Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1802
Hei. Jeg har en utrolig trist nyhet.
Jeg kan drikke 3-4dl 40% eller typ 5-6 halvlitere uten engang å kunne kategorisere meg som brisen. Er dette fordi jeg har drukket jevnt og trutt over tid? Er den eneste løsningen å ta et lengre avbrekk (isåfall hvor lenge)? Jeg savner den tiden hvor jeg ble fin i formen av 2-3 stk..

Skal sies at jeg før drakk i godt lag med venner, mens nå derimot fordi jeg ønsker en liten avbrekk
Jepp, man får toleranse på alkohol.

Omgivelsene har noe å si også, man føler seg fortere full ute med folk kontra å bare sitte for seg selv. Kan drikke mye på en fridag, glatt en 6er uten å kjenne alt for mye. Mens ute kjenner jeg det etter 3 pils.

Hvor lenge er ikke godt å si men en uke må du vel klare? Start der og sjekk ut formen
Sist endret av Expialidocious; 28. juli 2023 kl. 18:42.
Trådstarter
Ja, hørt det der før jeg og, at man kommer raskere i form med andre, synd jeg er venneløs og støgg.

Ja, får prøve 2 uker!
Sitat av slitenkar Vis innlegg
Ja, hørt det der før jeg og, at man kommer raskere i form med andre, synd jeg er venneløs og støgg.

Ja, får prøve 2 uker!
Vis hele sitatet...
Slutt å omtale deg selv på den måten. Du er din egen største kritiker og det der er ikke måten å bygge selvtillit.
Enten tar du pause eller så drikker du mer.
Sitat av slitenkar Vis innlegg
synd jeg er venneløs og støgg.
Vis hele sitatet...
Ikke et godt utgangspunkt å drikke alene når du har det sånn med livet ditt. Spør du meg er det egentlig aldri bra å drikke alene, og det er som Expialidocius sier, stemning og omgivelser har veldig mye, nesten alt å si for hvordan rusen blir. Å sitte hjemme å drikke mens man ser på Tv og vente til man føler noe kan ikke sammenlignes med å drikke på fest for å feire at du vant i Lotto. Promillen blir lik men sinnstemninga ikke.

Triste nyheter at du ikke får noe ut av å drikke alkohol lenger sier du, men du kan jo snu det til noe positivt og bare gi faen i å drikke og bruke døtida på bygge opp deg selv istedet så er det winning
Sist endret av celtseus; 28. juli 2023 kl. 19:29.
Trådstarter
Takk for gode ord. Skal endre meg litt
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Kjemiske avbrekk slutter som hovedregel å fungere (eller fungerer ganske annerledes) når det blir relativt mye og/eller hyppig. Kroppen er opptatt av å opprettholde en balanse, og mye som påvirker diverse reseptorer i hjernen blir "nedjustert" med kronisk bruk. Etanol er også "giftig" nok til at kroppen helst vil ha det vekk. Hvis man drikker ofte/mye vil man også få mer aktivitet av enzymer som fjerner etanol fra blodet.
Trådstarter
Takk for svar. Jeg har merket nå etter en lengre tid med drikking at jeg brekker meg og nesten kaster opp, forbanna uforutsigbart
Toleranse for alkohol svekkes med tid, så dersom du velger å avstå fra alkohol en liten periode vil du se endringer. Nå vet ikke jeg drikkemønsteret ditt men det går ganske fort å bygge opp en toleranse dersom man drikker ofte. Toleranse i seg selv er ikke et problem, men regelmessig drikking kan være det. Aldri feil med noen hvite perioder i ny og ne for å se hvordan man ligger an.
Sitat av slitenkar Vis innlegg
Takk for svar. Jeg har merket nå etter en lengre tid med drikking at jeg brekker meg og nesten kaster opp, forbanna uforutsigbart
Vis hele sitatet...

Er det mulig å se på det som en velsignelse at kroppen din faktisk prøver å styre deg ut av alkohoomisbruket ditt? Ring en venn eller en slektning, og hiv deg heller ut på en tur!
Prøv å ikke spise noe ca siste 6 timer . Drikk 2 cider i rask rekkefølge gå direkte på vodka 37,5 % drikk en halvflaske på ca 3 timer . bland ut med de resterende cider minus den siste . Bruk den siste cideren til kos. Prøv dette og du skal merke alkoholen. Kom med tilbakemelding når du har prøvd .
Trådstarter
Sitat av Rockdude Vis innlegg
Prøv å ikke spise noe ca siste 6 timer . Drikk 2 cider i rask rekkefølge gå direkte på vodka 37,5 % drikk en halvflaske på ca 3 timer . bland ut med de resterende cider minus den siste . Bruk den siste cideren til kos. Prøv dette og du skal merke alkoholen. Kom med tilbakemelding når du har prøvd .
Vis hele sitatet...
Kan du utdype hvorfor akkurat denne rekkefølgen og eksakte produkter? Faen, nå tror jeg ratt dette må testes på mandag! første dag i ny jobb tirsdag
Har du begynt å brekke deg, så finnes det råd, men det beste er nok en (lang) pause. Cider inneholder kullsyre, så det kan fremkalle brekning i seg selv. Prøv å bland en smakløs vodka med noe juice. Bland svakt. Men søk heller hjelp.
Det er 3 hoved faktorer som påvirker promille. (Mengde*styrke) /tid. Øker man ms og minsker tiden vil promillen øke. Og promille oppleves forskjellige utifra toleranse og dagsform . Derfor øst-europeiske trailer sjåfører har blitt stoppet med 6 i promille og vært oppegående, mens en person uten toleranse er bevisstløs ved mellom 2-3 promille.

Så drikk mer, sterkere fortere. Og faste på forhånd slik at alkoholen kan raskt absorberes. Ha minimal kroppsvekt og vær dame. Damer forbrenner mindre alkohol per time enn men. Ved å følge denne listen kan du lett oppnå høyest mulig promille.
Sitat av iiconanii Vis innlegg
Det er 3 hoved faktorer som påvirker promille. (Mengde*styrke) /tid. Øker man ms og minsker tiden vil promillen øke. Og promille oppleves forskjellige utifra toleranse og dagsform . Derfor øst-europeiske trailer sjåfører har blitt stoppet med 6 i promille og vært oppegående, mens en person uten toleranse er bevisstløs ved mellom 2-3 promille.

Så drikk mer, sterkere fortere. .
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke sikker på at dette er det beste rådet man kan gi en som tilsynelatende drikker i overkant mye fra før av.
Prøv å drikk 3-4dl 40% eller typ 5-6 halvlitere på 60 minutter!