Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1089
Halla.
Jeg kom til å tenke på noe.
Om man tar noe sentralstimulerende rusmidler som amfetamin eller kokain, (om dette da kalles sentral stimulerende, blame me if not.) så kan man drikke betydelig større mengder alkohol uten at man mister balansen og blir "dritings".

Men om man f.eks kjører bil og blir tatt i promillekontroll, hvordan vil den slå ut i forhold til en som har drukket samme mengde alkohol, men uten ting som kokain osv.?
Promillen på alkohol vil ikke bli mindre siden man har konsumert samme mengde alkohol, og mengden er i blodet fortsatt. Den har bare ikke samme virkning lenger når du tar amf eller cola. Man blir skjerpet, men promillen av alkohol i blodet forblir den samme
vet akkurat hva du mener, man kan være så drita at man nesten ikke klarer å gå, få på en feit liner å nesten være "normal" igjen, da kommer den party formen på meg ihvertfall, men fyllesyken kan bli ganske så heftig når man bare heller nedpå, å spes på coke som går over ganske fort så blir man søple drita når coken går ut igjen
Ja det virker jo logisk Dr.~ takk for svar.
Er virkelig rart at noe så lite, kan forandre kroppen så mye.
Man kan jo nesten doble den mengden alkohol, som man normalt ville spydd av.
syke syke greier, hehe.
Opplevd det på fylla, at når jeg merker jeg kommer ned fra amfen, så er det vanskelig å ikke ta neste liner. samme dagen derpå. Vil jo heller ha det fett enn å ligge å spy med amf nedtur.
Men der igjen har man avhengighets greia.

Yayoisking: En kompis av meg har vert hos snuten en gang og han ble forklart hvorfor vi opplever at alkohol rusen blir så å si borte når man tar speed. Og de sa at reseptoren som alkoholen normalt binder seg til (GABA-reseptoren), når den blir påvirket av Amfetamin så er amfetaminen sterkere og legger seg under alkoholen så den ikke kommer til. Men når amfetaminen blir borte kommer alkoholen til og man kan gå på en smell.

Dette kan være helt oppspinn og politi propaganda og bullshit. For jeg vet ikke om amfetamin binder seg til denne reseptoren en gang eller om dette kan forklares vitenskapelig eller ikke. Im just sayin: det kan være en teori. Eller at Amfetamin er sterkere enn alkohol og sjerper sansene dine som konsentrasjon, balanse, søvn og motoriske evner som normalt alkohol hemmer.
Men dette er også en vill teori