Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2600
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
97 7
Jeg har hatt problemer med å sende BTC til andre lommebokadresser fra Blockchain-appen. Det som skjer er at jeg skriver inn lommebokadressen, mengden BTC og sender den. Men det rare er at etter at jeg har trykket på sendeknappen og sendeprosessen begynner, blir adressen jeg sender til endret. Så med andre ord mister jeg bare BTC mesteparten av tiden jeg sender. Dette skjer veldig ofte, noen som vet hva som kan forårsake dette?
Er det en telefon app du bruker eller er du på pc?
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Trådstarter
97 7
[quote=svaart;3659108]Er det en telefon app du bruker eller er du på pc?[/QUOTE

Bruker appen

Sitat av svaart Vis innlegg
Er det en telefon app du bruker eller er du på pc?
Vis hele sitatet...
Bruker appen
Sist endret av Anderssonfugl93; 3. januar 2021 kl. 17:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
[quote=Anderssonfugl93;3659110]
Sitat av svaart Vis innlegg
Er det en telefon app du bruker eller er du på pc?[/QUOTE

Bruker appen



Bruker appen
Vis hele sitatet...
Er iallefall merkelig, vet det finnes malware som hijacker copy/paste Når den tror det er bitcoin addresser.

Er det store endringer i addressen? Kan du via screencap vise hva som skjer?
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Trådstarter
97 7
Det er to helt forskjellige addresser. Det skjer rett etter jeg har sendt til den addressen som det egentli skulle sendes til. Jeg går inn å sjekker loggen så står det plutselig en helt annen addresse.
Så addressen oppdateres etter den har blitt brukt? I så fall er dette helt normalt på noen apper da man helst bare skal bruke en addresse en gang.
Bitcoin spoofer heter det, vet det er ganske ‘vanlig’ på ihvertfall android og windows.

Med mindre du bruker ‘generate new adresses’ som default i appen da, men om pengene går et annet sted så vil jo ikke det være saken uansett.

Anbefaler deg trezor hardware wallet om du handler mye med bitcoin. Der må man fysisk sjekke trezoren, samt trykke før en overfører :-)
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Trådstarter
97 7
Ja etter jeg har sendt BTC til en addresse så endrer den seg etter jeg har sendt, så mottaker ikke mottar BTC. Har sendt til samme addresse flere ganger før, var etter det problemet begynte.
Okey, det høres veldig merkelig ut. Kjenner du mottaker? Sjekker du en blockexplorer og ser at adressen er endret der?
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Trådstarter
97 7
Sitat av svaart Vis innlegg
Okey, det høres veldig merkelig ut. Kjenner du mottaker? Sjekker du en blockexplorer og ser at adressen er endret der?
Vis hele sitatet...
Sluttet å sende til mottaker etter det begynte å skje, men har skjedd i ettertid også med andre addresser. Nei har ikke brukt blockexplorer, hvilken anbefaler du?
Sitat av Anderssonfugl93 Vis innlegg
Sluttet å sende til mottaker etter det begynte å skje, men har skjedd i ettertid også med andre addresser. Nei har ikke brukt blockexplorer, hvilken anbefaler du?
Vis hele sitatet...
https://blockstream.info/ er fin, men det fikser ikke problemet ditt om addressen endres når du sender.

Det kan være flere ting. Har du noen seed på lommeboken din eller lignende for å gjenopprette?
Skjer det samme om du logger deg inn på nettsiden å forsøker derfra?
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Trådstarter
97 7
Sitat av svaart Vis innlegg
https://blockstream.info/ er fin, men det fikser ikke problemet ditt om addressen endres når du sender.

Det kan være flere ting. Har du noen seed på lommeboken din eller lignende for å gjenopprette?
Skjer det samme om du logger deg inn på nettsiden å forsøker derfra?
Vis hele sitatet...
Hva er seed?

Har ikke prøvd fra nettet faktisk, mulig det vil fungere. Er bare litt kjipt hvis jeg mister der også når jeg sender til en addresse.
Sitat av Anderssonfugl93 Vis innlegg
Hva er seed?

Har ikke prøvd fra nettet faktisk, mulig det vil fungere. Er bare litt kjipt hvis jeg mister der også når jeg sender til en addresse.
Vis hele sitatet...
For guds skyld, nei. Om du har bitcoin spoofer / annen malware kvitter det. De reagerer ofte/ på at man kopierer nettopp bitcoin adresser. Sjekk systemet ditt først
Sitat av Skitzhoe Vis innlegg
For guds skyld, nei. Om du har bitcoin spoofer / annen malware kvitter det. De reagerer ofte/ på at man kopierer nettopp bitcoin adresser. Sjekk systemet ditt først
Vis hele sitatet...
Han har brukt appen på mobil til nå og det er der dette skjer.
Derfor malware ble nevnt lengre opp.
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Trådstarter
97 7
Sitat av Skitzhoe Vis innlegg
For guds skyld, nei. Om du har bitcoin spoofer / annen malware kvitter det. De reagerer ofte/ på at man kopierer nettopp bitcoin adresser. Sjekk systemet ditt først
Vis hele sitatet...
Noen måter å fikse problemet på?