Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1193
Skal lese noen tekster på et arangement om en uke, og trenger litt tilbakemelding.

1. Sang til Farfar

Pappa jobber med IT, og har gitt farfar et helikopter..

Melodi: Teddybjørnens Vise

Et helikopter fikk han av en pussig IT-sønn
Så nå har alle fuglene fått bedt sin siste bønn

Med motor som en Opel og en cokpit som er blå
Så kappes alle pinner av med en vinge som en ljå.

Men saken eksploderte med en gang den tok av
Et bjørketre ble banen mens det drysset ned no lav.

Mens Helikoptret putrer mot en rask og grusom død
Så lider verken fugler eller master noen nød.


Jeg vil aldri bli Voksen!

"Jeg vil aldri bli voksen" sa Peter Pan
"Ok" sa Kaptein Krok, og tok livet av han.
Tjaaa.. veit ikke helt med forsamlingen du skal holde de talene for.. men flaut blir det, når salen er helt stille etter du har sagt den siste vitsen der! Veldig.. flaut!
Huff.. Dette er nok ikke noen hobby for deg...
Du ser at teksten rimer bare sånn delvis gjør du ikke? Eller, rimer gjør de kanskje - men de gir ikke mening, om en skal være kritisk. Som "Så nå har alle fuglene fått bedt sin siste bønn" for eksempel. Fuglene lever enda, så de har ikke fått be sin siste bønn. I tillegg er "fått be sin siste bønn" en rar setning.

Et helikopter fikk han av en pussig IT-sønn
Så nå bør alle fugler rundt om be sin siste bønn

eller noe sånt. Har ikke mengder av kreativitet igjen i dag Dette går igjen i hele teksten (rar setningskonstruksjon). Men tanken er god da. Og jeg tror du absolutt er på god vei her.
Vel, det rimer, det er vel omtrent alt som kreves av en slik tekst?
LItt vel tøvete kanskje, kan du ikke skrive om noe som betyr noe,
er humoristisk på ett mer personlig nivå.
jeje.

Vitsen var akkurat like dårlig som signaturen din,
men jeg kjenner ikke humoren til de som skal utsettes for den.
Lite kreativt og lite gjennomtenkt.
Og en ting til. Er farfaren din så kjedelig at sangen hans må handle om gaven han skal få?
Skrive noe om han istedet?
Ment som en kødd til bursdagen hans. Han får gaven, så fremfører jeg. Hvis noen trodde jeg skulle snakke til hele landet, tok de sørgelig feil...
"Kødden" er uansett dårlig Men men...tilbakemelding fikk du i hvertfall.
Du var jo enormt åpen for å ta i mot konstruktiv kritikk fra blant andre Miles her da. Og signaturen din er ingen vinner i dag heller. Er helt enig med Miles, skriv noe om farfaren din du. Det setter han helt sikkert mer pris på.
Vitsen var så morsom at jeg glemte å le..
Må si jeg meget uimonert her,
Sangen:
Den var rett og slett elendig, både innholdet og sammensetningen av de verbale kombisjons ordene.

Vitsen:
Ok, men har vel ingenting med anledningen og gjøre``?
Og ja, du får nok stille sal desverre, hadde vert morro meg youtube video av fremføringen
For litt cash skriver jeg et kåseri du kan lese opp.
Sitat av Evelen2
Må si jeg meget uimonert her,
Sangen:
Den var rett og slett elendig, både innholdet og sammensetningen av de verbale kombisjons ordene.

Vitsen:
Ok, men har vel ingenting med anledningen og gjøre``?
Og ja, du får nok stille sal desverre, hadde vert morro meg youtube video av fremføringen
Vis hele sitatet...
Du disser en som prøver å skrive en sang, men får ikke til å skrive tre raske setninger forståelig selv? Cranky etter å ha fått den kritikken du fortjente for kattebildene kanskje?


Regner med du skal skrive noe til en eller annen familiesammenkomst? I sånne lag er det ingen som bryr seg om setningsoppbygging og rim, så lenge de skjønner hvor du vil. Du er i hvert fall ikke den første som har snudd opp ned på setninger, brukt dårlige nødrim og for mange stavelser i en sånn type tekst. Jeg syns du skal kjøre på, så lenge du får til å lese/synge det til en eller annen takt/melodi/whatever.
Jeg syns både sangen og vitsen var konge jeg! Men vil du virkelig slå på stortromma, sier du det samme jeg sa til presten i min Bestemors begravelse;

Her ble det liv Mor, eller hva Gina? (Preste-dama het Gina).
Sist endret av Butchern; 9. oktober 2008 kl. 00:43.
Jeg ma si meg enig med de to siste innleggene. Hold det uformelt, og ha en munter tone uansett respons. Uansett hva du gjor vil du finne mennesker som ikke liker produktet ditt.

Dessuten liker jeg bade vitsen og signaturen din. Sta pa videre!