Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2826
Hei. Har lest veldig mye om DMT, sett filmer osv. Det jeg lurer på (etter en del googling): Har DMT egentlig noen negative effekter? (sideeffekter osv)
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Du kan bli psykotisk og du kan utløse andre latente sykdommer som mani, depresjon, angst og schizofreni. Du kan også få HPPD. Avhengig av renhetsgraden av DMTen (om du f.eks har et dårlig ekstrakt) kan du antakeligvis gjøre skade på deg selv deretter. Det finnes også en rekke triprapporter på Erowid som tar for seg negative erfaringer med DMT. Det er f.eks en rapport som handler om hvordan en stakkar falt av stolen sin og slo seg på hodet. Til sist vil jeg nevne at det å fordøye en opplevelse som DMT kan være vanskelig, men det finnes mer egnede personer på forumet til å prate om akkurat det.

Jeg kommer ikke på mer, men det skulle ikke forundre meg om det finnes flere negative konsekvenser.
Sist endret av Mullah; 24. februar 2011 kl. 22:53.
Sannheten man får slengt opp i trynet kan ofte være VELDIG kraftig og vanskelig å fordøye for noen.
DMT er ikke for de som er svake psykisk. Ofte er den realiteten man blir satt inn i så kraftig at folk tror at det er den ekte virkeligheten. For det kan virke sånn.

Tror ikke den ''farlige'' delen ligger i det fysiske, men psyken til personen som tar det. DMT er ikke av de stoffene som er et sjansespill når man tar det som Datura. Men alikavel har det potensialet siden man utsetter tankene, eksistansen og hjernen sin for en stor psykisk påkjenning.

Bare vill teori og har ikke noe å referere til unntatt generelle opplevelser med psykadelica
Sitat av drittsekken Vis innlegg
les mer om stoffet. med mindre du er veldig sterk i hodet, er dette stoffet noe av det kraftigste, mest ukontrollerbare stoffet verden har å by på. HPPD er ikke kult å få, heller angst eller psykose. også nevnt her, bringer stoffet fram ting og realiteter du har presset vekk, som kan informere deg om ubehagelige sannheter du egentlig ikke vil bli utsatt for
Vis hele sitatet...
Drittsekk!: Er helt enig med deg, men jeg synes kortvarige substanser som DMT og Salvia er på en måte tryggere enn en heftig 18 timers tripp på meskalin f.eks.
Men å få sannheten i trynet er det viktigste formålet med psykedelia, spør du meg. At noen ikke takler det, er det store problemet. Man kan ikke rømme unna!
Jeg har erfaring md DMT (kun et par ganger, men det var fullblown nn'DMT) og Salvia BTW... og resten...

David Jay Brown: quote
Psychedelic plants are seductive teachers. The pull you in, with whispering promises of erotic fireworks, swirling rainbow colors, and gleeful euphoria; however, once they have you inside, they seal your exit shut, like a venus fly trap. Then, they sit you down, and, as your mind is melting, they start teaching you about how to become more ecologically and spiritually aware, more compassionate, and less of a jerk.
Sist endret av Miraculix; 25. februar 2011 kl. 17:20.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av dr.psykologica Vis innlegg
Sannheten man får slengt opp i trynet kan ofte være VELDIG kraftig og vanskelig å fordøye for noen.
DMT er ikke for de som er svake psykisk. Ofte er den realiteten man blir satt inn i så kraftig at folk tror at det er den ekte virkeligheten. For det kan virke sånn.

Tror ikke den ''farlige'' delen ligger i det fysiske, men psyken til personen som tar det. DMT er ikke av de stoffene som er et sjansespill når man tar det som Datura. Men alikavel har det potensialet siden man utsetter tankene, eksistansen og hjernen sin for en stor psykisk påkjenning.

Bare vill teori og har ikke noe å referere til unntatt generelle opplevelser med psykadelica
Vis hele sitatet...
vil bare si at jeg har aldri hatt muligheten til å prøve dmt,men å si at det ikke er virkelig er som å si at å leve ikke er virkelig.vi mennesker produserer dmt.det blir produsert når vi går inn i dyp rem søvn.så tror du litt på ting som er spirituelt,el ting vi ikke forstår,men faktisk kan skje så er vel dmt et godt eks på det.hvis du leser litt før du bruker det og hører litt på andre så vil jeg tro at det er en spennende opplevelse.tro at du er ner en det du er.det er mer mellom himmel og jord en de fleste tror..
Sitat av rayray007 Vis innlegg
vil bare si at jeg har aldri hatt muligheten til å prøve dmt,men å si at det ikke er virkelig er som å si at å leve ikke er virkelig.vi mennesker produserer dmt.det blir produsert når vi går inn i dyp rem søvn.så tror du litt på ting som er spirituelt,el ting vi ikke forstår,men faktisk kan skje så er vel dmt et godt eks på det.hvis du leser litt før du bruker det og hører litt på andre så vil jeg tro at det er en spennende opplevelse.tro at du er ner en det du er.det er mer mellom himmel og jord en de fleste tror..
Vis hele sitatet...
Mennesker produserer DMT endogent, bl.a. i pinalkjertelen, ja, men vi har også ett forsvartsystem som forhindrer det. Det at man produserer DMT i søvne er en teori, ikke fakta, selv om det virker veldig logisk : )
Sist endret av daaa; 19. mai 2011 kl. 02:01.
Hvordan ville DMT vært om man ikke er helt psykisk stabil, og vil en sitter/god kompis til stede kunne hjelpe en del (bortsett fra å passe på deg rent fysisk) eller vil man space så mye ut at man ikke "vet" at det er kompisen sin som sitter der?
Infinitum
Smile's Avatar
Sjekk ut denne siden viss du skal prøve DMT.

Sjekk ut denne siden viss du skal prøve DMT.
Sitat av Goyhest Vis innlegg
Hvordan ville DMT vært om man ikke er helt psykisk stabil, og vil en sitter/god kompis til stede kunne hjelpe en del (bortsett fra å passe på deg rent fysisk) eller vil man space så mye ut at man ikke "vet" at det er kompisen sin som sitter der?
Vis hele sitatet...
På en dose over 40 mg med bra DMT , så blir det vanskelig å skille virkelighet fra "hyperspace" .
Sitat av daaa Vis innlegg
Mennesker produserer DMT endogent, bl.a. i pinalkjertelen, ja, men vi har også ett forsvartsystem som forhindrer det. Det at man produserer DMT i søvne er en teori, ikke fakta, selv om det virker veldig logisk : )
Vis hele sitatet...
Åh, skal ikke folk gå lei av dette snart? Det er riktig at N, N-DMT produseres i menneskekroppen, det er et relativt vanlig metaboliseringsprodukt som forekommer i høyest konsentrasjon i leveren og lungene og utskilles med urinen, og dannes ved enzymet tryptamin-N-metyltransferase. Vi mennesker med vårt mystifiserte virkelighetsbilde, elsker å finne mønstre som ikke nødvendigvis er der, og har derved funnet ut at epifysen er et passende sted å spekulere på hvorvidt DMT blir dannet, siden det ligger midt i hjernen, visstnok er et knutepunkt for kroppen og sjelen, osv.

I høye nok konsentrasjoner (høyere enn det som er påvist i lever og lunger) ville det kunne forklare en del merkelige psykiske fenomener; men da det enzymet ikke er blitt påvist i nervesystemet, er dette bare en myte. Det er vanskelig å finne kilder som direkte sier at det ikke finnes i nervevev, da det er så etablert kunnskap at det ikke forskes på det. Vi har en egen tråd som tar for seg dette.

DMT og de opplevelsene det medbringer er superinteressant og -spesielt, hvorfor kan vi ikke bare la det bli med det og ikke finne på masse myter rundt det i tillegg? Er det ikke sprøtt nok allerede?
Imponerer igjen Afasar. Vanvittig flink til å ordlegge deg og få sagt ting, informativt til tusen og