Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1292
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei freaks. Har noe og fortelle som skjedde nå nylig og det er at jeg ble tatt med hasj. alt stæsjet og alt ble tatt og jeg er virkelig ikke klar for og slutte/pause, noen tips til hva jeg burde gjøre for og klare dette..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei freaks. Har noe og fortelle som skjedde nå nylig og det er at jeg ble tatt med hasj. alt stæsjet og alt ble tatt og jeg er virkelig ikke klar for og slutte/pause, noen tips til hva jeg burde gjøre for og klare dette..
Vis hele sitatet...
Ja bite tenna sammen å stå i det. Skulle ønske jeg hadde "problemene" dine. Av nysgjerrighet, hvor mye er det snakk om da? En kilo eller to?
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har jo bare et alternativ om du ikke vil slutte/pause og det er å kjøpe nytt da
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Starte på skrætch igjen.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har jo bare et alternativ om du ikke vil slutte/pause og det er å kjøpe nytt da
Vis hele sitatet...
har jo på en måte lyst til og slutte også selv om det blir altfor vannskelig.
Anonym bruker
"Sprudlende Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor mange mye mistet du i gram, og var det bare bare hasj?
Kjøpe mer?�� hvis du henter store mengder, kan du jo fortelle pluggen du mista alt så lar han deg nok krite litt hvis det er cash det står på med tanke på han vet du henter bulks.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor mange mye mistet du i gram, og var det bare bare hasj?
Vis hele sitatet...
mista bongen, vekta papesa og alt sånn der og litt hasj.
morkakespisende
Du mener virkelig at du trenger moralsk støtte over å miste bong og litt stæsj?
Sist endret av supranaut; 26. oktober 2023 kl. 11:59.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Du mener virkelig at du trenger moralsk støtte over å miste bong og litt stæsj?
Vis hele sitatet...
Jeg er svært, svært sikker på at du treffer spikeren på hodet her
Sist endret av noguhso; 26. oktober 2023 kl. 12:08.
Dessverre en del av gamet dette her. Skal du røyke ulovlige varer, må du nesten være litt forberedt på at du kan bli tatt for det.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av supranaut Vis innlegg
Du mener virkelig at du trenger moralsk støtte over å miste bong og litt stæsj?
Vis hele sitatet...
Søker mer etter tips til og slutte osv, har aldri tenkt på og slutte og syns alt som har skjedd bare har blitt vannskelig.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dagens ungdom. Alt er vanskelig for dere. Skal tro hvorfor..

Er bare å ikke røyke. Blir litt kjedelig i 2 dager så er du over det. Klarer du ikke å ha det kjedelig den lille tiden understreker du bare poenget mitt.
Du har jo bare to valg. 1: Benytt anledningen nå til å slutte. Du har jo ingenting allikevel. 2: Kjøpe nytt. Men litt dumt hvis du ønsker å slutte da.
Ta nå iallefall en uke uten å røyke noe, du blir ikke avhengig av hasj. Det er nok ekstremt sannsynlig nikotin du sliter med, da kan du f. eks. kjøpe en boks med snus og bruke dem når det blir for ille, dog er nikotin noe av det helt for jævlig avhengighetsskapende cracker dritet som finnes som selv heroinister sliter med å slutte med.
Anonym bruker
"Sprudlende Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vurezo Vis innlegg
Ta nå iallefall en uke uten å røyke noe, du blir ikke avhengig av hasj. Det er nok ekstremt sannsynlig nikotin du sliter med, da kan du f. eks. kjøpe en boks med snus og bruke dem når det blir for ille, dog er nikotin noe av det helt for jævlig avhengighetsskapende cracker dritet som finnes som selv heroinister sliter med å slutte med.
Vis hele sitatet...

Kan bli både psykisk og fysisk avhengig av cannabis, de fleste sier bare psykisk, men kan faktisk bli fysisk også. Ved perioder som strekker seg 2 uker eller mer, der det røykes dagen igjennom typ 20+ gram på 2 uker blir sengen gjennomvåt og søvnen elendig da man plutselig stopper å innta cannabis.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan bli både psykisk og fysisk avhengig av cannabis, de fleste sier bare psykisk, men kan faktisk bli fysisk også. Ved perioder som strekker seg 2 uker eller mer, der det røykes dagen igjennom typ 20+ gram på 2 uker blir sengen gjennomvåt og søvnen elendig da man plutselig stopper å innta cannabis.
Vis hele sitatet...
Snakker vi 20+ gram røyket som joints eller spliff?
Har alltid trodd at joints og spliff er det samme?
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
har jo på en måte lyst til og slutte også selv om det blir altfor vannskelig.
Vis hele sitatet...
Da slutter du og står gjennom det vanskelige. Endring er aldri lett
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Søker mer etter tips til og slutte osv, har aldri tenkt på og slutte og syns alt som har skjedd bare har blitt vannskelig.
Vis hele sitatet...
Tips til å slutte: ikke kjøpe mer
Anonym bruker
"Sprudlende Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Har alltid trodd at joints og spliff er det samme?
Vis hele sitatet...

Er akkurat det samme.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Har alltid trodd at joints og spliff er det samme?
Vis hele sitatet...
joint og spliff er det samme
Sist endret av padde123; 26. oktober 2023 kl. 14:48.
Alle spliffer er joints men en joint er ikke alltid spliff. Spliff betyr at man har både cannabis og tobakk oppi og vanligvis ikke brukt om hasj men pot. Joint med hasj har jo alltid tobakk for man kan ikke rulle hasj alene. Det video fisker etter er sikkert at tobakken er problemet og ikke hasjen.

Folk som ikke har fått fysiske symptomer ved røykeslutt har ikke røyket så veldig mye heller.

Og det med at man stort sett blir "psykisk avhengig". Hva mener dere med det? Vil si psykisk avhengighet er vanskeligere å bli kvitt enn fysisk da fysisk innebærer kun nedtrapping for å slutte men psykisk avhengighet krever total endring av innstilling og hvordan syns man har på rusmiddelet. Det skjer ikke over natten

TS du har sikkert blitt tatt av foreldra dine og det føles alltid helt krise, det er meningen. Bruk De neste dagene på å vise flest mulig positive sider så de ikke bare fokuserer på dette med røykingen, man går ikke glipp av noe ved å ikke røyke men skjønner at det er kjedelig. Er nok ikke lenge til du har muligheten til å røyke igjen
Sist endret av Bluesky_; 26. oktober 2023 kl. 15:12.
Joints er uten tobakk, spliff er med tobakk. Skjerpings gutta, dette er helt grunnleggende kunnskaper alle som røyker marihuana burde vite. Hvis du røyker spliff og slutter brått kommer du garantert til å svette som en gris når du slutter pga. nikotin withdrawals.

@Bluesky_ ja forsåvidt men joint med hasj trenger ikke være spliff for du kan putte i RealLeaf, Herbakko eller en hvilken som helst herb mix. All spliff er som sakt med tobakk, de er ikke synonyme. Om du kan si at en spliff er både en joint og en spliff på en og samme gang ville jeg sakt er diskuterbart. Joint er regelmessig forstått å ikke inneholde tobakk, mulig det er et Norskt/Europeisk fenomen at det er synonymt mtp. hvor glade vi er i hasj og hvor mye vi blander med tobakk mens i USA f. eks. ville man aldri kalt en joint med tobakk i for en joint.
Sist endret av vurezo; 26. oktober 2023 kl. 15:13.
Kan ihvertfall si at jeg har slitt med å slutte med hasj selv om jeg har røyk masse sigg og snust hele tiden.

Glemte å skrive at psykisk
avhengighet også handler om alle vaner og underbevisste mønstre man har rundt det

Ja det er nok spesielt her i Europa man kaller hasj og tobakk rulla sammen for joint, men det er jo mange steder her det kun finnes haha og ingen har pot. Og i USA er det motsatt der er det mest pott pluss at de fleste er anti-tobakk.

Syns personlig ikke realherb og annen tobakkserstatning er no digg og forstår ikke hvem som gidder røyke det engang men det er en annen sak

Hasj* ikke haha
Sist endret av Bluesky_; 26. oktober 2023 kl. 15:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Syns personlig ikke realherb og annen tobakkserstatning er no digg og forstår ikke hvem som gidder røyke det engang men det er en annen sak

Hasj* ikke haha
Vis hele sitatet...
Once you go spliff you never go back. Kan jo ta 10-20 minutter før du kjenner hasjen, det er den ufiltrerte tobakken som hitter øyeblikkelig på en spliff. Skjønner veldig godt hvorfor spliff er å foretrekke da tobakk er et mye sterkere stoff enn hasj og hitter innen få sekunder

Altså som nikotinavhengig så er det ingenting som slår nikotin, det er såpass avhengighetsskapende at vi røyker det så mye at toleransen blir så høy at til slutt røyker du bare for å bli kvitt withdrawals. Har blitt sykt mye høyere av tobakk enn weed/hasj for å si det sånn, men er umulig å kontrollere forbruket på tobakk til å kun være til rekerasjonelt bruk. Tobakk kan egentlig bare gå å dø

Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Kan ihvertfall si at jeg har slitt med å slutte med hasj selv om jeg har røyk masse sigg og snust hele tiden.
Vis hele sitatet...
Jo selvfølgelig, kan bli mye dødtid og periodevis ekstremt ensomt og kjedelig iallefall den første uka, samt de marerittene som vanligvis oppstår og søvnproblemer.

Men svetta du som en gris i senga?
Sist endret av vurezo; 26. oktober 2023 kl. 15:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.