Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2122
Yo, Freaks !

Vil 5770 x 3 (3 kort) av denne type skjermkort presistere mer enn 5970 x1 (ett kort) av denne type skjermkort?

Bare av ren nyskjerrighet.

Takk for svar!
5970 er overpriset fordi kortet er nytt. så jeg hadde heller gått for 5770x3.
Låner tråden litt om det er greit. Er 5970 bedre en 295 fra nVIDIA ?
Sitat av Juni0r Vis innlegg
Låner tråden litt om det er greit. Er 5970 bedre en 295 fra nVIDIA ?
Vis hele sitatet...
ja (ti tegn)
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Slurpeedelic Vis innlegg
5970 er overpriset fordi kortet er nytt. så jeg hadde heller gått for 5770x3.
Vis hele sitatet...
Flott !

Du har ikke en link som viser hvordan med kobler disse sammen med Crossfire bruer?
Sitat av Feint Vis innlegg
Flott !

Du har ikke en link som viser hvordan med kobler disse sammen med Crossfire bruer?
Vis hele sitatet...
Hvis hovedkortet ditt støtter 3 skjermkort i CrossFire burde det følge med en bru for 3 kort. Ellers får man vel kjøpt det ganske billig.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dalla90 Vis innlegg
Hvis hovedkortet ditt støtter 3 skjermkort i CrossFire burde det følge med en bru for 3 kort. Ellers får man vel kjøpt det ganske billig.
Vis hele sitatet...
Står iallefall i "Utvided Informasjon" på Komplett at det følger med bro pr. kort.

Ja, hovedkortet støtter 3 skjermkort.
Jeg kan ha kommet med litt feil informasjon. Et enkelt google søkk av "3 way crossfire" gav meg dette resultatet: http://www.pantherproducts.co.uk/Art...3Way_SLI.shtml
Jeg fikk så lyst å sjekke www.gpureview.com
Så jeg satte de opp mot hverandre
http://i47.tinypic.com/5yc39x.jpg
Desverre kan jeg ikke få opp mer enn to 5770'er, men du ser jo her sliter 5770'n.

Og! På hovedkortet bør du sjekke at alle dine tre PCI-E spor er x16, at to av dem er bare x8 er ikke uvanlig.
Er ikke moro å ha crossfire på et halvblods crossfire-hovedkort.
Så må du vurdere eventuelle artifacts og problemer og timevis med googling av feil som vil dukke opp i ettertid.

Jeg har vært på multi-gpu bølgen, men nå er jeg lei av den.
Så nå sitter jeg med alt for mange skjermkort etter diverse oppgraderinger, skapet er fullt.
Ok, hovedkortet har [quote komplett] 3 PCI Express 2.0 x16 og bildet stemmer.
Kjør ivei, gro e-penis.


Tanke nr.2: kjøp 5970, så i ettertid kjøp 2 til. Hvorfor ikke liksom.
Sist endret av Rolsen Royce; 10. desember 2009 kl. 11:00.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Ok, hovedkortet har [quote komplett] 3 PCI Express 2.0 x16
Kjør ivei, gro e-penis.
Vis hele sitatet...
Men som du sa tidligere, kan det oppstå problemer?
Det kan, men kan nesten alltid løses.
Men kjenner jeg deg rett så lager du tråd, så løser vi det
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Det kan, men kan nesten alltid løses.
Men kjenner jeg deg rett så lager du tråd, så løser vi det
Vis hele sitatet...
If thats the case: Hva er symptomene?
Vertikale striper på skjermen, flimring, sjakkbrett, ommøblering av menyer, spill som ikke takler SLI/CF (feks GRID gjør faktisk ikke dette)
Striper ved for høy oppløsning, du kan være begrenset til feks 1440x900. (kan være for lav oppløsning og)
Ingen merkbar forskjell i ytelse pga feil oppsett (Standard er at kortene deler skjermen i to, slik at en rendrer himmel, og at den andre rendrer bakken, biler, ting, hus og drar egentlig alt lasset alene)

Men til slutt så er det avhengig av spillet.
Sist endret av Rolsen Royce; 10. desember 2009 kl. 11:15.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Ser at sporet til ATI 5770 err PCI-E 2.1 x16.

Når jeg ser på hovedkortet står det at det er 3 x PCI-E 2.0 x16 slots.

Passer kortet? Ble utrolig usikker nå..
heysann!
jeg har kjøpt et Radeon HD 5750 og kjører W7 64x
men mitt skjermkort driver å klikker heletiden! står at ATI Radeon Family har sluttet å funke! noen som vet hvordan man løser detta problemet?

Har lest en del om det på AMD sitt forum, og det står veldig mye dårlige ting om driverene til Radeon 5770 og 5750.. håper jeg ikke har gjort et dårlig kjøp..
Sist endret av bml91; 10. desember 2009 kl. 13:14.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av bml91 Vis innlegg
heysann!
jeg har kjøpt et Radeon HD 5750 og kjører W7 64x
men mitt skjermkort driver å klikker heletiden! står at ATI Radeon Family har sluttet å funke! noen som vet hvordan man løser detta problemet?

Har lest en del om det på AMD sitt forum, og det står veldig mye dårlige ting om driverene til Radeon 5770 og 5750.. håper jeg ikke har gjort et dårlig kjøp..
Vis hele sitatet...
Det er ikke skjermkortet ditt.. Hadde selv samme problem (har den enda).. Det er derfor jeg skal kjøpe nytt system.

Er utrolig irriterende, og har enda ikke funnet en fix etter 6mnd søking, og roting !
Sitat av Feint Vis innlegg
Det er ikke skjermkortet ditt.. Hadde selv samme problem (har den enda).. Det er derfor jeg skal kjøpe nytt system.

Er utrolig irriterende, og har enda ikke funnet en fix etter 6mnd søking, og roting !
Vis hele sitatet...
hmm.. jeg kan jo sende den innigjen til komplett da, har ikke gått 2 uker enda men åssen skjerm kort er det som man børr kjøpe da a?

hovedkortet mitt er ASUS P6T SE, X58, Socket-1366
kan være at det har skjedd noe krøll under installasjonen av driverne til skjermkortet.
Sitat av Slurpeedelic Vis innlegg
kan være at det har skjedd noe krøll under installasjonen av driverne til skjermkortet.
Vis hele sitatet...
hmm.. når jeg tenker på det var det noe i windows updaten som het noe med Family, men skjermen ble jo ikke bedre. kan prøve en formatering i hverstefall
Sitat av Feint Vis innlegg
Flott !

Du har ikke en link som viser hvordan med kobler disse sammen med Crossfire bruer?
Vis hele sitatet...
sannsynligvis slik (med helt vanlige bruer):
http://www.geeks3d.com/public/jegx/200807/radeon-hd-4870-crossfirex-guru3d.jpg

såvidt jeg vet er det nVidia kort som bruker spesielle broer
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Takk, Viva!


Btw, hjelper ikke å reinstallere operativsystemet, og heller ikke å bytte skjermkort. Been there..
Har nå planer om å bytte hovedkort for å se om det hjelper.

http://www.freakforum.nu/forum/showt...t=atikmdag.sys

Linken over er til akkurat samme problem som jeg hadde, men han enda ikke fått hjelp.
hmm.. jeg fikk et tips på jobben (som jeg er på nå) om å installere chipsettet på hovedkortet. hadde litt planer om å prøve det når jeg kommer hjem, men vis du har prøvd det også, så er det jo nesten ingen vits. men vis noe av det jeg prøver funker, så sender jeg meld om det
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av bml91 Vis innlegg
hmm.. jeg fikk et tips på jobben (som jeg er på nå) om å installere chipsettet på hovedkortet. hadde litt planer om å prøve det når jeg kommer hjem, men vis du har prøvd det også, så er det jo nesten ingen vits. men vis noe av det jeg prøver funker, så sender jeg meld om det
Vis hele sitatet...
Har prøvd så og si alt.

BIOS Update
Chipset Update
Graphic Driver Update (pluss fjerne alt med Driver Sweeper)
Sitat av Feint Vis innlegg
Har prøvd så og si alt.

BIOS Update
Chipset Update
Graphic Driver Update (pluss fjerne alt med Driver Sweeper)
Vis hele sitatet...
au! vel.. får vel kjøpe meg nytt kort fra komplett da.. har jo til mandag og prøve på. og vis jeg ikke finner ut noe tror jeg at jeg bytter kort..
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av bml91 Vis innlegg
au! vel.. får vel kjøpe meg nytt kort fra komplett da.. har jo til mandag og prøve på. og vis jeg ikke finner ut noe tror jeg at jeg bytter kort..
Vis hele sitatet...
Bytte skjermkort?

- Hjelper ikke. Har selv prøvd nVidia/ATI av mange slag, men fungerer ikke.

Bytte hovedkort?

- Mulig det fungerer, men har ikke prøvd enda. Kjøper jeg nytt hovedkort, vil ikke Windows Ultimate lisensen min virke lengre, men verdt et forsøk !
Sitat av Feint Vis innlegg
Ser at sporet til ATI 5770 err PCI-E 2.1 x16.

Når jeg ser på hovedkortet står det at det er 3 x PCI-E 2.0 x16 slots.

Passer kortet? Ble utrolig usikker nå..
Vis hele sitatet...
Det passer, du bare setter skjermkortene inn i portene, begynn fra den nærmest prosessoren og bygg utover.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Det passer, du bare setter skjermkortene inn i portene, begynn fra den nærmest prosessoren og bygg utover.
Vis hele sitatet...
Flotters!
Takk for hjelpen, Rolsen ! ( :

KP til deg, min venn.