Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1100
Har veldig lyst til å slutte med hasj, både fordi familien er bekymra, og fordi jeg har mista venner som følger av røykinga. Er i en gruppe nå som møtes hver dag å røyker, Såklart er jeg og med, men jeg synes det er litt mye å røyke seg kaputt hver jævla dag når man har skole og andre forpliktelser. De presser meg ikke til å røyke, men jeg føler jo Såklart på presset når jeg sitter der og alle er balle stein. Er avhengig av daglig røyk, men egentlig kun nattings, ellers klarer jeg meg fint. Noe tips til hvordan jeg kan løse dette? Vil beholde de få vennene jeg har, men vil bli edru og rusfri også..
Har du tenkt på om nikotin er det du er avhengig av? Du høres ung ut. Følg det som kjennes rett ut innerst inne.

Mange kommer og går og man blir kjent med nye folk hele tida som ung. Som oftest.
Du er ikke avhengig av hasj i det hele tatt. Du må bare lære deg og forstå at alle rusmidler har sine hangovers og hasj gir gjerne soveproblemer 3-4 netter og litt klamme hender etter litt hardt bruk. Dette er meget milde abstinenser og du er ute for litt av et liv gutten min om disse er så hard for deg at du ikke tåler stå dem av. Finn på noe annet produktivt å gjøre på ettermiddagen, spør familien om ikke dem har en oppgave eller to du kan hjelpe til med.
Ro ned nå mens tankene og omstendighetene tillater det. Om du fortsetter, identifiserer du deg mer og mer med hasjen, du får mer tunnelsyn, og til slutt tilsier omstendighetene at du er en stoner med få eller ingen streite venner.

Har noen av de andre uttrykt bekymring for eget bruk? Kan du ikke ta det opp? Lettere om man får med seg noen?

Det kan fort gå flere år før fornuften kommer tilbake ombdu bare fortsetter.
Anonym bruker
"Ond Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det første du bør gjøre er å aldri si "aldri mer", det gjør suget verre da vi (mennesker) har store vanskeligheter med å bli fortalt "NEI!".
Hvis du mekker med tobakk så er du helt garantert avhengig av nikotin.
Beste måten å slutte på er å trappe ned. Jeg kutta ut all røyking på dagtid (tok kanskje 1-2 siggs for å roe suget mens man venter på kvelden) og satte et klokkeslett på kvelden der jeg kunne røyke (f.eks etter kl 18:00). Etter kort tid så ble det aldri mer sigg på dagtid.
Jeg har som prinsipp å aldri kjøre i ruset tilstand så det hjelper på at jeg ikke får røyke før jeg er sikker på at jeg ikke må kjøre noen vei, og helst ikke får besøk av noen streite folk.
Kuttet ut tobakk da jeg fant ut at nikotinen gjorde meg sugen på mer, så jeg gikk fra å røyke en joint hver ca 30-40 minutt, til å røyke 1 til 3 jointer på kvelden. Sjekk ut Real Leaf nikotinfri tobakk.
Når jeg kuttet ut nikotin så sluttet jeg også med svetting (klamme hender, føtter osv). Nå kan jeg ta meg en joint f.eks kl 19:00 og jeg har da har fin form de neste 2-3-4 timene avhengig av kvalitet på røyken.
Prøv deg frem, det er bare DU som vet hvordan kroppen din fungerer. Lykke til.