Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  160 13627
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Dark german produseres ved at aluminium valses supertynt mellom papirark. Det minner om bladgull, og hvis du tar på det med fingrene, så bare forsvinner det.
Deretter puttes aluminiumsarkene i ovnen slik at papiret forkulles, og man sitter igjen med aluminiumspulver. Dette pulveret har flakform.
Men nå begynner denne tråden å gå greit offtopic her. Vi legger aluminiumsdiskusjonen død her, så kan den tas opp i en annen tråd hvis ønskelig.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Er det vits å kjøpe kalsiumkarbonat for oransje stjerner, eller er ikke disse noe særlig? Er det likt kullstjerner med unntak av "halen"?
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Orange er teit. Kjøp heller natrium(x) for gul og strontium for rød, disse kan evt. kombineres hvis du vil ha orange. Er det billig kan du jo kjøpe.
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
ja, det var billig, men da dropper jeg det Har allerede rød, men gult hadde vært noe å prøve.
hei folkens!!

Jeg satt å tenkte litt på det med stjerner, har ikke laget noen ennå. men tenkte jeg ville imponere litt etterhvert og da lurte jeg på en ting....

Er det mulig å blande sammen feks 3 fargekomposisjoner til stjerner og mixe dette til en flerfarget stjerne men en liten flash i kjernen?

da tenker jeg på en stjerne som skifter farge...feks RØD -- GUL -- RØD -- GUL -----Lang BLÅ ---PANG...

Teoretisk skal jo dette gå, men er det mulig i praksis hvis man bare legger fargene lagvis når man møller Stjernene?

Noen som har gjort dette og evt har en filmsnutt om det?
Det går fint ann, men du burde vente til hvert "farge-lag" har tørket, og du kan ikke bruke svovel komposisjoner i blandingene. Du må også sjekke om de forskjellige fargekomposisjonene ikke reagerer med hverandre.
Man møller ikke stjerner, men ruller. Du kan også pumpe stjernene, noe som kansje vil være det letteste. Da kan du bare pumpe f.eks 0,5cm blå, 0,5cm rød, og 0,5cm gul. Da må du huske å lime tynn papp rundt stjernen så den ikke brenner opp med alle fargene samtidig.

Eksempel på stjerner som skifter farge;
http://www.youtube.com/watch?v=hmxFxc5YxXw Dårlig eksempel egentlig... Det er forresten ikke min film, eller noen jeg kjenner sin. Bare fant den tilfeldigvis.
Sitat av cyberthug Vis innlegg
hei folkens!!

Jeg satt å tenkte litt på det med stjerner, har ikke laget noen ennå. men tenkte jeg ville imponere litt etterhvert og da lurte jeg på en ting....

Er det mulig å blande sammen feks 3 fargekomposisjoner til stjerner og mixe dette til en flerfarget stjerne men en liten flash i kjernen?

da tenker jeg på en stjerne som skifter farge...feks RØD -- GUL -- RØD -- GUL -----Lang BLÅ ---PANG...

Teoretisk skal jo dette gå, men er det mulig i praksis hvis man bare legger fargene lagvis når man møller Stjernene?

Noen som har gjort dette og evt har en filmsnutt om det?
Vis hele sitatet...
Det er slik fargeskiftende stjerner er bygd opp, men det er ikke bare bare, for vis du går på youtube og søker på "firework display" så finner de noen svære (12">) shells, som har fargeskiftende stjerner. Der ser du at alle stjernene i shellet skifter farge nesten på likt, og får å få til det så må du passe på at du sorterer stjernene dine etter hver tørk, slik at når du ruller på en ny farge, så er alle stjernene like store.

Å bruke flash i kjernen er ikke så bra som du tror, de får ikke noe "pang" men heller et lite "poff" (som du neppe kommer til å høre når stjernene er i et shell) og et lite lysglimt. Men det kan forsatt være en kul effekt.
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Sitat av cyberthug Vis innlegg
hei folkens!!

Jeg satt å tenkte litt på det med stjerner, har ikke laget noen ennå. men tenkte jeg ville imponere litt etterhvert og da lurte jeg på en ting....

Er det mulig å blande sammen feks 3 fargekomposisjoner til stjerner og mixe dette til en flerfarget stjerne men en liten flash i kjernen?

da tenker jeg på en stjerne som skifter farge...feks RØD -- GUL -- RØD -- GUL -----Lang BLÅ ---PANG...

Teoretisk skal jo dette gå, men er det mulig i praksis hvis man bare legger fargene lagvis når man møller Stjernene?

Noen som har gjort dette og evt har en filmsnutt om det?
Vis hele sitatet...
Flashen i midten vil nok bare blinke. Det blir jo hardt pakket, og flash smeller ikke hvis det ikke er "innestengt" i noe, det bare poffer.
Men det blir en kjempe fin effekt fordet. Jeg rullet først litt 50/50 Al/perklorat og så rød stjernemiks oppå dette igjen.
Sitat av Big B Vis innlegg
Det er slik fargeskiftende stjerner er bygd opp, men det er ikke bare bare, for vis du går på youtube og søker på "firework display" så finner de noen svære (12">) shells, som har fargeskiftende stjerner. Der ser du at alle stjernene i shellet skifter farge nesten på likt, og får å få til det så må du passe på at du sorterer stjernene dine etter hver tørk, slik at når du ruller på en ny farge, så er alle stjernene like store.

Å bruke flash i kjernen er ikke så bra som du tror, de får ikke noe "pang" men heller et lite "poff" (som du neppe kommer til å høre når stjernene er i et shell) og et lite lysglimt. Men det kan forsatt være en kul effekt.
Vis hele sitatet...
Sitat av hanse Vis innlegg
Flashen i midten vil nok bare blinke. Det blir jo hardt pakket, og flash smeller ikke hvis det ikke er "innestengt" i noe, det bare poffer.
Men det blir en kjempe fin effekt fordet. Jeg rullet først litt 50/50 Al/perklorat og så rød stjernemiks oppå dette igjen.
Vis hele sitatet...
BigB: timingen på fargeskift er ikke så viktig nå til å begynne med, men takk for svaret der..

Hanse: Det jeg kan gjøre da er bruke sånne knitreting som kjerne. da vil jeg få knitringen samt kjempefin effekt fra flashen og fargeskift....

Takker alle for fine svar her....

legg gjerne til flere svar med ideer på komposisjoner som dere har sitti å tenkt på....kanskje vi kan lage til noe
http://www.youtube.com/watch?v=KIiwuq7vKh0

denne var litt bra...

Og der lurer jeg på en type kompo.

Den på 6:41 og utover noen sekunder.

Hva kan disse være laget siden de henger så lenge?
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Sitat av cyberthug Vis innlegg
BigB: timingen på fargeskift er ikke så viktig nå til å begynne med, men takk for svaret der..

Hanse: Det jeg kan gjøre da er bruke sånne knitreting som kjerne. da vil jeg få knitringen samt kjempefin effekt fra flashen og fargeskift....

Takker alle for fine svar her....

legg gjerne til flere svar med ideer på komposisjoner som dere har sitti å tenkt på....kanskje vi kan lage til noe
Vis hele sitatet...

Ja, "crackling microstars" som kjerner blir nok flott
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Crackling er knallbra til kjerner, men effekten ødelegges av nitratholdig stjernekomp. Derfor bør kjernene dekkes med enten NClakk eller evt. voks/stearin.

Når det gjelder effekten på de bombene i filmen er det Kamuro eller Willow som er den rette betegnelsen.

Jeg testet nylig noen 4" med Shimizus Willow oppskrift, og de var kjempefine, med laaang varighet.

Oppskriften er som følger:

Charcoal Airfloat 45

Potassium Nitrate 35

Sulfur 12

Rice Starch (glutinous) 8
Jeg brukte dexstrin istedenfor, og stjernene ble knallharde.

I tillegg tilsatte jeg en dash 200 mesh titan, som ga en litt mer glitrende effekt til det hele.
Sitat av Bang Vis innlegg
Crackling er knallbra til kjerner, men effekten ødelegges av nitratholdig stjernekomp. Derfor bør kjernene dekkes med enten NClakk eller evt. voks/stearin.

Når det gjelder effekten på de bombene i filmen er det Kamuro eller Willow som er den rette betegnelsen.

Jeg testet nylig noen 4" med Shimizus Willow oppskrift, og de var kjempefine, med laaang varighet.

Oppskriften er som følger:

Charcoal Airfloat 45

Potassium Nitrate 35

Sulfur 12

Rice Starch (glutinous) 8
Jeg brukte dexstrin istedenfor, og stjernene ble knallharde.

I tillegg tilsatte jeg en dash 200 mesh titan, som ga en litt mer glitrende effekt til det hele.
Vis hele sitatet...

Hey Bang! Lenge siden jeg har sett deg.

Trengte du å prime willow stjernene?
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Sitat av Big B Vis innlegg
Det er slik fargeskiftende stjerner er bygd opp, men det er ikke bare bare, for vis du går på youtube og søker på "firework display" så finner de noen svære (12">) shells, som har fargeskiftende stjerner. Der ser du at alle stjernene i shellet skifter farge nesten på likt, og får å få til det så må du passe på at du sorterer stjernene dine etter hver tørk, slik at når du ruller på en ny farge, så er alle stjernene like store.

Å bruke flash i kjernen er ikke så bra som du tror, de får ikke noe "pang" men heller et lite "poff" (som du neppe kommer til å høre når stjernene er i et shell) og et lite lysglimt. Men det kan forsatt være en kul effekt.
Vis hele sitatet...
sorry. Så ikke at du hadde skrevet dette
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Sitat av B0mb3rm4n Vis innlegg
Det går fint ann, men du burde vente til hvert "farge-lag" har tørket, og du kan ikke bruke svovel komposisjoner i blandingene. Du må også sjekke om de forskjellige fargekomposisjonene ikke reagerer med hverandre.
Man møller ikke stjerner, men ruller.
Vis hele sitatet...
Er veldig viktig som du sier å vente til de tørker og sjekke om de reagerer sammen, men du kan fint bruke svovelholdige komposisjoner, hvor har du hørt det? Du møller stjernemixen (avogtil)


Sitat av hanse Vis innlegg
Flashen i midten vil nok bare blinke. Det blir jo hardt pakket, og flash smeller ikke hvis det ikke er "innestengt" i noe, det bare poffer.
Men det blir en kjempe fin effekt fordet. Jeg rullet først litt 50/50 Al/perklorat og så rød stjernemiks oppå dette igjen.
Vis hele sitatet...
Du bør heller bruke en dedikert flash core komposisjon. Her er en fra Bleser:

#23 Flash

Bariumnitrat 66
Aluminium, Dark 27
Borsyre 1
Dextrin 6

Disse må primes med en skikkelig varm prime, her er en som funker:

#24 Flash Igniter

Kaliumperklorat 33
Bariumnitrat 34
Aluminium, Dark 10
Red Gum 8
Antimon(III)sulfid 9
Borsyre 1
Dextrin 5

Denne gir altså ingen lyd, men et kraftig lys. Like kult spør du meg.



Sitat av Big B Vis innlegg
Trengte du å prime willow stjernene?
Vis hele sitatet...
Neh, jeg primer alt uasnett, men willow er kjempeenkelt å tenne. Nesten som TT
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Sitat av Big B Vis innlegg
Hey Bang! Lenge siden jeg har sett deg.

Trengte du å prime willow stjernene?
Vis hele sitatet...

Hehe, vært på lang sommerferie, men nå er det slutt.

Neida, prime er ikke nødvendig, men det gir forsåvidt en kul effekt det også. Litt vanskelig å forklare forskjellen på primet og uprimet, prøv selv, så ser du klar forskjell.
Sitat av Bang Vis innlegg
Crackling er knallbra til kjerner, men effekten ødelegges av nitratholdig stjernekomp. Derfor bør kjernene dekkes med enten NClakk eller evt. voks/stearin.

Når det gjelder effekten på de bombene i filmen er det Kamuro eller Willow som er den rette betegnelsen.

Jeg testet nylig noen 4" med Shimizus Willow oppskrift, og de var kjempefine, med laaang varighet.

Oppskriften er som følger:

Charcoal Airfloat 45

Potassium Nitrate 35

Sulfur 12

Rice Starch (glutinous) 8
Jeg brukte dexstrin istedenfor, og stjernene ble knallharde.

I tillegg tilsatte jeg en dash 200 mesh titan, som ga en litt mer glitrende effekt til det hele.
Vis hele sitatet...
har du noen film av dine 4" shimizus willow?

Hadde vært litt morsomt å se hvordan de 4" blir.

Vet ikke hvor stor de i filmen var, men de var sikkert 8" +++
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Jeg har film, skal prøve å få lagt den ut i morgen.
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Sitat av cyberthug Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=KIiwuq7vKh0

denne var litt bra...

Og der lurer jeg på en type kompo.

Den på 6:41 og utover noen sekunder.

Hva kan disse være laget siden de henger så lenge?
Vis hele sitatet...

Lurer på hvordan man får en sånn glitre effekt man ser fra 2:42 og utover i det klippet.
Er det magnalium? Noen som har en "yndlingsmagnaliumoppskrift"? :P
Lurer også på hvilke guldoppskrifter dere liker best?

takk
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Er nok ikke magnalium, aluminium egner seg mye bedre i glitter. Kan være hvilken som helst komposisjon, jeg er ihvertfall ikke i stand til å skjelne på de. Har ikke noe magnaliumyndling, men i gull må det være Golden Chrystanthemum.
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Sitat av Pyro Anders Vis innlegg
Er nok ikke magnalium, aluminium egner seg mye bedre i glitter. Kan være hvilken som helst komposisjon, jeg er ihvertfall ikke i stand til å skjelne på de. Har ikke noe magnaliumyndling, men i gull må det være Golden Chrystanthemum.
Vis hele sitatet...
ok. stemmer det. Magnalium gir en "strobe" effekt. altså at det "blinker".
hvor mange mesh og hvilken form skal jeg ha på Al'et for å få en slik glittereffekt du så i filmen? Vet at man må ha finere mesh for å få fyr på det grovere Al'et.
Slik jeg tror det er så trenger du faktisk ikke Aluminium til denne.

Bruk Atomisert Mg 100-325mesh

*hentet ut fra Blezers Mg #9"

Anbefales ikke for de som er nybegynnere da Mg'en er veldig reaktiv mot Vann

-------------------
eller denne

Degn, Golden Butterfly

Potassium Perchlorate 6

Aluminum, flake, bright. -325 mesh, 36 micron 4

Barium Chlorate 4

Sodium Oxalate 2

Shellac 2

Barium Carbonate 1

Dextrin 0.5
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Sitat av hanse Vis innlegg
ok. stemmer det. Magnalium gir en "strobe" effekt. altså at det "blinker".
hvor mange mesh og hvilken form skal jeg ha på Al'et for å få en slik glittereffekt du så i filmen? Vet at man må ha finere mesh for å få fyr på det grovere Al'et.
Vis hele sitatet...
Magnalium gir storbe ja, riktig det! Kan brukes i glitter og, men det vil nedbrytes etter kort tid. Atomisert Al fungerer veldig bra. 12um anbefales av bla. Bleser men jeg har god suksess med vanlig type, 44um.
De bruker kun atomisert i glitter, ikke flak, det er i flitter. Dette er en veldig stilig kombinasjon av glitter og trekullhale:

Bleser #11 Glitter

Kaliumnitrat 50
Trekull 20
Antimonsulfid 12
Aluminium, atom. 9
Bariumkarbonat 5
Dextrin 5


Sitat av cyberthug Vis innlegg
Slik jeg tror det er så trenger du faktisk ikke Aluminium til denne.

Bruk Atomisert Mg 100-325mesh

*hentet ut fra Blezers Mg #9"

Anbefales ikke for de som er nybegynnere da Mg'en er veldig reaktiv mot Vann

-------------------
eller denne

Degn, Golden Butterfly

Potassium Perchlorate 6

Aluminum, flake, bright. -325 mesh, 36 micron 4

Barium Chlorate 4

Sodium Oxalate 2

Shellac 2

Barium Carbonate 1

Dextrin 0.5
Vis hele sitatet...
Bleser #9, wtf? Det er en gul Mg komposisjon for stjerner, altså ikke glitter eller strobe Magnesium fungerer ikke til glitter eller strobe og Al er mye greiere å bruke så hvorfor ikke kjøre på det? Komposisjonen din er nok grei, men ikke noe for nybegynnere! Og så inneholder den klorat og oxalat sammen som er forbudt!


Edit: Fant en fin flashcorevideo. Se den siste (og den nest siste): http://www.pyrobin.com/files/willow2flashcore6inch.wmv
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Sitat av Bang Vis innlegg
Crackling er knallbra til kjerner, men effekten ødelegges av nitratholdig stjernekomp. Derfor bør kjernene dekkes med enten NClakk eller evt. voks/stearin.

Når det gjelder effekten på de bombene i filmen er det Kamuro eller Willow som er den rette betegnelsen.

Jeg testet nylig noen 4" med Shimizus Willow oppskrift, og de var kjempefine, med laaang varighet.

Oppskriften er som følger:

Charcoal Airfloat 45

Potassium Nitrate 35

Sulfur 12

Rice Starch (glutinous) 8
Jeg brukte dexstrin istedenfor, og stjernene ble knallharde.

I tillegg tilsatte jeg en dash 200 mesh titan, som ga en litt mer glitrende effekt til det hele.
Vis hele sitatet...

Kan også bekrefte det Bang sier om at nitrat bryter ned crackling effekten. Snakker av erfaring. Men jeg brukte mine "nitratstjerner" flere måneder etter at jeg hadde laget dem, så hvis du bruker de fort nok så skal det nok gå bra. Jeg hørte nemlig litt crackling, men mye mindre enn vanligvis.

Anyways. Stjerner som varer lenge liker vi! I finalen på et display jeg var og så på en gang, var det noen "kullstjerner" som hang ekstremt lenge! Jeg overdriver ikke når jeg sier at kullstøvet hang i minst et halvt minutt!
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Edit: Fant en fin flashcorevideo. Se den siste (og den nest siste): http://www.pyrobin.com/files/willow2flashcore6inch.wmv[/quote]

De var siiiinsykt fine
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Ja, var proft det der.
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
er det noen som har prövd å bruke KNSU som stjerner? Har de ikke nok lysstyrke for å kunne brukes?
Sitat av hanse Vis innlegg
er det noen som har prövd å bruke KNSU som stjerner? Har de ikke nok lysstyrke for å kunne brukes?
Vis hele sitatet...
De kan nok brukes, men må være veldig upraktisk, siden det er så hygroskopisk.
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Sitat av Big B Vis innlegg
De kan nok brukes, men må være veldig upraktisk, siden det er så hygroskopisk.
Vis hele sitatet...
jo det er klart, men hvis man ikke skal lagre det, eller om man lagrer de i lufttett atmosfäre burde det vel gå.
Ja, det går nok ja, men jeg ville primet de godt. Men du oppnår sikker samme effekt med en kull, svovel og KNO3 oppskrift.
Mitt knsu brenner med en veldig sterk lilla-rød flamme. Så samme effekt som BP tror jeg ikke. Muligens en blanding av lilla-rød flamme med litt gnister. Det er iallefall det ejg tror kommer til å skje.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Den lilla fargen skyldes KNO3 som brenner
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Sitat av B0mb3rm4n Vis innlegg
Mitt knsu brenner med en veldig sterk lilla-rød flamme. Så samme effekt som BP tror jeg ikke. Muligens en blanding av lilla-rød flamme med litt gnister. Det er iallefall det ejg tror kommer til å skje.
Vis hele sitatet...
vi jo tro at de brenner endel lengre enn bp stjerner også. Får pröve det en gang
Sitat av Brainiac Vis innlegg
Den lilla fargen skyldes KNO3 som brenner
Vis hele sitatet...
Det jeg mener er at flammen i knsu blir mye sterkere lilla enn i BP. Altså, det kan være mulig å bruke knsu som stjerner, så lenge man bruker shellet samme dag.
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Hvis du bruker plastskall, så skal det vel mye til at fuktighet kommer til og ødelegger stjernene?
Dette skal jeg jammen prøve!
Gleder meg til resultatene! Husk å filme !
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Jeg har _aldri_ klart å hindre fukt i å komme til KNSU uten å fryse. NC, BP, Papp, Plast, samme hva så blir det litt fukt. Fyrer du av med en gang så er det kanskje mulig, men etter litt lagring blir det kjapt ødelagt.
Jeg har lagret knsu røykgranater innrullet i papp i sikkert over en måned uten problemer med fukt og slikt.

Funker det ikke å dyppe hver stjerne i tykk, tykk nc-lakk for å gjøre dem fukt-sikre? Man kan jo coate stjernene med TT-miks etter NC-coating så man ikke får ubrente stjerner...
Plastposer dekker KNSU meget godt og har holdt i flere måneder for meg også.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Rart! Lagret noe i papprør for 2 måneder og den var forseglet med NC og BP prime. Ble fail det ja. Men dere lagrer kanskje ferdigvare inne? Luftfuktigheten har nok mye å si her. Uansett, jeg bruker aldri KNSU i fyrverkeri fordi det er så upålitelig og kommer ikke til å gjøre det. Hygroskopisk av den grad betyr feil en gang uansett..
Den ble riktig nok lagret inne på rommet mitt ja
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Okey, kan være det Men jeg vil ikke bruke KNSU med mindre Bang får utrolige resultater i stjernetest som jeg tviler litt på..
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Er det noen som vet hva slags stjernekomposisjon man bruker for å få stjernene til å "fyke" rundt slik som dere kan se noen av dem gjør på denne filmen?
http://www.youtube.com/watch?v=b_BO6...elated&search=

Kan dette være noe lignende? (hentet fra pyrocreations)

Brilliant core
Source: Composition from Shimizu[1], page 219.
Comments: This composition can be used for the cores of round stars. It gives a strong flash of light. The cores burn quickly and are self propelled when they are unevenly ignited. To prevent that, these cores should be coated with 'Brilliant core prime' (see miscellaneous compositions) untill they are round.
Preparation:

Barium nitrate....................................66
Aluminum, fine flake..............................27
Boric acid........................................1
Soluble glutinous rice starch.....................6


Var ganske mange fine shells der
tror kanskje at det er go-getters du er ute etter. fant litt om dem på pyro guide, men dessverre ikke noen komposisjon til selve stjerenen da: http://www.pyroguide.com/index.php?title=Go-Getters
men det kan jo være at du finner en komposisjon et annet sted. internettet er jo stort ;-)
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Er ikke flash core nei. Så ikke filmen, men det kan være flying fish (lager ikke lyd) eller hummere eller noe annet. Det finnes mye forskjellig.
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Sitat av Pyro Anders Vis innlegg
Er ikke flash core nei. Så ikke filmen, men det kan være flying fish (lager ikke lyd) eller hummere eller noe annet. Det finnes mye forskjellig.
Vis hele sitatet...

kunne vært det ja, men de ga så kraftig og stort lys at jeg trodde det var en stjernetype

Noen som vet om en bra kilde til realgar?(arsenikksulfid)
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Tror det kan stemme at det er "go better" stjerner:
http://www.cannonfuse.com/projects/9.asp

Noen som vet om man kan bytte ut magnesium med magnalium? Selv tviler jeg :P
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Sitat av hanse Vis innlegg
Noen som vet om en bra kilde til realgar?(arsenikksulfid)
Vis hele sitatet...
Sakset fra Passfire: "Being difficult to obtain, poisonous and very expensive, it is not used much anymore."
Tror nok du skal slite litt med å få tak i det, ja...
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Sitat av Bang Vis innlegg
Sakset fra Passfire: "Being difficult to obtain, poisonous and very expensive, it is not used much anymore."
Tror nok du skal slite litt med å få tak i det, ja...
Vis hele sitatet...
¨

ok. Hørtes ganske giftig ut . Men hvilken oppskrift ville du brukt for langvarige gullstjerner med hale da? Hadde nemlig tenkt å bruke denne komposisjonen:

Golden chrysanthemum
Source: Composition from Shimizu[1], page 221.
Comments: This produces a brilliant yellow fire dust.
Preparation:

Potassium nitrate.................................40
Aluminum (somewhat coarse flake)..................30
Sulfur............................................10
Realgar...........................................10
Hemp coal (or pauownia coal)......................2
Boric acid........................................1
Soluble glutinous rice starch.....................7

Fikk høre at den var veldig bra