Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 771
Har nettopp oppgradert til Windows 2000 professional, og driver med server greier. Jeg brukte Apache under Win ME, men nå er jeg ikke sikker på hva som er best lenger..

Apache eller IIS? Akkurat nå syns jeg IIS virker best, men jeg har ikke så mye peiling på dette.. Anyone?

ps. Sidene skal ligge på http://212.186.113.46/ (IIS) eller http://212.186.113.46:7777/ (Apache)
apache!! apache!! apache!! apache!!
IIS = buggy, hackable ++++
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
IKKE bruk IIS. Det skal visstnok ha ganske dårlig sikkerhet.
Apache er best, ikke nål med å bruke det.
Under Win2k er IIS raskere enn apache til å serve ut filene. Men apache er mer customizable og har bedre støtte for php. Har ikke fått til php under IIS, kanskje bare det er noe med meg?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hum.. fikk 404 på begge sidene jeg..
Serbern's Avatar
Trådstarter
Jeg repeterer: "Sidene SKAL ligge på". Les teksten før du spør/sier det der!
Better than thou.
Apache, enkelt og greit.
noob killer
elukS's Avatar
Har ikke testa Apache så mye, men er derimot veldig fornøyd med IIS.
ingen gidder å stresse med å bryte seg inn på serveren til en fjortiss.
Opprinnelig postet av Gusto
IKKE bruk IIS. Det skal visstnok ha ganske dårlig sikkerhet.
Vis hele sitatet...
Det kommer ut sikkerthets patcher til IIS hele tiden, så lenge man oppdaterer er man på den sikre siden
Opprinnelig postet av frittjaaff
ingen gidder å stresse med å bryte seg inn på serveren til en fjortiss.
Vis hele sitatet...
hehe, sikkert rett i det, bare pr0n der anyway men seriøst, apache er ikke så stress, det er enkelt for å si det rett ut.
Serbern's Avatar
Trådstarter
Hahah... jeg skal ikke hoste pr0n der heller da.. tester forskjellige ting, siden jeg ikke må betale ! Har prøvd vBB, UBB, phpBB av BB's.. hadde php-nuke, skal installere postnuke nå.. ikke pr0n server dette nei!