Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 614
Er det noen her som har gått fra å bli født inn i rus-verden for så å ha klart å bli en «normal» person med ett oppegående og normalt liv uten rus rundt seg?
Er det mulig å bli en del av den verdenen eller er man dømt til å være en «rusmisbruker» resten av livet?
Gjerne sjekk forje posten jeg la ut
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du er ikke dømt til det. Mange som har klart det, men det gir nok ikke optimale forhold. Uansett så er det deg selv som er viktigst for din potensielle fremtid.
Hvis du virkelig ønsker ett liv uten rus så klarer du det. Det krever at du virkelig vil det helt, helt innerst inne, da spiller det ingen rolle om du ble født med heroin abstinenser eller med kongens gullskje i ræva.

Du må nok brenne noen broer, heise opp noen broer, og så bygge noen nye broer for å få det til. Lurt å vite nøyaktig hvem du har rundt deg, særlig i starten at du kan be dem ikke gi deg *rusmiddel* selv om du plutselig får lyst på, men etter hvert må du klare å motstå det selv om det dingler fremfor nesa di.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jada. I min familie var vi tre barn. Bare en av oss ble rusavhengig men det hadde nok mer med tilfeldigheter og miljø enn med rusmisbrukende foresatt å gjøre. Og den som ble rusavhengig ble rusfri i voksen alder. Det høres for lett ut men det er "bare" å bestemme seg og å stå løpet ut med den livsstilendringen som trengs
Jeg har hatt rusproblemer siden jeg omtrent begynte å drikke som 13-14 åring.

Er nå en «streiting» med jobb i offentlig sektor og et kjedelig liv. Kjedelig er bra for meg.

Jeg tar fortsatt et trekk hasj et par ganger i uka. Og da mener jeg 1 trekk på pipa. Aduvanze for adhd og subutex for opiatavhengiheten.

Det er aldri for sent. Be om hjelp!