Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 8573
Sitat av Brainiac Vis innlegg
ville ikke akkurat kalle KNO3 for sprengstoff da
Up: Det jeg mente var det at de er strengere på å selge KNO3 til private, slik som B0mb3rm4n sa
Vis hele sitatet...
Vi får nå se, min morfar er tydeligvis posetiv på at jeg skal få mitt krista-k, så han har ikke gitt seg enda
Kan være jeg får tak i selvom.. Jeg håper iallefall det, for jeg begynner å nærme meg tom.. har bare 1kilo kno3 igjen!
Sprengstoff... Nå har jeg hørt det også. Her ser man konsekvensene av hva feilinformasjon og |<€\/\/|_5 (kewls) kan gjøre. *skyter de i hodet*
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Blir vel snart så vi må begynne med hjemmeproduskjon fra urin?
Nei, vi har vel noen f**ns ungdomspøbler å takke dette for (som det er alt for mange av her..).
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av Pyro Anders Vis innlegg
Blir vel snart så vi må begynne med hjemmeproduskjon fra urin?
Vis hele sitatet...
Haha, ser for meg hagen min men fult av bøtter med urin som jeg lager kno3 og fosfor av Huff. Nå har vi vell gått litt OT.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Nå må vi ikke tro det at det er helt slutt på KNO3. Det var bare kjempe billig gjødsel.

KNO3 går det jo alltid ann å skaffe

Men ingen ønsker jo at KNO3-gjødsel fjernes.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Brainiac Vis innlegg
ville ikke akkurat kalle KNO3 for sprengstoff da
Up: Det jeg mente var det at de er strengere på å selge KNO3 til private, slik som B0mb3rm4n sa
Vis hele sitatet...
Litt feilformulert ja

Nei viss jeg først skal utvinne noe fra piss, så er det Urea. Så blir det nitrourea på meg

Og er det ikke slik at de på bondegård ikke trenger KNO3? Men gartnere?
jupp.. KNO3 brukes til gjødselvanning i drivhus... brukes vel ikke i landbruket så vidt meg bekjent
Sitat av Up Vis innlegg
Litt feilformulert ja

Nei viss jeg først skal utvinne noe fra piss, så er det Urea. Så blir det nitrourea på meg

Og er det ikke slik at de på bondegård ikke trenger KNO3? Men gartnere?
Vis hele sitatet...
Isåfall er jeg meget heldig, da min morfar skal høre med en som driver et svært gartneri om han kan skaffe til oss. Han gartneri-fyren selger både masse planter og blomster og mye annet drit. Han MÅ da ha tilgang på krista-k!*
Må ha det! bare MÅ ha det!
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Sitat av B0mb3rm4n Vis innlegg
Isåfall er jeg meget heldig, da min morfar skal høre med en som driver et svært gartneri om han kan skaffe til oss. Han gartneri-fyren selger både masse planter og blomster og mye annet drit. Han MÅ da ha tilgang på krista-k!*
Må ha det! bare MÅ ha det!
Vis hele sitatet...
Når du sier "drit", mener du da gjødsel? Spør etter AmNitra også
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvordan skal jeg få KNSU ned i Raketten min?
Når jeg har varmet det opp og det er flytende. Hvordan får jeg det ned i røret mitt? det er 13mm . Bruke trakt er vell nytte løst tenker jeg.
Sitat av Up Vis innlegg
Litt feilformulert ja

Nei viss jeg først skal utvinne noe fra piss, så er det Urea. Så blir det nitrourea på meg
Vis hele sitatet...
Lurer på hva jeg har tenkt mine 40kg Urea til da!
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Sitat av pyrotekniker Vis innlegg
Lurer på hva jeg har tenkt mine 40kg Urea til da!
Vis hele sitatet...
selge?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av PyroGant Vis innlegg
Hvordan skal jeg få KNSU ned i Raketten min?
Når jeg har varmet det opp og det er flytende. Hvordan får jeg det ned i røret mitt? det er 13mm . Bruke trakt er vell nytte løst tenker jeg.
Vis hele sitatet...
Helle det nedi røret funker vell greit?
Joda, Men åssen få det ned i røret som er spm. Bruker jeg en trakt så blir den tett og faenskap og smelter sikkert oxo..
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Jeg borret ett lite hull i siden på kjelen min slik at når man heller så kommer det ut av det hullet og blir dermed mer kontrollert.
Jeg bruker mamma sin kjele:P
Ho kverker meg om jeg borrer hul i den:O andre forslag?
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Sitat av PyroGant Vis innlegg
Jeg bruker mamma sin kjele:P
Ho kverker meg om jeg borrer hul i den:O andre forslag?
Vis hele sitatet...
kjøpe en egen?
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Å bruke mordi sin er teit mann! Det er både helsefarlig og trasig for kjelen.
Det koster desutten ikke mye for en grei kjele på Jernia el.
Jo, Koster litt . Vi har sånn mongo plater som er magnetiske som trenger spesielle kjeler.
Hvor pleier dere å bruke knsu røykbombene?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av PyroGant Vis innlegg
Jo, Koster litt . Vi har sånn mongo plater som er magnetiske som trenger spesielle kjeler.
Vis hele sitatet...
Har det noe og si? Så lenge den klarer og sende varme gjennom kaserollen eller stekepanna di funker det vel? Koster 200 ca .
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Sitat av Up Vis innlegg
Har det noe og si? Så lenge den klarer og sende varme gjennom kaserollen eller stekepanna di funker det vel? Koster 200 ca .
Vis hele sitatet...
platene han snakker om er induksjons plater og hvis du ikke bruker magnetiske plater vil du ikke få noe varme i det hele tatt.

Men det er ingen annen utvei enn å kjøpe en kasserolle. Hvis ikke kan du jo bare blande sukker og salpeter i pulverform, men det gir et dårligere resultat.
Si meg, er det helsefarlig å bruke en kasserolle etter den har blitt brukt til å lage KNSU i?
Sukker er iallefall ikke farlig å ha i kasserollen, men kaliumnitrat har jeg hørt er på lik linje like farlig som vanlig bordsalt. Noen som har noe å si på det?
Kaliumnitrat er jo også helt vannløselig og dermed vil kasserollen bli helt ren etter at den har stått en time i vann, og deretter blitt vasket med skurekost og såpe. Eller er dette feil?
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Å bruke kaseroller som skal brukes i mat til pyro er ikke lov og bør ikke gjøres, punktum. KNO3 er giftigere enn bordsalt, men du kan som du sier skylle det vekk så godt at det i praksis er forsvarlig til tusen. Likevel er det noe jeg aldri tenker på å gjøre, av prinsipp. Kjemi og mat har ikke noe med hverandre å gjøre!
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Tror den dødelige dosen på KNO3 er rundt 50g.
Jeg kjøpte kjelen min på Clas for ca 40kr, og en vanlig elektrisk kokeplate er ikke dyrt det heller.
Sitat av Raptor-Rub Vis innlegg
Tror den dødelige dosen på KNO3 er rundt 50g.
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt at du kan dø av å spise en teskje salt uten vann eller mat, så er ikke da salt farligere?

Sitat av Pyro Anders Vis innlegg
Kjemi og mat har ikke noe med hverandre å gjøre!
Vis hele sitatet...
Mat er kjemi pyro anders, så det blir litt feil sakt Men jeg forstår hva du mener.

Når jeg lager KNSU bruker jeg en panne med teflon-belegg, og den er veldig lett å rengjøre
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Sitat av Masclet Vis innlegg


Mat er kjemi pyro anders, så det blir litt feil sakt Men jeg forstår hva du mener.

Når jeg lager KNSU bruker jeg en panne med teflon-belegg, og den er veldig lett å rengjøre
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke ha sammenlignet mat med kjemi. Det er bare ikke riktig!
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Sitat av Masclet Vis innlegg
Jeg har hørt at du kan dø av å spise en teskje salt uten vann eller mat, så er ikke da salt farligere?



Mat er kjemi pyro anders, så det blir litt feil sakt Men jeg forstår hva du mener.

Når jeg lager KNSU bruker jeg en panne med teflon-belegg, og den er veldig lett å rengjøre
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke med mindre vi snakker ekstreme forhold, dvs. dehydrering og sult. Bordsalt er ikke farligere, ihvertfall ikke med de tallene jeg sitter på.
Men det er ikke så veldig langt unna nei. Vi må huske at natriumklorid er et naturlig og viktig osmotisk stoff i kroppen noe KNO3 ikke er, altså kroppen er avhengig av natriumklorid.

Mat er kjemi, men ikke giftig. Og Krista K KNO3 er ikke ren KNO3, men inneholder en del andre stoffer i motsetning til den på apoteket.
Jeg bruker også teflon.

Sitat av Big B Vis innlegg
Hahaha. du setter nordlendingene i dårlig lys nå Up...
Vis hele sitatet...
Ja, og jeg som snart blir en.. Neh, foretrekker hus jeg da, er vel et finnmarksfenomen det der.
Går det ann å bruke blå kobber oksyd til å farge KNSU?
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Nei, for kald forbrenning.
Ok, fikk ikke tak i noe annet enn det så jeg håpte det virket
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ville det gått bra å blande KNO3 og sukker i pulverform og tilsette lampeolje/tennveske eller noe slikt for å få omtrent samme resultat uten den risikoen det er å smelte sukkeret?
Fant ikke noe om dette da jeg søkte, men det kan være fordi jeg søkte etter feil ord.
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Sitat av Shadow Vis innlegg
Ville det gått bra å blande KNO3 og sukker i pulverform og tilsette lampeolje/tennveske eller noe slikt for å få omtrent samme resultat uten den risikoen det er å smelte sukkeret?
Fant ikke noe om dette da jeg søkte, men det kan være fordi jeg søkte etter feil ord.
Vis hele sitatet...

Nei, hvorfor skulle det gjøre blandingen mer intim? Eller hva tenkte du på? Hvis du ikke vil smelte sukkeret bruker du krystalliseringsmetoden.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Shadow Vis innlegg
Ville det gått bra å blande KNO3 og sukker i pulverform og tilsette lampeolje/tennveske eller noe slikt for å få omtrent samme resultat uten den risikoen det er å smelte sukkeret?
Fant ikke noe om dette da jeg søkte, men det kan være fordi jeg søkte etter feil ord.
Vis hele sitatet...
Jo det funker. Jeg har lest om dette for leeenge siden. Husker ikke hvilken type olje det var, men bare prøv deg frem eller google litt.
Prøv omså med stearin.
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Sitat av Up Vis innlegg
Jo det funker. Jeg har lest om dette for leeenge siden. Husker ikke hvilken type olje det var, men bare prøv deg frem eller google litt.
Prøv omså med stearin.
Vis hele sitatet...
oj, da beklager jeg.

Hørtes litt for lettvindt ut til at man ikke skulle ha hørt om det synes jeg. Da ville ihvertfall jeg kun brukt den metoden, men hvis det er riktig og er like bra er det jo konge.
Har du lest noe om dette shadow? I såfall hvor?
Jeg prøvde i dag med våpenolje, jeg syntes det brant fortere men mindre hissig. Så røyken kom ut i ett "poff".

OT: Grattis med post 1000, up
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av smartass Vis innlegg
Jeg prøvde i dag med våpenolje, jeg syntes det brant fortere men mindre hissig. Så røyken kom ut i ett "poff".

OT: Grattis med post 1000, up
Vis hele sitatet...
Takk takk weee.

Men i allefall, det brant fortere men mindre hissig? Hva mener du da med hissig?
Men ble røykskyen mye tettere iogmed det kom i ett poff?
jeg tror kanskje han mente at det ble mindre kraft i kruttet og mer fart (brenner fortere)
Sitat av Tysker'n Vis innlegg
jeg tror kanskje han mente at det ble mindre kraft i kruttet og mer fart (brenner fortere)
Vis hele sitatet...
Rett. Ble litt dårlig formulering men røyken kom liksom som ett poff! også ble det en tett sky
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hvis det brukes mye i gjødselvanning i drivhus, hvorfor ikke bare alliere seg med blomsterfinn?
▼ ... noen uker senere ... ▼
hehe jo dett er jo det da:P jeg prøvde kalksalpeter men det ikke ikke særlig bra. ingen verdens ting skjedde. det må nok ha vært en annen type blanding enn det det skal være.
dette var kunstgjødsel
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Velkommen til forumet
Kalksalpeter, Ca(NO3)2 fungerer ikke særlig bra til røykbomber, men fungerer jo litt.
Det stemmer at for å oppnå best resultat er det litt andre blandningsforhold og metoder.

Her er en oppskrift for røykbombe med kalksalpeter:
http://www.pyroteknikk.be/?page=Oppskrifter&subpage=1

Vil anbefale deg å heller kjøpe litt kaliumnitrat (KNO3), fra FK eller en kjemikalieforhandler og lage ordentlig flotte røykbomber