Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2882
Hei!

Har kjøpt ny skjerm, Acer XG270HU

Med DVI kabel koblet i skjermkortet får jeg 60hz.
Med DVI-D kabel koblet i moderkortet er det ingen signal.
Har ikke prøvd HDMI i moderkortet, da jeg ikke har kabel.

Er det noe instillinger som er på trynet eller går det ikke?

asus maximus formula vi hk moderkort
amd radeon 290x skjermkort

Mvh
144Hz er vel tilgjengelig på DVI-D og DisplayPort om jeg husker helt korrekt, så HDMI tror jeg blir litt vanskelig å få 144Hz på. Dersom skjermen din har inngang for DisplayPort ville jeg prøvd dette først, og aller helst burde vel kontakten være koblet direkte i skjermkortet ditt og ikke i hovedkortet? (Med tanke på at hovedkort ofte bare har en kontakt for display slik at en skal kunne gjøre basic ting på AFAIK)
Du har prøvd å endre til 144hz i skjerminnstillinger? Det skjer ikke av seg selv
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
(Med tanke på at hovedkort ofte bare har en kontakt for display slik at en skal kunne gjøre basic ting på AFAIK)
Vis hele sitatet...
Takker for svar, når jeg leste dette sjekka jeg for femte gang, jo jammen var det noen plugger i skjermkortene mine, som beskytter HDMI og DVI-D portene.
Nå blir det 144hz.

Litt distre må man være
*kremt* Men, jeg får fortsatt kun 60hz.. Skjønner ikke noe.. Har leita gjennom instillingene på skjermen om det er det du mener, finner ikke noe der.
Sitat av TheEngineer Vis innlegg
*kremt* Men, jeg får fortsatt kun 60hz.. Skjønner ikke noe.. Har leita gjennom instillingene på skjermen om det er det du mener, finner ikke noe der.
Vis hele sitatet...
Tenkte mer på softwaren på skjermkortet eller i windows.
Hva slags oppløsning kjører du på da? Er ikke automatikk i at skjermkortet leverer det skjermen klarer å motta.
Sitat av hotline Vis innlegg
Tenkte mer på softwaren på skjermkortet eller i windows.
Vis hele sitatet...
Takker igjen, trykka litt i windows og fant en rullegardin hvor jeg kunne velge frekvens
Oo, så smooth det er med 144hz