Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 15182
Trenger sårt hjelp! Har vært våken i hele natt, spist 12 ibux og 4 paracet det siste døgnet, begynner å bli gal i hodet. Spiser enda innpå ibux men føler at det ikke er så jævlig bra for meg. Hadde svineinfluensa fra søndag-onsdag også og spiste en del ibux da, så tror jeg begynner å få "toleranse". Så nå når jeg tar 2 ibux så kjenner jeg enda smerten, det er sånn at jeg ikke klarer å sove men sånn at jeg klarer å IKKE ligge på gulvet og presse ansiktet mot gulvet i smerte.

Det eneste som har hjulpet unntatt smertestillende er å skylle munnen med vann, jeg har stått i dusjen flere ganger i natt og spylt vann på tennene, hjelper faktisk ganske bra, men bare akkurat når jeg står der.

Noen som vet hva som kan lindre smertene? Jeg hadde virkelig ingen aning om hvor jævlig dette er, har ALDRI hatt så vondt noensinne i hele mitt liv. Det merkeligste er at jeg var hos tannlegen for 3-4 uker siden og fiksa det siste hullet mitt, rart.
Du mener vel hjelp mot tannpine Jeg ville gått til tannlegen en gang til. Det kan godt være det har kommet på 3-4 ukene.
Det står heller ikke noe om du har vondt i selve tennene eller i tannkjøttet.
Jeg skal ringe tannlegen om 5 minutter!
Det er en merkelig smerte, jeg har liksom vondt i FLERE tenner. Det er veldig ømt cirka 2cm over tanna som føles ut som "årsaken" til smerten.
Sitat av Defqon Vis innlegg
Jeg skal ringe tannlegen om 5 minutter!
Det er en merkelig smerte, jeg har liksom vondt i FLERE tenner. Det er veldig ømt cirka 2cm over tanna som føles ut som "årsaken" til smerten.
Vis hele sitatet...
Ikke uvanlig at det føles som smerten sprer seg Går bok bra skal du se.
Sitat av Defqon Vis innlegg
Jeg skal ringe tannlegen om 5 minutter!
Det er en merkelig smerte, jeg har liksom vondt i FLERE tenner. Det er veldig ømt cirka 2cm over tanna som føles ut som "årsaken" til smerten.
Vis hele sitatet...
Sterk tannpine kjenner man ofte andre steder enn der den akkurat er.
Det sa hvertfall tannlegen min til meg. Jeg har en hjørnetann oppe jeg sliter litt med. Jeg kjenner smerten fra den både oppe og nede.

Og for din egen skyld så håper jeg du går til privat tannlege.

Det er viktigere med tennene enn å spare penger, nå vet jeg ikke hvor gammel du er men vil anbefale deg privat tannlege selvom du får den offentlige gratis.
Sist endret av skolms; 20. november 2009 kl. 08:13.
Tipper du har fått en betennelse (forbehold om feil, jeg er ikke tannlege :P) Influensa gjør jo sitt på imunforsvaret og kan jo være at tannen har blitt betent pga dette. Hadde min periode i fjor sommer selv da jeg gikk med en betent visdomstann en periode. Var ikke så veldig behagelig akkuratt og smerten gikk aldri helt vekk selv om jeg stappa i meg massevis av ibux. Fikk 3 sprøyer i munnen i tillegg til alle de ibuxene jeg hadde spist - men smerten var der fremdeles (endte opp med at jeg kastet opp ved tannlegestolen xD).

Er den betent så får du antibiotika og det hjalp meg mot smerten ihvertfall.

Ibux + paracet er jo en god kombo da om ikke du har sterkere smertestillende liggenes.

Kom deg til tannlegen! :P
jeg husker jeg også hadde vondt i alle tennene, eller gjekslene. det kom av at jeg begynte å få visdomstenner! gruer meg til de er ute og må trekkes.

også driver visdoms-tannkjøttet mitt og hovner opp avogtil. men jeg bare tenker arghh jeg er en viking! også går det over etterhvert igjen:P husker jeg tok meg en øl når jeg hadde vondt og da gikk det over faktisk. tilfelding eller funker det faktisk??
For å komme mot tips mot smertene så kan du ta deg et stort trekk av en bonge, enten tobakk eller hasj. Helst hasj. Det vil hjelpe deg i ca. 10 minutter. Så du må ta et trekk hvert 10ende minutt, men smertene er helt vekke. Kommer sikkert anpå personen også.

Ibux og paracet er skadelig.
Sist endret av skolms; 20. november 2009 kl. 08:17.
Sitat av skolms Vis innlegg
Og for din egen skyld så håper jeg du går til privat tannlege.
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Jeg vet ikke engang forskjellen på en privat og offentlig tannlege, men jeg er bare 17 år så jeg får tannlegen gratis og har ikke råd til å betale i dyre dommer for tannlege.

Morgul, det er jo det jeg har levd på cirka. Funka fint i starten, men klarer ikke å sove selv om jeg popper i meg 2 ibux og 2 paracet nå.

Ringte tannlegen, fikk time klokka 12 idag så skulle de finne ut hva som var galt. Hun nevnte også at jeg hadde mye fyllinger som kan ha blitt fucka ellernoe, håper for guds skyld det bare er det!

Sitat av skolms Vis innlegg
For å komme mot tips mot smertene så kan du ta deg et stort trekk av en bonge, enten tobakk eller hasj. Helst hasj. Det vil hjelpe deg i ca. 10 minutter. Så du må ta et trekk hvert 10ende minutt, men smertene er helt vekke. Kommer sikkert anpå personen også.

Ibux og paracet er skadelig.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke tilgang til hasj, og jeg røyker ikke hasj. Hvis jeg må røyke hver 10ende minutt så dropper jeg det, og stiller meg heller i dusjen med tenna mot dusjstrålen, da flere timer med røyking ville ført til at jeg hadde følt meg som dritt og spydd ned hele kåken.

EDIT: Sorry for at jeg glefsa litt der, har ikke sovet inatt og er litt grumpy.
Sist endret av Defqon; 20. november 2009 kl. 08:22.
Sitat av Defqon Vis innlegg
Hvorfor? Jeg vet ikke engang forskjellen på en privat og offentlig tannlege, men jeg er bare 17 år så jeg får tannlegen gratis og har ikke råd til å betale i dyre dommer for tannlege.

Morgul, det er jo det jeg har levd på cirka. Funka fint i starten, men klarer ikke å sove selv om jeg popper i meg 2 ibux og 2 paracet nå.

Ringte tannlegen, fikk time klokka 12 idag så skulle de finne ut hva som var galt. Hun nevnte også at jeg hadde mye fyllinger som kan ha blitt fucka ellernoe, håper for guds skyld det bare er det!



Jeg har ikke tilgang til hasj, og jeg røyker ikke hasj. Hvis jeg må røyke hver 10ende minutt så dropper jeg det, og stiller meg heller i dusjen med tenna mot dusjstrålen, da flere timer med røyking ville ført til at jeg hadde følt meg som dritt og spydd ned hele kåken.
Vis hele sitatet...
Ok, det var trist å høre. Men på de 10 min du var smertefri hadde du kansje klart å sovne, hvis du ikke har nettopp våknet såklart.
Sist endret av skolms; 20. november 2009 kl. 08:25.
Høres ut som betennelse, kan være jævlig vondt til tider. Bra du kommer deg til tannlegen så fort. Ifra min erfaring, går smerten dessverre ikke umiddelbart bort om det er betennelse i tannkjøttet rundt en tann.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Som nevnt, det er nok en betennelse i en av tennene dine. Har hatt samme problemet selv, og endte opp med at jeg dro på tannlegevakten i Oslo. Rotfylling er ikke en billig affære!! Bruk fluorskyll, prøv å tygg litt sukkerfri tyggis. Disse to tingene fikk jeg anbefalt av tannlegen.
Kan godt være det er en betennelse, finner ut etterpå!

Det rare er også at smerten kommer i takt med pulsen, det er akkurat som om jeg kan kjenne pulsen inne i tanna, og hver gang pulsen banker så gjør det vondt i tanna. Kjennes også litt ut som om tanna er løs, eller som om den sitter ekstremt skjevt/er malplassert, selv om den egentlig ikke er det.
Sitat av Defqon Vis innlegg
Kan godt være det er en betennelse, finner ut etterpå!

Det rare er også at smerten kommer i takt med pulsen, det er akkurat som om jeg kan kjenne pulsen inne i tanna, og hver gang pulsen banker så gjør det vondt i tanna. Kjennes også litt ut som om tanna er løs, eller som om den sitter ekstremt skjevt/er malplassert, selv om den egentlig ikke er det.
Vis hele sitatet...

Du er hoven som presser på tannen? Sikkert det du kjenner når den kjennes skeiv eller feilplassert ut.
For det første: Kutt ned på de smertestillende tablettene om du ikke vil at levra skal svikte.
For det andre: Kom deg til tannlegen om det er så ille, dit det er meninga du skal gå når du har problemer med tenna vet du..
Sist med ikke minst, når du først tar smertestillende, prøv å tygg de og bland de med spytt eller litt vann og hold det i munnen en stund, burde hjelpe litt bedre enn å bare svelge de men det kommer til å smake dritt.

Peace.
Herregud jeg føler sånn med deg, Defqon. Sliter med ribbesnuen og i dag er halve ansiktet hovnet opp pga en vond visdomstann. Jeg slipper ikke til tannlege med det første grunnet smittefaren jeg utgjør....

Håper det ordner seg hos tannlegen. God bedring.
Tannpine er så herlig! Hadde en dårlig jeksel det var blitt betennelse i/rundt. Hadde dunkende smerter i halve trynet i dagesvis, tannlegen ville ikke gjøre noe med det før jeg hadde gått èn uke på penicillin og smertestillende fordi bedøvelsen ikke klarte å virke når det var så betent.

Det var altså flere dager med testing av alle kjerringråd mot tannpine, men det som er helt sikkert er at INGEN fungerer noe særlig bra forutenom smertestillende (fikk 600mg ibuprofen av tannlegen, måtte ta 4-6 stk i døgnet).

Forresten pleier mange tannklinikker (offentlige iallfall) å ha "akutte pasienter" tidlig på dagen, fra f.eks. klokka 8-9 så må man bare komme å vente på ledig tid. Sjekk opp dette til en eventuell neste gang!

Lykke til med tanna di, da!
Kom nettopp fra tannlegekontoret, og det var noe av det rareste hun hadde sett. På en merkelig måte så har jeg MISTA, ja, MISTA rota på ei av tennene ved siden av fortanna mi. Så den tanna har ingen rot, og istedenfor var det fyllt opp med MASSE jævlig puss. Den gode nyheten er at legen rensa og det skal visstnok bli bedre fremover, den dårlige nyheten er at jeg må ta rotfylling.
Sitat av Defqon Vis innlegg
Kom nettopp fra tannlegekontoret, og det var noe av det rareste hun hadde sett. På en merkelig måte så har jeg MISTA, ja, MISTA rota på ei av tennene ved siden av fortanna mi. Så den tanna har ingen rot, og istedenfor var det fyllt opp med MASSE jævlig puss. Den gode nyheten er at legen rensa og det skal visstnok bli bedre fremover, den dårlige nyheten er at jeg må ta rotfylling.
Vis hele sitatet...
Smakte det godt når hun fjernet pusset?

Jeg opererte ut en visdomstann en gang og måtte gå med tampong i hullet der tannen var. Det jeg ikke fikk beskjed om var at denne skulle fjernes etter et par dager. En uke etterpå begynte å få små hint av en ekstrem ekkel smak og jeg bestemte meg for å dra ut tampongen. Aldri i hele mitt liv har jeg opplevd mer jævlig smak enn når all pusset rant ut i munnen. En eksplosjon av vond smak.
Kan si det med en gang at Ibux kan være en av grunnene til at du ikke sover... Jeg trakk visdomstann for ca 2 uker siden og fikk med meg ibux og tenkte jeg skulle ta 2 før jeg legger meg. Jeg hadde ikke smerte i det hele tatt men fikk ikke sove. Har også pratet med lege som sier at ibux kan ha denne effekten. Jeg brukte da videre paracet og noen pinex forte jeg har fått fra tidligere smerter
Sitat av jOkKeJacKaL Vis innlegg
Herregud jeg føler sånn med deg, Defqon. Sliter med ribbesnuen og i dag er halve ansiktet hovnet opp pga en vond visdomstann. Jeg slipper ikke til tannlege med det første grunnet smittefaren jeg utgjør....

Håper det ordner seg hos tannlegen. God bedring.
Vis hele sitatet...
Har du testet Corsodyl? Kjøpes på ditt lokale apotek.

atlef.
vadmecum på tannbørsta fjerner/hindrer infeksjon og smerte
Sitat av keentoo Vis innlegg
vadmecum på tannbørsta fjerner/hindrer infeksjon og smerte
Vis hele sitatet...
Som skrevet, så har jeg ikke tannrot på ei tann, det er bare puss og dritt der (som tannlegen fjerna, men det kommer gradvis tilbake kjenner jeg).

Tror jeg drar til tannlegen imorra også, all denne smerten har holdt på å få meg inn i psykose. Har stått på badet og slost mot meg selv i speilet for å ha noe anna å tenke på, og da innser jeg hvor ille dette egentlig er.

Skal muligens få prøvd å få skrevet noe ut på resept, hva slags piller funker best mot tannpine? Jeg er egentlig imot piller men når jeg ser meg i speilet hele natta av galskap av smerte så trenger jeg hjelp fra noe.
Sette et skudd heroin?
Sitat av Faenskap Vis innlegg
Sette et skudd heroin?
Vis hele sitatet...
På det verste så ville jeg gjort det uten å nøle, akkurat nå prøver jeg bare å drikke bort smertene, skål!
lol! leste kun trådens innlegg.

Kun en ting å gjøre, gå til tannlegen.

Finnes akutttannleger, koster 4x så mye.
Sist endret av panserjohan; 20. november 2009 kl. 22:52.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tea_tree_oil> den gylne tannpine-fjerner (bare ha det i munnhulen i en fem minutters tid) du får det på de fleste bodyshops i utvannet form (den utvannet formen hjelper å men ikke så bra som vanlig form)
Sist endret av ilucifer; 21. november 2009 kl. 10:33.
Puss tannkjøtett pasligt hart med tannkost og tannkrem slik du begynner og blø litt.