Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3031
Hei, lurer på om det går ann å komme inn på konsert med 18års grense hvis man er mindreårig (16).
Kan man komme inn med ledsager? Evt. hvor strenge er dem?

Snakker spesielt om Turboneger på USF Verftet i Bergen ...

Edit: Hvorfor er det 18års aldersgrense? Er det pga. salg av alkohol, eller vil de ikke at noen skal bli skadet?
Sist endret av tobbe666; 31. januar 2008 kl. 11:15.
regner med at du må vent til du er 18år.
hvis dette er et nøds tillefelle så kan du jo kansje få tak i en fake legg, men det er ikke noe å satse på, pga 4k i bot hvis snuten tar deg med den.
Kommer helt ann på hvor villig du er til å komme inn da, hvis du tørr og satse å fakelegg, eller låne en kammerat sitt (som er 18 ofc) ville dette sannsynligvis være det enkleste. Siden du spør antar jeg at du som de fleste 16åringer, ikke ser ut som du er 18.

Det er forresten svært få arrangemanger med 18års grense det hjelper og ha med faren din, t.d.
Hehe, om 2 år spiller nok ikke turbo lenger:P når jeg var på min første turbo konsert var jeg 16, kom glatt inn, kom mye før de åpnet også fikk vi stempler også kom vi bare tilbake når konserten startet og da var det ikke noe spørsmål så lenge vi hadde stempelet. Det skal også legges til at dette var på en liten bule i Moss.
Hei!

Ja,sålenge man har en ledsager så går det som oftest problemfritt.
MEN, serveres det alkohol på selve konsertområdet er det ikke sikkert at mindreårige med ledsager får komme inn siden de ikke har mulighet til å kontrollere hvem som drikker hva.

Hvis det ikke serveres alkohol så ser jeg ingen grunn til at du ikke skulle slippe inn sålenge du har en med deg som er over 18år. Hadde jeg vært deg ville jeg ringt/gått innom på kontoret der billettene selges (postkontoret f.eks.) så får du svar på det meste du skulle lure på.
Sist endret av Uma; 31. januar 2008 kl. 11:16.
Jeg har sneket meg inn på utallige konserter på verftet, både før og etter jeg ble 18. (tenker da på billett-sniking).

hadde også en liten karriere på kvarteret!

Blikket og holdningen har alt å si! Gå rett forbi. Se på dem, men ikke spørrende!

ellers slipper du ikke inn, grunnet alkoholsalget!
Takker for svar så langt!

Jeg har kommet inn på konsert før, der det ble servert/solgt alkohol, det gikk fint, men da hadde jeg følge av min far
Sist endret av tobbe666; 31. januar 2008 kl. 12:16.
Det du kan gjøre, som jeg har en idè om at kan funke;
Gå sammen med en relativt voksen mann, som kunne ha vært faren din,
idè du nærmer deg vakta, og du vet han hører deg, spørr du han om et spørsmål anngående konserten. T.d;
- Gleder du deg til å se turboneger igjen?
Jeg vet at flere konsertsteder i Bergen tilbyr mindreårige å komme inn med verge, bl.a. Garage. Jeg vil foreslå at du ber din far ta kontakt med f.eks. "Kontaktperson for arrangør RF er Maren Skakiewicz 41 60 39 07" eller direkte med Verftet. Det hjelper ofte å snakke om det!
Min fetter, da 16, kom seg inn på Mew (?) konsert i Bergen med sin far, de tok kontakt med utestedet og forhørte seg om det var mulig. Så er du heldig går det.
Sitat av pecado
Jeg vet at flere konsertsteder i Bergen tilbyr mindreårige å komme inn med verge, bl.a. Garage. Jeg vil foreslå at du ber din far ta kontakt med f.eks. "Kontaktperson for arrangør RF er Maren Skakiewicz 41 60 39 07" eller direkte med Verftet. Det hjelper ofte å snakke om det!
Vis hele sitatet...
Funker dette med f.eks. kjæresten til min søster? Som "verge" da, vet ikke om jeg gidder å dra min far med på konsert....igjen ....
Sitat av tobbe666
Funker dette med f.eks. kjæresten til min søster? Som "verge" da, vet ikke om jeg gidder å dra min far med på konsert....igjen ....
Vis hele sitatet...
Noen plasser er det greit så lenge personen er over 25, andre plasser må vergen være i familie. At dere er i familie kan du jo bare lyge om, mange søskenbarn som har forskjellig etternavn f.eks.
På usf verfet er jeg ikke helt sikker på om det fungerer med verge, grunnen er vel ganske enkelt alkoholsalget der ? Lillebroren min kom in med verge, men jeg har stor tro på att dette var pga att vergen var med å arangerte det. Skader jo ikke å sende dem en mail/ringe ?
Jeg skulle ikke blir forundret om det var et krav om at vergen var edru.
Det stemmer tore, ihvertfall på verfet. Vergen og den mindreårige får svart kryss på hånden så de ikke skal kunne kjøpe alkohol.
Jeg kom ikke inn på rockefeller med pappa på en hiatt-konsert, da var jeg 15, men allikevel, så funket det ikke. Men gjør som tore, forhør deg med folka på utestedet først.
Vanlig praksis dersom stedet tillater innslipp med verge er at vergen er edru og at begge forlater lokalet straks konserten er slutt(altså ikke blir igjen på nattklubb el.l.). Dersom din søsters kjæreste er "voksen" bør nok det gå bra, men få likevel din far til å ringe og forhøre seg, da virker det mye mere ordentlig.
Lykke til, og god konsertopplevelse! (Tror det går bra jeg..)
Sitat av pecado
Lykke til, og god konsertopplevelse! (Tror det går bra jeg..)
Vis hele sitatet...
Takker (titegn)
Som sagt tidligere, så bør det gå helt fint om fardi tar kontakt med RF (RealistForeningen - konsertarrangør) i forkant.
En godt voksen verge som lover å være edru funker fint det.
Det er uansett et kvarteret-arrangement, så vaktene er frivillge og semiproffesjonelle. Lette å diskutere seg forbi, spesielt hvis det er vakter med lite erfaring.
Sitat av tobbe666
Hei, lurer på om det går ann å komme inn på konsert med 18års grense hvis man er mindreårig (16).
Kan man komme inn med ledsager? Evt. hvor strenge er dem?

Snakker spesielt om Turboneger på USF Verftet i Bergen ...

Edit: Hvorfor er det 18års aldersgrense? Er det pga. salg av alkohol, eller vil de ikke at noen skal bli skadet?
Vis hele sitatet...
Ring til de som holder konserten og spør om det er lov med verge. Vi gjorde dette, men de har visst ikke det på Bingo'n lillehammer.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Uma
MEN, serveres det alkohol på selve konsertområdet er det ikke sikkert at mindreårige med ledsager får komme inn siden de ikke har mulighet til å kontrollere hvem som drikker hva.
Vis hele sitatet...
Ingen kan vel egentlig "kontrollere" om du får kjøpt drikke enten det er butikk, restaurant eller konsertlokale. De to førstnevnte har ikke av den grunn noen aldersgrense på inngang.