.
Sitat av Raptor-Rub Vis innlegg
Hvem har sagt noe om å klage med en gang? Hvem har sagt noe om å være frekk?
Jeg har sent èn "klagemail" (det er en grunn til at jeg skriver klagemail med "gåsetegn") hvor jeg høflig spurte om hvorfor han ikke svarer meldingene jeg har sendt. Jeg sa til og med "But maybe you didn't see it by accident". Dette med å opprette flere mailadresser er bare en "backup plan" som jeg kanskje setter til verks om noen få uker.
Vis hele sitatet...
Hvis du sender meg mailadressen din på PM skal jeg høre med han. Virker som han han svarer meg ganske fort i forhold til det mange andre her gir uttrykk for. Somregel svarer han meg samme dag.
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Høres bra ut, nilsen.
Jeg gir det litt tid til, men hører jeg ikke noe, så forvent deg en PM i løpet av uka som kommer
Ellers så ringer dere bare til han. Står jo telefonnummer og at han snakker engelsk. Da kan han ikke unngå å snakke med dere.
Jada, han snakker bra engelsk, så hvis han plutselig ikke gjør det i telefonen så er det noe muffens på gang
Har du fått svar enda Raptor-rub? Jeg kom plutselig på at angående henting av kjemikaliene, sa han at jeg måtte være der før 18. Juli. Dette tyder jo på at han kan være på ferie eller noe nå. Jeg har heller ikke fått svar på siste mail.
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Joda, jeg har fått svar. Glemte rett og slett å si det. Ha sa at pakken min skal bli sent denne uken. Håper det er sant!
Hvor lenge siden er det du bestillte?
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Jeg bestillte 15. Juli...
da trengte du ikke og vente lenge
▼ ... noen uker senere ... ▼
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Er ketens Anthimony - powder, det samme som antimony trisulfid`?

takk for svar
Sitat av hanse Vis innlegg
Er ketens Anthimony - powder, det samme som antimony trisulfid`?

takk for svar
Vis hele sitatet...

Nei, Anthimony et pulver av Anthimony. Mens antimony trisulfid er en legering av svovel og Antimony
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Sitat av Big B Vis innlegg
Nei, Anthimony et pulver av Anthimony. Mens antimony trisulfid er en legering av svovel og Antimony
Vis hele sitatet...

Nope, det er en kjemisk forbindelse av Antimon og Svovel
Sitat av Pyro Anders Vis innlegg
Nope, det er en kjemisk forbindelse av Antimon og Svovel
Vis hele sitatet...
Hmm.. leste en plass at får å lage det så skulle du smelte Antimon og så tilsette Svovel. Om det er legering det heter har jeg ikke peiling på, bare gjettet. Men det er nokk en kjemisk forbindelse, høres iallfall betre ut.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Er nok et kjemikalie ja, formelen er S6Sb4. Kan hende det lages på den måten, men de reagerer isåfall og blir triisulfid
▼ ... over en uke senere ... ▼
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
"Oppdatering": Jeg har nå ventet i 1 måned og 6 dager på varene mine fra KeteN. Jeg har sendt èn mail hvor jeg spurte om han visste når pakken min kommer. Har ikke fått svar. Men ett tegn til liv, det har jeg fått! For en uke eller to siden fikk jeg merkelappene til kjemikaliene som lå inni et ark med overskrift: "Labels for chemicals." Jeg ble plutselig mer positiv, men etter å ha ventet enda ca 2 uker er jeg like skeptisk...
Jeje, får se hva jeg gjør
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Trådstarter
Du må mase mye mer!
Når han endelig sender pakken din, så er han så fornøyd meg seg selv og egen innsats, at han sender deg bilde av pakken og gir deg sporingsnummer.

Får du ikke svar, så er det fordi pakken ikke er sendt, det er iallefall min erfaring.
Har du enda ikke fått det? Han er forøvrig på båttur for tiden, og kommer hjem 24., altså i morgen. Men han har vel bare vært borte litt over en uke, og du bestilte vel for...4-5 uker siden?
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Fikk kjemikaliene mine i dag!

Vet jeg kunne mast mer, men jeg ville skjekke om jeg fikk de uannset, sånn at jeg neste gang jeg skal bestille, så vet at jeg ikke trenger å mase, bare vente

Kunklusjon: Bestill gjerne fra KeteN, men forbered deg på lang ventetid, som sagt.
Tror ikke det er noen vits å mase...
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Så fint. Hva bestillte du? bildè?
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
må man ha med ID når man henter sånne pakker, eller holder det med å vise "hentelappen" ?(husker ikke hva det heter ) Er nemlig sansynligvis ikke i Sverige(holder på med pyro der) når pakken fra keten kommer og tenkte da at noen i familien i sverige kunne hente den.
Sitat av hanse Vis innlegg
må man ha med ID når man henter sånne pakker, eller holder det med å vise "hentelappen" ?(husker ikke hva det heter ) Er nemlig sansynligvis ikke i Sverige(holder på med pyro der) når pakken fra keten kommer og tenkte da at noen i familien i sverige kunne hente den.
Vis hele sitatet...
Det kommer an på. Men når jeg bestilte fra Keten, så holdt det med bare en signatur. Men noen bestillinger jeg fikk fra fra Kina måtte jeg ha med ID.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Jepp, det kommer an på hvilken måte de sender den. Ta med ID uansett, for sikkerhetsskyld.
Fikk også pakke fra Keten idag...han sendte 3 august så 20 dager er nå ikke så ille da...han har alltid svart på mine mailer...som regel samme dag, så jeg er faktisk svært fornøyd!:-)
Sitat av Labomba Vis innlegg
Fikk også pakke fra Keten idag...han sendte 3 august så 20 dager er nå ikke så ille da...han har alltid svart på mine mailer...som regel samme dag, så jeg er faktisk svært fornøyd!:-)
Vis hele sitatet...
Hvor stor var bestillingen din da? Og hvilke kjemikalier hadde du bestilt?
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Det holdt med signatur for meg også. Bestillte noen typer Al og en vekt.
Vurderer å bestille derfra snart igjen.
1 kg German Black, 2 kg Kaliumperklorat...
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
er det noen som har bestillt red gum av keten? Synes det er dyrt og på produktbildet virker det som om det er ganske store barkbiter, altså ikke oppmalt.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Bare å sikte ut barkebitene, ikke noe problem og ganske vanlig.
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Sitat av Pyro Anders Vis innlegg
Bare å sikte ut barkebitene, ikke noe problem og ganske vanlig.
Vis hele sitatet...
ok. Så det har en ganske lettopplöselig konsistens?
Keten hadde ikke red gum inne nå, men skulle pröve å skaffe til 1/3 av prisen
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Er ikke deig nei, kun pulver.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Er det noen som har kjøpt papphylser av keten her?
Jeg skal kjøpe rakett verktøy passende til disse hylsene nemlig, så jeg lurer på om noen vet/ har noen anbefalinger på spindelens lengde og diameter og også diameteren på rammerene? Diameteren på rammerne er egentlig det viktigste.

Jeg tenker at hylsene skal ha en lengde på 8 cm. Disse skal nemlig være skikkelig råe hadde jeg tenkt og jeg har ikke tenkt til å lage mange av dem, bare som avsluttning og kl. 12 tiden nyttårsaften for eks.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Rørene virker ikke så kraftige, så du må være forsiktig med hvor lang core du skal ha
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Trådstarter
Jeg har papprør fra Keten, og de er ikke egnet til raketter. De er alt for tynne, og er laget av noe som ser ut som laveste papirkvalitet.

Dersom du bare skal lage noen få motorer er det best å rulle hylser selv. Bruk rammeren som mal, så får du perfekte hylser.
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Sitat av Bang Vis innlegg
Jeg har papprør fra Keten, og de er ikke egnet til raketter. De er alt for tynne, og er laget av noe som ser ut som laveste papirkvalitet.

Dersom du bare skal lage noen få motorer er det best å rulle hylser selv. Bruk rammeren som mal, så får du perfekte hylser.
Vis hele sitatet...
hmm synd

Men hva tror du om å bruke det til whistle raketter? Har du eksakt ID på hylsene? skal uansett bruke de til fontener regner jeg med, og vil ikke ha for liten eller for stor rammer

Takker.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
sorry for å bumpe en såpass gammel tråd.
men lurer på om keten har tatt seg i ørene,ellerer han treig enda?
vurderer og legge inn en bestilling om 1 uke.
Tenkte jeg skulle spørre om det samme så jeg er hvertfall glad for at du spurte.
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Ja, jeg har inntrykk av at KeteN er ganske rask når det gjelder små bestillinger, men med store kan det ta litt tid etter min erfaring. Men ikke vær redd for at dere ikke skal motta varene deres osv. Jeg har bestillt en god del fra de, og jeg har alltid blitt fornøyd!
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sendte e-post til Keten tidligere i dag og fikk svar ca. 1 time etter. Så er i alle fall liv i dem/han.
Vet at det er liv der nede i Polen ja!

Stilte noen spørsmål ang. diverse kjemikalier osv.
Da fikk jeg svar nesten umiddelbart og et par dager etterpå begynte han nesten å mase om jeg ville handle eller ikke.

Lurer bare på om denne entusiasmen for å betjene eventuelle kunder forsvinner når han mottar pengene sine.
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Lurer bare på om denne entusiasmen for å betjene eventuelle kunder forsvinner når han mottar pengene sine.
Vis hele sitatet...
Tror egentlig ikke det, Nitro. Som sagt har jeg handlet en del der, og selv etter jeg har betalt, så har han svart raskt på spørsmål om diverse ting og vært veldig hjelpsom. Kjøpte noen saker derfra tidligere i sommer, og til tross for at Lukasz da lå på sykehuset fikk han satt i gang med bestillingen min og kom nesten umiddelbart med fraktkostnad o.l.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
dere er dumme som bestilte fra keten å ikke fra czort http://czort.cba.pl/cennikeng.htm
hørt om noen fra flashback i sverige som har bestilt der fra, men er det noen her inne som har noe erfaringer fra denne siden? frakt priser å sont? ikke no` problem for meg å dra tel sweden i så fall...
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Du er drøy når du sier det! Har brukt czort to ganger, og han er effektiv og billig, men det skorter på kvaliteten når det gjelder fyrverkeriaktuelle kjemikalier! Perkloratet er nytteløst til blått, det samme med kloratet. Magnaliumet er dog brukbart og noen syntesekjemikalier!
Very Important Pyrotechnician
Har bestillt hos både Keten og Czort og har både gode og dårlige erfaringer. (med begge)
Egentlig har jeg ikke så veldig lyst å utbrodere fordeler og ulemper med disse på et åpent forum. Men la meg si det slik, jeg har ikke lyst å "miste" noen av de...
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av kkk_MoTo Vis innlegg
dere er dumme som bestilte fra keten å ikke fra czort http://czort.cba.pl/cennikeng.htm
hørt om noen fra flashback i sverige som har bestilt der fra, men er det noen her inne som har noe erfaringer fra denne siden? frakt priser å sont? ikke no` problem for meg å dra tel sweden i så fall...
Vis hele sitatet...
Keten har et mye større utvalg en czort, så kan lønne seg noen ganger å bestille alt i en pakke fra keten, selv om prisene hos czort er litt finere finere.
Så du trenger ikke kalle folk dumme!

Tilbake til saken:
Har bestilt fra czort 2 ganger og har faktisk en bestilling hos han nå ble sendt for litt siden, som jeg venter på.
Flotte priser, men som Pyro_Anders sa: litt lav kvalitet på noen av varene, men det meste jeg har bestilt har jeg være veldig fornøyd med.
Frakten er heller ikke noe å si på.
Husk at 300gram går til pakking, så hvis du f.eks. kjøper kjemikalier for 2kg må du betale for en 3kg pakke, men hvis du derimot bestiller 1700gram kjemikalier så går den under 2kg pakken (som forøvrig koster ca. 150 NOK)
Sist endret av Thoryllo; 5. januar 2009 kl. 21:42.
men hvis jeg skal bestille fra keten er det samme frakt kosnadene da?