Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 4693
Når skal man da egentlig slippe denne boten? Når man eg LITT avhengig? Når man er VELDIG avhengig? Man skal da for guds skyld ikke gjøre forskjell på folk når det gjelder loven. Jeg hadde fått boten på 3000, skal da de som er avhengige av det slippe? "Du har kjørt for fort så mange ganger, så du skal få slippe boten på 3000"?

Sitat av CorLeX Vis innlegg
Noen som i det hele tatt vet noe om det ligger noen torrenter ute på nettet for sesong 2?
Vis hele sitatet...
Ja, ligger på norbit.
Sitat av illuSiOn^ Vis innlegg
Når skal man da egentlig slippe denne boten? Når man eg LITT avhengig? Når man er VELDIG avhengig? Man skal da for guds skyld ikke gjøre forskjell på folk når det gjelder loven. Jeg hadde fått boten på 3000, skal da de som er avhengige av det slippe? "Du har kjørt for fort så mange ganger, så du skal få slippe boten på 3000"?



Ja, ligger på norbit.
Vis hele sitatet...

Elendig eksempel av deg. Sammenligner du en oppegående normal frisk person som kjører bil med en person avhengig av heroin?

Dette er snakk om personer som ikke har muligheten til et normalt liv pgr av sin avhengighet. Når inntekten ikke er mer enn det man får i trygd/stjeler av andre, så forstår du vel at en bot på flere tusen ikke kan hjelpe det spor.
Tror du vedkommende føler anger og gjør alt for å ikke sette sprøyta igjen pgr av bota? Neppe. Vedkommende kommer til å skaffe seg penger og fortsette rusmisbruken akkurat som før.
Jeg synes det er artig at dere tror en heroinist har planer om å sette av 3000 kr til å betale en bot. Den blir selvfølgelig aldri betalt, og blir nok bare liggende sammen med andre lignende ting på han, så tar de heller alt sammen i en eventuell rettsak om fyren er en stor gjenganger.

Uansett så er jo fengsel en forferdelig dårlig løsning for narkomane. Er stort sett nordmenn som lever et skjermet liv og aldri har hatt stort med narkomane/narkotika å gjøre som faktisk tror det er en løsning, eller at fengsler er "rusfrie".
Sitat av lars? Vis innlegg
Løsningen er å gjøre bruk av heroin lovlig i sprøyterom, og så selge billig heroin til de man kan fastslå at er "fortapte"
Både de og vi ville fått det bedre, så hvorfor klage?

Litt mer om metadon, anbefalt lesning for de som har meninger om metadon:
http://www.erowid.org/chemicals/hero...diction1.shtml
Vis hele sitatet...
Du får dop av staten vist du er skiklig rus avhengig, med det er kraftige saker!
Du råtner på 3 dager...

Uansett, han torpedo fyren var på skulen våra å snakka om dette herno. Korfor ikkje bare slutte før det er forseint?

Angåande politiet så kan dei bare dra seg til helvet**!
Vi busta ein tyv i å kle seg ut som "redd barna" og svindle folk for fleire tusen.
Han hadde fake ID OSV.
Det syke var at vist dei han ringte på med ikkje opna opp så gjer han rundt på baksida av huset og gud veit kva han gjor der. "Ronka"

Så tok no ein telefon til politiet, og veit dokke kva dei sa?
Purka: "vi veit det" åsså la dei på. :S WTF?
Sist endret av Fyllingz; 11. april 2010 kl. 16:05.
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Korfor ikkje bare slutte før det er forseint?
Vis hele sitatet...
Ahh, der har vi løsningen! Hvorfor har ingen tenkt på det før deg? Takk!
Sitat av minigolf Vis innlegg
Ahh, der har vi løsningen! Hvorfor har ingen tenkt på det før deg? Takk!
Vis hele sitatet...
Ja, hehe...
Men er det ikkje mulig sakte men sikekrt å bruke svakare å svakare stoff, bare større doser. Åsså blir det mindre å mindre doser etter hvert?
Går det ann å bli heilt fri frå narko når man er virkelig avhengig?
Det verste med politiserier er at det eneste de gjør er å gå rundt og vise at de har makt over folk. Spesielt i den amerikanske utgaven. De stopper tilfeldige folk på gata og plager dem. I den norske versjonen prøver de å få det til å høres skikkelig spennende ut, "usensuret virkelighet" - men det eneste de gjør er å plage narkomane, gi fartsbøter osv. Jævlig spennende.
Politiet i Norge er inkompetente og gjør ikke en dritt. Hvis man anmelder noe, er det en selvfølge at de IKKE etterforsker det - nei, det kan man ikke forvente. Man anmelder kun for forsikringskrav. Jeg hadde noe som ble stjålet for litt siden og fant nøyaktig det samme lagt ut på finn noen dager senere, fortalte politiet men svaret lød "Ok, men vi etterforsker aldri saker. Nei, det gjør vi bare ikke. Nei, nei, nei. Vi har ikke kapasitet til slikt." Kapasitet til å sjekke en link på nettet og se om det var samme gjenstand?
Kjenner folk som har fått bilen stjålet uten at politiet gjør en dritt med det. Kanskje den tv serien er for å få folk til å tro at politiet faktisk gjør noe annet enn gå rundt og tro de er noe. Jævla selvgode, moralistiske, "autoritetspersoner".
Politiet er så jævlig tragisk at jeg gråter av lameheten som tv norge produserer. For det første de kopierer cops men failer så ekstremt mye at det blir så trist å se på. 2 de leker ekstremt smarte i noen situasjoner at det er til å gråte av. 3 politifolka som er med tror de eier gata, og pirker på hvert jævla ting som de ikke egentlig bryr seg om som f.eks de stoppa en gutt gå langs veien " Sjongle " mens han var helt fin, de ringte faren hans og sa at han gikk midt på gata som er bullshit og han gikk langs kanten. Jeg blir så jævlig irritert og trist og jeg tror jeg går ut for å ta meg litt friskt luft..
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Angåande politiet så kan dei bare dra seg til helvet**!
Vi busta ein tyv i å kle seg ut som "redd barna" og svindle folk for fleire tusen.
Han hadde fake ID OSV.
Det syke var at vist dei han ringte på med ikkje opna opp så gjer han rundt på baksida av huset og gud veit kva han gjor der. "Ronka"

Så tok no ein telefon til politiet, og veit dokke kva dei sa?
Purka: "vi veit det" åsså la dei på. :S WTF?
Vis hele sitatet...
Nemlig. Der har du politiet.
kjedelig streiting
Sitat av Purge Vis innlegg
Det verste med politiserier er at det eneste de gjør er å gå rundt og vise at de har makt over folk. Spesielt i den amerikanske utgaven. De stopper tilfeldige folk på gata og plager dem. I den norske versjonen prøver de å få det til å høres skikkelig spennende ut, "usensuret virkelighet" - men det eneste de gjør er å plage narkomane, gi fartsbøter osv. Jævlig spennende.
Vis hele sitatet...
Isåfall må vi ha sett en helt forskjellig serie. I den serien jeg har sett, hjalp de bl annet til ved en brann som kosta ganske mange personer livet, for å ikke snakke om at de har hjulpet folk som har blitt frastjålet ting osv. Vet ikke hva du definerer som å "plage narkomane", men selv så synes jeg det bare er fint at de tar rus(mis)brukere som enten stjeler, kjører rundt med masse dop i bilen, eller plager andre.

At det meste man ser på slike tvserier er småsaker kommer nok pga at produsentene ikke har råd til å utstyre alle politibiler i Norge med eget kamerateam.

At politiet prioriterer helt feil er nok noe vi må ta mest opp med politikerne. Men politifolka og juristene kan jo tenke litt selv dem å, og prioritere visse saker.
Sist endret av legalize_it; 11. april 2010 kl. 18:47.
Sitat av Laurentius Vis innlegg
Du blir så vidt jeg vet ikke ruset på metadon, på samme måte som heroin, så du er ikke like mye rusmisbruker. Det gjør vel bare sånn at den fysiske avhengigheten forsvinner, så er det det psykiske igjen?
Vis hele sitatet...
Det er vel heller det motsatte; siden du ikke får en like sterk rus, vil den psykiske trang efter denne følelse henge igjen. Den fysiske avhengighet er derimot like sterk: du påfører stadig et opioid for å hindre abstinensene. Ved slutt vil man få samme abstinenser som man ville fått av heroin.

Jada, gammel tråd, men siden den ble tatt opp må jeg løse opp i denne misforståelsen. For de som kanskje tror det samme.
Sist endret av exocytose; 11. april 2010 kl. 19:30.