Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 3451
Hei, Ble banned fra xbox live i kveld vet ikke helt hvorfor men kan vel være fordi firmwire'n ikke er oppgradert på den ennå siden det er en liteOn.
Noen som vet om det er kommet enn måte å unbanne xbl ennå har bare sett litt av hvert på nettet til nå så ville høre med dere her. Litt irriterende siden xboxen er kun ett par uker gammel. Har heldig vis en gammel en som jeg har fått liv i igjen med x-clamp fixen å har oppgradert firmwire på den så for håpe det varer en stud. Takker for alle svar
Microsoft vil ikke oppheve låsingen av kontoen din med mindre det er en grunn til at de skal gjøre det. Det er det ikke.
kontakt microsoft, dem kan hjelpe deg mye bedre enn vi kan, spesielt hvis du ikke har brutt garantien eller noen ting

nFF - your not so personal army
har du en hacket xbox kan du glemme å sende denne inn til microsoft da de sjekker om den er bannet.

Er du bannet fra xbox live er det ingen måte du kan fjerne banningen for øyeblikket, og dette innebærer:
* kan ikke knytte deg opp til xbox live
* Kan ikke installere spill til harddisken din
* Kan ikke bruke windows media center extender
* Konsollen kan ikke brukes til å hente achivements fra backups uten å få korrupt profil
Så etter mann har moddet en Xbox nå så kan ikke mann spille online lenger? Vurdere å kjøpe meg Xbox her, siden det blir billigere å brenne spill=) men om jeg mister helt Online delen er ikke det like fristende lenger.
Det er ingen garanti for at konsollen din ikke blir bannlyst på xbox live etter at en xbox er modifisert. Spiller du mest på live så anbefaler jeg deg å ikke modifisere konsollen. Spiller du mest "offline" så spiller det liten rolle om du er bannlyst eller ei.
Ok. grunnen for å skaffe me Xbox e jo for å kunne brenne spill. har jo Ps3=) men e jo jekt å kunne skaffe noe Achi og slikt da. nei, får vel begynne å google litt kor e kan få tak i ferdig modda Xbox egentlig=)
Sist endret av Panzzer; 12. november 2009 kl. 02:24.
Kan også legge til at slik jeg har forstått det banner ikke Microsoft kontoen din, men maskinen det spilles på. Du kan hente kontoen din igjen på en ny konsoll. Microsoft er alltids på jakt etter modda xboxer, så anbefaler egentlig ikke å modde den.
ja det er riktig. Dersom microsoft banner kontoen din så vil du også motta en email fra microsoft som bekrefter at konto er bannet
Men om jeg kun spiller Online med Orginale spill og holder brente spill offline. vil de enda kunna ta meg? Banne meg asså?
Det er ingen som helt vet hvordan microsoft oppdager dette, men c4eva som har utviklet ixtreme sier at firmwaren ikke kan oppdages av microsoft. Men det spekuleres i om den kan oppdages på annen måte. Selv tror jeg at det er backup spillene som avgjør dette. Når man tar en backup av egne spill så kjører man ISO backup filen gjennom abgx (program) som sjekker ISO filen og patcher denne med bla. safe sectors slik at det skal være trygt å spille spillet via. ixtreme. Gjør man ikke dette riktig så kan MS oppdage at dette er en piratkopi og altså banne konsollen.
Det er drøyt at de skrur av muligheten til å spille spill - også originalspill, fra harddisk eller installere dem fra harddisk. Ødelegge din hardware som "straff"... Sikkert ulovlig i Norge, noen burde ta dette med forbrukerombudet.
De ødelegger ikke hardwaren din, de fjerener et privilig, ikke en rett.
bare fordi du eier enn xbox så har ikke du en rett til å spille online
og vertfall ikke på deres server
Jeg regner med at det står i brukeravtalen når du har kjøpt en XboX at det ikke er lov å tukle med produktet deres.

Dersom du tukler med det, kan jeg ikke tenke meg til noe annet enn at de har lov til å IHVERTFALL sperre dere fra xbox live.
Leste om dette med modding av xbox for litt sia på it-avisen, Microsoft er nå på heksejakt og fjerner alle online funksjoner for dem som har modda. Mener å huske at de gjorde noe lignende rett før jul i fjor også.

Er det xbox'en eller brukeren din som er blitt banna?
er det ingen som prøver å lage en pirat server til x360.

jeg har en modchipa xbox (ikke 360'n). og der er det noe som heter x-link kay eller hva det heter. kan det ikke komme noe sånt til x360 også. eller er dette ikke et tema blant foreks. de som lager iXtreme firmware?
Kan ikke M$ bare slå av CDrom i samme slengen,slik at xboxrn blir helt ubrukelig?
at de gjør slik at du ikke kan bruke mediacenter extender og harddisk - syntes jeg er litt drøyt.
Sist endret av Spelly; 12. november 2009 kl. 10:48.
Du kan lagre ting på harddisken, men du kan ikke spille installerte spill fra harddisken.
Jeg syntes egentlig moddere får som fortjent, og de som modder er som regel klar over risikoen med det de driver med. Er de ikke klar over det får de ihvertfall som fortjent.

Det er ikke alltid det har vært mulig å spille spill fra harddisken heller, denne muligheten ble vel implentert via Xbox Live Update i fjor høst? Du kan jo fortsatt spille de brente spillene dine helt uten problemer, men at du ikke kan koble opp til Live var del alle klar over fra begynnelsen av. Syntes ikke Microsoft gjør feil i å handle slik de gjør, de beskytter heller sin egen konsoll mot modding på en effektiv måte.
Sitat av kemboland Vis innlegg
Når man tar en backup av egne spill så kjører man ISO backup filen gjennom abgx (program) som sjekker ISO filen og patcher denne med bla. safe sectors slik at det skal være trygt å spille spillet via. ixtreme. Gjør man ikke dette riktig så kan MS oppdage at dette er en piratkopi og altså banne konsollen.
Vis hele sitatet...
Forklar meg da hvorfor en tredjedel av alle spillene i abgx-databasen som er godkjente fremdeles er ufullstendige kopier.
Dersom du har en 360 nå, og ønsker å holde den ubannet, vil jeg definitivt råde til å ikke kjøre kopier.
Det spiller ingen rolle om du spiller online/offline eller uten minneenhet, det lagres internt i konsollen.
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Jeg regner med at det står i brukeravtalen når du har kjøpt en XboX at det ikke er lov å tukle med produktet deres.

Dersom du tukler med det, kan jeg ikke tenke meg til noe annet enn at de har lov til å IHVERTFALL sperre dere fra xbox live.
Vis hele sitatet...
Ja det er aldri garanti for at spilling på xbox live fungerer med en modifisert konsoll, og det er faktisk en bonus at det gjør det.

Sitat av bml91 Vis innlegg
...jeg har en modchipa xbox (ikke 360'n). og der er det noe som heter x-link kay eller hva det heter. kan det ikke komme noe sånt til x360 også. eller er dette ikke et tema blant foreks. de som lager iXtreme firmware?
Vis hele sitatet...
Det er nå mulig å boot for eksempel linux og emulatorer via. Free60s jtag hack som krever at man lodder på en kabel på noen punkt på hovedkortet (fungerer ikke på alle hovedkort). Dette gjør det mulig å boote xbox inn i XeLL. På sikt regner jeg med at det dukker opp en "launcher" slik at man kan starte spill og programmer direkte fra harddisken. Man kan også hente ut xboxens DVD nøkkel om man har mistet den med (dette har jeg testet selv). Denne hacken fungerer kun dersom man ikke har oppgradert til kernel 849x eller høyere fra MS dashboard.

Sitat av lambador Vis innlegg
Forklar meg da hvorfor en tredjedel av alle spillene i abgx-databasen som er godkjente fremdeles er ufullstendige kopier.
Dersom du har en 360 nå, og ønsker å holde den ubannet, vil jeg definitivt råde til å ikke kjøre kopier.
Det spiller ingen rolle om du spiller online/offline eller uten minneenhet, det lagres internt i konsollen.
Vis hele sitatet...
Hva begrunner du med at en tredjedel av alle godkjente spill i abgx databasen er ufullstendige kopier? Jeg kan ikke uttale meg om abgx annet enn at jeg selv har brukt det hele tiden på mine egne backups og min egen xbox 360 er ikke bannet. Men i lys av microsofts bannekampanje så har jeg holdt meg borte fra å spille på live de siste dagene.
Sitat av kemboland Vis innlegg
Hva begrunner du med at en tredjedel av alle godkjente spill i abgx databasen er ufullstendige kopier? Jeg kan ikke uttale meg om abgx annet enn at jeg selv har brukt det hele tiden på mine egne backups og min egen xbox 360 er ikke bannet. Men i lys av microsofts bannekampanje så har jeg holdt meg borte fra å spille på live de siste dagene.
Vis hele sitatet...
Alt for mange har brukt ABGX som en slags frelser. Man har stolt på det som om det var fasiten, noe det naturligvis ikke er.

Siterer gutta sjøl, jeg, så får du heller spørre dem om saken:
( @[X]nWo[X] ) [c4eva] new fw in dev/test - ixtreme LT (Lite Touch) - more efficient , minimal patching , all aspects of fw indistinguisable from orig, no more bans, No ETA!
.:23·40·37:. ( @[X]nWo[X] ) dont ask eta = ban
.:23·40·40:. ( @[X]nWo[X] ) dont ask question = ban
.:23·40·45:. ( @[X]nWo[X] ) liteon will be 1st

( @[X]nWo[X] ) we ripped 40+ ntsc games
( @[X]nWo[X] ) at least every 3rd didnt verify :c
( @[X]nWo[X] ) with a properly ripped ntsc
( @[X]nWo[X] ) so the db = defn has problems
( @[X]nWo[X] ) madden 10 is a prime exampke
( @[X]nWo[X] ) example
Hvis du hadde fulgt med litt på Xbox-scenen hadde du fått med deg dette
Sitat av kemboland Vis innlegg
Det er nå mulig å boot for eksempel linux og emulatorer via. Free60s jtag hack som krever at man lodder på en kabel på noen punkt på hovedkortet (fungerer ikke på alle hovedkort). Dette gjør det mulig å boote xbox inn i XeLL. På sikt regner jeg med at det dukker opp en "launcher" slik at man kan starte spill og programmer direkte fra harddisken. Man kan også hente ut xboxens DVD nøkkel om man har mistet den med (dette har jeg testet selv). Denne hacken fungerer kun dersom man ikke har oppgradert til kernel 849x eller høyere fra MS dashboard.
Vis hele sitatet...
xboxens DVD nøkkel? hva er den god for?

og hva gjør dette god for utenom å spille emulatorer? og kan du bli banned fra xbox live av dette, eller er du på et annet nett sånn som x-link kay? lest litt på itavisen foreks. og det står at 600.000 har blitt banned fra xboxlive og M$ gir seg ikke før de tar 1 mill!! håper du skjønner spørsmålene mine..

ja også hvordan vet du at kernel 849x er oppgradert.. her var det veldig mye nytt for meg.
Microsoft eier altså konsollen du kjøpte. Fantastisk.

http://www.itavisen.no/828323/600000...-fra-xbox-live
Sist endret av Dr.Feelgood; 12. november 2009 kl. 14:37.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Microsoft eier altså konsollen du kjøpte. Fantastisk.

http://www.itavisen.no/828323/600000...-fra-xbox-live
Vis hele sitatet...
På INGEN måte. Microsoft har en tjeneste, kjent som Xbox Live. Før du i det heletatt får tilgang til denne, må du godta avtalevillkårene. Der står det at utuktig omgang er forbudt. Du har da sagt at du godtar at utuktig behandling av konsollen din ikke er greit. At du da velger å modde maskina di, får da stå på egen regning. Maskinen din fungerer allikevel knallbra, den mister bare Live-tjenesten.

Visse folk blir utrolig irrasjonelle når det kommer til moral og etikk knyttet til piratkopiering. Du kommer vel ikke her på Freakforum og spammer ned hele forumet, og forventer at moderator ikke kaster deg på hodet og ræva ut? Isåfall er det virkelighetsbildet ditt som må endres.
Sitat av lambador Vis innlegg
På INGEN måte. Microsoft har en tjeneste, kjent som Xbox Live. Før du i det heletatt får tilgang til denne, må du godta avtalevillkårene. Der står det at utuktig omgang er forbudt. Du har da sagt at du godtar at utuktig behandling av konsollen din ikke er greit. At du da velger å modde maskina di, får da stå på egen regning. Maskinen din fungerer allikevel knallbra, den mister bare Live-tjenesten.

Visse folk blir utrolig irrasjonelle når det kommer til moral og etikk knyttet til piratkopiering. Du kommer vel ikke her på Freakforum og spammer ned hele forumet, og forventer at moderator ikke kaster deg på hodet og ræva ut? Isåfall er det virkelighetsbildet ditt som må endres.
Vis hele sitatet...
Bare mister live-tjenesten, sa du?

Er du bannet fra xbox live er det ingen måte du kan fjerne banningen for øyeblikket, og dette innebærer:
* kan ikke knytte deg opp til xbox live
* Kan ikke installere spill til harddisken din
* Kan ikke bruke windows media center extender
* Konsollen kan ikke brukes til å hente achivements fra backups uten å få korrupt profil

Det er mere en bare Xbox live tjenesten.
Sist endret av Dr.Feelgood; 12. november 2009 kl. 20:08.
Sitat av lambador Vis innlegg
På INGEN måte. Microsoft har en tjeneste, kjent som Xbox Live. Før du i det heletatt får tilgang til denne, må du godta avtalevillkårene. Der står det at utuktig omgang er forbudt. Du har da sagt at du godtar at utuktig behandling av konsollen din ikke er greit. At du da velger å modde maskina di, får da stå på egen regning. Maskinen din fungerer allikevel knallbra, den mister bare Live-tjenesten.

Visse folk blir utrolig irrasjonelle når det kommer til moral og etikk knyttet til piratkopiering. Du kommer vel ikke her på Freakforum og spammer ned hele forumet, og forventer at moderator ikke kaster deg på hodet og ræva ut? Isåfall er det virkelighetsbildet ditt som må endres.
Vis hele sitatet...
Jeg er bannet live, og kan trygt si at det ikke er bare live tjenesten som man mister. Man for ikke lagre spillene på hardisken, archivement kan du bare glemme, problemer med update, +++ osv.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Bare mister live-tjenesten, sa du?

Er du bannet fra xbox live er det ingen måte du kan fjerne banningen for øyeblikket, og dette innebærer:
* kan ikke knytte deg opp til xbox live
* Kan ikke installere spill til harddisken din
* Kan ikke bruke windows media center extender
* Konsollen kan ikke brukes til å hente achivements fra backups uten å få korrupt profil

Det er mere en bare Xbox live tjenesten.
Vis hele sitatet...

Punkt 1: No shit
Punkt 2: Dette er en tjeneste som fulgte en Live-oppdatering for ikke så lenge siden, og jeg velger igjen å si no shit, du mister noe som opprinnelig var fra Live.
Punkt 3: Nettfunksjon. Jeg er ikke 100% stø på dette, men vil tro de bruker Live som en portal, eller kunne man opprinnelig kjøre dette lokalt uten noe nett?
Punkt 4: Hva mener du med hente achievements? Mener du å fuske med achievements? Uansett, jeg har spilt på en bannet konsoll, og der funket profilene fint. Det er først når du bruker minneenheten som ble benyttet på en bannet konsoll på en ubannet konsoll at du får korrupt profil, det var ihvertfall gjeldende hos oss.
Sitat av lambador Vis innlegg
Alt for mange har brukt ABGX som en slags frelser. Man har stolt på det som om det var fasiten, noe det naturligvis ikke er.

Siterer gutta sjøl, jeg, så får du heller spørre dem om saken:
( @[X]nWo[X] ) [c4eva] new fw in dev/test - ixtreme LT (Lite Touch) - more efficient , minimal patching , all aspects of fw indistinguisable from orig, no more bans, No ETA!
.:23·40·37:. ( @[X]nWo[X] ) dont ask eta = ban
.:23·40·40:. ( @[X]nWo[X] ) dont ask question = ban
.:23·40·45:. ( @[X]nWo[X] ) liteon will be 1st

( @[X]nWo[X] ) we ripped 40+ ntsc games
( @[X]nWo[X] ) at least every 3rd didnt verify :c
( @[X]nWo[X] ) with a properly ripped ntsc
( @[X]nWo[X] ) so the db = defn has problems
( @[X]nWo[X] ) madden 10 is a prime exampke
( @[X]nWo[X] ) example
Vis hele sitatet...
Det er rapportert flere tilfeller hvor en xbox er modifisert med ixtreme uten at man har spillt original eller backup spill på denne og den har likevel blit bannet (forums.xbox-scene.com). Hvor vidt dette er riktig info er vanskelig å si, men jeg kan ikke få sagt dette mange nok ganger : modifiserer du eller får noen til å modifisere konsollen din så er det alltid en mulighet for at du blir bannet fra xbox live. Denne risikoen må man bare godta. Og i lys av infoen fra lambador så sier det seg selv at det er utrygt med backups selv etter de er kjørt gjennom abgx.

Sitat av bml91 Vis innlegg
xboxens DVD nøkkel? hva er den god for?
Vis hele sitatet...
DVD nøkkelen er unik. Den ligger lagret i DVD rommen og må programmeres inn i en ny DVD rom dersom du skal bytte den. Det er også denne nøkkelen som hentes ut før man flasher / spoofer inn ixtreme firmwaren.

Sitat av lambador Vis innlegg
Punkt 4: Hva mener du med hente achievements? Mener du å fuske med achievements? Uansett, jeg har spilt på en bannet konsoll, og der funket profilene fint. Det er først når du bruker minneenheten som ble benyttet på en bannet konsoll på en ubannet konsoll at du får korrupt profil, det var ihvertfall gjeldende hos oss.
Vis hele sitatet...
Her har du et eksempel. Utdrag fra http://forums.xbox-scene.com/index.p...ic=695529&st=0
The profile and gamesave corruption has been around for at least a month. I used to play offline on my launch console which got banned 2 years ago and then every once in a while sign into live on my good box to upload the achievements. Right after the system update before this newest one, I went to do that like I have done for 2 years and my profile was corrupted and I lost every gamesave since launch. 4 years of saves. I've been playing on the newer box since to avoid this as this is way worse than just getting banned from Live, but unfortunately it got banned too in this latest wave. Microsoft has every right to do this and it's actually kind of funny that they finally found a way to screw us after 4 years, but it certainly does suck. You pretty much have to choose whether to give up achievements forever and just play the games for fun offline (never been the same for me since I started getting achievements. I can't enjoy a game without feeling like I'm making some sort of "progress" by getting achievements now), or go legit and either shell out the money and buy games or just don't play hardly any games if money is an issue.
Vis hele sitatet...
Oppdatering :
For deg som ikke bryr deg om spilling på live men likevel ønsker å kunne lagre spillene dine på hardddisken så er det mulig å hindre microsoft i å slette sertifikatene som gjør det mulig å bruke denne funksjonen (sertifikatene slettes når/dersom konsollen blir bannet på live). Dette krever lodding og du kan da slå av/på skrivebeskyttelse på NAND brikken.

Skjema finner du her

Og for deg som lurer så hindrer ikke dette konsollen i å bli bannet fra live...
Sist endret av kemboland; 17. november 2009 kl. 09:21.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av lambador Vis innlegg
Punkt 2: Dette er en tjeneste som fulgte en Live-oppdatering for ikke så lenge siden, og jeg velger igjen å si no shit, du mister noe som opprinnelig var fra Live.
Punkt 3: Nettfunksjon. Jeg er ikke 100% stø på dette, men vil tro de bruker Live som en portal, eller kunne man opprinnelig kjøre dette lokalt uten noe nett?
Vis hele sitatet...
Pkt2: Du har ingen valg når det kommer til denne oppdateringen, du er tvungen å innstallere denne om du fortsatt vil spille.

Pkt3: Lokalnettet er jaggu meg MIN eiendom uansett hva faen det er som står i Xbox Live sine avtalevilkår, så JO, dem fjerner funksjoner som ikke har med Live å gjøre! Har kjørt Media Center funksjonen kun ved å vør kobla via switch til min PC, så bullcrap!
Shady Banana
Quix's Avatar
Nå skulle det være trygt med moddet konsoll. iXtreme LT kom ut i går og den er jo den ultimate modden i følge dem.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Nå skulle det være trygt med moddet konsoll. iXtreme LT kom ut i går og den er jo den ultimate modden i følge dem.
Vis hele sitatet...
Det var iX1.6 i sin tid også, hvorfor skal ikke MS finne måter å merke denne på?
Shady Banana
Quix's Avatar
Vi skulle vell være trygge til omtrent jul? Men jeg stoler på at de vet hva de gjør såååå...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvis man mister tilgangen til Live, så blir det vel dårlig med oppdateringer også?
Kan jo være greit å huske at blandt annet divx-støtte kom med en update
Ligger updates i spillene ond sofa.
Jeg selv har 3 boxer, en online, en med lt og en med XBR..
Anyways for og klarne opp her, microsoft kjører checks på firmware for og skjekke om den er orginal.. Det var en bunke checks som C4eva ikke visste om før nå så alle tidligere fw's er ikke stealth. Mens LT har de begynt helt på scratch med, altså ingen wave checks e.l.. Abgx ER safe, mye enklere og kartlegge strukturen på en dvd enn og vite hva som ligger i nand chippen. Noe som har vært et mysterium helt til des 09 når de hacket 8955 dashboardet og har muligheten til og undersøke den nærmere.
Shady Banana
Quix's Avatar
At man ikke kan spille online med en moddet 360 er 100% ren bullshit.
Tull. LT er stealth atm, det er "confirmed". . Ny update kan bety fail, men er god stealth til omtrent vår / starten av sommer tenker jeg. Da jeg blir ops iallefall.