Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2039
Heisann, bare lurer litt på hva dere freaks synes om filmer som kun har "en scene", altså hvor handlingen mer eller mindre er på en plass (vet ikke helt hvordan jeg skal forklare)?

De jeg har sett:
Phone Booth : (7.2/10) Dette er en film jeg liker veldig godt. Liker hvordan Stu Shepard (Colin Farrell) er ironisk i enkelte tilfeller da han snakker med denne snikmorderen, og han spiller i det hele tatt en veldig god rolle. Absolutt verdt å se.

127 Hours : (7.9/10) Denne er basert på en sann historie. Syns i det hele tatt spenningen er fin gjennom hele filmen, men er slik at den nesten dabber av innimellom, men den redder seg inn igjen, og er i det hele tatt en grei film.

Buried : (7.2/10)
Buried er en film jeg ikke er veldig fan av, har kun sett den en gang, men har aldri hatt lyst til å se den igjen. At de f.eks. er nødt til å holde spenningen oppe i filmen med å tilsette en random slange liker jeg bare ikke. Vet ikke hva jeg skal si om den, den bare falt ikke helt i smak for min del.

The Ledge : (6.7/10)
Skal se senere!

Hva synes dere om disse filmene, og vet dere evt. om noen fler?
Syns SAW filmene er veldig fokusert på 1 rom, når det ikke er "story mode"... Forsåvidt ganske repeterende og.
Morsom/typisk stonerfilm er Evil Bong. En ganske morsom B-film hvor all handlingen foregår på to steder.
Devil
The killing Room
Exam
Cube
Buried
Fermat's Room
Rope
Hunger
The Steam Experiement
Pontypool
The man from Earth

"An impromptu goodbye party for Professor John Oldman becomes a mysterious interrogation after the retiring scholar reveals to his colleagues he is an immortal who has walked the earth for 14,000 years"

Helt vanvittig bra film, anbefales
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Helt enig med Morgul, The Man From Earth er bare en eneste lang samtale mellom en rekke mennesker, men allikevel utrolig bra!

I tillegg er jeg ikke helt usikker på om filmen Moon oppfyller kravet helt, men jeg vil si at den gjør det, da handlingen foregår på et veldig lite område 98% av filmen, og de resterende 2% ikke veldig langt fra det området, og den er også en meget god film!
Vil gjerne at dere som skriver filmtitler her kan skrive veldig kort hva dere synes om de i tillegg!
Inside Man!

Foregår hovedsaklig bare på et sted, i en bank. Konge film.
Botched. Splatterkomedie, hvor nesten hele filmen foregår inne i en svær bygning som viser seg å være gjemmestedet til Ivan the Terrible og hans kone (i kjelleretasjen). Selv om de snakker engelsk i filmen, er alle russere. Utrolig morsom, hvis du har sansen for splatterkomedier
Ikke en film, men en av de morsomste seriene jeg har sett, er Smoking Room(BBC-produsert).
Laget to sesonger, hvor begge foregår utelukkende på røykerommet nevnt i tittelen.

Anbefales på det aller sterkeste.
Human centipede handler om et par berter i tyskland som blir fanget i huset til en syk forsker. Ganske god underholdning.
friday er så ogsi bare i samme hus/sted. Konge komedie film
Herregud, jeg holdt på å glemme Alene Hjemme, det er jo kongen av filmer av denne sjangeren, med unntak av den filmen der han er i New York.
Så en film på kino som het "Devil", her foregår all handling i en heis
12 Angry Men

Foregår inne i et rom der 12 menn diskuterer om en kar er skyldig eller ikke, i drap. Anbefales.
Den du skal se er 13
med Jason Statham

http://www.imdb.com/title/tt0798817/
Wrecked med Adrien Brody faller vel inn under denne "sjageren".

Ikke akkurat noe fyrverkeri av en film spør du meg.

http://www.imdb.com/title/tt1316622/
Hva med reservoir dogs, minus starten foregår vel mesteparten i en lagerbygning
'Respekt' - en norsk film, med all handling i et klasserom. Ganske spesiell film, men ikke dårlig!

http://www.filmweb.no/film/article155784.ece
Clerks - Foregår (med unntak av en scene) i og rundt en storkiosk/videosjappe.
Fantastisk bra film om to menn i 20åra en dag på jobb.
IMDB - 7.9
Cast away - Tom Hanks

Kjempefilm om en forrettningsmann som styrter med flyet han sitter på med, og havner på en øde øy i 4-5 år.

Handler videre om hans overlevelse der, og hvordan han skal skaffe mat og hvordan han skal klare å komme seg vekk derfra.

http://www.imdb.com/title/tt0162222/

En annen film med samme skuespiller er "The Terminal"
Handler om at han vil til USA, men får ikke lov til å verken dra inn i USA, eller tilbake til sitt land i fra flyterminalen.

Dermed blir han værendes der i flere måneder. Flott film dette og.

http://www.imdb.com/title/tt0362227/
Sist endret av Fuzzybossen; 22. september 2011 kl. 18:45.
Sitat av BirkirBjarnason Vis innlegg
12 Angry Men

Foregår inne i et rom der 12 menn diskuterer om en kar er skyldig eller ikke, i drap. Anbefales.
Vis hele sitatet...
Slenger meg på denne filmen, de klarer å holde ei rå spenning gjennom hele filmen.
Mesteparten av handlingen i filmen London fra 2005 foregår på et baderom på Manhattan. Chris Evans og Jason Statham har hovedrollene, hvor de diskuterer ting fram og tilbake lenge med flere tilbakeblikk på ting som har skjedd før mens de snorter stripe etter stripe med kokain. Begge er ganske skada folk kan man vel si. Sjeldent at filmer suger en så inn som London gjør.

ANBEFALES!

Edit: Og en ting til. Dette er svært ulikt det meste annet Jason Statham har gjort, så ikke forvent en typisk "Jason Statham"-film som Crank eller Death Race. Dette er en BRA film, ikke en Jason Statham-film.
Sist endret av sofa; 22. september 2011 kl. 20:19.
Cube er en fantastisk film som foregår på samme sted
Sitat av Nazgrel Vis innlegg
Clerks - Foregår (med unntak av en scene) i og rundt en storkiosk/videosjappe.
Fantastisk bra film om to menn i 20åra en dag på jobb.
IMDB - 7.9
Vis hele sitatet...
en av mine favoritter