Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1424
Ser det er mye sånne tråder om dagen, men håper det går med en til.
Har drevet med Reason i ca 1 år nå, og nå har jeg greid å lage en sang jeg faktisk tror er mulig for folk å like, så jeg velger å legge den ut her og høre hva folk synes om den, og hva som kan forbedres. Har aldri drevet med noe musikk før, og lært noter osv, men hører veldig mye på musikk hver dag.

Her er sangen: http://www.speedyshare.com/123481133.html

Har ingen peiling på hvordan det låter på deres høyttalere da jeg har brukt et crappy headset når jeg laget sangen, og har ikke hørt den på noe annet utstyr, så den kan godt hende mastringen er elendig.
Absolutt anstendig. Litt sent for høytalerspilling her i gården, men det hørtes fint ut i mitt headsett.
Kul låt ass...hvilket program brukte du ?
Sitat av seigalf
Kul låt ass...hvilket program brukte du ?
Vis hele sitatet...
han sier han har brukt reason, les hele posten.

Jørgs, absolutt en fet låt!
Sitat av thh
han sier han har brukt reason, les hele posten.

Jørgs, absolutt en fet låt!
Vis hele sitatet...
ja leste hele posten men fant ingenting på google om noe prog som het for reason..derfor jeg spurte,skulle kanskje ha vært mer konkret.
hvor får man tak i det var vell det riktige spm
Sitat av seigalf
ja leste hele posten men fant ingenting på google om noe prog som het for reason..derfor jeg spurte,skulle kanskje ha vært mer konkret.
hvor får man tak i det var vell det riktige spm
Vis hele sitatet...
http://www.propellerheads.se/products/reason/
Takk for hjelpen
vel den starter iallefall fint, sitter å hører på den nå...
men er nesten bare av prinsippsak jeg vil slette den, aldri sitti lenge å hørt på en sang som heter noe med "Tobias lol"
jørgs's Avatar
Trådstarter
Takk for svar. Men er det ikke noen som har noe konstruktivt å komme med? Og ulvengunnar: Grunnen til at den heter tobias lol er at det startet med å være en køddesang med masse stemmeklipp type skriking og banning fra en kompis på msn, men så tok jeg det bort, også fant jeg ikke på noe navn.
drit bra sang! syns kansje du kunne lagt på lit "dypere" bass,men veldi bra laget til å være på et sucky headsett som du sier!

men det reason er det lett å lære seg og "bruker-vennli" ?
Kul låt, absolutt hørbar
Høres ut som noe fra nittitallet, og ingenting er vel bedre enn det
jørgs's Avatar
Trådstarter
Sitat av christian.!.!
drit bra sang! syns kansje du kunne lagt på lit "dypere" bass,men veldi bra laget til å være på et sucky headsett som du sier!

men det reason er det lett å lære seg og "bruker-vennli" ?
Vis hele sitatet...
Det tok veldig lang tid før jeg greide å lage noe "hørbart", sånn som den sangen her, men det var vel også fordi kunnskapen min om musikk var svært liten. Kan ikke si så mye annet enn at du får prøve ut programmet og se.
ok, har selv prøvd meg med FL studio men det vart lit for tekniskt
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hm, dette var helt greit, litt på den lette siden (jeg er mer fan av hardere synther, mer aggresiv action om du vil).
Bra for å være noe av det første du har sluppet ut.

Sitat av christian.!.!
ok, har selv prøvd meg med FL studio men det vart lit for tekniskt
Vis hele sitatet...
Musikk er ikke bare trykk og vips så har du noe. Selv om man kan programmet krever det eget talent.

Vi har to kjempefine guider på begge programmene:

FL for dummies

Innføring i Reason
men på dette programmet reason,må man bruke keyboard da eller forsto ikke helt hvordan får det i gang liksom..
Offtopic: nei du trenger ikke bruke keyboard seigalf. men drit i å spam tråden til jørgs!! (sory for unødvendig post jørgs)
jørgs's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dodecha
Hm, dette var helt greit, litt på den lette siden (jeg er mer fan av hardere synther, mer aggresiv action om du vil).
Bra for å være noe av det første du har sluppet ut.



Musikk er ikke bare trykk og vips så har du noe. Selv om man kan programmet krever det eget talent.

Vi har to kjempefine guider på begge programmene:

FL for dummies

Innføring i Reason
Vis hele sitatet...
Takk for konstruktiv kritikk! Hva mener du med at det er på den lette siden? Er det melodien, variasjon, eller hva er det som er lett? Er det noe konkret jeg kan gjøre for at det ikke skal låte "på den lette siden"?
Kan si det slikt at jeg har nå en ny spilleliste for et par dager: denne låta.

Meg et flott, ga meg den følelsen jeg ville ha frem nå (faktisk)

*holde seg der*
Fet låt! Ikke at jeg har peiling, men hva med å bryte den ned midt inni og komme med et "skummelt" b-tema (med andre akkorder) som bygger seg opp til et klimaks før den går over til hovedtemaet igjen?
Sist endret av TheInternet; 17. januar 2008 kl. 23:22.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av jørgs
Takk for konstruktiv kritikk! Hva mener du med at det er på den lette siden? Er det melodien, variasjon, eller hva er det som er lett? Er det noe konkret jeg kan gjøre for at det ikke skal låte "på den lette siden"?
Vis hele sitatet...
Det er melodien, jeg er heller fan av mer aggressive typer elektronika, som f.eks endel av Tierra sine kreasjoner, Armin van buren har mange state of trance mikser som har brukbare tracks.. f.eks http://www.youtube.com/watch?v=7KdZZRB1kNw, http://www.youtube.com/watch?v=KuEhq0FV4dQ

Nå hører jeg mye på mørk aggressiv Drum and bass/Breakbeats (Fux @ drumandbass.no, Teebee, Noisia, Ed rush etc) og jeg hadde en veldig markant periode der jeg hørte mye på Thunderdome/Mysteryland, type: http://www.youtube.com/watch?v=uvf6tsLNVLo

Men tilbake til sangen din:
Hihatsene er veldig standard, skarpe og klare. Hovedsynthen din er veldig mye brukt tidlig i sjangeren (jeg får litt sånn 1998 feeling, men den kommentaren har jo jeg og fått om min musikk).

Stikkord: Hardere synther, drivende hihats.
Sist endret av Dodecha; 17. januar 2008 kl. 23:52.
jørgs's Avatar
Trådstarter
Da forstår jeg bedre hva du mener. Takk for tips!
▼ ... noen uker senere ... ▼
jørgs's Avatar
Trådstarter
Her er oppfølgeren, sliter litt med mastringen, og det blir ikke noe lettere av at jeg bare har no søppel av noen høyttalere på pcen. http://www.speedyshare.com/476746606.html
I denne låten har jeg ikke tatt til meg så mye av det dodecha sa, føler at det ikke er helt min stil. Håper det er bra uansett!
Sist endret av jørgs; 12. februar 2008 kl. 21:55.
Får ikke lastet den ned. "The file is deleted." noe sånt.

Last den opp på nytt, så skal jeg kommentere
jørgs's Avatar
Trådstarter
Sånn, da tror jeg det skal fungere.
Fungerer ikke for meg ialfall.
har ikke så greier på reason og slikt, men definitift en rå låt