Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  381 40062
Sesong 2 begynner 16 Oktober i følge imdb. Så må nok vente litt til hele sesongen kommer ut på dvd/blu-ray!
Syns de kan kjappe seg noe sykt med å release sesong 2
▼ ... noen uker senere ... ▼
Johnny Cash mofos
Sesong 2 kommer i kveld! daaamn, noen som vet når den er tilgjengelig for nedlastning eller streaming?
blir nok en sen natt!
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Ligger nok på bukta imorra^^
**spoiler**


Det var en kul sesongstart, men de religiøse walkerene var kanskje litt malplassert? hvorfor skulle zombier sitte på kirkebenken og be til gud, tenkte jeg.. og hvorfor kom ikke hver eneste zombie til kirken når klokkene spilte? bilalarmer og andre høye lyder tiltrakk seg jo alle, og det var zombier i skogen.

likte diskusjonen ang hvem som hadde våpen osv godt. hadde andrea klart å sette sammen pistolen sin inne på dass hadde hun fyrt av og fått alle zombiene inn i bobilen, ikke noen god løsning.

håper på å få se mer av glenn, kan noen serielesende freakere gi noen hint om hvor mye serien fokuserer på han?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Det er jo fordi.
The zombies mindlessly worshipping jesus.
Skjønner du ikke, en referanse til alle kristne som ber til jesus.
haha, tenkte ikke på det på den måten nei
Grunnen til at de sitter i kirka er jo ganske åpenbar. I første(?) episode prøver jo zombiekona til han svarte typen å gi inn døra hvor hun bodde før. De repeterer handlinger som de brukte å gjøre.

Forsåvidt ble jeg litt skuffa over første episode. Ikke like episkt som ting i første sesongen, men jeg regner med at det tar seg opp.
Hvor får jeg sett denne første episoden av sesong 2?
Sitat av WhiteNoise Vis innlegg
Hvor får jeg sett denne første episoden av sesong 2?
Vis hele sitatet...
På piratbukta vel?
Første episode av S02 virker lovende!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av sofa Vis innlegg
Grunnen til at de sitter i kirka er jo ganske åpenbar. I første(?) episode prøver jo zombiekona til han svarte typen å gi inn døra hvor hun bodde før. De repeterer handlinger som de brukte å gjøre.

Forsåvidt ble jeg litt skuffa over første episode. Ikke like episkt som ting i første sesongen, men jeg regner med at det tar seg opp.
Vis hele sitatet...
De bodde jo ikke der før, Rick kjente igjen huset og Morgan sa også: "It was empty when we got here."

Forøvrig virker sesong 2 lovende så langt
Da er jeg ferdig med episode 3 av sesong 2
Sitat av sofa Vis innlegg
Gå og spikk en annen flis din kuksuger.
Vis hele sitatet...
What's up your ass?

Syntes episode 1 av S02 var helt grei. Hadde litt for store forhåpninger, though. Håper det bygger seg opp senere
MÅTTE bare kjøpe tegneserien på Outland etter første episode. Sitter med de i hånda og lurer på om jeg egentlig vil vite hva som kommer til å skje videre. Regner med at det kommer til å bygge seg opp, men jeg er svært utålmodig ^^
Cookie Monstah ^_^
er det en plass på nettet der jeg kan se season 2? blitt litt hekta på denne serien :P
lordstian: Tror de sender sesong to på Fox Crime. Hvis ikke har jeg sett noe reklame for at TVNorge Max (evt. bare max?) sender det, men vet ikke om det er sesong en eller to.

Nór: Hvis jeg har skjønt det riktig, så er det forskjellige historier i tegneserien og tv-serien.
Sist endret av drittunge; 31. oktober 2011 kl. 21:39.
så S02 E03 i dag... herrejesus så sinnsykt spennede.... elsker denne serien
Sitat av drittunge Vis innlegg
lordstian: Tror de sender sesong to på Fox Crime. Hvis ikke har jeg sett noe reklame for at TVNorge Max (evt. bare max?) sender det, men vet ikke om det er sesong en eller to.

Nór: Hvis jeg har skjønt det riktig, så er det forskjellige historier i tegneserien og tv-serien.
Vis hele sitatet...
Det går på Fox Crime og er bare en uke etter usa

Tegneserien starter likt men fra med Rick drar intil Atlanta blir den annerledes personlig liker jeg tegneserien best litt mer drama, men smak og behag
Noen andre som synes samtalene mellom Rick og kona/Shane er rævkjedelige?
Sitat av Carne Vis innlegg
Noen andre som synes samtalene mellom Rick og kona/Shane er rævkjedelige?
Vis hele sitatet...
Ja. *titegn*
The Walking Dead er jo en såpeopera satt i en postapokalyptisk zombieverden. Selvsagt er det litt 'kjedelige dialoger'
Sitat av nightLook Vis innlegg
The Walking Dead er jo en såpeopera satt i en postapokalyptisk zombieverden. Selvsagt er det litt 'kjedelige dialoger'
Vis hele sitatet...
Det er det jeg sier. De er kjedelige.
Er hu kona til rick gravid med shane nå? ah crap lol
Sitat av foxxravin Vis innlegg
Er hu kona til rick gravid med shane nå? ah crap lol
Vis hele sitatet...
Sikkert det de vil du skal tro. Forhåpentligvis er det Ricks.

Nå kommer Lori til å fortelle Rick om hennes forhold med Shane om et par episoder. Rick vil bli sur, og vil trolig at de skal finne ut om det er hans eller Shanes. blablabla

Edit: Må virkelig si at jeg savner de mer hektiske episodene som i sesong 1 når de var fanget på taket av et senter midt i byen, og når Rick satt fast inne i en stridsvogn

Dritt lei av å se på at de leter etter hun lille jenta (sophia?) og at Carl ble skutt...
Sitat av lordstian Vis innlegg
er det en plass på nettet der jeg kan se season 2? blitt litt hekta på denne serien :P
Vis hele sitatet...
Jeg ser sesong 2 her http://series-cravings.info/watch-th...ng-dead-online funker greit for meg
Nettopp sett episode 5 av sesong 2. SPOILER ALERT:

Hvorfor kjører de forsatt rundt i en elendig campingbil og de dritt våpene. Første jeg ville gjort var å ribbe en buss, så den gikk an å leve i. Forsterke den, så folkene er trygge inni. Hatt diesel tanker med, hermetikk osv osv.
De er i USA, hvor vanskelig er det å finne en våpen butikk med lyd dempere og andre brukende våpen?
Har sett på unødvendig drama i 2 sesonger nå og håper forsatt på at det skal hente seg inn.

Er det noen som har lest tegneserien og kan avsløre for meg om jeg kan forvente meg litt mer action etterhvert? Daryl Dixon er den eneste karakteren som gir meg litt håp for serien. Kanskje Shane Walsh litt også. Men tilsammen 20sek med zombier i det heletatt i denne episoden er talentløst i en "zombie-serie"
Jeg kjenner at jeg begynner å bli mektig lei av Andrea nå.
Dama greier jo ikke holde seg til noe som blir sagt!

Elsker forøvrig Daryl - han er på god vei til å bli den beste karakteren i serien, om han ikke allerede er det.
Sist endret av Kimer28; 15. november 2011 kl. 21:13.
Sitat av DayTripper88 Vis innlegg
Nettopp sett episode 5 av sesong 2. SPOILER ALERT:

Hvorfor kjører de forsatt rundt i en elendig campingbil og de dritt våpene. Første jeg ville gjort var å ribbe en buss, så den gikk an å leve i. Forsterke den, så folkene er trygge inni. Hatt diesel tanker med, hermetikk osv osv.
De er i USA, hvor vanskelig er det å finne en våpen butikk med lyd dempere og andre brukende våpen?
Har sett på unødvendig drama i 2 sesonger nå og håper forsatt på at det skal hente seg inn.

Er det noen som har lest tegneserien og kan avsløre for meg om jeg kan forvente meg litt mer action etterhvert? Daryl Dixon er den eneste karakteren som gir meg litt håp for serien. Kanskje Shane Walsh litt også. Men tilsammen 20sek med zombier i det heletatt i denne episoden er talentløst i en "zombie-serie"
Vis hele sitatet...

Tegneserien fokuserer jo på mennesker i vanskelige situasjoner som stadig
må ta forferdelig vanskelige valg, og kanskje litt mindre på ren zombie-slashing. så det blir nok ikke mindre "unødvendig drama".

og jo større/tyngre kjøretøy man har, jo mindre fremkommelighet. selv synes jeg bobilen er i overkant, men skjønner at det er behagelig og praktisk med komforten den tilbyr. siste du vil er å sette fast buss/bobil et sted og bli omringet av walkers.
Og det kan godt hende det er veldig vanskelig å finne våpen, i hvert fall lyddempere. såpass lenge etter outbreak er alt plyndret fra før. Rick fikk jo med seg en del fra politistasjonen, og de andre var jo veldig gira på å få tak i dem igjen etter Atlanta city.
Daryl er allerede den beste karakteren i serien spør du meg, kan kanskje ha noe med mitt store elsk til The Boondock Saints, uvisst.

Begynner også å bli litt lei av at de leter etter Sophia, men bortsett fra det så klager jeg ikke over at ting går litt treigt, er jo ikke meninga å være "Bam bam bam action action bam bam bam action kjempefort bam bam", funker bra sånn det er no, bortsett fra som sagt at de snart kan slutte med Sophia.

Dog dro slutten når Glen når inn i låven spenningskurva opp drastisk, gleder meg til neste episode
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
alle de døde soldatene den har gått forbi, og ikke et eneste våpen har dem plukka opp. Gir ingen mening
.
De har jo plenty av våpen.

Forøvrig er det jo en del kontinuetsbrudd, i sesong 1 var det farlig å få blod i åpninger, virker ikke som det nå lenger.
Også det som har blitt nevnt tidligere med at det virker ikke som zombiene har like god luktesans.

TWD er relativt lavbudsjett, ikke glem det.
Sesong 1 var nok mye bedre enn det jeg har sett av sesong 2. Hittil har hver episode vært veldig langstrekt med mye prating og uten noe spesiell fremgang. Var litt action i den siste episoden som kom mandag..
Sist endret av Vitex; 16. november 2011 kl. 12:49.
har også stussa på dette med blodet til zombiene, spruter jo over alle folka i serien hele tiden omtrent :P å når han daryl ble skutt i forrige ep hadde han disse zombieørene i munnen i et klipp mener jeg,

hadde nok vert zombier alle sammen allerede om dette hadde vert ekte:P
vi vet jo ikke nøyaktig hvor smittsomt det er, da. naturlig at de gikk ut i fra det verste først, men har funnet ut mer etthvert angående blodsmitte osv.
litt som HIV, man er ikke garantert smitte selv om en man har samleie med har det.
ville fortsatt sluttet å knuse zombiehodet med en stein etter jeg fikk blodspruten i tryne istede for å bare fortsette å slå :P

iogmed at de ikke har noe måte å teste om folk er smittet, å han forskerfyren sa at man kunne bli omgjort ganske fort, raskeste tillfelle på bare noen timer? hadde jeg ikke villet sove i samme husvogn med en som nettopp har blitt dusjet med zombieblod :P
Sitat av Quakecry Vis innlegg
alle de døde soldatene den har gått forbi, og ikke et eneste våpen har dem plukka opp. Gir ingen mening
.
Vis hele sitatet...
De er jo neppe dem første til å løpe forbi
1 ting som irritere meg! ho som spiller kona og mora til ungen, som er gravid nu.
Verste skuespilleren jeg har sett, ho er så dårlig at det gjør at jeg mister litt av gleden med å se på TWD.

Som sikkert er nevnt, sesong 2 er slow og ...., men syntes selvfølgelig den er like spennende som alltid, kan jo ikke overbruke zombier heller, da blir jeg lei av hele dritten på 123
Jeg synes hun som spiller Lori er ganske flink, jeg. Det er bare personligheten til karakteren hun spiller som irriterer meg.

Men herregud, kan de ikke bare bli ferdig med Sophia storyen allerede? Ingen som bryr seg om henne uansett. Og å klippe vekk fra sexscenen mellom asiateren og hu der datteren til gamleidioten så fort? Greit nok at vi ser blodet sprute i alle muligens vinkler, men litt sex?

*sigh*

Digger serien, men liker ikke all dramaen. Litt er greit, men dette er å dra det for langt.
Sist endret av Kognito; 16. november 2011 kl. 13:20.
Vil tippe at alle zombiene i låven, er bekjente som de har låst inne i tilfelle en motgift?

Ja, hadde det ikke vært for Daryl hadde jeg gitt opp serien tror jeg. One rough redneck! Dette var vel 3 episoden de har letet etter Sophia og de har dradd det så langt at jeg DRITER i om hun er i live.

Litt off-topic, men er veldig fasinert av det postapokalyptiske konseptet. Så lurte på om britiske Survivors er en bra serie?
Da hadde vel ikke hu dama blitt såpass stressa over at han så det?

Håper mer på noe at de er noen galninger som gjør syke eksperimenter med de, eller evt. lager en zombie farm eller liknende. Litt svevende igrunn, men hadde vært festelig.
Hun var vel redd for at han skulle bli skadet ved å åpne låven eller drepe de. Siden de tydeligvis vil ha de levende. Virker ikke som serien som er dristig nok til noe annet. Er lov å håpe
Sykt fet serie. Digger den til døde
Noen momenter som irriterer meg til nå.

Forrord: Det jeg har fått med meg er at Dr. Edwin Jenner var alene i over 1 måned før gjengen fant frem. Før den tid har han vært der en god stund med sine kolleager.

1. Rick våkner på sykehuset i forholdsvis god form etter et par måneder uten noe form for næring. Alle måleinstrumenter har for lengst blitt slått av, men hovedpersonen er bare litt energifattig.

2. Råtningsprosessen på de døde, men ikke-zombiefiserte, mennesker ser ut til å ha gådd på steroider. Dersom Zombier har forsynt seg ville de også blitt zombier, så den teorien er bare å droppe.

3. Daryl skyter villt rundt seg med armbrøst, og det ser ikke ut til at noen blir smittet; verken gangsteren som ble truffet mitt i kardangen eller han selv når pilene holdes med munnen mens han lader om.

4. Det er generelt mye blod og lignende som er i kontakt med hud og nær slimhinner; øyne og munn. Greit de ikke vet med 100 % hvordan smitten overføres, men det virker som det kan være nok å puste inn viruset når Dr. Edwin Jenner klarer å rive hull i drakten sin.

5. Generelt sett synes jeg de har en ulogisk måte å prøve overleve på. Ja, de har mye våpen og trenger kanskje ikke stoppe opp for å avvæpne dem, men de sjekker ingen millitære kjøretøy; selv ikke tanksen Rick faktisk klarte å knote seg inn i.

Input? Andre meninger?
Sist endret av waf; 18. november 2011 kl. 17:41.
nr 1 har jeg og stusset på, men har alltid tenkt at han har ligget på sykehus maks 1 uke etter zombie utbruddet siden han ikke kunne ha ligget der så lenge uten væske og næring. En sondepose med næring ser jeg for meg at maks varer i 2 dager og 3 dager er vel grensa for hva kroppen klarer uten væske, kanskje litt lengere siden han ligger i koma. Så det jeg reagerte på var egentlig at kona hans hooket opp med bestekompisen så kjapt, tok jo ikke såå lang tid før han fant de etter han våknet.

2. Har ingen anelse om hvordan forråtnelsen er i virkeligheten så der regner jeg med de har utnyttet at folk flest ikke vet det og gjort det så virkningsfullt som mulig

3. Tror han vasker pilene sine

4. Har vel funnet ut at det er kontaktsmitte, men er enig. Ville ikke drept zombies med balltre så blodet sprutet hvis det ikke var nødvendig

5. Enig, kan ikke være så vanskelig å lage zombiesikre kjøretøy og så begynne å lete etter guns og ammo for å så starte å slakte. Virker ikke som det funker å vente de ut.
Sist endret av Sonic; 19. november 2011 kl. 01:04.
Det alle glemmer når de ser zombieserier og filmer er jo at poenget til filmskaperne er at ingen har hørt om zombier før. Altså, i the walking dead kaller de zombiene for "walkers", ordet zombie har ingen hørt før. Hadde zombier eksistert idag etter alle disse seriene og filmene hadde vi visst nøyaktig hva vi skulle gjøre for å overleve. Disse menneskene i denne serien hadde null peiling på hva som skjedde når de døde plutselig begynte å gå, og man kan bare anta at ingen egentlig tenker så veldig rasjonelt de første ukene når noe sånt skjer. Vi ser jo tydelig i serien at gruppen klarer å tilpasse seg mer og mer livet med zombier, og at de lærer etter hver feil de gjør, som også er hele poenget med serien - å se hvordan menneskene kan klare å tilpasse seg en slik verden.

Angående de logiske bristene i serien er det egentlig ikke annet å gjøre enn å finne en enkel forklaring (som ingen andre enn du trenger å tro på) på det, og holde den for deg selv, det er enormt mye lettere å nyte serien da. For dette er en fantastisk bra serie hvis man ser bort ifra noe dårlig skuespill og logiske brister. Se på Dexter for eksempel, skuespill har aldri vært dårligere i en serie men den er fortsatt enormt populær på grunn av hele plottet og manuset.
Sist endret av Boo-Boo; 19. november 2011 kl. 01:51.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Det alle glemmer når de ser zombieserier og filmer er jo at poenget til filmskaperne er at ingen har hørt om zombier før. Altså, i the walking dead kaller de zombiene for "walkers", ordet zombie har ingen hørt før. Hadde zombier eksistert idag etter alle disse seriene og filmene hadde vi visst nøyaktig hva vi skulle gjøre for å overleve. Disse menneskene i denne serien hadde null peiling på hva som skjedde når de døde plutselig begynte å gå, og man kan bare anta at ingen egentlig tenker så veldig rasjonelt de første ukene når noe sånt skjer. Vi ser jo tydelig i serien at gruppen klarer å tilpasse seg mer og mer livet med zombier, og at de lærer etter hver feil de gjør, som også er hele poenget med serien - å se hvordan menneskene kan klare å tilpasse seg en slik verden.

Angående de logiske bristene i serien er det egentlig ikke annet å gjøre enn å finne en enkel forklaring (som ingen andre enn du trenger å tro på) på det, og holde den for deg selv, det er enormt mye lettere å nyte serien da. For dette er en fantastisk bra serie hvis man ser bort ifra noe dårlig skuespill og logiske brister. Se på Dexter for eksempel, skuespill har aldri vært dårligere i en serie men den er fortsatt enormt populær på grunn av hele plottet og manuset.
Vis hele sitatet...
Ang. Dexter, snakker du om Michael C. Hall eller birollene? Hvis jeg ikke tar feil, har vel Michael vunnet flere nevnverdige priser som omfatter begrepet "Best actor".
Sitat av insite Vis innlegg
Ang. Dexter, snakker du om Michael C. Hall eller birollene? Hvis jeg ikke tar feil, har vel Michael vunnet flere nevnverdige priser som omfatter begrepet "Best actor".
Vis hele sitatet...
Birollene selvsagt. Jennifer Carpenter er den dårligste skuespilleren i historien etter min mening, og har ingenting å gjøre på TV. Lauren Velez klarer ikke å leve seg inn i rollen sin og David Zayas klarer bare ikke å gjennomføre rollen sin. Den eneste som virkelig spiller bra i Dexter er Micheal C. Hall, samt broren hans som jeg ikke husker navnet på.
[COLOR="Red"][CENTER]SPOILER ALART SPOILER ALART[/CENTER][/COLOR]
Kan være spoiler fra siste episode "Secrets".


Anbefaler deg å ikke lese om du ikke har sett.
men uansett, hvorfor er 1 jævla sesong om 1 gård? og noen walkers...
jeg syntes den var awesome med mye verdensundergang, tome hus, forlatte butikker, sånn vi ikke ser daglig, nu er det om 1 gård og walkers i fjøset.

Synes ho der jenta skal bli funnet, slik dem skal få ræva seg ut, og bli nervepinende, håper skaperende av TWD får et innblikk av hvor kjedelig det er blitt nu, og omskaper litt action neste sesong 3.
håper virkelig ho jenta kan bringe noe nervepiende, ellers kan jeg aldri tilgi ho