Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2740
Jeg og en kompis har lagt merke til noe hvite prikker eller no på potten som vi aldri har sett før, men klare ikke å se noe konkret på at det er mugg.
jeg legger ut et bilde så dere kan se om dere ser noe "uvanlig".
Krystaller?
Ikke at jeg er noen ekspert på mugg men jeg syns den ser grei ut jeg!
Trådstarter
6 0
Krystaller ja, men har hatt en del av denne typen og har ikke merket disse hvite flekkene før nå den siste tiden har noen andre bilder av det jeg kan legge ut slik dere får se ?
kanskje den er buffet ut med jwh
Trådstarter
6 0
her er et annet bilde, hva er jwh ? hærtes hissig ut :O
Kan være mugg.. anbefaler ikke å røyke det. Du kan vel google bilder 'mold on weed'.
hvor lenge har du hatt det? så ikke bra ut!
Sist endret av Thawatskeburt; 9. juni 2011 kl. 20:23.
Trådstarter
6 0
har hatt det 6 dager nå, så kaster det nok! googlet noen bilder men det er bare evig forstørret, så fikk ikke noe ut av det :S
var noe , tror ikke det er så farlig om du røyker'n :P
Krystaller?
Sitat av Zitto Vis innlegg
Krystaller?
Vis hele sitatet...
forsåvidt så har ikke krystaller en så mørk farge.....
Sitat av NosNils Vis innlegg
forsåvidt så har ikke krystaller en så mørk farge.....
Vis hele sitatet...
Det kommer da helt ann på currings prosessen.

Personlig ser jeg ikke noe galt med potten bortsett fra at den har krystaller noe som er unormalt i Norge, ikke at det er speilrefleks du har tatt bildet med heller.

Men hvis du selv ikke føler deg trygg på den så ikke røyk. Det ender bare med at du får noia under rusen og sitter og tenker på det hele tia.
Unormalt med krystaller i Norge? Du er vel alle dealeres drømmekunde.
Trådstarter
6 0
Skal også sies at potten var litt våt da jeg fikk den, og at de hvite "spotsa" har kommet i ettertid.
De har vært der noen dager nå men jeg har ikke sett noen utvikling på de heller, så er jævlig usikker !
første bilde så greit ut , det andre derimot så litt tvilsomt ut. jeg vil anbefale å rive av en bit der du tror muggen er å tenne fyr på den. lukter den greit så prøv å røyk en liten bit , smaker å lukter dette greit så skal det vel ikke være noe problem.
Trådstarter
6 0
har tatt noen trekk av den og jeg synes ikke det lukter eller smaker noe merklig.
Tipper jeg venter noen dager til og ser om det har spredd seg noe mer.
Et annet spm om noen har peiling er at om det først har kommet mugg, vil det da spre seg uansett om den tørkes skikkelig ? :/
Sitat av Stoneyy Vis innlegg
har tatt noen trekk av den og jeg synes ikke det lukter eller smaker noe merklig.
Tipper jeg venter noen dager til og ser om det har spredd seg noe mer.
Et annet spm om noen har peiling er at om det først har kommet mugg, vil det da spre seg uansett om den tørkes skikkelig ? :/
Vis hele sitatet...
Tørk weeden din (bare legg den i en avis, og la den ligge noen timer), og fjern de delene du mistenker er infisert. Om det hvite kom etter noen dager er det høyst sannsynlig mugg. Du skal nok klare å redde mesteparten av den.

Tror muggen bare vil fortsette og spre seg om weeden fortsatt er fuktig, og/eller du oppbevarer den på et fuktig sted med lufttilførsel.
Ser ut som mugg enkelte plasser, klipp det bort å røyk det som ser OK ut om du må. Har du ikke forstørrelsesglass?
du kan lage iso-hasj av den om mugg er et problem
Sitat av Atheos Vis innlegg
Unormalt med krystaller i Norge? Du er vel alle dealeres drømmekunde.
Vis hele sitatet...
hahaha morsomm du... Tror du at du noen gang har røyket en toppbud i Norge? (Kansje hvis du har en kompiss eller hvis du dyrker selv) Norsk cannabis er generelt shitty forhånd til det den kunne vært.

Og jeg er ikke noe aktiv cannabis røyker nå lenger, og når jeg var for 2 år tilbake gikk jeg værtfall ikke til no dealer for og få taki...
Jeg følger heller ikke den nye kulturen og røyker gress men kun hasj.
Sist endret av Sigurd4u; 10. juni 2011 kl. 01:34.
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
hahaha morsomm du... Tror du at du noen gang har røyket en toppbud i Norge? (Kansje hvis du har en kompiss eller hvis du dyrker selv) Norsk cannabis er generelt shitty forhånd til det den kunne vært.

Og jeg er ikke noe aktiv cannabis røyker nå lenger, og når jeg var for 2 år tilbake gikk jeg værtfall ikke til no dealer for og få taki...
Jeg følger heller ikke den nye kulturen og røyker gress men kun hasj.
Vis hele sitatet...
Nye kulturen? Det er vell både smak og behag, har enda til gode å treffe noen som røyker hasj og ikke gress. Men jeg kan være enig i at god hasj slår god pot.
Cookie Monstah ^_^
Du finner ut av om det er farlig hvis du bare røyker'n ; P
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Nye kulturen? Det er vell både smak og behag, har enda til gode å treffe noen som røyker hasj og ikke gress. Men jeg kan være enig i at god hasj slår god pot.
Vis hele sitatet...
Ja og røyke cannabis buds er en relativt "moderne" ting.
og røyke hasj er sporet tilbake godt over 6000 år og marihuana buds rundt 1000 år
Jeg klarer ikke og finne direkte konkret fakta på dette nå, så jeg skriver kun fra tidligere informasjon og diskusjoner. Og google marihuana gir deg samme ressultat som og lese freak forum, 20000000000 14 åringer som spør om første gangs erfaringer og om det er farlig. Hvis noen finner kilder på noe annet, hyl ut.

Uansett jeg hadde en sammtale med en av Greenhouse sjefene og han fortalte meg at og røyke marihuana var en relativt ny ting som ble tatt opp i Europa. Mener han sa at det var en "dutch invention" altså nederlenderne som startet det. Men har ikke funnet kilder på mot eller for, so beats me.

Hasj kan spores tilbake mange mange mange tusen år og i haugevis av kulturer og værdens deler.


_jeg_ tror det kansje har noe med at de dyrket cannabis i åkere og utendørs noe som garantert gir deg en del frø, men du kan enda hente ut THC fra en stor mengde planter og få god kvalitets hasj men du kan ikke røyke budsa fordi de inneholder medium/lite THC. Men ettersom vi utviklet oss og vi fikk mere informasjon skjønnte folk at når en hunnplante fikk være alene ble store mengder virkestoff produsert noe som førte til at du kunne røyke blomsten med kraftig ressultat.
Det siste innlegget har jeg INGEN informasjon eller kilder på men tok jeg rettogslett ut av hodet. Det virker fornuftig for meg, føl deg fri til og rett evt. feil eller post nyttig informasjon.


Hvis noen har konkret informasjon om dette er det gledelig mottatt. Helt ærlig kunne jeg ikke bry meg selv med og bla gjennom mere enn 5 google pages på 3 forskjellige søk (noe jeg gjorde -_-)

EDIT: meh jeg finner dokumentasjon på at "marihuana" eller "cannabis" har blit sporet over 12 000 år tilbake men det sier ingeting om det er buds eller hasj som blir røyket.
Sist endret av Sigurd4u; 10. juni 2011 kl. 03:06.
Jeg ser med en gang at du har mugg ut fra bildet, men den kan være røykbar, og ser ikke så ille ut. I Norge gjør folk alt de kan for å beholde fukten inntil den går ut til sluttbruker for å ikke tape cash, så det er slettes ikke uvanlig. Til og med i Amsterdam har jeg opplevd at pot ofte har et lite hint av mugg.

Døm etter lukta. Lukter den kompost kaster du den, om den virker grei nok, er den sannsynligvis grei nok. Om det er noen deler av den som er mye mugg på klipper du det av. Prøv å røyk den om du er i tvil. Om du ikke får noen uvanlige effekter er det ikke noe å uroe seg over.

Men vær så snill, om du finner ut at den er urøykelig, ikke selg den videre til noen andre for å dekke tapene dine.
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Ja og røyke cannabis buds er en relativt "moderne" ting.
og røyke hasj er sporet tilbake godt over 6000 år og marihuana buds rundt 1000 år
Jeg klarer ikke og finne direkte konkret fakta på dette nå, så jeg skriver kun fra tidligere informasjon og diskusjoner. Og google marihuana gir deg samme ressultat som og lese freak forum, 20000000000 14 åringer som spør om første gangs erfaringer og om det er farlig. Hvis noen finner kilder på noe annet, hyl ut.

Uansett jeg hadde en sammtale med en av Greenhouse sjefene og han fortalte meg at og røyke marihuana var en relativt ny ting som ble tatt opp i Europa. Mener han sa at det var en "dutch invention" altså nederlenderne som startet det. Men har ikke funnet kilder på mot eller for, so beats me.

Hasj kan spores tilbake mange mange mange tusen år og i haugevis av kulturer og værdens deler.


_jeg_ tror det kansje har noe med at de dyrket cannabis i åkere og utendørs noe som garantert gir deg en del frø, men du kan enda hente ut THC fra en stor mengde planter og få god kvalitets hasj men du kan ikke røyke budsa fordi de inneholder medium/lite THC. Men ettersom vi utviklet oss og vi fikk mere informasjon skjønnte folk at når en hunnplante fikk være alene ble store mengder virkestoff produsert noe som førte til at du kunne røyke blomsten med kraftig ressultat.
Det siste innlegget har jeg INGEN informasjon eller kilder på men tok jeg rettogslett ut av hodet. Det virker fornuftig for meg, føl deg fri til og rett evt. feil eller post nyttig informasjon.


Hvis noen har konkret informasjon om dette er det gledelig mottatt. Helt ærlig kunne jeg ikke bry meg selv med og bla gjennom mere enn 5 google pages på 3 forskjellige søk (noe jeg gjorde -_-)

EDIT: meh jeg finner dokumentasjon på at "marihuana" eller "cannabis" har blit sporet over 12 000 år tilbake men det sier ingeting om det er buds eller hasj som blir røyket.
Vis hele sitatet...
for og være ærlig så tror jeg ikke det og røyke cannabis buds er en "moderne" ting som du sier , og viss du prøver og komme fram til at det er en ny "trend" så ville jeg nok si noe annet ... jeg tror nok like godt som det at buds har blitt røyka sikkert like mange år som de har røyka annen type vri og vending på planten ... et sted måtte de jo finne ut at planten var potent og sende dem tilbake i snooze modus