Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  698 167295
Hvordan er det med å bestille en levende kaktus av typen San Pedro? Er det bedre å for eksempel reise til Sverige og kjøpe en der?
Sitat av balta Vis innlegg
Hvordan er det med å bestille en levende kaktus av typen San Pedro? Er det bedre å for eksempel reise til Sverige og kjøpe en der?
Vis hele sitatet...
San Pedro er lov, men du må ha sunnhetssertifikat om du importerer per post. Hvis du bærer dem over grensa selv kan du lovlig ta med 5 potteplanter (forutsatt at disse er beregnet for innendørs dyrkning og ikke står på narkotikalista, det har ingenting å si om de står på legemiddellista).
Ta det over en grense hørtes lettest ut, så blir vel det neste gang jeg er ute!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lurer på om det spiller noen rolle hvilket land pakken sendes fra. Er det noen forskjell på om pakken sendes fra England, USA, Mexico eller Kina? Er det slik at avsender må opplyse om hva pakken inneholder, og at norske tollere leser innholdsdeklarasjonen rutinemessig? Regner med denne må forfalskes hvis man skal få sendt i utgangspunktet ulovlige varer i posten.
Sitat av homoludens Vis innlegg
Lurer på om det spiller noen rolle hvilket land pakken sendes fra. Er det noen forskjell på om pakken sendes fra England, USA, Mexico eller Kina? Er det slik at avsender må opplyse om hva pakken inneholder, og at norske tollere leser innholdsdeklarasjonen rutinemessig? Regner med denne må forfalskes hvis man skal få sendt i utgangspunktet ulovlige varer i posten.
Vis hele sitatet...
Snakker vi om levende planter eller legemidler nå?
Sitat av thallium Vis innlegg
Snakker vi om levende planter eller legemidler nå?
Vis hele sitatet...
Legemidler.
Sitat av thallium Vis innlegg
Snakker vi om levende planter eller legemidler nå?
Vis hele sitatet...
Han snakker sikkert om anadrol eller noe. (Du vet disse steroid gutta Må jo få tak i tingene sine et sted^^)
Sist endret av Kommunisten; 1. september 2011 kl. 21:11.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Någon som vet hur det är att handla rc's från ungern om dagen?
▼ ... noen uker senere ... ▼
fikk et brev fra posten om at jeg måtte vise legitimasjon for å kunne hente en pakke blast off jeg kjøpte for tre uker siden... Det stod ingenting om aldersgrense eller noe sånt. er det 18årsgrense (er 17 :/ ) eller er det bare for å være sikker på at pakken kommer til rett person? pakken kostet rett over 200lappen så det kan vell hende jeg må betale noe ekstragreier for å få den...

Erfaringer/tips please ?

bestillte pakken fra england btw...
Sist endret av turin; 29. september 2011 kl. 18:45.
Du må alltid vise legitimasjon for å hente pakker på posten. Det har ingenting med aldersgrense å gjøre.
Sitat av sofa Vis innlegg
Du må alltid vise legitimasjon for å hente pakker på posten. Det har ingenting med aldersgrense å gjøre.
Vis hele sitatet...
Ok :P forventa bare at den kom i postkassa siden det antageligvis bare er en konvolutt med en 3gramspakke :P men da henter jeg den i morra
hvordan er det med mush box (grow box med sporer) har bestilt og lurer litt på hvordan det er med toll med tanke på at sporer er lovlige men i og med at det blir sendt i et (kit) kan noen venligst hjelpe meg??
Har lenge hatt et ønske om å prøve HBWR, men har etter litt lesning funnet ut at disse frøene er ulovlige innenfor norges grenser. Problemet er at jeg ikke finner noen plass i loven hvor det faktisk står oppført som ulovlig, men det skal sies at jeg ikke er helt sikker på hva jeg skal se etter heller.. Jeg har sett på både urtelisten og narkotikalisten etter LSA, men intet funn..

Det samme gjelder kratom som skal være et reseptbelagt legemiddel, men igjen, finner det ikke på legemiddellisten..

Kunne noen tatt seg tid til å forkalre meg litt om hva jeg skal se etter og hvordan disse listen funker, slik at jeg kan være mer selvstendig ved en senere anledning?
Sitat av popmart Vis innlegg
Har lenge hatt et ønske om å prøve HBWR, men har etter litt lesning funnet ut at disse frøene er ulovlige innenfor norges grenser. Problemet er at jeg ikke finner noen plass i loven hvor det faktisk står oppført som ulovlig, men det skal sies at jeg ikke er helt sikker på hva jeg skal se etter heller.. Jeg har sett på både urtelisten og narkotikalisten etter LSA, men intet funn..

Det samme gjelder kratom som skal være et reseptbelagt legemiddel, men igjen, finner det ikke på legemiddellisten..

Kunne noen tatt seg tid til å forkalre meg litt om hva jeg skal se etter og hvordan disse listen funker, slik at jeg kan være mer selvstendig ved en senere anledning?
Vis hele sitatet...
Kratom står på urtelisten. Oppført med "Mitragyna spp." som latinsk navn og "Kratom, Biak-Biak" som norsk navn. Men jeg finner heller ikke Hawaiian Baby Woodrose.
Heisann, sitter å titter litt på innføring av growkits her. Har det seg slik at dette: http://www.elephantos.com/en/smart-s...m-growkit.html er mer risikofylt å hente inn en dette: http://www.elephantos.com/en/smart-s...s-growkit.html ? da sistnevnte inneholder kun sporer som er lovlig etter hva jeg har forstått?
Om jeg skulle være så uheldig å få dette stoppet i tollen, kan jeg forvente meg et forelegg da? evnt hvor mye?
Eller er det trygt om jeg bestille fra et annet nett via Western Union(om det går)?
Kan nevnes at jeg ikke tidligere dømt for noe i denne sjangeren.
Sitat av meap0rd Vis innlegg
Heisann, sitter å titter litt på innføring av growkits her. Har det seg slik at dette: http://www.elephantos.com/en/smart-s...m-growkit.html er mer risikofylt å hente inn en dette: http://www.elephantos.com/en/smart-s...s-growkit.html ? da sistnevnte inneholder kun sporer som er lovlig etter hva jeg har forstått?
Vis hele sitatet...
Ja. Det første er ulovlig, det er ikke det siste.

Sitat av meap0rd Vis innlegg
Om jeg skulle være så uheldig å få dette stoppet i tollen, kan jeg forvente meg et forelegg da? evnt hvor mye?
Eller er det trygt om jeg bestille fra et annet nett via Western Union(om det går)?
Kan nevnes at jeg ikke tidligere dømt for noe i denne sjangeren.
Vis hele sitatet...
Ja, du kan risikere straff hvis du bestiller den første pakken. Men hvis de ikke har bevis på at du bestilte det hvis du bruker western og annet nett f.eks, så kan de ikke straffe deg.
Sitat av Grix Vis innlegg
Ja. Det første er ulovlig, det er ikke det siste.



Ja, du kan risikere straff hvis du bestiller den første pakken. Men hvis de ikke har bevis på at du bestilte det hvis du bruker western og annet nett f.eks, så kan de ikke straffe deg.
Vis hele sitatet...
Takk for svar her, men western union gir vel gjerne ut info? er det så mulig å kjøpe et spendon visa(for kontanter på narvesen), for så å overføre pengene der over til en western union konti? så videre til bank konto til forhandler(Siden de støtter bank overførsel)

En annen ting jeg la merke til med Western Union er at de har veldig dårlig rating på WoT: http://www.mywot.com/en/scorecard/westernunion.no
på både trustworthiness samt vendor reliability, hvordan har det seg? noen formeninger?
Sist endret av SaintSativa; 3. oktober 2011 kl. 18:28.
Jeg har bestil HBWR flere ganger, og den ene gangen var pakken faktisk åpnet (!) med en brevåpner/kniv på midten, så virker som den ble stoppet, og de sjekket hva det var. Gikk fortsatt igjennom.

Poenget er at hvis tollerne stopper for en sjekk, så ser de frø. Veldig usannsynlig at de redegjør at det er noe ulovlig med mindre det står på pakken, og blomster finn er på jobb.
fant ut at man kunne betale med visa via paypal... men kan man da registrere paypal kontoen i falskt navn?
Sitat av meap0rd Vis innlegg
fant ut at man kunne betale med visa via paypal... men kan man da registrere paypal kontoen i falskt navn?
Vis hele sitatet...
Skal gå det ja, bare pass på å ikke koble visakortet DITT til den falske paypalen, kjøp et spendonkort på 1000 kr ellerno istedet :P
Sist endret av turin; 5. oktober 2011 kl. 21:37.
Hei bestilte for en uke siden noen poser med forskjellige legal highs. Jeg lurer bare på om jeg burde bekymre meg?

Dette står på pakkesporingen:

Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret
06.10.2011 09:28 0024 OSLO
Sendingen er antatt tollpliktig og er sendt til tollbehandling
29.09.2011 18:22 1470 LØRENSKOG
Sendingen er ankommet mottakerlandet
29.09.2011 18:12 OSLO LETTER CENTER
Sendingen er sendt fra avsenderland
29.09.2011 07:20 BUDAPEST 1005, Ungarn

Står også som kommentar på den siste sporingen: Posten vil kontakte mottaker ved behov for eventuelle ytterligere opplysninger.

Takk på forhånd
Sitat av Pointless Vis innlegg
Hei bestilte for en uke siden noen poser med forskjellige legal highs. Jeg lurer bare på om jeg burde bekymre meg?

Dette står på pakkesporingen:

Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret
06.10.2011 09:28 0024 OSLO
Sendingen er antatt tollpliktig og er sendt til tollbehandling
29.09.2011 18:22 1470 LØRENSKOG
Sendingen er ankommet mottakerlandet
29.09.2011 18:12 OSLO LETTER CENTER
Sendingen er sendt fra avsenderland
29.09.2011 07:20 BUDAPEST 1005, Ungarn

Står også som kommentar på den siste sporingen: Posten vil kontakte mottaker ved behov for eventuelle ytterligere opplysninger.

Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
Bump, SWIM har også denne status-progresjonen på en pakke han nylig bestilte. Er DMT i den. Regner med at den er busted, eller at SWIM må sende inn kvittering etc, noe som ikke er aktuelt pga åpenbare grunner.
Sist endret av Grix; 6. oktober 2011 kl. 15:41.
Sitat av turin Vis innlegg
Skal gå det ja, bare pass på å ikke koble visakortet DITT til den falske paypalen, kjøp et spendonkort på 1000 kr ellerno istedet :P
Vis hele sitatet...
hmm gikk ikke, da verifisering av kredittkortet kreves.

anyway..

Customs clearance processing complete


October 06, 2011, 12:26 pm


NORWAY
Vis hele sitatet...

good news?
Sitat av Pointless Vis innlegg
Hei bestilte for en uke siden noen poser med forskjellige legal highs. Jeg lurer bare på om jeg burde bekymre meg?

Dette står på pakkesporingen:

Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret
06.10.2011 09:28 0024 OSLO
Sendingen er antatt tollpliktig og er sendt til tollbehandling
29.09.2011 18:22 1470 LØRENSKOG
Sendingen er ankommet mottakerlandet
29.09.2011 18:12 OSLO LETTER CENTER
Sendingen er sendt fra avsenderland
29.09.2011 07:20 BUDAPEST 1005, Ungarn

Står også som kommentar på den siste sporingen: Posten vil kontakte mottaker ved behov for eventuelle ytterligere opplysninger.

Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
Jeg bestilte AM-2201 og det samme skjedde med meg. Fikk pakken i går! Den var blitt åpnet med kniv/brevåpner, men virker ikke som de hadde åpnet selve posen med pulveret.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Jeg bestilte AM-2201 og det samme skjedde med meg. Fikk pakken i går! Den var blitt åpnet med kniv/brevåpner, men virker ikke som de hadde åpnet selve posen med pulveret.
Vis hele sitatet...
Måtte du vise ID eller betale noe ved henting?
Hallais!
Bestilte en pakke med Blast-Off fra England i forrige uke.
Fikk brev i dag fra tollen om at det inneholder reseptpliktig legemiddel og at de krever resept (Sjokk).
Har dere noen tips om hvordan jeg skal få den gjennom?
Linker til eventuelle lovverk og diverse jeg kan sende til dem?
Eller er det best å gi opp?

Jeg letet litt rundt her, men trådene var gamle og ting kan ha endret seg for alt jeg vet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hay!
Pakken min fra england er sendt inn til tollbehandling, lå forresten under 200kr grensa.
Anyways, jeg lurer litt på er om de åpner alle pakker hvis de ikke klarer å gjennomlyse. Noen erfaringer?
Er det noen som har fått gjennom S.Divinorum. etter at den er blitt sendt til tollbehandling?

Skumleste heile tråden, men fant ikke et godt svar.

Tjoheii

Oppdatert hos posten: Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt.
Betyr dette at varen ikke er tollpliktig eller kan jeg vente meg noe lureri da jeg henter den?
Heisann..
om jeg skulle bestilt et sopp-grokit fra nederland helt annonymt med paypal og spendOn, som i ettertid ble stoppet av tollen, hvor det står at varen "sopp - dyrkesett" er tollpliktig å man blir bedt om å fylle ut person nr og div. Er dette da trygt å levere inn? da er man jo plutselig ikke annonym lengre å kan vel eller ikke smelle i bordet med at "hei hei, dette har ikke jeg bestilt" ?. Er det en slags felle?

edit: Også legge til at om man skulle blitt spurt etter evnt kvittering og faktura som viser sendingenes innhold og verdi, er dette da så lurt å sende inn?
Hej igen!

Det är väl snart 2.5 månad sen jag sist skrev och berättade hur det hade gått med min sak. Idag fick jag brev från polisen. Det innehöll forelegget och där stod det att jag har överträtt:

Matloven § 28 første ledd første straffalternativ, jf § 33 jf. Forskrift av 13.9.1999 nr 1052 om såvarer §§ 39 og 28, jf. strl § 49

Är det någon som förstår ovanstående bättre än mig? Jag måste betala en bot (7000!!!!!!). Vad jag inte vet eller kan hitta är:

1. om man jobbar eller söker jobb inom t ex barnevern syns det på politiattesten?
2. hur länge har jag detta på politiattesten?
3. vilken lov har jag egentligen brytit? Matloven eller en forskrift?

Snälla svara någon som har koll
Hei!

Nå har det seg slik at en kamerat har bestilt THC olje fra USA. Skal være 100dråper med en sånn drypper. Vet ikke hvor mye det er, eller hvor potent det er. Men har all grunn til å tro at det er ganske potent, og skikkelige greier.

Spørsmålet mitt er:

Når det har kommet hentelapp på dette, altså at dette ligger klart til henting på postkontoret. Er man homesafe da?
Fordi det har vært gjennom tollen, og det har blitt toll på det? 230kr...

Han har veldig noia for at Onkel skal komme kjørende med engang han henter dette, jeg er bastant på at man er safe når det har kommet på postkontoret til henting.

Noen som kan veie inn?
Howdy nFF!

De fleste som leser trådtittelen tenker sikkert "nei, herregud, det vet vi jo at det ikke er", og det mener jeg også skal stemme. Så hva er casen, da?

Historien som ligger bak tråden er at en venn av en venn av meg tenkte å importere noen soppsporer fra psilocybeslekten til lovlig mikroskopi, da han er over gjennomsnittet interessert i sopp. Han bestilte fra en amerikansk nettbutikk med bra rykte, og holdt seg under tollgrensen på 200 kr, bare for å være på den sikre siden.

Det holdt ikke. Kompis ble oppringt av tollvesenet som hadde åpnet pakka og lurte på hva sporene skulle brukes til. Han svarte som rett var at de skulle under mikroskopet, og at han mente det var lovlig. Tolleren svarte med en hyggelig tone at han/hun ikke var enig, men at det var Statens Legemiddelverk som satt på regelverket og at kompisen måtte få importspørsmålet avklart med dem. Krøkkete, men ålreit, tenkte kompis, og ringte dem for å høre hva som var problemet. En samtale senere hadde han blitt anmodet om å sende dem en mail som en slags skriftlig søknad om å få sporene sine, ellers ville de destrueres. Er ikke dette litt over the top? Greit nok at de fleste som innfører psilocybe-sporer har planer om å dyrke ulovlige rusmidler med dem (fysj, fysj! ), men har de rett til å kreve dette?

Hva tenker dere?
Soppsporer kan du importere helt legalt, med du kan ikke kultivere sopp, eller importere sopp.
mer-enn-5-minutter-har-passert-edit: holdt på å glemme å nevne at Legemiddelverket sa at en ny lovrevisjon eller noe hadde vært oppe til høring, der sporene også skulle gjøres ulovlige som alle andre deler av psilocybinsoppene. Helt på trynet og kanskje som forventa fra bakvendtlandspolitikken, men det kan bety at soppdyrkere får det enda vanskeligere framover, og hobbyinteresserte kan bare glemme hele greia. Bleh.
Det hender ofte at offentlige instanser tar seg vann over hodet, og tar utgangspunkt i egen oppfatning av hva loven burde være, fremfor hva loven egentlig er. Dette er stadig tilfellet med Tollvesenet, og sikkert også Statens legemiddelverk. Send dem en krast brev, hvor du ber om å få oversendt en kopi av den spesifikke lovparagrafen som berettiger dem til å tilbakeholde eller destruere eiendelene dine. Kan de ikke vise til noe, så får de snarest få huet ut av ræva si, og gjøre jobben sin.

Det holder for øvrig ikke at et lovforslag er tatt opp til høring. Loven må være vedtatt og gjeldende.
Mowglid : Så vidt jeg vet har posten teieplikt, og har vel ikke mulighet til å "lure" folk på denne måten.. Det er vel tollen som måtte ha ordnet dette?


Jeg har et annet spørsmål som jeg har gått å tenkt på en stund :

En person som aldri har fått tilsendt en pakke fra utlandet, vil første gangen få et brev der han må sende inn fødselnummer og underskrift på at tollen skal få lov til å fortolle pakken. Er det slik at om dette ikke blir sendt inn, så vil ikke tollen ha mulighet til å åpne pakken juridisk sett?

Dersom dette stemmer, kan man vel dermed mye lettere "ta kjangsen" på å bestille saker og ting fra utlandet som er ulovlig / gråsone? Det er vel også mindre kjangs for at tollen gidder å bry seg om det er små pakker med verdi <200kr ?
Sist endret av Meowen; 9. november 2011 kl. 21:05.
Sitat av Meowen Vis innlegg
Jeg har et annet spørsmål som jeg har gått å tenkt på en stund :

En person som aldri har fått tilsendt en pakke fra utlandet, vil første gangen få et brev der han må sende inn fødselnummer og underskrift på at tollen skal få lov til å fortolle pakken. Er det slik at om dette ikke blir sendt inn, så vil ikke tollen ha mulighet til å åpne pakken juridisk sett?
Vis hele sitatet...
Størsteparten av pakker fra utlandet har en CN22 påført.
http://3.bp.blogspot.com/_-5QP6VJx3Sc/SGUfR5hI5SI/AAAAAAAAAOw/om5OT7ReQmg/s400/cn22-usa.jpg
"May be opened officially."
Ja,stemmer det Men jeg vet at om man ikke sender inn fødselsnummer/underskrift, så vil pakken bli sendt i retur etter 14 dager. Kan det tenkes at de ikke tar seg bryet med å åpne den før underskrift er på plass? (tenker da på pakker som ikke lukter/blir markerte av hund, og heller ikke ser særlig mistenksomme ut).
Sist endret av runde91; 10. november 2011 kl. 16:55.
Har bestilt Tramadol regelmessig det siste året fra et apotek i Nederland. Det har frem til nå aldri vært noe problem, jeg har fått pakken etter 2 - 6 dager. Pakken blir alltid åpnet, og gjerne tollholdt før jeg får den. Men så lenge dette er til eget bruk og bestilt fra land innenfor europa, så er dette lovlig slik jeg tolker reglene. Nå sier tollerene derimot at jeg må ha innførselstillatelse! Veldig rart, når de har tatt i mot og skjekket innhold hver gang, (ca en bestilling pr mnd). Man skulle nesten tro at det kommer an på tolleren.!
Sitat av runde91 Vis innlegg
Ja,stemmer det Men jeg vet at om man ikke sender inn fødselsnummer/underskrift, så vil pakken bli sendt i retur etter 14 dager. Kan det tenkes at de ikke tar seg bryet med å åpne den før underskrift er på plass? (tenker da på pakker som ikke lukter/blir markerte av hund, og heller ikke ser særlig mistenksomme ut).
Vis hele sitatet...
Nei, de åpner den først hvis det er mulighet for det. Sannsynligheten for at den er under momsgrensen og ikke inneholder noe tollpliktig er tross alt stor, og da er det ikke noe poeng å bruke tid og ressurser på å spørre om fødselsnummer.
Sitat av luni Vis innlegg
Nei, de åpner den først hvis det er mulighet for det. Sannsynligheten for at den er under momsgrensen og ikke inneholder noe tollpliktig er tross alt stor, og da er det ikke noe poeng å bruke tid og ressurser på å spørre om fødselsnummer.
Vis hele sitatet...
Ikke for å virke nedlatende, men vet du dette, eller er det basert på antagelser? Ser egentlig ikke helt vitsen med å sende ut brev der mottaker må skrive fødselsnummer og gi tollen rett til å fortolle pakken, dersom de åpner den uansett.

Jeg fikk først et brev der jeg måtte sende inn fødselsnummer og underskrift. Når dette var godkjent fikk jeg et nytt brev der jeg måtte sende inn dokumentasjon på varens verdi (på pakken sto det verdi <200 kr). Derfor jeg spør
Vær OBS på at når posten sender deg brev der de etterspør kvittering/resept eller lignende og du ikke svarer på det, så blir adressen merket og de vil åpne alle fremtidige pakker som sendes til deg.

Eller det er i hvertfall det jeg har hørt.
Grix : Av egen erfaring så stemmer ikke dette helt.. Ble spurt om resept en gang jeg bestilte Salvia Divinorum, og svarte ikke. Siden den gang har jeg handlet et tosifret antall ganger fra Ebay, uten å ha fått en eneste pakke stoppet. Men kan godt hende jeg har vært heldig da

Siljana : Vet ikke hvordan stoffet du nevner ligger an når det kommer til legemiddel/doping/urte-listene, men har inntrykk av at tollvesenet har skjerpet inn dette med å innhente resept når folk bestiller ting som ligger i gråsonen på hva som er lovlig. I mange tilfeller har de fått beskjed med Statens Legemiddelverk om å kreve resept, selv om de fleste tolker lovverket til at det er lovlig å innføre fra EØS-land.
Sist endret av Meowen; 10. november 2011 kl. 21:39.
Sitat av Meowen Vis innlegg
Ikke for å virke nedlatende, men vet du dette, eller er det basert på antagelser? Ser egentlig ikke helt vitsen med å sende ut brev der mottaker må skrive fødselsnummer og gi tollen rett til å fortolle pakken, dersom de åpner den uansett.

Jeg fikk først et brev der jeg måtte sende inn fødselsnummer og underskrift. Når dette var godkjent fikk jeg et nytt brev der jeg måtte sende inn dokumentasjon på varens verdi (på pakken sto det verdi <200 kr). Derfor jeg spør
Vis hele sitatet...
Ja, i hvertfall for Posten, ettersom jeg har jobbet der. Andre speditører vet jeg ikke med. Kan være pakken din manglet standarddeklarasjonen som gir tillatelse til å åpne, eller at de rett og slett glemte å spørre om dokumentasjonen første gang de tok kontakt.
Sitat av luni Vis innlegg
Ja, i hvertfall for Posten, ettersom jeg har jobbet der. Andre speditører vet jeg ikke med. Kan være pakken din manglet standarddeklarasjonen som gir tillatelse til å åpne, eller at de rett og slett glemte å spørre om dokumentasjonen første gang de tok kontakt.
Vis hele sitatet...
Ok, kan godt hende du har rett Men skjønner ikke helt vitsen med å innkreve løyve til å åpne pakker, når de åpnes uansett.

EDIT: Posten skriver jo selv på sine sider at "Postens fortollingsavdeling har sendt deg en ankomstmelding for å fortelle deg at det har kommet en sending til deg fra utlandet som mangler tolldokumentasjon/informasjon. Sendingen din ligger på lager hos posten i påvente av en tollbehandling." ?
Sist endret av Meowen; 10. november 2011 kl. 21:52.
På apoteket så sier de at man ikke trenger noen schengen attest for å ta med Tramadol ut av landet, da det ikke står på narkotikalisten. Da Ups ringte meg tilbød jeg meg og komme med en resept, men de (tollerene) sa at det var helt uvesentlig, fordi dette nå dreide seg om inførselstillatelse, og det måtte jeg få fra lege. Da er jo hele poenget borte, får neppe det av min fastlege.....
Skal bestille Damiana fra EDIT, skal bestille så anonymt som mulig. Det tryggeste er vel å sende en konvolutt med pund, men skal jeg sende med handleliste og adressa mi med i konvolutten?

Sitat av Kruppy Vis innlegg
Skal bestille Damiana fra EDIT, skal bestille så anonymt som mulig. Det tryggeste er vel å sende en konvolutt med pund, men skal jeg sende med handleliste og adressa mi med i konvolutten?
Vis hele sitatet...
Bump!

Er det den samme "typen" damiana som ligger ute på amazon.co.uk?

Gode svar belønnes med kp+.
Er damiana ulovlig da? O,o
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Er damiana ulovlig da? O,o
Vis hele sitatet...
Nei, men du vet ikke hva tolla kan finne på

Fikk bestilt 350g nettopp.
Hvordan er det når posten har sendt en hentelapp uten noen form for avsenderfirma, utenom posten selv? Kan pakken min ha blitt stoppet, og de har laget en "felle"?
tror egentlig ikke posten driver å setter opp feller på dette viset.. blir pakken tatt, så stopper tollen den der og da