Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1978
Etter at jeg startet å streame litt, så har en person greid å få tak i IP adressen min og ddos'er meg hver gang jeg streamer.
Har vært i kontakt med ISP'en min angående å få en ny IP, noe som var jææævlig mye vanskeligere enn jeg hadde tenkt meg, har hatt en sak der i 1 måned nå uten at de har greid å endre IP'en.
Har byttet modem, men dette endret heller ikke IP'en.
Fikk også beskjed fra de at jeg kan ta av modemet i 24 eller 72 timer så vil jeg få ny IP, men dette er noe som jeg ikke vil gjøre da de lyvde om at jeg ville få ny IP av ett modem bytte. GTA KOMMER OM 7 TIMER! kan ikke ta av nettet da!

Er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan få endret IP'en eller få fortgang i dette hos ISP? Jeg har GET(rekt) som ISP. Jeg har ringt de både på fredag, lørdag og i dag og puttet inn purringer.
Har også tenkt at hvis det er noen med kunnskapen til å faktisk finne ut hvem det er som ddos'er meg så vil jeg betale personen som finner dette ut.
Nå går jeg ut ifra at din ddoser bruker et såkalt botnet, som vil i at han har tilgang til et nettverk av uvitende "slaver" som er med på angrepet. Derfor blir det som å finne "en nål i en høystakk", hvis han i det hele tatt er med på selve angrepet. I tillegg, hvis han ikke er en komplett idiot (eller skiddie) så har han flere ledd mellom seg selv og internettet (f.eks. VPN).
Sitat av jorwax Vis innlegg
Nå går jeg ut ifra at din ddoser bruker et såkalt botnet, som vil i at han har tilgang til et nettverk av uvitende "slaver" som er med på angrepet. Derfor blir det som å finne "en nål i en høystakk", hvis han i det hele tatt er med på selve angrepet. I tillegg, hvis han ikke er en komplett idiot (eller skiddie) så har han flere ledd mellom seg selv og internettet (f.eks. VPN).
Vis hele sitatet...
Vel no spurte TS hvordan han kan endre IPen.


Ts: Du får enten gjøre som ISP sier: slå av modem i et døgn. Eventuelt kan du spørre en nabo om å få låne nett.

By the way: har du spurt om ISP kan stoppe angrepet?
Sist endret av Spelly; 13. april 2015 kl. 19:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
2 0
Grunnen for at jeg ikke vil ta av modemet i ett døgn er fordi de mente på at det å bytte modemet ville endre IP, noe det ikke gjorde(og GTA slippes om 3 timer, noe jeg har ventet på i over 2 år :P), og de sa også at "kanskje" det vil endre ip'en å ta av modemet i 24 ELLER 72 timer, wth!?
Det virker ganske dårlig at de ikke vet selv hvordan man kan få endret ip'en.

Jeg har nå forklart til 4/5 stykk hva ddos'ing, så å spørre om de kan stoppe det har jeg ikke kommet til enda.
Men tenkte litt om kanskje det var noen her som har erfaring med det problemet jeg har, og kanskje har løst det på en grei måte
Det er ganske unikt å bli utsatt for ddos angrep over lengre tid på en IP adresse som tilhører deg privat, og som du bruker til å spille og surfe på nett med osv.

Du er sikker på at det ikke er noe annet som er galt ?
Det er ikke lett å bare bytte IP adresse, og å forvente at folk i 1. linje-supporten til ISP kan gi deg noen gode svar er å forvente for mye. Folk som har peiling gidder ikke jobbe med support på den måten over lengre tid (de får fort andre stillinger i selskapet).

Men IP adresser har leasetime som gjerne er knyttet til MAC-adressen til den enheten som faktisk spør etter den, som oftest routeren din. Ved å skru av modemet i 24-72 timer vil som oftest DHCP-leasen utløpe, så du får en ny IP adresse neste gang du kobler til. En annen løsning er å koble til med en enhet som har en annen MAC adresse, da vil du som oftest få en ny IP adresse. Dette kan du gjøre ved å enten koble datamaskinen din direkte i modemet, eller ved å bruke en annen router. (her forutsetter jeg at modemet du har ikke er et routermodem/multimodem, da blir det mye vanskeligere)
Ikke legg ut info om skypen din eller stream under et navn som er det samme som det du har på skype, da vil det være veldig lett for folk å få tak i IP'en din. Et alternativ er å være frakoblet fra skype når du streamer.

Jeg vet at de mest kjente streamerene ofte bruker VPN eller lignende når de streamer, men tror ikke det skal være nødvendig dersom du er forsiktig med hva du deler av informasjon.
Sist endret av AkerUE; 13. april 2015 kl. 23:05.