Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 438
Hei

Nettopp shoppet assu touch-skjerm til pcen.
Touchen kunne vært bedre - det er ingenting i forhold til ipad-smoothet

Finnes det programvare/drivere/ettellerannet man kan installere for å få smoothere respons/flere funksjoner?
Skjerm = Hardware, og som all annen hardware, så er den sånn og sånn, og skjermer kan så vidt jeg vet ikke tweakes til å gi bedre ytelse osv mtp. touch da dette er "native" i skjermen og kan ikke endres.
En av grunnene til at du kanskje synes iPad-tastatur og skjerm osv er bedre enn touch-displayet på en Asus VivoBook o.l. er fordi disse primært har en annen utforming enn en iPad. En iPad (Og andre tablets, forsåvidt) har nettopp skjermen som sin egen "interaktivitets"-portal, om en skal si det på en ekstremt knotete måte.
Det jeg prøver å si er at siden touchpanelet på en iPad er den eneste måten en kan bruke det på, så er dette mye bedre utformet enn det på en laptop 99% av tiden, da en laptop har et tastatur for skriving og en touchpad for navigering.

Beklager om dette er litt knotete formulert, er seint på kveld for meg idag.
hkh
Trådstarter
Software må spille en rolle - ta for eksempel magic trackpad fra apple - den responderer vanvittig mye smuudere på en mac enn når jeg har den koblet til pcen min. I windows er den så kjip at jeg ikke gidder å bruke den.

Skjermen er 10 punkts touch, det burde gå an å utnytte på en eller annen måte - legge inn noe programvare som lar meg gjøre gestures, ala trackpad-greiene på macer eller andre ting. Føler touchen er utrolig dårlig utnyttet i win8 og det må være stort potensiale for forbedring av måten softwaren leser hardwaren.