Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 751
Finnes det noe slikt program som gjør at en kan forsterke lyden opp?
Power DVD, Nero Showtime, Windows Media Player...

Hvorfor er DVD filmer spilt inn med så lav lydstyrke?
Lav lyd på DVD?

Eneste ganger jeg har sett dette er når folk har satt sitt "supre" integrerte lydkort i 5.1 modus og det ikke klarer overføre et vettig signal til forsterkeren.

Da er løsningen å enten sette lydvalget i lydkortet\powerdvd til 2.0 eller 4.0.

Dersom du spiller av DVD'ene med f.eks Videolan (VLC) kan du også velge equalizer - headphones for å få en veldig forsterket lyd.

Du sier heller ikke noe om oppsettet ditt.

-PC - PC-anlegg
-PC - HI-FI
-DVD - PC-anlegg
-DVD - HI-FI

etc.
I motsetning til moderne cder er ikke spillefilmer hyperkomprimert. De er lavere og har dynamikk.

Skru opp lyden heller.
tenker du på å skru opp lyden, eller tenker du på (på en måte) en virtuell forsterker?
Åpne filmen i vlc og trykk Ctrl + Pil opp og lyden forsterkes en del mer enn hva andre slike programmer har å tilby, såvidt jeg vet
Sitat av LeifArne
tenker du på å skru opp lyden, eller tenker du på (på en måte) en virtuell forsterker?
Vis hele sitatet...

Har du ikke volumknott på høytalerene/forsterkeren din?

bruk den.
Sitat av AtXbYeA
Du sier heller ikke noe om oppsettet ditt.
Vis hele sitatet...
Oppsettet mitt er kun at jeg har koblet et trådløst headset fra ClasOhlson direkte til lyd kortet.
Jeg har ikke noe forsterker mellom PC og headset.

Sitat av LeifArne
tenker du på å skru opp lyden, eller tenker du på (på en måte) en virtuell forsterker?
Vis hele sitatet...
Jepp. Det hadde vært fint.

Sitat av "Cinamon
Åpne filmen i vlc og trykk Ctrl + Pil opp og lyden forsterkes en del mer enn hva andre slike programmer har å tilby
Vis hele sitatet...
Dette fungerte for å få lyden til 400%, men bieffekten var at det kom noe irriterende knittring i lyden, noe som jeg ikke ble kvitt før jeg restartet PCen.


Kan man forsterke lyd direkte på PCen uten å få slik knitring...
Noen som vet hva denne knitringen forårsakes av?
Har du prøvd løsningen jeg nevnte? (Headphoneequalizer i VLC).

Ellers kan det være lurt å sette dvdprogrammet ditt til å spille av i 2.0 modus (ikke 5.1) og\eller sette i programvaren til lydkortet at den skal bruke 2.0.
Headphoneequalizer ser ut til å funke bra... Takker