Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 774
Noen som har noen stalltips?

Når det gjelder utstyr så er det egentlig litt tynt forløpig

Bruker Pro Tools, og har FL Studios, Ableton Live og Reason ReWiret inn i Pro Tools.
Av synter har jeg jeg kun de som følger med nevnte program, men vurderer og anskaffe Komplete 5.

Sjangrene det her er snakk om er vel primært drum n bass, og og muligens noen sidespor inn i psytrance.
Har ikke tenkt å lage noe typisk dunk-dunk-musikk enda, men mer flytende og melodiske, dype og trege basslinjer.

På forhånd takk! En dag skal dere få en smakebit
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Analogsynther er nøkkelen, det finnes mange der ute med presets som gjør alt enklere MEN
det beste er å sette seg inn i hvordan analogsynther fungerer, signalgenerering, Lowpass og highpassfilter etc.

Jeg driver delvis selv å lærer dette av og på (dårlig tid og til tider dårlig initiativ).

Jeg bruker mest reason og prøver å sette meg inn i thor synthen (veldig kraftig og allsidig) men jeg husker også en tid jeg tuklet litt med native instruments absynth.
Her hører du et godt eksempel på hvilken basslyd jeg er ute etter. Særlig fra 2:10 og utover

Kan Thor komme opp med noe sånt, tror du?:P Har ikke fått testet Thor enda, da jeg kun har Reason Adapted foreløpig, men oppgradering er på vei i posten (hurra for miljøvennlige bedrifter som lar oss laste ned fra hjemmesidene sine)

Absynth er noe jeg også vurderer, som jeg nevnte har jeg tenkt å skaffe Komplete 5, samlepakken deres Absynth hadde jeg forøvrig tenkt og bruke mer til abstrakt ambient musikk, men Massive, som er med i samme pakken, virker ganske så interesant
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ja, dette er ikke så vanskelig å få til, dette er jo ren analogbass.
Prøv deep bass eller drop bass og tukle litt med instillingene i subtractor synthen i reason.

Selv er jeg mer ute etter denne typen: http://www.youtube.com/watch?v=XVMPfFW9j7E fra 0:30 utover, grov aggressiv jævelbass :P
Jeg ville sjekket ut spectrasonics trilogy, den er sykt fet.
Ellers er det mye bra i komplete 5 - pakken