Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1907
Hei! jeg har brent flere spill før, men har møtt problemer ved brenning av wave 4 spill. Jeg har sløst bort ca 20 dvder nå som tilsvarer over 500kr!! jeg har brukt både imgburn og clonecd. Alltid med 2,4x hastighet, layer break på også. Jeg har en vanlig nec dual layer dvd brenner til 270kr fra komplett. Men den har brent over 20 spill, så det er ikke noe galt med brenneren.

Har problemer med brenning av wave 4 spill, har klart å brenne assasins creed 2, men sliter med MW2 og Red dead redemption. Har flere "spill" (torrents) av dem, men går ikke da heller! de går til ca 7-8% på clone cd og så failer de alle! er det noe jeg går glipp av eller noe annet jeg må gjøre? forslag? noen som vet om noen i oslo som har mulighet til å brenne spill?

Takker på forhånd.
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av slimchaddi Vis innlegg
Hei! jeg har brent flere spill før, men har møtt problemer ved brenning av wave 4 spill. Jeg har sløst bort ca 20 dvder nå som tilsvarer over 500kr!! jeg har brukt både imgburn og clonecd. Alltid med 2,4x hastighet, layer break på også. Jeg har en vanlig nec dual layer dvd brenner til 270kr fra komplett. Men den har brent over 20 spill, så det er ikke noe galt med brenneren.

Har problemer med brenning av wave 4 spill, har klart å brenne assasins creed 2, men sliter med MW2 og Red dead redemption. Har flere "spill" (torrents) av dem, men går ikke da heller! de går til ca 7-8% på clone cd og så failer de alle! er det noe jeg går glipp av eller noe annet jeg må gjøre? forslag? noen som vet om noen i oslo som har mulighet til å brenne spill?

Takker på forhånd.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde et lignende problem, at jeg fikk error etter kort tid. Det som løste mitt problem var å setter brenne hastigheten på 8x. Men dette var på DVD Decrypter, men du kan jo prøve.
Trådstarter
21 0
Sitat av Powlair Vis innlegg
Jeg hadde et lignende problem, at jeg fikk error etter kort tid. Det som løste mitt problem var å setter brenne hastigheten på 8x. Men dette var på DVD Decrypter, men du kan jo prøve.
Vis hele sitatet...
du beholdt layerbreaket? noen andre instillinger du foretok deg? hvordan går brenningen nå?

jeg får error der den sier "finner ikke angitt fil" når jeg velger .dvd filen. Er det meningen at jeg skal brenne .iso filen? Med imgburn og cloneCd brenner man jo .dvd filen
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av slimchaddi Vis innlegg
du beholdt layerbreaket? noen andre instillinger du foretok deg? hvordan går brenningen nå?

jeg får error der den sier "finner ikke angitt fil" når jeg velger .dvd filen. Er det meningen at jeg skal brenne .iso filen? Med imgburn og cloneCd brenner man jo .dvd filen
Vis hele sitatet...
Prøv iso. filen. Husker jeg ikke feil så er det det jeg gjør. Har den layerbreaken man skal ha på 360 spill.

Tror jeg bruker iso. filen fordi det er jo den du skanner med ABGX 360 og ikke dvd. filen.
Trådstarter
21 0
Sitat av Powlair Vis innlegg
Prøv iso. filen. Husker jeg ikke feil så er det det jeg gjør. Har den layerbreaken man skal ha på 360 spill.

Tror jeg bruker iso. filen fordi det er jo den du skanner med ABGX 360 og ikke dvd. filen.
Vis hele sitatet...
kjører den siste dvden på det nå, er 16% tviler på at den når frem, men får se
Shady Banana
Quix's Avatar
Iso eller dvd filen?
Trådstarter
21 0
Sitat av Powlair Vis innlegg
Iso eller dvd filen?
Vis hele sitatet...
å fy faen, jeg kanke tro at det funka! fyyyy faen! tusen takk skal du ha! brente .iso, du aner ikke hvor lenge og hvor mye penger jeg har wasta på dette! takker nok en gang
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av slimchaddi Vis innlegg
å fy faen, jeg kanke tro at det funka! fyyyy faen! tusen takk skal du ha! brente .iso, du aner ikke hvor lenge og hvor mye penger jeg har wasta på dette! takker nok en gang
Vis hele sitatet...
Good 4 you. Bare hyggelig å gjelpe
Trådstarter
21 0
Sitat av toxicity Vis innlegg
Neh de tjener nok
Vis hele sitatet...
å gud mer enn nok, men har fortsatt litt problemer, når jeg brenner på 8x, så fullføres brenningen. Men xboxen får problemer, alle diskene blir "disc is dirty" osv. Tror det er pga den raske brennehastigheten, at spillet blir vanskelig å lese for xboxen. Alle spillene starter opp, men går ikke lenger enn det. Er vel derfor man anbefaler 2,4x som maks hastighet, men kjører jeg denne hastighetene får jeg write error umiddelbart! har aldri faila brenning med 8x, men da klarer ikke xboxen å lese den uansett:S hvordan løste dere dette?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kan nok være brenneren da, ikke sikkert brennen takler så lave hastigheter.
Trådstarter
21 0
hmmm, det tror jeg ikke vet du, fordi jeg har brent over 20 spill på 2,4x med imgburn. Noen i oslo området som kan være til assistanse med brenning?
Shady Banana
Quix's Avatar
Prøv noe i mellom 2,4 og 8x. 4x eller 6x.
Trådstarter
21 0
Sitat av Powlair Vis innlegg
Prøv noe i mellom 2,4 og 8x. 4x eller 6x.
Vis hele sitatet...
leste netopp at xboxen leser av spill på 2,4x hastighet, og derfor er det den rekomanderte hastigheten. Selvom det står på verbatim platene 8x = sucessfull burn selv på en så høy hastighet, så vil xboxen ha problemer med å lese den i og med at den er programmert til å lese på 2,4x. Det er derfor jeg aldri har hatt problemer med å lese av 2,4x. Men nå har jeg problemer med selve brenningen av 2,4x noe jeg aldri har hatt før! faila på 4x også, waster ikke en til plate på å prøve 6x. Er uansett nytteløst, kanskje jeg skal prøve 2x eller 1x??? evt anskaffe ny brenner? den har jo klart alt dette før, skjønner ikke hvorfor den skal ha problemer nå. Når det er sagt har jeg brukt over 20 plater nå! sitter igjen med akkurat 2 stk igjen av den 5 packen jeg kjøpte idag, og prøver å bestemme meg for hvordan jeg skal bruke de to resterende
Shady Banana
Quix's Avatar
Jeg føler med deg. Hadde samme problemet selv. Kastet 2 5-pakker i søpla. Selv om det er billigere med brente spill så blir det dyrt når slikt skjer.
Trådstarter
21 0
Sitat av Powlair Vis innlegg
Jeg føler med deg. Hadde samme problemet selv. Kastet 2 5-pakker i søpla. Selv om det er billigere med brente spill så blir det dyrt når slikt skjer.
Vis hele sitatet...

prøver med 2x nå, tar 35 min

Sitat av slimchaddi Vis innlegg
prøver med 2x nå, tar 35 min
Vis hele sitatet...
28 min igjen, 23% vedder på at den failer før 50%

faila......=(=(=(=(=(=(=(=(=(=(=(=(
▼ ... noen uker senere ... ▼
spillene ble brent på 8x, og funker i 2-3 minutter før jeg får " disc is dirty" error
- Bruk ImageBurn.
- Pass på att du har kjøpt Verbatim DVD+R DL.
- Brenn alltid på 2x/2.4x.

Eg har fått ein del ''write error'' før når eg har brukt ''verify'' via IMGBurn, eg meina på att det ikkje gjer noko som helst om verify'en ikkje blir 100% completed.

Kan hende eg har misforstått tråden her! Men om du har problem med og brenne ISO-fila så prøv og last ned ei ny ISO-fil, ellers når det gjeld på Xboxen, er du sikker på att Xboxen din støttar Wave 4, eller om du har rett iXtreme version?
Sist endret av Mysterious; 8. juli 2010 kl. 19:30.
Sitat av Mysterious Vis innlegg
- Bruk ImageBurn.
- Pass på att du har kjøpt Verbatim DVD+R DL.
- Brenn alltid på 2x/2.4x.

Eg har fått ein del ''write error'' før når eg har brukt ''verify'' via IMGBurn, eg meina på att det ikkje gjer noko som helst om verify'en ikkje blir 100% completed.

Kan hende eg har misforstått tråden her! Men om du har problem med og brenne ISO-fila så prøv og last ned ei ny ISO-fil, ellers når det gjeld på Xboxen, er du sikker på att Xboxen din støttar Wave 4, eller om du har rett iXtreme version?
Vis hele sitatet...
har prøvd alle disse instillingene og det har funket 100% før, men det er nå jeg har begynt å få dette problemet med write error. Jeg har klart å brenne og spille Assasins Creed 2 som er wave 4 og det funket jo helt greit. OG jeg klarer å brenne alle spill på 8x hastighet, men da leser ikke xboxen dem

Alle iso filene fungerer fordi de starter opp og gjenkjennes av xboxen, men crasher etter 2-3 minutter. Når jeg brenner på x2 og x2,4 er da jeg får write error, eller x4 eller x6
Sitat av slimchaddi Vis innlegg
har prøvd alle disse instillingene og det har funket 100% før, men det er nå jeg har begynt å få dette problemet med write error. Jeg har klart å brenne og spille Assasins Creed 2 som er wave 4 og det funket jo helt greit. OG jeg klarer å brenne alle spill på 8x hastighet, men da leser ikke xboxen dem

Alle iso filene fungerer fordi de starter opp og gjenkjennes av xboxen, men crasher etter 2-3 minutter. Når jeg brenner på x2 og x2,4 er da jeg får write error, eller x4 eller x6
Vis hele sitatet...
Prøvd og oppdatert DVD-lesaren på datamaskinen din?
Sist endret av Mysterious; 10. juli 2010 kl. 14:56.
Hvilke plater bruker du? Og Xbox flashen din støtter wave 4?
Trådstarter
21 0
Sitat av Mysterious Vis innlegg
Prøvd og oppdatert DVD-lesaren på datamaskinen din?
Vis hele sitatet...
nei det har jeg ikke. Firmwaren min er lite on lite touch og er den nyeste

Sitat av CriminalMind Vis innlegg
Hvilke plater bruker du? Og Xbox flashen din støtter wave 4?
Vis hele sitatet...
bruker verbatim dual layer dvd r+
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvis du laster ned et spill følger det ofte med en iso fil og en annen fil(Husker ikke hva den het) hvis du åpner den i notepad, så ser du at layerbreak er på 1913760. har du gjort dette?
Hvis du er smart, så kan du gjøre om standard programmet du åpner den andre fila med til IMG burn, eller det programmet du bruker til å brenne med. Hvis du da åpner den fila vil den åpne iso automatisk i brenneprogrammet, og få layerbreak på 1913760.
Jeg pleier å ta på hastighet 4x også avslutter jeg alle programmer som går i bakgrunn på PC'n. og ikke gjøre noe med pc'n til brenningen er ferdig. Har alltid funket for meg