Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2422
Jeg og en kompis vi er i midten av 20 årene tenker og teste LSD en dag. Vi smoker en del ganja, eller jeg spiser det for det meste. Vi har ellers ikke brukt mye andre ting. har prøvd cola og MDMA 1 gang på hver for lenge siden.

Anyway hva kan vi forvente av en trip på LSD?

Vi tenker og gjøre det i leiligheten min, og sette på noe super chill Deep House og bare se hva som skjer. Jeg har også teenkt på og gjøre det ute i naturen, men vet ikke helt. Jeg vil bare teste det 1 gang pga det er LSD! Det må testes før jeg dør lissom
Du skal vel ikke dø med det første? men e syns alle skal oppleve magien som LSD har å by på.
dere kan forvente dere å nyte musikk som dere aldri har opplevd før. Selvfølgelig hallusinasjoner, men ikke som du tror, men heller at hele verdenen er bygd opp av geometriske figurer. eller når du lukker øynene kommer dere til å oppleve feks å se masse ansikter som gir dere forskjellige følelser, både gode og onde. Men hovedsakelig er jo LSD en god trip uten så stor badtrip faktor.
Plus etter en trip føler man seg helt fantastisk(afterglow). Man får tenkt så mye gjennom tanker som ligger i underbevisstheten og bare forstyrrer og ikke gjør no nytte. At å bli kvitt de, er både befriende og man har plass til å tenke på de viktige tingene i livet.

men man vet aldri hva som kommer til å oppleves av individet på en tur Ikke gjør det ute hvis det er for kaldt. går ann å kle seg varmt og alt det der, men ta det heller som en gå tur i en lysløype eller lignende og se på stjernene. Føles alltid herlig å komme inn i varmen igjen
Koos dere
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Istede for å lage en tråd du ikke vil få noe bra svar på kan du vel heller lese en lsd tripp-raport?
Sitat av dr.psykologica Vis innlegg
Du skal vel ikke dø med det første? men e syns alle skal oppleve magien som LSD har å by på.
dere kan forvente dere å nyte musikk som dere aldri har opplevd før. Selvfølgelig hallusinasjoner, men ikke som du tror, men heller at hele verdenen er bygd opp av geometriske figurer. eller når du lukker øynene kommer dere til å oppleve feks å se masse ansikter som gir dere forskjellige følelser, både gode og onde. Men hovedsakelig er jo LSD en god trip uten så stor badtrip faktor.
Plus etter en trip føler man seg helt fantastisk(afterglow). Man får tenkt så mye gjennom tanker som ligger i underbevisstheten og bare forstyrrer og ikke gjør no nytte. At å bli kvitt de, er både befriende og man har plass til å tenke på de viktige tingene i livet.

men man vet aldri hva som kommer til å oppleves av individet på en tur Ikke gjør det ute hvis det er for kaldt. går ann å kle seg varmt og alt det der, men ta det heller som en gå tur i en lysløype eller lignende og se på stjernene. Føles alltid herlig å komme inn i varmen igjen
Koos dere
Vis hele sitatet...
Takk for bra svar! Det blir en stund til, kanskje ikke før til sommeren men greit og vite hva en går til :=)
Har lenge tenkt på dette jeg også, blir bare mer nysgjerrig ettersom tiden som går.
Fyller opp med noen flere spørsmål her i tråden og håper det er greit for deg Litago1

Når du dr.psykologica skriver at det oppleves som at verden er bygd opp av geometriske figurer, kan du beskrive dette litt nærmere? Om det er mulig Kjenner du igjen stedet du befinner deg på, på samme måte som du ville gjort i nyktern tilstand? Eller er omgivelsene så spaca at det kan bli vanskelig å skjønne helt hva som foregår?

Har hørt folk som sier de har sett at det kommer vann nedover veggene, at vanlige lamper eller lignende plutselig ser ut som enn antikk lampe, er det tilfellet at synsforstyrrelsene kan være slik som dette? Dette var riktignok på flein.

Og stemmer det at synsforstyrrelsene er størst i sidesynet?

Ble mange spørsmål, og muligens dumme spørsmål, men jeg lurer så da spør jeg
En liten guide til solotur med LSD:

http://freak.no/forum/showpost.php?p...4&postcount=24

Har også laget en spilleliste som skal passe til de forskjellige stadiene under turen.

En triprapport fra en av turene mine, hvis det skulle være av interesse. http://freak.no/forum/showthread.php?t=215415

Anbefaler å ta en titt på Erowid: http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_effects.shtml
Min anbefaling siden du tydelig ikke har så mye erfaring er å lese litt om det. Man kan aldri lese seg til en tripp, men man kan tilrettelegge det slik så den første trippen skal bli bra. Tatt i betraktning at dere skal gjøre det dere to, uten noen som har erfaring føler jeg også at det jeg skrev over er viktig! Siden man kan ha såpass herlige opplevelser på LSD, er det trist om du får en dårlig en. Så les litt, tenk litt og gled deg. Det kan bli både lærerikt og gøy!
Lykke til.
Til Hak:

har kun tatt LSD en gang, men kan svare så godt jeg kan.

Du kjenner igjen omgivelsene, bare det at du har hallusinasjoner. Hele omverden blir ikke borte. Dette kan variere i styrke selvfølgelig. tar du nok LSD så kan man sikkert bli så spaca at du ikke skjønner noe som helst.

Jeg fikk tunnel syn når jeg tok LSD. Der jeg så, ble alt warped og spaca, sidesynet var det ikke noe spesielt med. Alt du ser på får mønstere, kan til og med renne også ja. Ting ble veldig 3D aktig, vegger sto ut, pustet, skiftet farger osv.
jeg ble riktig nok ganske vandt til disse hallusinasjonene etter x antall timer, så la egentlig ikke så veldig merke til de.
Selv har jeg kun prøvd LSD ved noen få anledninger, og kan prøve å forklare litt hvordan jeg har opplevd det.

Personlig har jeg aldri opplevd særlig nevneverdige visuelle hallusinasjoner utover lett bølging i vegger/gulv. Mens lyder og musikk har vært helt hinsides alt jeg har opplevd noen sinne. Så selv om de visuelle hallusinasjonene ikke har vært så mye å skryte av kan jeg med ganske stor sikkerhet si at det ikke har vært på grunn av "for små" doser.

Noe av det første som har slått meg de gangene jeg har tatt LSD er hvor klare omgivelsene blir. Alle små detaljer rundt en blir med ett verdt å legge merke til, og jeg føler ofte en mye sterkere tilknytning til stedet jeg befinner meg og til personene rundt meg.

Jeg har også opplevd faser der jeg har vært helt innelukket i mitt eget sinn i dype tanker. Som dr.psykologica sa er det befriende å utforske tanker som vanligvis ligger langt inne, utenfor rekkevidde i hverdagen. Å diskutere ideer/tanker med med-trippere er også noe for seg selv, blir nesten litt som en ekstremversjon av stoner-diskusjoner.

Hvordan en trip utarter seg er helt umulig å forutse, men så lenge du er i trygge omgivelser blir det garantert en verdifull opplevelse!
Har inntatt omtrentlig et ark med LSD i min tid, er vanskelig å forklare akkurat hva som skjer, som nevnt kan du lese så mye du vil - du vet fortsatt ikke hva det går ut på. Helt ærlig kan du prøve det én gang, for så å være like lite forberedt foran neste tur.

Alle sansene blir, forandret/tilpasset. Noen vil vel si at de forstyrres, andre at de forbedres. Men i essens, opplevde jeg at LSD overdriver alt. Gode følelser blir meget gode følelser, vice versa. Gode lyder/god musikk blir utrolig (helt villt, grenseløst, på kanten til ekstremt) god.

Slå av telefonen.
Kult!

Det er vanskelige å forutse syre. Men det er jo selvsagt noen av de klassiske greiene som økt endorfin utslipp og masse glede. Utover det så har jeg alltid prøvd å legge til rette for syre tripper, men det viser seg være klin umulig. Enig med deg , burde prøves før man dør. Visst du er åpen for det så kan du lære en del om deg sjæl