Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 5878
Som tittelen sier, hva tror du? Jeg husker når Wrath of the Lich King kom ut - Jeg trodde det skulle suge, men det tok meg ikke mange sekundene før jeg elsket det. Snart så kommer Cataclysm ut, som jeg synes virker som en spøk.


Hvorfor? Fordi det ødelegger det flotte landskapet som har gjort WoW så berømt(ikke kall meg en nerd her ..)


Så hva tror du kommer til å skje? Vil de finne en slags chronium key som gjør alt normalt, eller vil det fortsette å være ødelagt?


Takk for at jeg fikk delt meningen min
Jeg tror kua er tom for melk etter cataclysm.
Sitat av momentum Vis innlegg
Jeg tror kua er tom for melk etter cataclysm.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du si det? Er fortsatt veldig mye lore spillerene ikke har fått spillt enda. F.eks Emerald Dream, The Twisting Nether og Sargeras, for å nevne noen. Jeg tipper at det kommer minst 2 expansions til...
Tror at de gir seg, og fokuserer på Diablo 3.
Håper jeg.
Sitat av momentum Vis innlegg
Jeg tror kua er tom for melk etter cataclysm.
Vis hele sitatet...
Sitat av Drumsteper Vis innlegg
Tror at de gir seg, og fokuserer på Diablo 3.
Håper jeg.
Vis hele sitatet...
WoW har over 10mill spelarar viss eg ikkje tar heilt feil. Speler ikkje lengre så eg veit ikkje det eksakte talet.
Så lenge Blizzard tjener pener på WoW så kommer de til å fortsette med det.
Fra et rent profit-basert standpunkt tror jeg egentlig de kan pumpe ut expansions i mange år til med godt overskudd. Spørsmålet er vel om blizzard har yrkesstolthet nok til å gi seg mens leken enda er god.
Blizzard har allerede nevnt at det jobbes med expansionen etter cataclysm. Skal se om jeg finner kildene og poste dem
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Hvorfor? Fordi det ødelegger det flotte landskapet som har gjort WoW så berømt(ikke kall meg en nerd her ..)

Så hva tror du kommer til å skje? Vil de finne en slags chronium key som gjør alt normalt, eller vil det fortsette å være ødelagt?
Vis hele sitatet...
Ødelagt? Det ser tusen gang bedre ut. Se på Orgrimmar. Hvis du ikke synes det ser bedre ut er du garantert forutintatt på at det ikke er det.

Sitat av momentum Vis innlegg
Jeg tror kua er tom for melk etter cataclysm.
Vis hele sitatet...
Kua? Det blir jo bare mer og mer spillere. Det er over 12 millioner mennesker som spiller wow, 2,5 gang mer enn det bor i norge. Mer enn noen gang før. Ser ikke helt logikken i utsagnet ditt.
Sitat av momentum Vis innlegg
Jeg tror kua er tom for melk etter cataclysm.
Vis hele sitatet...
De har ikke engang skrapt toppen av World Of Warcraft's historie enda. Det er utrolig mye mer "lore" igjen. For eksempel Sargeras og The Burning Legion, Arthas er bare småtterier i forhold til de.

Cataclysm er jo ganske greit med tanke på at folk begynte å kjede seg ved leveling av nye karakterer og gamle områder. Det var faktisk World Of Warcraft's spillerbase som ville ha dette.

Har spilt siden 2005 og synes det er synd at de gamle sonene blir borte. Barrens vil aldri bli det samme.
Kanskje de gjør som Guild wars serien, lager ett helt nytt spill: Guild Wars 2

(Vet noen syntes Guild wars er gay...)
Grafisk oppdatering? Begynner å bli litt gammelt og modent til det nå.
Tøff
Erlnd's Avatar
Trådstarter
[quote=Spesiellgnom;1905336]Ødelagt? Det ser tusen gang bedre ut. Se på Orgrimmar. Hvis du ikke synes det ser bedre ut er du garantert forutintatt på at det ikke er det.


Så det er grafikken som er det viktigste for deg?
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Kanskje de gjør som Guild wars serien, lager ett helt nytt spill: Guild Wars 2

(Vet noen syntes Guild wars er gay...)
Vis hele sitatet...
Hvorfor lage et nytt spill når man kan spare penger og fortsette på det gamle samt ha mer penger til nye ting?

(Innlegg nummer fem hundre!)
Sist endret av Fusjon; 26. november 2010 kl. 15:46.
[quote=erlnd2210;1905347]
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Ødelagt? Det ser tusen gang bedre ut. Se på Orgrimmar. Hvis du ikke synes det ser bedre ut er du garantert forutintatt på at det ikke er det.


Så det er grafikken som er det viktigste for deg?
Vis hele sitatet...
Grafikken teller jo litt....

Runescape - se bort ifra Gameplay (xD) og grafikk så er det ikke så værst.
[quote=erlnd2210;1905347]
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Ødelagt? Det ser tusen gang bedre ut. Se på Orgrimmar. Hvis du ikke synes det ser bedre ut er du garantert forutintatt på at det ikke er det.


Så det er grafikken som er det viktigste for deg?
Vis hele sitatet...
Er spillbarheten som gjelder.
En del av det som gjør det å spille MMO spill, spesielt slike som world of warcraft er jo det at det skal virke som en ekte levende verden. DET ER meningen at det det skal skje endringer, derfor vil det være fokus på at det hele tiden skal komme noe nytt.

det finnes masse mer lore og ta av, og mange områder å skape og utforske. (ref over) det å endre om på hele verden som har stått stille i 5 år er jo genialt! ja det er uvant, veldig store endringer. men til gjengjeld masse mer nytt content for alle type spillere, hardcore, mediocre, pvp/pve etc.

hvor dødskult er det ikke å besøke gamle områder for å finne ut at ting er heeelt på hodet? spillet og verdenen du trodde du kunne "inn og ut" er nå plutselig endret!

spennende....
det jeg tror kommer til å skje videre er flere ekspansion, muligens større spredning av spillere i verden og at det faktisk blir litt mindre tidskonsumerene. ikke i den forstand at det er mindre å gjøre, men at mange ting endres for å forhindre sløsing av tid. da mener jeg travel tid, vente på instances, kortere BG Q etc.
[quote=Rain Man;1905351]
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg

Grafikken teller jo litt....

Runescape - se bort ifra Gameplay (xD) og grafikk så er det ikke så værst.
Vis hele sitatet...
Mange folk er ganske fornøyd med grafikken som var I World Of Warcraft før Wrath Of The Lich King. Er ikke alle som har 4 fot monster PCer.
trur de kommer til og lage flere expansions. men de bør gi seg før vi når LVL 100 og i stedet bare lage nye raids, BG, dungeons osv...
lvl 100+ syntes jeg bare blir for drøyt.
Sitat av iSkr3mbIl Vis innlegg
.
lvl 100+ syntes jeg bare blir for drøyt.
Vis hele sitatet...

Kanskje det er derfor de satt level cap til 85 i Cataclysm. Noen som vet?
Sitat av jha85 Vis innlegg
WoW har over 10mill spelarar viss eg ikkje tar heilt feil. Speler ikkje lengre så eg veit ikkje det eksakte talet.
Vis hele sitatet...
Passerte nylig 12 millioner. Det syke er at det ikke ser ut til å minske heller.
Spiller ikke lenger, men er forstatt fascinert over det så føler litt med

Og Blizzard har vel allerede annonsert at det kommer nytt expansion.
Tøff
Erlnd's Avatar
Trådstarter
Kanskje de bare tar 5 lvler om gangner
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Kanskje de bare tar 5 lvler om gangner
Vis hele sitatet...
Da får de mer ut av spillene, Tror Blizzard forstår at det snart er over. De kan jo også skrive om WoW historien og legge til nye ting.
Jeg tror; Blizzard blir pålagt en rettslikt dom til å fortsette og utvikle spillet, fordi 12 millioner mennesker står i fare for og ta sitt eget liv om de ikke gjør det.
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Jeg tror; Blizzard blir pålagt en rettslikt dom til å fortsette og utvikle spillet, fordi 12 millioner mennesker står i fare for og ta sitt eget liv om de ikke gjør det.
Vis hele sitatet...
blir ikke det slaveri?
Sist endret av Ampier; 26. november 2010 kl. 16:17.
Nei, det blir noe lignende FN.
Fant desverre ikke den blue-posten fra blizzard hvor jeg mener han nevnte at de hadde en idè til neste expansion. Men fant noe annet på google, men om det er relevant her ettersom det ikke er kilde fra blizzard er en annen ting..
Jeg digger det de har laget i Cataclysm, at alle sonene blir forandret, byene forandres og en haug med class changes + goblin er playable. Spiller ikke WoW lenger egentlig, men skal begynne igjen når cata kommer i desember ^^
Har egentlig spilt ganske lenge tror jeg.... 2006 - 2007 (spilte før TBC, men bare så vidt)... så det blir litt rart, kjett og spennende at alle de gamle stedene forandres. Tror jeg kunne gått rundt i WoW og bare mimret masse, spesielt hvis jeg hadde toka litt på forhånd. Det fete med cataclysm, er at spillere som kommer inn etter releasen aldri vil få oppleve de gamle stedene som oss andre utenom private servers.
Tøff
Erlnd's Avatar
Trådstarter
Er egentlig ikke så utrolig glad i for brå forandringer. I mine yngre dager, så spilte jeg Habbo, som var veldig gøy. Nå er habbo bare et fancy smancy netthotell med en masse 8-9 åringer som leker fjortis.


Også de stedene som var veldig fine i WoW nå, blir ødelagt.
har de ikke annonsert 8 utvidelser totalt?
Tøff
Erlnd's Avatar
Trådstarter
3 med Cataclysm ..
Må si jeg håper Blizzard lager flere expansions etter Cataclysm. Jeg må si jeg synes det er synd at de har ødelagt the Barrens, som jeg elsket å levle i. Men, se på Stormwind f.eks. Ser jo helt fantastisk ut!
WotLK er jeg veldig ferdig med, har downet LK og har nådd målet mitt på 6k gearscore. Ser virkelig fram til Cataclysm.
Personlig digger jeg hvordan det ser ut nå, alle detaljene, de nye skyggene (pass på at dere har bra nok PC før dere klager på grafikken) Er for mange som klager på grafikken til WoW, det finnes flere typer grafikk, real-life grafikk (gta osv) art-grafikk (Borderlands) tegnet-grafikk (WoW) osv osv, dette er ikke de rette navnene på ype grafikk, men dere kjsønner hva jeg mener?

Til å være tegnegrafikk er WoW blitt veldig bra, det hele handler om detaljer! Men jeg synes de nye sonene ser utrolig bra ut, var så sykt lei det gamle, har spilt i 3 år og har kune to lvl 80 chars, er så lei samme qs hele tiden og samme soner, blir så mye likt, spilt både alli og horde!

Det kommer vel til en tid hvor de slutter med lvl grinding og setter opp expansion kun med raids, landskap og lore stuff. Går jo ikke an å starte å spille wow om du må opp 200 lvlr før du kan "starte" spillet.

IMAO!

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Nei, det blir noe lignende FN.
Vis hele sitatet...
HAHA, skaff NFF en sånn "LIKE-button" som er på face
Det er på god tid med en ny expansion pack. Ser bare på mine characters og de andre spillerne i guildet sine; Når de har KS-title på main+3-4 alts og alle ligger rundt 6k GS og oppover, sier det sitt. Vi trenger nye utfordringer, er så utrolig mye bra Lore som burde bli inplentert inn i spillet!

Enkelte sier e burde slutte "mens de er på topp"?
Ser ingen grunn til at World of Warcraft kan "bli som Final Fantasy". Med det mener jeg 13-14(husker ikke hva som er det siste i serien) utgivelser. Det mangler iallefall ikke idèer til nytt content!
Jeg synes jeg leste et sted at blizzard vil bå lage en ny expansion hvert år. Noen som har hørt noe om dette?
Tøff
Erlnd's Avatar
Trådstarter
Det blir for mye ..
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
Det kommer vel til en tid hvor de slutter med lvl grinding og setter opp expansion kun med raids, landskap og lore stuff. Går jo ikke an å starte å spille wow om du må opp 200 lvlr før du kan "starte" spillet.

IMAO!
Vis hele sitatet...
Tja, de sliter vel litt med det problemet fra før. 1-80 er HARDT for nye spillere, spesielt de som ikke kan sitte og queste mindlessly i timevis i strekk. På den annen side er det ingenting som tilsier at de nivåene da måtte være like "vanskelige" som de er i dag. Jeg er ingen langtidsspiller, men alle WoW oldtimers jeg snakker med sutrer om hvor lett vi har det nå.

Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
HAHA, skaff NFF en sånn "LIKE-button" som er på face
Vis hele sitatet...
Det har vi.. det heter KP.
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg


HAHA, skaff NFF en sånn "LIKE-button" som er på face
Vis hele sitatet...
Det tror jeg faktisk vi hadde på nFF en liten stund?
Uansett har vi KP som robhol sier.
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg

Så det er grafikken som er det viktigste for deg?
Vis hele sitatet...


Har ikke sagt en dritt om grafikken.
Michael Morhaime sa under årets blizzcon at de alerede jobber med neste expansion.. de sa også at de vill bruke the emerald dream og at de har mange flere planer for framtiden.. om the emerald dream blir neste expansion får vi nok ikke vite før neste blizzcon...

PS: de jobber også med et nyt mmo spill men finnes vel fortsat ikke no serlig info om det
Det sier seg jo selv at med 12 millioner spillere kommer de aldri til å stoppe å lage expansions. Når de er nede i et antall spillere som gjør at de ikke lenger tjener grisefett så vil de selvfølgelig stoppe men så lenge de har folk som spiller gjør de ikke det. Og for å holde på disse spillerne må spillet konstant være under utvikling, og det er nettop derfor vi kommer til å se expansions til wow og alle andre mmo spill i evig tid.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Synes det er flott at de utvider og roter rundt i det gamle. Har spilt siden TBC, men spiller ikke for øyeblikket. Etter å ha levlet 3 stk chars til 80 med fullt gear og KS blir en ganske lei. En trenger forandringer. Det var svært lite gøy å levle opp char nr 3 + utallige 60-70's, siden jeg allerede kunne alle quests i hodet, og visste alltid hva som skulle skje, hva jeg kom til å møte etc. Jeg ser fram til en total forandring, og elsker måten de har forandret PvP-delen.

For å være ærlig så synes jeg det er ganske latterlig at foran hver eneste expansion har vi hatt flere millioner som whiner over hvor dårlig expansionen er, men etter et par uker digger de det. Når neste expansion kommer, får vi det samme maset atter en gang.

Vil også si det at en slutter ikke å lage et spill med såpass mange medlemmer, de tjener allerede grovt på det, så hvorfor slutte?
Sitat av robhol Vis innlegg
Tja, de sliter vel litt med det problemet fra før. 1-80 er HARDT for nye spillere, spesielt de som ikke kan sitte og queste mindlessly i timevis i strekk. På den annen side er det ingenting som tilsier at de nivåene da måtte være like "vanskelige" som de er i dag. Jeg er ingen langtidsspiller, men alle WoW oldtimers jeg snakker med sutrer om hvor lett vi har det nå.


Det har vi.. det heter KP.
Vis hele sitatet...
fant den knappen rett etter jeg hadde ksrevet det men det står ikke, "Eirik0405, Likes this", jaja er hvetfall en + button
Du kan trykke på teksten der det står f.eks "2 kvalitetspoeng" og se hvem som har gitt KP..
Sist endret av onClipEvent; 27. november 2010 kl. 14:30.
Tøff
Erlnd's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Har ikke sagt en dritt om grafikken.
Vis hele sitatet...


Du sa at alt så bedre ut.. Hvordan kan alt se bedre ut når det er ødelagt?
Vel, siden grunnen til at du ikke liker Cata er at de ødelegger landskapet, og de endringene kom i patchen på onsdag, så burde du ha lagd deg en mening om Cata allerede?
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Må si jeg håper Blizzard lager flere expansions etter Cataclysm. Jeg må si jeg synes det er synd at de har ødelagt the Barrens, som jeg elsket å levle i. Men, se på Stormwind f.eks. Ser jo helt fantastisk ut!
WotLK er jeg veldig ferdig med, har downet LK og har nådd målet mitt på 6k gearscore. Ser virkelig fram til Cataclysm.
Vis hele sitatet...
Sitat av wargriff Vis innlegg
Det er på god tid med en ny expansion pack. Ser bare på mine characters og de andre spillerne i guildet sine; Når de har KS-title på main+3-4 alts og alle ligger rundt 6k GS og oppover, sier det sitt. Vi trenger nye utfordringer, er så utrolig mye bra Lore som burde bli inplentert inn i spillet! !
Vis hele sitatet...
Doh, dere er som alle de andre pappskallene som er psykelig opptatt av gearscore. Ingen med vettet i behold bryr seg det grann om folk har over 6k gearscore, eller om de har 6200, eller 5500 for den saks skyld. For min del har gearscore ødelagt veldig mye av spillopplevelsen med WoW, i stor grad på grunn av alt maset. "Hey, har du ikke mer enn 5500 gs? Da får du ikke være med i ICC." "What? Jeg har da gjort hele ICC utallige ganger med min main, og nå har man til og med Hellscream's Warsong."

Så utrolig mange ganger har jeg med vilje tatt på meg blandingsgear når jeg møter opp til "gear-inspeksjon" med druiden min. Litt tank-gear, litt healing-gear og litt PvP-gear. Og tror dere ikke de bare ser på GS. "ZOMG. 6000 gs? Deg MÅ vi ha med."

Gearscore sier ingenting om hvor bra gearet ditt er, ei heller sier det noe om hvor flink du er. Det kan for alt raid-leaderen vet være en salig blanding av gear, slik jeg ofte bruker å stille opp med. Det er rett og slett en utrolig dårlig måte å velge spillere på. Nå sier ikke jeg at dere to bruker gearscore på denne måten, men jeg går ut ifra det ettersom dere "skryter" over å ha mer enn 6000. Dette er noe som går igjen på alle servere, av utroooooolig mange spillere.

Skal man velge spillere til raids er det mye bedre å se på hvordan gearet er satt opp, om de for eksempel er spriest er det greit å luke bort noen som har valgt bort hit, bruker feil trinkets og ikke engang har orker å enchante gearet sitt. Dette vises ikke med gearscore. En annen ting kan for eksempel være å stille et kontrollspørsmål om taktikkene på forskjellige fights. "Hvordan fungerer Defile på LK?" eller "hvordan skal man bevege seg når man sloss mot Putricide?." Slike spørsmål kan være lurt å stille. Bruker de lang tid på å svare kan du banne på at de googler taktikker.

Må til slutt si at jeg ikke har problemer med å joine raids selv, siden jeg har mer enn grei nok gearscore, så det er ingen vits i å skrive at jeg er pissed fordi jeg "sikkert har rævva score selv."


Edit: Til dere som er opphengt i grafikken: Håper virkelig ikke at de forbedrer grafikkmotoren noe særlig. En av de største plussene med WoW er for min del den "barnslige" grafikken.
Sist endret av Amitabha; 27. november 2010 kl. 20:37.
Tror at når den dragen dør (må jo være en kamp mot ham), så blir verden normal igjen. Deretter kommer det...noe annet XD
Jeg sitter på heftig inside info om WoW.
Det skal bli prestige mode sånn som i CoD, med en liten vri. Etter neste expansion pack, kommer neste level til å bli 99,9. Da kan man trykke på en easy-mode knapp når du har nådd lvl 99,9, som gjør at du får Sword of a Thousand Truths.

Da kommer dette med prestige inn. Du starter ikke på level 1, men du spiller deg nedover til level 1. Da du omsider har kommet deg ned til denne levelen, så kan du dual-wielde Sword of a Thousand Truths, med dobbel manaburn. Da må du levle opp igjen til level 99,9. Dette gir deg en ny semi-title; #99. F.eks. #99 Indeed, The Kingslayer.

Dette høres selfølgelig ikke særlig kult ut, da #99 ikke er #1. Men da kommer det brilliante. Gjør du dette 99 ganger, så får du #1 foran navnet ditt, siden det blir decreased med 1 pr gang. Altså "#1 Indeed, The Kingslayer". Gjør du dette en siste gang, hvor levlene blir dobbelt så vanskelige, unlocker du level 100. Da kan du bruke en helt ny armory-type; glass. Uavhengig av class. Dette gjør at man kan reflecte alle spells, uten å være en shield-wearing warrior, i tillegg til at andre kan speile seg i charactern din.

Noen andre som gleder seg?
Sist endret av Hater_mordin; 27. november 2010 kl. 21:23.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Jeg sitter på heftig inside info om WoW.
Det skal bli prestige mode sånn som i CoD, med en liten vri. Etter neste expansion pack, kommer neste level til å bli 99,9. Da kan man trykke på en easy-mode knapp når du har nådd lvl 99,9, som gjør at du får Sword of a Thousand Truths.

Da kommer dette med prestige inn. Du starter ikke på level 1, men du spiller deg nedover til level 1. Da du omsider har kommet deg ned til denne levelen, så kan du dual-wielde Sword of a Thousand Truths, med dobbel manaburn. Da må du levle opp igjen til level 99,9. Dette gir deg en ny semi-title; #99. F.eks. #99 Indeed, The Kingslayer.

Dette høres selfølgelig ikke særlig kult ut, da #99 ikke er #1. Men da kommer det brilliante. Gjør du dette 99 ganger, så får du #1 foran navnet ditt, siden det blir decreased med 1 pr gang. Altså "#1 Indeed, The Kingslayer". Gjør du dette en siste gang, hvor levlene blir dobbelt så vanskelige, unlocker du level 100. Da kan du bruke en helt ny armory-type; glass. Uavhengig av class. Dette gjør at man kan reflecte alle spells, uten å være en shield-wearing warrior, i tillegg til at andre kan speile seg i charactern din.

Noen andre som gleder seg?
Vis hele sitatet...


FML..... der slutta me me wow...-.-