Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2500
Hei, bestilte noe røykemix her for 1 uke elle 2 siden. Fikk idag et brev fra Tollen hvor dem sier at jeg trenger '' Medisinsk Dokumentasjon Kreves''

Jeg ringte dem og forklarte jeg hadde kjøpt røkelse, og spørte hvorfor dem hadde tatt det. Og hun forklarte at de kjente til dette firmaet og mente at dette skulle røykes.

Så spør jeg hvordan i all verden dem kan kreve medisinsk Dokumentasjon på noe som er 100% lovlig. Ingen ting den inneholder er ulovlig / resept belagt. Da svarer henne ''Dette er posten sin måte og si at du ikke får pakken din. Norge er veldig strenge på dette''

Hva er dette for noe tull?? Har jeg noe jeg skulle ha sagt eller er det bare og glemme?
du har jo ikke brutt en eneste regel og det er ikke fordi du kjøper fra en "kjent" side at det menes at du kommer til å røyke det, ingen regler brutt => du har rett til å få pakken din
Men hvordan skal man gå frem for å få frem det poenget da? For fremtidige hendelser, tenker jeg på.
Ja. Nettopp dette jeg prøvde og si, men fikk bare som svar at og få ut denne pakken kunne jeg bare glemme.
Hvis alt er på det rene, er det vel bare å kontakte politiet og forklare saken? En mulighet er vel å anmelde forholdet i værste fall.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Ja. Nettopp dette jeg prøvde og si, men fikk bare som svar at og få ut denne pakken kunne jeg bare glemme.
Vis hele sitatet...
Du kan fastholde at det er røkelse, men de vet jo det ikke er det, og hva står på selve pakken/posen det er oppbevart i? Tviler STERKT at det vil hjelpe å anmelde toll til politi, den vil nok bli henlagt når den treffer bordet.

Dette er nok enkleste måten for tollen å være kjip på. Sannsynligvis inneholder mixen jWh-xxx og de vil da kunne spørre etter resept. Om de hadde analysert mixen i hvert enkelt tilfelle ville det nok bli dyrt. Nå støtter de seg på erfaringer og gjør egentlig jobben sin. Selv om det suger for enkelte av oss.

Jeg hadde ikke giddet å stresse med de, og tror på at du kan glemme hele pakken. Prøv å finn et mer diskret sted å bestille fra neste gang. Forøvrig så har jeg en følelse at mer blir stoppet nå enn før sommeren.
Få en advokat til å se på saken, et brev fra Advokatfima XXX har større slagkraft enn en unggutt på telefon.
Dette er en pakke til 400kr,- føler ikke for og gå så veldig langt. Men syntes det er utrolig lusent gjort og gjørre dette om de ikke har lov.
Jeg bestilte nettopp AM-2201 i i posten uten problemer. Kom idag. Er dette egentlig "lov"? I og med at det har samme virkestoff som JWH.

Btw, Cartman Jr: Hvis du bestilte innenfor EU skal det ikke være noe problem.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Dette er en pakke til 400kr,- føler ikke for og gå så veldig langt. Men syntes det er utrolig lusent gjort og gjørre dette om de ikke har lov.
Vis hele sitatet...
Du har ofte 1 times gratis advokathjelp. Dette er mer en nok for ham til å sende ett brev med "advokat" på brevpapiret. Jeg hadde i allefall tatt å prøvd.
Slik det er nå så hever tollen seg over de norske lovene, og slik skal det jo vitterlig ikke være!
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Du har ofte 1 times gratis advokathjelp. Dette er mer en nok for ham til å sende ett brev med "advokat" på brevpapiret. Jeg hadde i allefall tatt å prøvd.
Slik det er nå så hever tollen seg over de norske lovene, og slik skal det jo vitterlig ikke være!
Vis hele sitatet...
Noen advokat byråer og anbefale? Som tar meg seriøst! Tusen takk for hjelpen freaks!
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Noen advokat byråer og anbefale? Som tar meg seriøst! Tusen takk for hjelpen freaks!
Vis hele sitatet...
Har ikke personlig erfaring med disse, men verdt ett forsøk. Link
Dette er jo utrolig lusent da. Men utav personlig erfaring med ikke nødvendigvis lignende ting, men med personer som bare er vanskelige, så er det kanskje best å enten la det være, eller få en juridisk vurdering om hvordan du burde gå videre med saken. Jeg vet at du kanskje bare vil "sette" dem på plass, men det er til syvende og sist ikke verdt det. Uansett, lykke til!

- Serenity
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Har ikke personlig erfaring med disse, men verdt ett forsøk. Link
Vis hele sitatet...
Takk. Da er mail sendt.


Sitat av SeReNiiTy Vis innlegg
Dette er jo utrolig lusent da. Men utav personlig erfaring med ikke nødvendigvis lignende ting, men med personer som bare er vanskelige, så er det kanskje best å enten la det være, eller få en juridisk vurdering om hvordan du burde gå videre med saken. Jeg vet at du kanskje bare vil "sette" dem på plass, men det er til syvende og sist ikke verdt det. Uansett, lykke til!

- Serenity
Vis hele sitatet...
Ser denne. Men fortsatt, jeg føler at jeg ikke blir behandlet på den måten jeg burde bli behandlet. Blir det ikke noe videre ut av advokat nå legger jeg dette som en død sak.
Go for it! Om det funker for deg, garanterer jeg at jeg vil følge opp om det funker om det neste jeg bestiller blir stoppa i tollen. Noen få slike advokatbrev, og de vil legge bak seg praksisen.

VÆR EN PIONÉR!
Pleier vel å funke så lenge det bestilles innenfor EØS-land og det kjøpes for under 200 kr? Varer som koster mer enn 200 kroner blir jo alltid sendt til tollen...
Du kan trygt kontakte advokat å spørre om dette er en sak de kan kjøre for deg, for så å få refundert gjennom forvaltningsloven paragraf 36:
"Når et vedtak blir endret til gunst for en part, skal han tilkjennes dekning for vesentlige kostnader som har vært nødvendige for å få endret vedtaket, med mindre endringen skyldes partens eget forhold eller forhold utenfor partens og forvaltningens kontroll, eller andre særlige forhold taler mot det."