Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2596
Eg har fått sporer av ein kompis og skal snart dyrka cuba-sopp (Psilocybe cubensis). Det er altså eit par månader til eg får trippa, men tankane svirrar alt no. Eg lurar på ein konkret ting:

Hender det at ein blir høglydt etter ein sterk dose fleinsopp (nivå 4 eller 5)? typ hoiing, skrik eller kraftig gråt. Eg spør fordi eg vurderer å gjera det heime i ein boligblokk, og eg vil ikkje at naboane skal koma og banka på!

Relevant bakgrunn: Eg har teke ayahuasca i totalt 10 netter, og bortsett frå kraftig hulkgråt i eit par minutt bråkte eg ikkje så veldig då — til skilnad frå ein del andre deltakarar i seremonien, som ropte, jubla eller pludra ekstatisk. Er det sannsynleg at eg vil reagera på same rolege måte på flein?

(I tilfelle du lurar, gret eg fordi eg plutseleg innsåg kven eg er utan skam. Eg har dessverre gløymt det igjen no. Men kanskje fleinsoppen kan hjelpa meg med nye oppdagingsreiser inn i og gjennom skammen.)
Har en bekjent som ble rimelig høylytt på sopp, men det var et lykke rop. Og ellers kan det sette en liten demper på trippen din om du er redd for alt naboene skal høre det. Personlig har jeg vertfall opplevd at jeg ikke klarer å høre hvor høy lyden er, feks at jeg har på virkelig lavt på anlegget og tror det er drit høyt.
De færreste blir bråkete på flein. Isåfall er det mest sannsynlig pga latterutbrudd. En sjelden gang kan folk bli psykotiske og redde, det kan føre til litt bråk, men det er ikke normalt.
Latterutbrudd som mental sier.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heller bekymre deg for hvor høyt du spiller
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal ikke repetere det folk har skrevet før, men du kan lett få latterkrampe under sopptripp. Vi snakker om 30 min+ men konstant latter, kan fort bli høylytt eller bråk hvis det ikke er skikkelig tette vegger mellom naboene.

Eller så tror jeg du ikke skal bekymre deg så mye, pleier ikke å bli veldig mye bråk og rot under en tripp hvis du har rett innstilling (setting) og koser deg.
Stor gutt's Avatar
Trådstarter
13 2
Takk for svara! Litt/mykje latter burde vera greitt, ja, det er ikkje sånn ein blir redd av. Nyttig å vita at eg kanskje ikkje skjønar kor sterkt anlegget står på.

Interessant poeng at bekymringa for bråk kan påverka trippen. Det er i alle fall ein tanke om eg kan finna eit betre alternativ, kanskje ei hytte eller noko.

Psykose er eg ikkje så redd etter å ha overlevd bufo alvarius, men ein dårlig trip kan jo hende alle. Eg har tenkt å ha tripvakt når dosene byrjar krypa over tretaler, håpar han greier å roa meg ned om det trengst.

Hm: med "tretaler" meinte eg "tretalet", altså 3 g
Sist endret av Stor gutt; 22. juli 2018 kl. 12:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anbefaler deg sterkt å lese opp på set & setting.

For stein for å forklare, sorry.
Ja det kan skje men mest sannsynlig ikke sålenge du ikke overstimuleres av sanseinntrykk (musikk, lys osv) eller overtripper. Uansett anbefaler jeg heller å ta en chill campingtur i skogen langt unna trafikk og folk med en god venn enn å sitte hjemme å trippe der du ikke føler deg trygg og fri
Stor gutt's Avatar
Trådstarter
13 2
Sitat av travaxa Vis innlegg
Anbefaler deg sterkt å lese opp på set & setting.

For stein for å forklare, sorry.
Vis hele sitatet...
Du treng ikkje forklåra, men når du kjem deg på bakken att høyrer eg gjerne tips til lesestoff! Eg er ganske oppteken av set og setting, og held på og jobbar fram intensjonane eg skal bruka til ayahuasca, flein og mikrodosering.

Altså er spesielt mindset viktig for meg. Boka hans Michael Pollan, How to Change your Mind, som eg nettopp las ferdig, understrekte for meg kor radikalt effekten av psykedelika blir avgjort av kvar du er (både fysisk og mentalt) og kva du vil. Sabla bra bok, forresten, karakter ⭐⭐⭐⭐⭐.
▼ ... over en uke senere ... ▼
aka "Anal Funguy"
AnalFungus's Avatar
11 6
Det der kommer helt sikkert til å bli en ny hobby for deg, både dyrkinga og selve reisen. Lykke til
Sitat av AnalFungus Vis innlegg
Det der kommer helt sikkert til å bli en ny hobby for deg, både dyrkinga og selve reisen. Lykke til
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha <3

(Seint svar pga. ayahuascaretrett med både yopo og kambó )