Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3272
Er på ferie i utlandet . Frister å kjøpe en del cbd olje med 0.2 % thc ta med til Norge . Men redd for å bli stoppa og få noe på rullebladet da jobben min krever reint rulleblad. Noen som veit hva straffereaksjon er hvis jeg blir stoppa . Hvis de bare tar det fra meg uten å lage noe politisak av det tar jeg glatt med en del… Admin må gjerne flytte på tråden hvis den ligger i feil underforum.
Hvis du har en jobb som krever reint rulleblad. Glem det. Ikke risiker det. Spesielt når det faktisk inneholder THC.
Sist endret av IW2022; 24. juni 2022 kl. 11:05.
Trådstarter
28 2
Hvis jeg kjøper uten da??
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Vel, må du så må du. Hvis ikke kunne du invitert media og lagd en stor greie om at nå er det nok og at vi må innse at dette er medisin som virker for mange osv….

Men politiet kommer til å go down swinging når det kommer til disse spørsmålene om oppmykning av lovene og du risikerer bot og masse absurde møkkareaksjoner.

Men det er bare meg som snakker ut ifra frustrasjon over noe som selvsagt burde vært lovlig for ørten, ja du hørte riktig, ØRTEN år siden.

Men ingen vits i å risikere noe hvis konsekvensene er så ille at de virkelig vil føkke med livet ditt. Uten søvn på 52 timer her, over og ut
Det er ikke noe uten og det er CBD som er på narkolista uavhengig av %.
Trådstarter
28 2
Noen her som har blitt stoppa i tollen med cbd eller har fått det stoppet i tollen når de har bestilt i posten ?

Det er god medisin for meg bla mot add/adhd og indre uro/ stress/angst men redd konsekvenser da jeg har en karrierere hvor jeg jobber mot barn og unge og jobb vil kreve politiattest hvertfall hvis jeg noen gang skifter stilling innen yrket.

Sitat av NodSquad Vis innlegg
Vel, må du så må du. Hvis ikke kunne du invitert media og lagd en stor greie om at nå er det nok og at vi må innse at dette er medisin som virker for mange osv….

Men politiet kommer til å go down swinging når det kommer til disse spørsmålene om oppmykning av lovene og du risikerer bot og masse absurde møkkareaksjoner.

Men det er bare meg som snakker ut ifra frustrasjon over noe som selvsagt burde vært lovlig for ørten, ja du hørte riktig, ØRTEN år siden.

Men ingen vits i å risikere noe hvis konsekvensene er så ille at de virkelig vil føkke med livet ditt. Uten søvn på 52 timer her, over og ut
Vis hele sitatet...
Helt enig at straffereaksjon er teit og at cbd bør ikke være på narkolista . Du blir ikke fjern av det . Det er medisin som hjelper folk . Rart at myndighetene ikke ser det.
Sist endret av r0llz; 24. juni 2022 kl. 12:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av r0llz Vis innlegg
Noen her som har blitt stoppa i tollen med cbd eller har fått det stoppet i tollen når de har bestilt i posten ?

Det er god medisin for meg bla mot add/adhd og indre uro/ stress/angst men redd konsekvenser da jeg har en karrierere hvor jeg jobber mot barn og unge og jobb vil kreve politiattest hvertfall hvis jeg noen gang skifter stilling innen yrket.



Helt enig at straffereaksjon er teit og at cbd bør ikke være på narkolista . Du blir ikke fjern av det . Det er medisin som hjelper folk . Rart at myndighetene ikke ser det.
Vis hele sitatet...
CBD står ikke på narkotikalista. Er listet opp som et reseppliktig legemiddel. Dermed så vil straffen være basert på dette. Sekundet CBD 'olje' inneholder THC, så vil det i praksis være mulig og bli tatt straffemessigt på import av et narkotisk stoff. Men såfremt produktet ikke vil slå ut på THC, så regnes det som import av et legemiddel.

Sitat av Dough Vis innlegg
Det er ikke noe uten og det er CBD som er på narkolista uavhengig av %.
Vis hele sitatet...
Kan du ref meg til hvor hen på NL CBD(cannabidiol) står opplistet?
Sist endret av IW2022; 24. juni 2022 kl. 12:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mulig jeg ordla meg litt feil om den ikke er på liste er den regulert av narkotikaforskriften og å regne som narkotika.

"Alle ekstrakter fra Cannabis sativa (uavhengig av innhold) er regulert av FNs narkotikakonvensjon og narkotikaforskriften. CBD-produkter basert på slike ekstrakter er derfor å regne som narkotika."


https://www.mattilsynet.no/kosmetikk...il_norge.40118
Sist endret av Dough; 24. juni 2022 kl. 14:10.
altså det er ikke ulovlig
Vet flere som drar med seg dette fra utlandet, men ikke blitt stoppa, så hva reaksjonen er vet jeg ikke. Eneste måten du kan bli stoppa på der er om du blir tatt inn til random kontroll og de går gjennom hele kofferten.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av r0llz Vis innlegg
Noen her som har blitt stoppa i tollen med cbd eller har fått det stoppet i tollen når de har bestilt i posten ?

Det er god medisin for meg bla mot add/adhd og indre uro/ stress/angst men redd konsekvenser da jeg har en karrierere hvor jeg jobber mot barn og unge og jobb vil kreve politiattest hvertfall hvis jeg noen gang skifter stilling innen yrket.



Helt enig at straffereaksjon er teit og at cbd bør ikke være på narkolista . Du blir ikke fjern av det . Det er medisin som hjelper folk . Rart at myndighetene ikke ser det.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig ser de det. Det er bare det at politiet og tollerne tviholder på budsjettene sine og ikke vil omstille seg. Det er synd alt er digitalisert og på harddisker nå.

Kunne vært en god påminner og ha en høy stabel med henlagte voldtekter, ran, voldsepisoder osv mens de sitter der med Ståle som akkurat har klart å spare til 10 g heroin som gjør at han kan ta en pause fra gata.

Men det er vanskelig å etterforske ordentlige forbrytelser vet du. Narko har en oppklaringsprosent på 98 prosent eller noe.

Lurer på om de highfiver i gangene etter de har tatt eb fyr med typ 20 g heroin eller speed eller noe? «Bakmenn» vet du
Trådstarter
28 2
Løfter på denne … har noen blitt stoppet med cbd , jeg tenkte fjerne etikettene
Har ikke hørt om noen som har blitt dømt for å innføre eller bruke CBD.
Ganske sikker på at både cbd og thc står på narkolista, og prosenten tror jeg har veldig lite å si. Hadde jeg vært deg hadde jeg styrt unna, er ikke verdt det mtp mulige konsekvenser