Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2471
Kjapt spørsmål, har ganske mye fravær fra VGS. Synes selv at jeg har svært gode karakterer, spesielt i realfagene, men jeg har droppa mange timer og har høyt fravær.

Planen videre er NTNU, når jeg er ferdig utdannet siv.ing. vil fravær fra VGS være aktuelt når jeg søker jobb? Eller blir dette irrelevant når jeg søker jobb med etter endt høyere utdannelse?

Sneipen
Jeg har aldri vist frem vitnemålet fra VGS på noen jobbintervjuer. Jeg har aldri fått spørsel om fravær, anmerkninger eller oppførsel. Jeg arbeider nå som ingeniør.
II-V-I
Sneipen92's Avatar
Trådstarter
Sitat av prenix Vis innlegg
Jeg har aldri vist frem vitnemålet fra VGS på noen jobbintervjuer. Jeg har aldri fått spørsel om fravær, anmerkninger eller oppførsel. Jeg arbeider nå som ingeniør.
Vis hele sitatet...

Takk for kjapt svar Var egentlig det jeg regnet med, men lærerne på skolen maser om hvor fatalt fravær og anmerkninger fra VGS kan bli senere i livet!
Ingen arbeidsgivere bryr seg om vgs-vitnemålet til en siving
Aldri hørt om noen som har vist fram vitnemål fra vgs når de søker jobb, gitt at de har høyere utdannelse. Da vises vitnemål fra høyskolen. Noe annet hadde vært veldig uvanlig.

Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Takk for kjapt svar Var egentlig det jeg regnet med, men lærerne på skolen maser om hvor fatalt fravær og anmerkninger fra VGS kan bli senere i livet!
Vis hele sitatet...
Dette gjelder vel bare for yrkesfag som skal ut i lærling. Men man kan jo uansett ikke forvente at lærerne skal proklamere at fravær og anmerkninger ikke får konsekvenser