Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1100
heisann, jeg har tenkt meg å kjøpe et headset som er dempet så godt at jeg kan spille trommer med det, liksom høre musikk mens jeg spiller. Har leita ei god stund og klarer ikke finne noen.

Noen som har noen som helst erfaring med slike headset?
Kunne trengt hjelp til å få tak i, kan godt være fra utlandet, USA o.l

Takker for svar!
Sist endret av Thimalve; 13. desember 2007 kl. 14:00.
sånn at du ikke hører trommene mens du spiller på dem?
Du kan prøve senheiser hd280 pro, det er godt isolert.
Skullcandy er forøvrig også ganske godt isolerte, men elendig headset da....syntes jeg
jaG
Produktutvikler
Eller så kan du prøve Sennheiser HD 215.

De er nesten så lukkede at jeg kan bruke de som hørselsvern. Bra headsett med god lyd og sitter godt på hodet.
Kan fåes på elkjøp til ca 750 kr eller på spaceworld til ca en høvding.

Anbefales.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av pwner2k
Skullcandy er forøvrig også ganske godt isolerte, men elendig headset da....syntes jeg
Vis hele sitatet...
Har jobbet en del med skullcandy og det er langt ifra alle som er elendige. Ti utgaven f.eks. er ganske så greie til den prisen. Du har muligens vært borti Skullcrushers, som faktisk gir bra lyd med veldig god bass, men kvaliteten på materialet er litt vel dårlig.
Sist endret av kosepaa; 13. desember 2007 kl. 18:56.
Tviler på at noen av de der holder altså. det må være såppas demping at det kan sammenlignes med et hørselvern, jeg bruker nå et hørselvern med ørepropper inni når jeg spiller. jeg skal liksom høre musikk samtidig som jeg spiller, uten at trommelyden blir for høy. og dere musikkentusiaster vet hvor mye lyd et slagverk kan lage:P

Men takk for svar.
Sitat av kosepaa
Har jobbet en del med skullcandy og det er langt ifra alle som er elendige. Ti utgaven f.eks. er ganske så greie til den prisen. Du har muligens vært borti Skullcrushers, som faktisk gir bra lyd med veldig god bass, men kvaliteten på materialet er litt vel dårlig.
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt både TI og NINE og begge har fysisk gått i stykker. ikke selvforskyldt faktisk. Det er heller ikke veldig god bass i de men de funker som klokker...selv om jeg personlig har gått fra å like de til å hate de
Jeg kjøpte meg et vic firth headset i sommer for å øve "sammen" med bandet mitt selv om jeg var hjemme på ferie. Dette settet har kjempegod lydisolasjon og kan spille veldig høyt. Rett og slett et "must have" for trommiser, selv om prisen kanskje er noget stiv.
Tror du får kjøpt hørselsvern med mini jack inngang.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Det headsettet Bo Vegeir linker til er hva du trenger.
Om du er ute etter noe skikkelig, og også har en del penger til overs, ville jeg tatt en kikk på Beyerdynamic DT770 M. Du finner informasjon og specs på den på deres hjemmeside Beyerdynamic USA

Sjekk Prisguiden for billigste butikk: Prisguiden

Disse er laget for bruket ditt, og isolerer bra. Men nå må jeg øve til eksamen!

PS: Om du er interessert i øretelefoner, øretelefonforsterkere, eller lyd generelt, ta en tur innom Head-Fi.
Sist endret av Lullius; 14. desember 2007 kl. 03:48.
Jeg jobber på Lyd og Lyspartner i ålesund!
Vi har noen VicFirth headset som fungerer som headset og som hørselvern... primært for studiobruk (med to trommiser) men også veldig gode høytalere i som spiller fletta!
de kan bestilles og sendes... sjekk websida om du lurer på pris!