Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 510
For noen timer siden hengte den relativt nye pcen min seg (Acer). Jeg skrudde den av manuelt og skulle fortsette videre på den. Problemet er at den ikke vil forbi "loading" menyen. Jeg lot den stå der i 30 minutter, men pcen ville ikke starte. Noen som vet hva problemet kan være?
Hvilken loadingscreen?

Disk, RAM og OS-installasjon er det som slår meg.
Kan være at windows har tatt skade av det. Har du recovery plater, slik at du kan gjenopprette den?
Det står at det anbefales at jeg kjører noe recovery opplegg. Men den vil ikke forbi der den "loader". Tror jeg har recovery plater, hvis det ikke funker, leverer jeg den inn.
er vel bare å putte inn cd og si til pc'n at du skal boote far disk

for det er ikke noe galt med Biosen eller boot oppsettet ditt?
Må bare meddele at jeg ikke kan noen ting med pc, så å si, så det dere sier, må være veldig grunnleggende
Se om du har recovery plater liggende,når du starter opp maskinen så skal det være et skjermbilde som forteller deg hvordan å komme inn på bios. Gjerne "Press F2 for setup",men disse skjermbildene forsvinner ofte ganske raskt, så det kan være du må trykke noen ganger før du får det til.
Da er du inne i bios, og skal da finne Boot Sequence, å sette CD-rom/DVD-rom på toppen av lista.
Exit and save changes.

Sett recovery plata inn i maskinen og start på ny. Om alt gikk bra, ber den deg kanskje "Press a button to boot from cd".
Så er det bare å følge beskjedene du får på skjermen.

Nå i senere tid har jeg lagt merke til at Acer ikke legger med recovery plater, men heller en programvareløsning hvor du kan lage en egen recovery cd. Problemet oppstår, når brukere ikke vet om dette. Når et problem med maskinen oppstår, kommer man somregel ikke langt nok inn på windows til å få laget en recovery cd, og da er det for seint.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ofte hvis det er windows-loadingscreen som henger så er det drivere som er blandet inn i bildet, og ofte i sammenheng med eksterne enheter, og det har med at den aldri timer out å gjøre.

Hva skjer hvis du trykker F8 rett før windows startet å loade og velger "sikkermodus" ?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Ofte hvis det er windows-loadingscreen som henger så er det drivere som er blandet inn i bildet, og ofte i sammenheng med eksterne enheter, og det har med at den aldri timer out å gjøre.
Vis hele sitatet...
ja det er sant vis han får opp "Windows starter opp" eller noe sånt så booter den jo fra hardisken, så da er nok ikke dette problemet