Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4223
Spørsmålet jeg stiller dere i denne tråden vil jeg si er veldig relevant, kanskje spesielt for de uten mye erfaring, som vurderer å prøve ut nye stoffer.

Ganske enkelt, hvor er du nå? Hadde du forestilt deg hvor du hadde endt opp når du startet med rusmidler? Når du ser tilbake på din "ruskarriere", hvilke valg ville du gjort annerledes? Er det noen valg som var vendtepunktet til en sugen situasjon (om du er i en sugen situasjon)?

Selv når jeg ser tilbake ser jeg definitivt ting jeg ville gjort annerledes:

Kokain er nok aldri noe jeg hadde prøvd om jeg visste konsekvensene av det valget. Mye morro, men lett å bli veldig glad i, samt forbløffende få kjipe ettereffekter fristet til gjentagelse. Tok ikke lang tid før det ble en del av "dra ut"-rutinen min. Dog ikke noe jeg craver etter på dagtid. Bor i latinamerika for øyeblikket hvor det er veldig billig og mye renere enn i Norge, så tenkte jeg måtte utforske det mens jeg hadde sjansen siden jeg var litt interessert. Jeg er derimot trygg på meg selv om at kokain er en vane jeg levner igjen her og ikke tar tilbake med til Norge, først og fremst på grunn av latterlige høye priser og en renhetsgrad som er på grensen til svindel. Dessuten noe som blir sett veldig mye mer skrått på i Norge enn her.

Benzodiapiner var også en tabbe for min del, siden at når jeg sluttet var problemene mye verre enn når jeg startet, og det krevde en del å kutte det helt ut, med ganske ille angst de første dagene, mye, mye verre enn dagen jeg valgte å spørre om det fra legen første gangen for litt mild nervøsitet. Å kutte det var langt fra umulig, men ikke noe jeg hadde oppsøkt i utgangspunktet om jeg var fullstendig klar over konsekvensene.

Cannabis er ikke noe jeg angrer på, selv om forbruket mitt definitivt spant litt ut av kontroll, i likhet med svært mange andre jeg vet om. "Stonermentaliteten" om at dagligrøyking er helt greit har jeg mistet litt sansen for i ettertid, selv om jeg enda nyter en joint i godt selskap eller når jeg virkelig skal kose meg. Derimot er det ikke en bong på nattbordet mitt lengre, og har ingen planer om å gå tilbake til denne usedvanlig destruktive vanen som jeg nå ser på som rusmisbruk, og ikke ansvarlig bruk, som jeg vil si jeg har klart å finne tilbake til nå.

Om noen hadde fortalt meg at jeg hadde endt opp med å prøve kokain som en konsekvens av den første jointen jeg tok som 15-åring hadde jeg nok ledd av dem, men jeg skal ikke nekte for at det nok var starten på alt, selv om jeg på ingen måte er en rusmisbruker av noe slag den dag idag, til tross for at jeg har mer erfaring med forskjellige rusmidler enn 99%(?) av Norges befolkning.

Selv om jeg ikke vil ha en legaliseringsdebatt her, frister det litt å skylde på kriminaliseringen av cannabis som en konsekvens til senere valg av rusmidler. Etter at jeg hadde røyket regelmessig en viss periode ble jeg vant til stigmaen rundt rusmiddelet jeg brukte, så jeg hadde ikke noen store problemer å utforske andre rusmidler som også var knyttet til denne stigmatiseringen. Jeg har dog trådd uhyre mer forsiktig i omgang med andre rusmidler enn cannabis og lest grundig om dem alle før jeg tok skrittet til å prøve noen av dem, noe jeg er veldig glad for den dag idag.

Jeg har også prøvd diverse Research Chemicals og et par psykedeliske stoffer, samt amfetamin og MDMA, men ingen av disse har gitt meg noen særlige problemer. Amfetamin var jeg kanskje heldig med, men jeg var livredd for å bli avhengig av dette stoffet (Takk DonVito), så jeg har kun brukt det to-tre ganger, og jeg tviler på at det er noe jeg kommer til å bruke igjen. Amfetamin er definitivt det stoffet jeg har prøvd som tar mest i forhold til det det gir.

Hvor jeg hadde vært idag om jeg aldri hadde blitt introdusert for cannabis er umulig å si, men jeg vil tro at det har tæret mer på meg enn jeg kanskje vil innrømme for meg selv. Jeg har tatt valg jeg ville gjort annerledes om jeg visste konsekvensene av dem, men har fortsatt ikke gjort noen valg som har gitt meg store problemer i ettertid.

Så nå utfordrer jeg deg: Fortell oss om dine dårlige valg. Hva ville du gjort annerledes? Å analysere din egen rusbruk kan kanskje være litt brutalt for noen av dere, men prøv å vær ærlig likevel.

edit: Jeg ser nå at denne tråden kanskje hører mer hjemme i rusdebatt enn på rusmidler. En moderator får ta den beslutningen.
Sist endret av sofa; 10. mai 2011 kl. 05:24.
Er en relativt ny bruker av andre stoffer en alkohyler. Har røyket en del Brunt å noe grønt. Har også spist lykkepiller (Ikke sikker på navnet, små hvite piller, I think.) Sammen med brunt. Var ganske så awesome, var på noe som heter Rock mot rus. (Ironisk nok) Alt ble veldig behagelig, og har aldri sovet bedre.

Har også prøvd Jwh-018, som er ganske så awesome om man ikke røyker for mye. Drysser bare LITT pulver i en rullings, og tar meg et par trekk hvert tjuende minutt. Får en helt passe buzz av det som gjør at jeg har det mer artig, og er mer selvsikker samtidig som jeg klarer å fungere normalt. Men for all del, IKKE røyk for mye. Det ender mest sannsynlig i den verste trippen din. Selv om jeg har røyket store menger av den før. Ikke sikker på hvorfor jeg ikke fikk noe bad trip. Har en vennegjeng på 10 stykker som faktisk har røyka det, og 3 av dem dro på sykehuset. (De trudde de skulle dø)
Kunne lett ha blitt kurert av søvn tough.

Videre kunne jeg tenkt og prøve shrooms eller LSD, men må stabilisere meg rent psykisk først.

Hadde jeg kunne gjort noe annerledes, så ville det vært overbruken av Jwh'en. Ga dessverre broren min to trekk av røyken min, å han fikk panikk etter 2 min. Ganske så jævlig og se på noen du bryr deg om som trur de dør. + han hadde en puls på over 200.



Sorry vis det er noen store skriveleiferre eller noen settninger som er dårlig konstruert, har ikke sovet på et døgn.

COOL STORY BRAH
Sist endret av TheGloryHole; 10. mai 2011 kl. 07:39.
Ok, here goes. Ikke mye å skryte av (rus skal man ikke skryte av uansett), men det er da noe.

Cannabis prøvde jeg for første gang for fem år siden, jeg var den gang 16, hadde akkurat begynt med så smått med alkohol, aldri røykt en sigarett i hele mitt liv. Jeg kan ikke si at jeg angrer på å starte med Cannabis (har dog et veldig kontrollert og liten bruk av stoffet), men jeg angrer helt klart i den grad at jeg ikke liker å gå bak ryggen til familien, venner og eventuel kjæreste, hvis disse menneskene ikke har samme syn som meg på saken. Det er som følger av at stoffet er høyt stigmatisert og generelt misforstått, miljøet og effektene av å være ufrivillig kriminell som setter angeren i meg. Selve Cannabisen i sin helhet, må jeg innrømme (enten dere er enige eller ikke) er det beste som har skjedd meg, med tanke på hvordan person jeg var før jeg begynte, kontra nå. Jeg har blitt mye mer raus, setter meg bedre inn i ting før jeg uttaller meg, og blitt mer lysten etter kunnskap. Tolk det hvordan du vil, men for meg er det utelukkende positivt, da jeg får frysninger av mennesker som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp. Det har aldri vært noe problem for meg å ikke røyke, heller. Jeg er for tiden i forsvaret, og det er ingen problem å holde seg unna.

Fleinsopp er også et av stoffene jeg har erfaring med. Den er veldig liten, og det er jeg glad for. Jeg har ikke veldig mye å si om det når det kommer til om jeg angrer eller ikke, for jeg angrer ikke. Men i sin helhet står det helt nøytralt for meg, da jeg for så vidt kunne tenkt meg en ny tur på det, ikke har opplevd noen negative effekter som følger av hendelsene, ei heller noen positive. Det var bare godt å få masse tanker i hodet jeg trengte å få rydda opp i, holde hjernen i gang, alltid ha noe å analysere. Ok, hvis jeg går litt mer inn i dybden på det, vil jeg gå så langt som å si at jeg er glad for at jeg prøvde fleinsopp. Det har helt klart gjort meg til en mer analyserende person. Jeg drøfter bedre tingene som opptar meg i hodet, gjør mer bevisste valg og setter meg mer aktuelle mål. Utover det kan jeg ikke uttalle meg, for de negative effektene har fortsatt å vise seg.

Alkohol er helt klart det jeg angrer mest på. Det har gjort meg til en hykler. Jeg hater det norske bildet på alkohol, men klarer ikke si nei til en pils. Jeg føler meg ikke noe bra under influensen av alkohol, ei heller dårlig, men jeg liker ikke at jeg drikker, fordi å drikke bare for å drikke ikke gir noen mening, det har ingenting for seg. Jeg drikker ikke ofte, men har på samvittigheten fra tidligere alder (er 21 nå) en alkohol-forbruk jeg ikke er veldig stolt av. Jeg hater den norske flatfylla, helgefylla, drikkekulturen, kall det hva du vil, jeg liker det ikke. Jeg ser ingenting i veien for å ta noen øl til maten, ved høytider og en sjelden helg, men hard fyll hver eneste helg slik nordmenn i tenårene/slutten av tjueåra later å sverge til appellerer ikke til meg i det heletatt. For en totalt ubrukelig og for ikke å snakke om skadelig rus skal man leite lenge etter.

Alt i alt er jeg "glad" jeg startet med cannabis, fordi det definerer hvem jeg er, hvilke valg jeg tar, mitt syn på verden og mennesker. Jeg mistrives med det faktum at jeg nyter alkohol ved sjeldne anledninger, men jeg er nok ikke aleine der. (som på ingen måte rettferdiggjør det)

Bortsett fra samvittigheten min ovenfor venner og familie er jeg stort sett fornøyd med hvem jeg er og hva jeg mener, til tross for min bruk av rusmiddler.
Hva som fikk meg til å ta mitt første trekk av cannabis, you say? Alkohol.
Alkohol Ting jeg har gjort under alkoholrusen er vel de jeg angrer mest på i livet mitt som er rusrelatert. Jeg har blant annet fyllekjørt og totaltvraka en bil etter x-antall øl. Dessuten er jeg vel egentlig en liten alkoholiker. Jeg har blitt fryktelig glad i å drikke i det siste og siden ifjor sommer har jeg vel drukket hver helg, noen ganger 3-4 ganger i uken. Dessuten er jo alkohol veldig skadelig i forhold til de fleste rusmiddler, og veldig avhengighetsskapende. Jeg angrer vel ikke akkurat på at jeg testet alkohol den første gangen, men angrer på at jeg har misbrukt det til tider og at det har forandret personligheten min så til de grader noen ganger.

Cannabis Jeg elsker cannabis. Cannabis er som en affære med en kvinne, som aldri kommer til å ende for min del. Men jeg har misbrukt det, jeg misbrukte det omtrent med engang jeg begynte å bli kjent med det. Cannabis har ødelagt mye for meg i ungdomstia, veldig mye. Jeg har blant annet brukt uffatellig mye penger på det, mistet utdannelse hovedsakelig pågrunn av misbruket og gjort meg selv til kriminell og ikke sosialt akseptert. Men jeg stiller meg bak "brsbent" her, alt i alt er jeg glad jeg er så godt kjent med cannabis, det definerer også meg som person og mitt syn på verdier og verden. Nå i dag har jeg ett veldig komfertabelt forhold til cannabis, jeg røyker sjeldent og når jeg røyker får jeg virkelig noe ut av det! Jeg koser meg veldig når jeg først får meg en joint.

Amfetamin Dette stoffet har virkelig ikke satt noe særlig nummer på meg. Men jeg har brukt det mange ganger, så noe av erfaringen er jo negativ også. Har til og med overdosert på dette nasalt ett par ganger. Har også opplevd neturer som kan beskrives som rent helvete. Pågrunn av amfetamin har jeg erfaring med metamfetamin også, noe som var en av mine værste opplevelser når det kommer til nedturer. Var 100% sikker på at jeg skulle dø i flere timer, og var ikke meg selv før en uke etterpå. Men har også veldig mange posetive minner fra amfetaminen, og jeg har aldri vært så tiltrukket at det har strukket seg mot avhengighet. Nå i dag bruker jeg amfetamin veldig sjeldent, kan gå halvår uten, og prøver stort sett å holde meg unna det. Men angrer da ikke på at jeg har brukt dette selvom det har gitt meg ett par slag i ansiktet kan du si.

Kokain Nei jeg angrer ingenting når det kommer til min erfaring med kokain. Jeg har bare posetive erfaringer med det. Har dog ikke så veldig mye erfaring med det, stoffet har alltid vært litt for dyrt for meg i forhold til rusen. Kokain har jeg kost meg med noen ganger, men det er vel ganske klart at jeg ville fått noen negative erfaringer om jeg prøvde det oftere. Jeg prøver stort sett å holde meg unna kokainen også, men blir jeg tilbudt i riktig anledning, sier jeg vel ikke nei.

GHB Vel, de to kveldene jeg har brukt GHB er en stor mølje av minner jeg ikke helt klarer å plassere. Jeg kan huske at jeg hadde det fint og koste meg stort sett. Men jeg overdosert også, sovna inn. Uten att dette endte galt på noen måte, så ser jeg nå i dag at jeg overdrev litt og var uforsiktig. Jeg fikk egentlig ikke noe forhold til denne rusen, men husker absolutt at jeg koste meg mye. Nå i dag tror jeg at jeg hadde takka pent nei til GHB, særlig om det var væske. Jeg angrer ikke på at jeg prøvde det, men jeg angrer på måten jeg gjorde det.

MDMA Jeg tror jeg fikk i meg en overdose sist jeg prøvde det, følte som jeg skulle dø i 1 time. Men kan hende jeg bare var veldig ruset, det gikk over og jeg storkoste meg resten av kvelden. Jeg har prøvd 2 forskjellige batcher, og må si jeg ikke angrer på disse få turene.

Benzodiazepiner Siden jeg husker så lite av mine dager under benzo-rus og siden det er så lenge siden jeg drev å prøvde dette, er det vanskelig for meg å uttale meg noe særlig om dette rusmiddlet. Men jeg kan huske noen behagelige og morsomme kvelder, dog har jeg vel også gjort noen rare valg ruset på de. Jeg angrer vel ikke, kan ikke huske noe særlig negativt ved å prøve de ut. Jeg tror kanskje jeg kunne blitt litt svak for rusen om jeg hadde større tilgjengelighet til dem, prøver i dag å holde meg unna.

- Jeg har brukt noen andre rusmiddler også, opiater og opioder, blant annet. Ikke så mye nevnverdig å fortelle og de har heller aldri påvirket meg negativt, iforhold til rus eller avhengighet. På en måte er jeg litt stolt av at jeg vet så mye om diverse rusmiddler og at jeg er pro-cannabis. Men jeg er veldig flau og lei for noen situasjoner som har oppstått ruset, mange jeg ville tatt tilbake i dag.
Sist endret av ZionRoad; 10. mai 2011 kl. 09:01.
Personlig synes jeg man aldri skal tenke tanken "jeg burde gjort det anderledes" eller "jeg angrer på"
Du burde ta lærdom av det du allerede har gjort og bli en smartere person som kansje kan bruke den dårlige/negative erfaringen til og gjøre noe bedre ut av neste situasjon.

Og hadde du ikke gjort den negative erfaringen da du var yngre ville du ikke sittet med lærdommen du gjør nå og dermed kunne du aldri angret. Med andre ord uansett hvor forfærdelig eller utrolig dumt det du har gjort/opplevd er, så ville du aldri kunne angret om det ikke skjedde, og med andre ord du har tapt lærdom i ditt eget liv.

Er det ikke ett ordtak som sier "bedre og angre på noe du har gjort enn noe du ikke har gjort?"

Håper jeg fikk formulert mine tanker riktig. Så til alle som har en angre tanke, vri litt på den og kansje se på det som litt lærdom av sine egene handlinger istede for ett dårlig karriære valg eller valg av feil livs vei som mange mener de gjør.

Hvis man ikke feiler vet man ikke hvordan det er og vinne!

PS: Så ja jeg har opplevd enkelte syke ting og gjort noen ganske umoralske eller sprøe ting i mitt liv, men i senere tid kunne sett tilbake på disse øyeblikkene med ekstrem lærdom. Og hendelser hvor jeg ikke har tatt lærdom har jeg satt meg selv, ubevisst i samme situasjon helt til jeg klarte og se det, og virkelig ta lærdom av det jeg gjorde.
Sist endret av Sigurd4u; 10. mai 2011 kl. 17:45.
Sigurd4u: Jeg er helt enig i at man skal bruke den dårlige/negative erfaringen til og gjøre noe bedre ut av neste situasjon! Og det er mange faktorer som spiller inn. Jeg mener selv at foreksempel setting har alt å si.

Marijuana: Den første gangen jeg prøvde det fikk jeg en såkalt "bad trip", og det var virkelig noe av det mest skremmende jeg har opplevd i hele mitt liv. Likevel har jeg altså røyket dette opptil flere ganger igjen i ettertid. Grunnen er rett og slett at det var både setting og lite kunnskap fra min side som gjorde at jeg fikk en dårlig oppelvelse. Jeg hadde drukket en del, og jeg kjente ikke folkene vi skulle røyke med. Det gjorde meg nok litt utrygg i utgangspunktet, og ettersom jeg hadde såppas liten peil ante jeg ikke hva jeg kunne forvente meg. I tillegg brukte vi en relativt dyr glassbong. Kan vel ikke klage på kvaliteten på pot'en heller, nei. Da jeg prøvde det etter dette fikk jeg en helt, helt annen rus. Jeg følte meg komfortabel i settingen, og jeg visste hvordan ting fungerte. Om jeg angrer? Neppe.

MDMA: Akkurat samme som ovenfor. I en situasjon/setting kan dette rusmiddelet gi deg den beste dagen i hele ditt liv, og i en annen kan det gi negative konsekvenser. Jeg har aldri opplevd å ha en "bad trip" på dette, men jeg har opplevd at nedturen blir hardere og at dagene i etterkant kan være ekstra tunge å komme seg gjennom fordi forholdene ikke lå til rette for det når gjorde det. Derfor mener jeg at man skal forbedrede seg og tenke seg om før man bare kaster det i seg. Hvordan er humøret mitt? Er jeg komfortabel med menneskene rundt meg? Er omgivelsene rundt meg trygge? Slike ting. Jeg må nok innrømme at dette er favoritten min, dog. Det er en helt fantastisk, ubeskrivelig rus. Alle opplevelsene mine på dette er noe for seg selv. Etter at jeg prøvde MDMA for andre gang endret noe vesentlig seg. Det høres helt teit ut, men jeg føler meg som et bedre menneske. Etter det så jeg rett og slett verden på en ny måte, og jeg er kvitt depresjonene mine. De som aldri har prøvd kan nok ikke forestille seg hva jeg prater om, hehe.

Faktisk så hadde jeg prøvd diverse rudmidler om jeg visste det jeg vet i dag. Det er skremselspropaganda og generelt dårlig kunnskap om temaet som har gjort at min oppfating av det har vært helt feil. For meg var Ecstacy et ord verre enn "satan" for en gladkristen, overvektig dame i midtlivskrisa fra Texas. Det var slike piller med et smil på som gjorde at du falt om og døde momentant. Jeg mener at mye viktig informasjon blir holdt tilbake, og det er ikke spesielt hensiktsmessig. Sånt finner man ut av før eller siden uansett. Jeg mener at man kan ha et sunt forhold til rusmidler på link linje som med alkohol.
Kort og godt til spørsmålet i tittelen; Ja, uten å nykke.

Og det går for Amfetamin, kokain, extacy og alkohol.
Enig med ztaale.

Her går det på Hasj, Amf å alkohol, å det er foreløbig bare
Sofa: Leste om kokain i førsteposten din. Du skriver at det er renere der du bor nå (latinamerika). Hva er egentlig ren kokain? Er det fremdeles blanda ut med noe greier for å få det i pulverform? Så et program på travel channel en gang, da de besøkte en kokainfarm i colombia og der produserte de det, da brukte de masse forskjellige greier.

Grunnen til at jeg spør er den, at jeg har en oppfatning av at kokain i -ren- form kanskje ikke er så skadelig for hjernen\kroppen som alle de midlene det blir utblandet med? Vet jo at kokainen man får her i norge er 15-30% rent, det skrev polisen i avisa en gang.

Det reneste man får er vel kokablader.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Jeg "viste" vel det jeg vet nå før jeg begynte med både det ene og det andre.
Føler jeg har fin kontroll på stoffene.

Har hatt perioder hvor jeg har røyket veldig mye Cannabis. Men tror ikke jeg har tatt meg en joint på 2-3 måneder nå.
Shit. Savner det ikke en gang.

Har ikke tatt Amfetamin siden romjulen. Fikk en veldig dårlig downer, siden det var noe dritt. Har ikke hatt lyst til å ta det siden.

LSD har jeg bare prøvd en gang, men har lyst å prøve det igjen. Ikke noe jeg stresser med, men i sommer kunne vært en fin anledning.

Alkohol drikker jeg alt for mye av, etter at jeg har så og si droppet alt annet. Men nå skal jeg prøve meg uten det noen uker framover. Det er tross alt noe dritt til tider.

Tror ikke jeg har prøvd noe, eller brukt veldig mye av noe annet.
Men angrer uansett ikke på noe da. Har tross alt lært veldig mye. Litt imponert over at jeg har blitt så nykter av meg.

Har dog lyst til å prøve en del annet. Kanskje jeg bare er litt lei pot og speed.
Cannabis: Det andre rusmiddelet jeg prøvde, angrer ikke ett sekund på deg min kjære.

Alkohol: Det første, og værste rusmiddelet jeg har brukt, skapt MYE problemer som kunne vært unngått.

Amfetamin: Ble jo såklart glad i dette og, men det ble aldri brukt spessielt ofte, kun under rusen jeg var gira på mer så kunne det gå mnd/ halvt år uten..

Benzo: Disse er farlige, '' uskyldige '' ved engangs bruk og for seg selv, en jævel med alkohol, kastet innpå hauevis av benzoer... Men etter episoder så ble vell bruket litt redusert hvis jeg skulle ta dem og blandet de med hasj heller.
Ikke noe mer jeg angrer på enn ecstasybruken min for 4-5 år siden. Etter overdrevent forbruk over 6-8 mnd så var ikke den siste turen noe behagelig i det hele tatt, i stedet formelig kjente jeg hjernen svi vekk og jeg ble aldri den samme igjen. Gikk inn i en dyp langvarig depresjon jeg nå har kommet meg noenlunde ut av, men har mistet all sosial intelligens som jeg en gang hadde og ser ikke den komme tilbake noensinne. Noe som er deprimerende nok i seg selv.
Det eneste jeg angrer på er mitt tidligere misbruk av cannabis. Den planten bremset ned utviklingen min til de grader. Jeg var rett og slett en rusmisbruker, eller en stoner som vi likte å kalle oss. Ganske pinlig å se tilbake på, men jeg har jo selvsagt lært noe verdifullt av det også.
sofa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Taurean Vis innlegg
Sofa: Leste om kokain i førsteposten din. Du skriver at det er renere der du bor nå (latinamerika). Hva er egentlig ren kokain? Er det fremdeles blanda ut med noe greier for å få det i pulverform? Så et program på travel channel en gang, da de besøkte en kokainfarm i colombia og der produserte de det, da brukte de masse forskjellige greier.

Grunnen til at jeg spør er den, at jeg har en oppfatning av at kokain i -ren- form kanskje ikke er så skadelig for hjernen\kroppen som alle de midlene det blir utblandet med? Vet jo at kokainen man får her i norge er 15-30% rent, det skrev polisen i avisa en gang.

Det reneste man får er vel kokablader.
Vis hele sitatet...
Det reneste man får er vel slettes ikke kokablader, som inneholder rundt 1% kokain.

Kokainen jeg får her er også garantert blandet ut med noe, men på grunn av mye konkurranse er det ingen som tenker tanken på å blande det ut med amfetamin (som sikkert er mye dyrere enn kokain her), koffein eller annet svineri. Har aldri prøvd kokain i Norge, men har lest og hørt mange historier om folk som blir oppe i 24 timer etter en liten linje kokain, noe som tyder på at det nok heller er amfetamin med kanskje bittelitt kokain i. Etter min erfaring ender jeg opp med å legge meg om jeg tar for mye, siden at senga er den eneste plassen som frister om jeg kjenner at jeg har gått over den grensen hvor det kun er gøy. I tillegg har jeg null(!) problemer med verken å spise eller sove etter, eller under kokainrusen.

Kan kanskje ta meg tiden til å skrive en "triprapport" på kokain senere, siden jeg ikke tror vi har noen rapporter på akkurat dette stoffet her på huset (som beskriver kokain uten annet tull). En fordel er jo at akkurat mine kvelder på kokain er krystallklare i minnet, så det er ikke noe som haster å få ned. Kan vel få med et bilde også som viser hvordan den ser ut her nede om jeg først tar meg bryet med en tripprapport.

Men til spørsmålet ditt, kokain i ren form er vel like farlig/ufarlig som kokain blandet ut med melis eller andre inaktive stoffer, bare at man trenger mer. Kokain blandet ut med andre stimulanter som amfetamin og koffein derimot er nok en betydelig større risiko med tanke på at blanding av stimulanter er en større påkjenning for hjertet. Har også hørt historier om kokain i Norge som er spedd ut med diverse lumske research chemicals som har en kokain-lignende effekt.

(/off topic)
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hva er egentlig ren kokain? Er det fremdeles blanda ut med noe greier for å få det i pulverform?
Vis hele sitatet...
Ren kokain er kun kokainmolekyler. Altså kun ett stoff, ikke blandet ut med noe som helst. Kind of goes without saying.

Sitat av Taurean Vis innlegg
Så et program på travel channel en gang, da de besøkte en kokainfarm i colombia og der produserte de det, da brukte de masse forskjellige greier.
Vis hele sitatet...
De forskjellige kjemikaliene er bare en del av ekstraksjonsprosessen, de blir ikke igjen i det ferdige produktet. Eventuelle utblandinger skjer senere.
Jeg vet ikke helt jeg, blir dumt å si ja. Men, jeg angrer litt på at jeg lot det gå så langt med diverse stoffer, at jeg ikke stoppet tidligere med å bruke forskjellige ting ofte over lang tid.

Jeg ville nok ikke røyket store mengder hasj hver eneste dag igjen, men igjen, så har det liksom bare blitt en del av livet. Avhengig, definitivt, men ikke på samme måte som jeg "var avhengig av brus og amfetamin". Eller sigaretter for den saks skyld. Men det er en avhengighet på samme måte som melk. Må ha det, bare må ha det. Men 14 dager i syden, uten melk, er jo ikke noe problem.

Sopp og syre ga bare mersmak, men igjen, det ble litt for mange ødelagte tripper på kort tid. Kommer til å spise flein et par ganger til i løpet av livet, men blir aldri til en helge-ting. Neste gang skal jeg gjøre det et vakkert sted.

Amfetamin takler jeg ikke lenger, det funker bare ikke. Noen ganger får jeg et slag i hodet og plutselig har jeg lyst på en stripe, men angrer hvis jeg tar den.

Kokain har jeg fortsatt lyst på, men klarer meg helt fint uten. Men etter noen øl (også noen ganger bare tanken på å drikke senere på kvelden) så kommer suget veldig ofte. Ikke noe jeg ville valgt å startet med hver helg igjen for å si det sånn. Jeg håper inderlig at jeg en dag vokser fra meg suget etter det, er forbanna irriterende i fylla. Er jo bare til å unngå fylla da, men ja, hva skal jeg gjøre da da? ......

Piller har jeg aldri forstått på noen annen måte enn å få sove eller glemme resten av kvelden.

Hadde startet, men ville gjort det mye smartere. Ville hatt en periode i livet med bruk istedenfor misbruk.

Men igjen, så ville det nok for veldig mange bare være best å holde seg unna det de klarer. Hasj derimot, ser jeg ikke på som et stoff det ikke er grunn til å prøve, men begynner man å misbruke hasj vil man i de fleste tilfeller angre.

Ecstasy er vel det stoffet jeg angrer minst og mest på at jeg prøvde. Det er det stoffet jeg ble mest avhengig av på samme måte som jeg ble "minst" avhengig av det. Sikker på at jeg ville satt det på lista over heroin. Samtidig unner jeg alle en eller to gode turer på ecstasy, men det er bare det at det er så utrolig vanskelig å la det bli med den ene gangen. Og ofte er varene så dårlig at man opplever en helt annen rus, enn den rusen jeg forbinder det med.

Jeg oppfordrer ikke noen på noen måte til å ta noen form for rusmidler. Men alle har jo fri vilje og det står utrolig mye positivt om det på nettet. Det negative blir ofte skrevet på en måte slik at man ikke tror på det, og lager sin egen teori ut av personlig erfaring etter et par gangers bruk. Hver forsiktig med alt som blir en vane.

Alkohol er det stoffet jeg uansett angrer mest på at jeg ble avhengig av. Type "hver helg".
sofa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Personlig synes jeg man aldri skal tenke tanken "jeg burde gjort det anderledes" eller "jeg angrer på"
Du burde ta lærdom av det du allerede har gjort og bli en smartere person som kansje kan bruke den dårlige/negative erfaringen til og gjøre noe bedre ut av neste situasjon.

Og hadde du ikke gjort den negative erfaringen da du var yngre ville du ikke sittet med lærdommen du gjør nå og dermed kunne du aldri angret. Med andre ord uansett hvor forfærdelig eller utrolig dumt det du har gjort/opplevd er, så ville du aldri kunne angret om det ikke skjedde, og med andre ord du har tapt lærdom i ditt eget liv.

Er det ikke ett ordtak som sier "bedre og angre på noe du har gjort enn noe du ikke har gjort?"
Vis hele sitatet...
Akkurat når det kommer til rusmidler er det nok svært mange som skulle ønske de aldri hadde kommet i kontakt med dem i utgangspunktet. Å ende opp som en byrde for samfunnet, og ikke minst totalvrake sitt eget liv, er nok en erfaring som mange skulle ønske de hadde vært foruten, til tross for at de sikkert har lært mye om seg selv i prosessen. Jeg tror ikke du finner mange på avrusningsklinikker og LAR, og om jeg skal ta det mest ekstreme eksempelet som er plata i oslo som ikke angrer på sine beslutninger tidligere i livet.

Ordtaket du siterer i innlegget ditt har definitivt mye sannhet i seg, men jeg tror ikke det ble skapt med tanke på akkurat denne problemstillingen. Den dagen man ligger på dødsleiet sitt er det nok mange ting man skulle ønske man hadde tatt sjansen på som man aldri fikk gjort. Heroin er nok sjeldent en av disse tingene.
Sist endret av sofa; 11. mai 2011 kl. 10:33.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Alkohol: Skulle ønske jeg aldri hadde drukket en øl engang. Alkoholen har aldri gitt meg noe, annet enn angst, bakrus, pinlige situasjoner, rykter, blackout, og alt det andre som er vanlig i alkoholrus. Du kan gjerne si at det er sosialt å drikke, men jeg er ikke enig. Å sitte i halvsvime sammen med X antall hardt berusete personer, prate dritt, samtidig som at volumet på anlegget står på 100% er ikke sosialt. Du kan også si at man ikke trenger å drikke så mye, men drikker man såpass lite at man ikke får en merkbar rus, så kunne man vel likegodt bare latt være å drikke..?
kansje jeg ikke hadde takket ja til å røyke hasj for 10 år siden, om jeg hadde visst at det er så mye urene greier man får kjøpt av fremmede.

amfetamin fikk jeg heldigvis aldri smaken på, drittstoff.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Alkohol: Skulle ønske jeg aldri hadde drukket en øl engang. Alkoholen har aldri gitt meg noe, annet enn angst, bakrus, pinlige situasjoner, rykter, blackout, og alt det andre som er vanlig i alkoholrus. Du kan gjerne si at det er sosialt å drikke, men jeg er ikke enig. Å sitte i halvsvime sammen med X antall hardt berusete personer, prate dritt, samtidig som at volumet på anlegget står på 100% er ikke sosialt. Du kan også si at man ikke trenger å drikke så mye, men drikker man såpass lite at man ikke får en merkbar rus, så kunne man vel likegodt bare latt være å drikke..?
Vis hele sitatet...
Alkohol er nok ikke helt passende for deg. Jeg opplever alkoholrusen som veldig sosial, særlig nå som jeg har lært meg å drikke litt med måte. Men ja, det er veldig mye negativ med dette rusmiddlet. Er også det rusmiddlet for meg som har skapt flest problemer.

Sitat av rottagat0r Vis innlegg
kansje jeg ikke hadde takket ja til å røyke hasj for 10 år siden, om jeg hadde visst at det er så mye urene greier man får kjøpt av fremmede.

amfetamin fikk jeg heldigvis aldri smaken på, drittstoff.
Vis hele sitatet...
Mitt tips til deg er å ikke kjøpe drugs av fremmede.
Alkohol: Dette er vel kanskje det nest beste ''stoffet'' jeg har prøvd. For meg gir dette en behagelig, men sval rus. Jeg blir mer sosial, lettere euforisk og ikke minst mer optimistisk. Alkohol har ikke sjeldent hjulpet meg når jeg arbeidet med akademisk paperwork. Ingen bivirkninger for meg. Kun gått på en smell to ganger. Kan drikke mye uten at jeg blir drita. Angrer ikke.

Koakin: Relativt nytt stoff for meg. Ga meg en varm følelse i kroppen. Følte meg avslappet, samtidig som jeg var sosial og hadde følelsen av å danse. Er kortvarig rus, og jævlig dyrt. Angrer ikke.

Ketobemidon: Lå på Aker sykehus og fikk dette som smertestillende. Jeg hadde riktignok ingen smerter mot slutten, men jeg fikk likevel IV når jeg ba om det. Ketobemidon er dobbelt så potent som morfin. Dette er desidert det beste stoffet jeg har prøvd. Fra å være helt normal gikk man plutselig over til en sterk eufori, og samtidig en sterk ro/likegyldighet til omgivelsene. Bedre enn sex. Angrer ikke.

OxyNorm: Samme situasjon som over. Fikk det først som piller, men siden jeg hadde en ventrikkelsonde var jeg så heldig å få dette intravenøst! Det var en litt uvant følelse, nesten som å gå på en smell. Bare at det var en behagelig smell. Jeg husker at det eneste jeg sa til sykepleieren var "oi, dette var sterkt!". Duppet av ofte. Visste ikke helt hvor jeg var, men jeg brydde meg ikke. Morsom smak i munnen. Angrer ikke.

Fentanyl: Annet sykehus. Spurte om jeg ville ha litt beroligende. Jeg sa ja, uten å vite at det var Fentanyl (som er vel rundt 100 ganger mer potent enn morfin). This was some heavy stuff! En utrolig behagelig opplevelse. Fikk påfyll, men da sovnet jeg, og våknet ikke opp igjen før jeg hadde blitt trillet tilbake til rommet mitt. Angrer på at jeg sa ja til dose nr 2.

Har aldri prøvd hasj, men har lyst.

Hvis folk ønsker det så kan jeg legge inn en mer detaljert tripp-rapport om sykehusrusmidlene senere.
Sitat av sofa Vis innlegg
Akkurat når det kommer til rusmidler er det nok svært mange som skulle ønske de aldri hadde kommet i kontakt med dem i utgangspunktet. Å ende opp som en byrde for samfunnet, og ikke minst totalvrake sitt eget liv, er nok en erfaring som mange skulle ønske de hadde vært foruten, til tross for at de sikkert har lært mye om seg selv i prosessen. Jeg tror ikke du finner mange på avrusningsklinikker og LAR, og om jeg skal ta det mest ekstreme eksempelet som er plata i oslo som ikke angrer på sine beslutninger tidligere i livet.

Ordtaket du siterer i innlegget ditt har definitivt mye sannhet i seg, men jeg tror ikke det ble skapt med tanke på akkurat denne problemstillingen. Den dagen man ligger på dødsleiet sitt er det nok mange ting man skulle ønske man hadde tatt sjansen på som man aldri fikk gjort. Heroin er nok sjeldent en av disse tingene.
Vis hele sitatet...
Når det kommer til rusmidler så er det jo akkurat de som har de største endrings faktorene i ett liv på mange måter. Pga det er som oftest en veldig drastisk begynnelse eller avsluttning med karriæren.
Og ja vi har ekstrem tilfeller av skikkelig junkies, og du tenker hva slags mening er det for han?
Kansje meningen ikke var for han, men de rundt og at samfundet må endres eller ta ett tiltak for at vi tillater sånnt og skje uten og gi støtte. At man lar en person gi opp på livet sitt uten tiltak. For det er jo det som skjer i ekstrem avhengighet som regel ved ditt eksempel på opiater.? For er du livs sulten velger du ikke sprøyta nede på plata.

Ja så havnet du på en rusklinikk, kansje du møtte noen du tok lærdom av? eller kansje du ga lærdom til noen med dine erfaringer.
Uansett hvor mye du vender og vrir på det, Så er envær erfaring lærdom til det gode for enten deg eller menneskeheten.

Og mange mennesker angrer på at de ruset bort ungdomstiden sin og skulle ønske de prioriterte tiden bedre til fks bli en advokat eller lege.
Dette mener jeg er egoismen din som unnskylder dine handlinger for og føle seg bedre. La tankene rømme tilbake til noe som ikke eksisterer, fantasi. Vi alle har den, enkelte i større grader enn andre.

Livet går opp og ned, hvis du aldri opplever nede vill du aldri vite hva som er opp..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av sofa Vis innlegg
Kan kanskje ta meg tiden til å skrive en "triprapport" på kokain senere, siden jeg ikke tror vi har noen rapporter på akkurat dette stoffet her på huset.
Vis hele sitatet...
Det hadde jeg satt veldig pris på!
Angrer egentlig ikke på noen av dem sånn spesielt.

- Må bli alkohol det da, det er jo det jeg har opplevd mest DRITT på, mest nedtur og dårlighet, gjort mye dumt på.
- Hasj har jeg ikke gjort noe dumt på, annet enn å spise vanvittige mengder og noiet.
- Benzo bruker jeg jo, men det bruker jeg for det det er ment for, og i mindre mengder enn forskrevet. Blir aldri ruset, og tar dem ikke for å oppnå rus.
- Opiater/opioider har jeg brukt/bruker men det er medisinsk. Har prøvd å rusa meg på noen forskjellige a-prep ja, men falt egentlig ikke i smak. Men bruker tramadol og kodein ved behov pga. smerter.
- Ritalin var bare en skikkelig wake up call for meg.
- Amfetamin bruker jeg fordi jeg ikke får ritalin enda, det er lettere å få tak i når man ikke har resept. Har aldri gjort noe dumt, blitt noe særlig ruset eller fått nedtur.
Hadde nok testet alt det nevnte uansett, utenom LSD som jeg aldri har prøvd, uansett, men kansje med litt mer hensyn til alt,utenom det som fucka huet mitt mest etter mange måneders knasking med knips, mange ganger i uka. Har heldigvis fått et mer moderat forhold til drugs etter avrusning et par ganger. Kommer nok aldri til å slutte med noe, men alt med måte! Har altid vært fasinert av droger og psyken! fra lenge før jeg begynte å ruse meg faktisk. Men nå sitter jeg så og si kun med flaska, noe som ikke har hatt noe med noe av alt annet jeg har testet, å jeg har vært avhengig av fler av punktene. sorry for lite mellomrom, men, ja ... fylla...
Har jo ikke så mye å skilte med på stoff-fronten, men jeg angrer ikke på hverken alkohol eller cannabis-bruk.

Alkohol har jeg selvfølgelig hatt mine dårlige erfaringer med, med helgefyll i studenttia som førte til en del ubrukelige søndager, og en del timer med fylleangst (stort sett over ingenting, det er det som er det latterlige).

Samtidig har alkoholen gitt meg så mye i forhold til smak og opplevelser, da jeg er en lidenskapelig ølnerd. Etter jeg lærte meg å drikke på et fornuftig nivå, er det bare moro. Bortsett fra de gangene noen kommer med ei flaske skikkelig god islay-whiskey og ødelegger alt..

Cannabis har jeg ikke holdt på med så mye, men de gangene jeg har prøvd det har vært entydig positive. Et par bakrus-dager som har vært litt rare, men ikke verre enn med alkohol. Det begynner å bli noen år sia sist, og det har jeg planer om å gjøre noe med.

Er det noe jeg angrer på, så er det tobakken!
Sist endret av kestral; 20. mai 2011 kl. 09:59.