Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 15935
testet akkurat en humør ring...

Og, det syke er at den virket med en utrolig nøyaktighet.

Etter som følelsene mine skiftet, skiftet også ringen farge til en ny farge, og fargen stemte med humøret, etter Farge-humør forklaringen som fulgte med.

Er det noen her som vet hvordan den funker ?
Ringen skifter farge ettersom temperaturen på huden endres, placebo har også en stor virkning i denne situasjon
Den reagerer på temperatur. Hold den under rennende vann og reguler temperaturen opp og ned, så ser du reaksjonen.

EDIT: Av en eller annen grunn så jeg ingen av de andre svarene når jeg postet, så dette ble noe overflødig.
Sist endret av Provo; 9. juli 2009 kl. 19:48.
Så det vil si at temperaturen i kroppen endrer seg med humøret eller? em, nei...
Placebo ha ingen ting med det å gjøre, vis det har det, vil jeg at du forklarer hvordan det har en virkning.

Til informasjon så fungerer den også vis den befinner seg noen cm unna kroppen.

Frekvenser.


Sitter fremdeles her å lurer på det...
Sitat av sykofant Vis innlegg
Så det vil si at temperaturen i kroppen endrer seg med humøret eller? em, nei...
Vis hele sitatet...
Em, jo...

http://chemistry.about.com/od/chemis...f/moodring.htm
Det er bare scam. Den kan på ingen måte vite hvilket humør du er i eller hvordan du føler deg ellers.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mood_ring
Trenger ikke å lese om det, har lest mye om det... og mye av det jeg leser stemmer ikke.
Så det du prøver å si, er at denne tråden bare kan slettes?

Du spør hvordan den virker, når noen forteller deg det, ber du om forklaring.

Her kommer det som er så spennende. Når noen forklarer det ved å linke til kilder, sier du at kildene ikke stemmer.

Er det noen måte å få deg til å tro noe som helst?

EDIT: det ironiske er at du sier at du ikke trenger å lese om det. Men likevel sitter du på et forum, og nettopp leser om det!
Sist endret av Rellativ; 9. juli 2009 kl. 22:03.
Så da vil du vi skal si at det er magi da eller? Hvordan kan du si at det ikke stemmer når du selv sier i første posten at du ikke vet hvordan? Er ikke det hele poenget med denne tråden? Og finne ut hvordan?
Forklaringen er jo såre enkel når man ser på hva en slik ring er satt sammen av.


Ninja edit: Damn, slått av Rellativ.
Sist endret av grudgE; 9. juli 2009 kl. 22:04.
Her har du en forklaring på hvordan du kan lage en egen ring, og hvorfor den skifter farge: http://www.opticsexcellence.org/SJ_T...lesplan_v3.pdf

Long story short: Temperatur!
Jeg sier at jeg har lest mye om det, men at jeg tviler på at det stemmer det jeg leser, valgte å ikke gi ut min teori for å se om noen andre kom med en lignendes teori av forskjellige grunder...

Har noen Hørt om folk som ser farger rundt en person? hva er disse fargene for noe?
Disse fargene sier noe om hvordan personen er og hvordan følelser de har i seg. mange som kan si at det er bullshit, men det er ytringsfrihet her i landet, sånn nogen lunde..


ALT har en egen frekvens, det høres sprøtt ut, men sånn er det...

En humør ring inneholder flytenes krystaller, som ja, reagerer på varme men også frekvenser.

Varmen i kroppen skiftes ikke etter følelser, unntatt når du blir veldig sint. (Dette er bare noe jeg tror)

Men, frekvenser der i mot skiftes med tanke på de personene som ser et lys rundt andre.

Sist men ikke minst så kan vi utelukke varme siden den fungerer på en viss avstand fra kroppen.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Nei, vi kan ikke utelukke varme, ie. temperatur. Det er sånn den fungerer, punktum.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sykofant Vis innlegg
Har noen Hørt om folk som ser farger rundt en person? hva er disse fargene for noe?
Disse fargene sier noe om hvordan personen er og hvordan følelser de har i seg. mange som kan si at det er bullshit, men det er ytringsfrihet her i landet, sånn nogen lunde..
Vis hele sitatet...
Auraer kan trygt plasserast innanfor rammene av new age og alternativbevegelsen. Det er svada fra ende til annen, og det er ingen ting så langt som eg har hørt som tyder på at det er i nærheten av realitet. Det faller også inn under utfordringa James Randi har annonsert - dei som kan påvise paranormalitet får 1M$. Ingen har fått pengane.

Og ytringsfrihet? Ikkje bruk det uttrykket om dette er du snill. Det er i så fall eit HÅN mot dei som ikkje har ytringsfridom her i verda.
Sitat av sykofant Vis innlegg

ALT har en egen frekvens, det høres sprøtt ut, men sånn er det...
Vis hele sitatet...
Er det? Veit du kva frekvens er? Svinginger per sekund. Ingenting *INNEHOLDER* svinginger. Dei kan svinge med ein gitt frekvens, eller fleire frekvenser, og det vil variere ut fra fysiske egenskaper og typen bølge. Igjen kjem du med new age-pissprat.
Sitat av sykofant Vis innlegg
En humør ring inneholder flytenes krystaller, som ja, reagerer på varme men også frekvenser.
Vis hele sitatet...
Reagerer på frekvenser? Bølger er energi. Varme er energi. Så ja, den reagerer på svinginger, og energi, ved at materialet blir oppvarma. Kroppen produserer varme. Den produserer lite av det du omtaler som frekvenser, altså elektromagnetisk stråling. Så lite at det ikkje er nok til å varme opp noko.
Sitat av sykofant Vis innlegg
Varmen i kroppen skiftes ikke etter følelser, unntatt når du blir veldig sint. (Dette er bare noe jeg tror)
Vis hele sitatet...
Femtilapp på at du trur feil. Rødmer du så straumer blodet til hudlaga, og du får høgare overflatetemperatur.

Det er heller ikkje slik at slike humørringer er så fordømt nøyaktige. Eg kan ikkje tenke meg at dei reflekterer humøret i stor grad. Gjennomfør studier på området om du gidder.
Sitat av sykofant Vis innlegg
Men, frekvenser der i mot skiftes med tanke på de personene som ser et lys rundt andre.
Vis hele sitatet...
Igjen - new age pissprat. Ein kan påvise EM frå nervecellene, og ulike områder er aktive under ulike betingelser, men det krev mange sensorer, og dei må vere lokalisert nær nervecellene dei måler på. Du kan mao. ikkje fastslå humøret til ein person ved å sjekke slikt.
Sitat av sykofant Vis innlegg
Sist men ikke minst så kan vi utelukke varme siden den fungerer på en viss avstand fra kroppen.
Vis hele sitatet...
Nei, du kan ikkje utelukke varme. Gjer det _EKSTREMT_ enkle forsøket å varme opp ringen i vatn med ulike temperaturer sentrert rundt 37°C og sjå på fargesjatteringene. Dessutan er det din påstand at den fungerer på avstand - ein påstand eg ikkje trur på.

For meir info, les signaturen min. Den oppsummerer deg rimelig greit.
Sist endret av vidarlo; 9. juli 2009 kl. 22:28.
Så det vil si at varmen i kroppen skiftes etter humøret eller sier du at den ikke fungerer i det hele tatt?

Sitat av slashdot Vis innlegg
Auraer kan trygt plasserast innanfor rammene av new age og alternativbevegelsen. Det er svada fra ende til annen, og det er ingen ting så langt som eg har hørt som tyder på at det er i nærheten av realitet. Det faller også inn under utfordringa James Randi har annonsert - dei som kan påvise paranormalitet får 1M$. Ingen har fått pengane.

Og ytringsfrihet? Ikkje bruk det uttrykket om dette er du snill. Det er i så fall eit HÅN mot dei som ikkje har ytringsfridom her i verda.

Er det? Veit du kva frekvens er? Svinginger per sekund. Ingenting *INNEHOLDER* svinginger. Dei kan svinge med ein gitt frekvens, eller fleire frekvenser, og det vil variere ut fra fysiske egenskaper og typen bølge. Igjen kjem du med new age-pissprat.

Reagerer på frekvenser? Bølger er energi. Varme er energi. Så ja, den reagerer på svinginger, og energi, ved at materialet blir oppvarma. Kroppen produserer varme. Den produserer lite av det du omtaler som frekvenser, altså elektromagnetisk stråling. Så lite at det ikkje er nok til å varme opp noko.

Femtilapp på at du trur feil. Rødmer du så straumer blodet til hudlaga, og du får høgare overflatetemperatur.

Det er heller ikkje slik at slike humørringer er så fordømt nøyaktige. Eg kan ikkje tenke meg at dei reflekterer humøret i stor grad. Gjennomfør studier på området om du gidder.

Igjen - new age pissprat. Ein kan påvise EM frå nervecellene, og ulike områder er aktive under ulike betingelser, men det krev mange sensorer, og dei må vere lokalisert nær nervecellene dei måler på. Du kan mao. ikkje fastslå humøret til ein person ved å sjekke slikt.

Nei, du kan ikkje utelukke varme. Gjer det _EKSTREMT_ enkle forsøket å varme opp ringen i vatn med ulike temperaturer sentrert rundt 37°C og sjå på fargesjatteringene. Dessutan er det din påstand at den fungerer på avstand - ein påstand eg ikkje trur på.

For meir info, les signaturen min. Den oppsummerer deg rimelig greit.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kaller du det paranormalt?

Men, takk, jeg har fått vite det jeg trenger å vite
Og trekker meg forsiktig tilbake
Sist endret av sykofant; 9. juli 2009 kl. 22:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av sykofant Vis innlegg
Så det vil si at varmen i kroppen skiftes etter humøret eller sier du at den ikke fungerer i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Det vil si at ringen skifter farge etter temperatur. Ringen er derfor en indikator på hudtemperaturen din, og hudtemperaturen din varierer med humøret. Det er gjort mange undersøkelser på sinnstilstand og hudtemperatur, så det hjelper lite hva du tror om aggresjon som eneste temperatursvingningsårsak..


Sitat av sykofant
Hvorfor kaller du det paranormalt?
Vis hele sitatet...
Du kan lese om paranormale fenomener på wikipedia. Det er ting som ikke kan bevises at har skjedd, ikke er beskrevet av vitenskapen, eller strider direkte mot den. Spøkelser, auraer, synskhet osv. går under paranormalitet. Kort (og litt upresist) sagt ting som vitenskapen ikke anser som reelle. Ringen din har ikke noe med paranormalitet å gjøre, forresten. Slike ringer er et kjent fenomen og langt fra noe mysterie.
Sist endret av Provo; 9. juli 2009 kl. 22:43.
Sitat av Provo Vis innlegg
Den reagerer på temperatur. Hold den under rennende vann og reguler temperaturen opp og ned, så ser du reaksjonen.

EDIT: Av en eller annen grunn så jeg ingen av de andre svarene når jeg postet, så dette ble noe overflødig.
Vis hele sitatet...
Offtopic: Syns at sist jeg sjekka, tålte ikke sånne ringer vann :P
En humørring kosta vel rundt 10 kroner når vi var små og jeg husker vi satt å blåste på den for å se hvilken farge den forandra seg til, og holdt en finger på halve ringen og kun det feltet vi holdt på(tilførte varme på) forandra seg.
Den reagerer på temperatur enten det kommer fra berøring, fingern du har den på, eller lufta.
Den kan overhodet ikke vite hvordan humør du er i, men det er mulig at kroppen endrer temperatur ettersom humøret skifter og at den dermed skifter farge. Kan dog aldri huske at den forandra farge enten vi lo eller gråt. Den skifta bare helt random når vi lekte med den.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av vacant Vis innlegg
Den kan overhodet ikke vite hvordan humør du er i
Vis hele sitatet...
Beklager, men jeg føler dette må utheves, da trådstarter synes å lete etter en forklaring på hvordan en slik ring forandrer farge etter humør, og ikke hvordan ringen forandrer farge. Det er en stor forskjell der.
Medianvarmen i kroppen forandres ikke. Ringen sitter på en ekstremitet som vil påvirkes av sinnstemning ettersom sinnstemning og blodtrykk henger heftig sammen, for å ikke begynne å snakke om når de bittesmå blodårene i fingrene strammes inn/slapper av. Alt aura o.l er uverifiserbart og kan raskt kuttes ned av occams razor inntil det foreligger noe annet enn spekulasjon på emnet.
Mer spesifikt består en humørring av flytende krystall som forandrer farge etter temperatur. En kan også få termometere av samme materiale.
Sist endret av BlueGrot; 10. juli 2009 kl. 07:23.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Humørringer er utrolig digg, kan ikke noe for det.
Men jeg har naturlig småkalde fingre,
så min hadde nesten alltid den samme fargen.

Er ikke så morsomt da...
Men søsteren min har ennå en, og hennes ring skifter stadig vekk.
Sist endret av vidarlo; 5. august 2009 kl. 20:00. Grunn: Fjerna farget.
Sitat av sykofant Vis innlegg
Sist men ikke minst så kan vi utelukke varme siden den fungerer på en viss avstand fra kroppen.
Vis hele sitatet...
Wiki sier at romtemperaturen har større effekt en kroppstemperaturen, så ikke så rart at den fortsatt funker hvis du legger den fra deg på bordet.
Og temperaturen i et rom kan jo endre på humøret ditt.
Mange tror at de er smarte fordi de "vet" at det er temperaturen din som bestemmer fargen, men det stemmer faktisk ikke. Det som stemmer er at når du for eksempel er sint, slår hjertet fortere, du får mer blod, og du blir dermed varm. Det som ikke stemmer er at dette påvirker ringen.

Jeg spør dere, Slushy Burgers, har dere hørt om hva som skjer når folk dør? Jo, noen gram vekt forsvinner fra kroppen deres. Magisk, eller hva? Egentlig ikke, det er "energien" deres, noe mange kaller for sjelen, som forlater kroppen. Denne energien, som er usynelig for de aller fleste mennesker, kan ringen plukke opp, fordi materialet den er laget av fungerer som et slags fluepapir for energien. Man ser ikke energien når den er festet til ringen heller, men fordi ringens utside rent teknisk sett er tildekket kan ikke øyet oppfatte den heller lenger, og øyet lager en ilusjon basert på det humøret den som ser på er i for øyeblikket.

Dette kan bevises fordi du personer i forskjellig humør vil se hver sin farge på ringen, uavhengig av hvem som har den på. Tross alt er det ditt eget øye som generer fargen. Dette legger de fleste ikke merke til fordi når man er i samme miljø og omgangskrets og omgås hverandre er man nesten alltid i samme humør. Humøret varierer jo fra person til person, men i bunn og grunn er det så likt at man ser samme nyanse av fargen. Vennen din kan utbryte "Woah! Ringen ble grønn jo!". Du vil sammtykke, fordi du ser en limegrønn ring, men det vennen din så var en spygrønn ring. Man pleier ikke å gå så nærme inn på hvilke farge man ser; blå er blå, enten vi snakker marineblå eller koboltblå, dermed er ikke dette så viden kjent.

Håper dette opplyste litt, til dere som lurte. Husker da disse ringene var populære på skolen, lærte en hel del da, så bare spør.
Det der er hva man på fagspråk kaller for: bull........................................................ .........................shit

Kan du være så snill å bevise at denne energien fester seg til ringen?
Sist endret av Bean; 6. august 2009 kl. 00:23.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Jeg spør dere, Slushy Burgers, har dere hørt om hva som skjer når folk dør? Jo, noen gram vekt forsvinner fra kroppen deres. Magisk, eller hva? Egentlig ikke, det er "energien" deres, noe mange kaller for sjelen, som forlater kroppen. Denne energien, som er usynelig for de aller fleste mennesker, kan ringen plukke opp, fordi materialet den er laget av fungerer som et slags fluepapir for energien. Man ser ikke energien når den er festet til ringen heller, men fordi ringens utside rent teknisk sett er tildekket kan ikke øyet oppfatte den heller lenger, og øyet lager en ilusjon basert på det humøret den som ser på er i for øyeblikket.
Vis hele sitatet...
Beklager, men dette er tull fra ende til annen. Ringene fungerer ved å måle varme og det er engang sånn det er.
http://www.snopes.com/religion/soulweight.asp
http://www.howstuffworks.com/question443.htm

Dette kan bevises fordi du personer i forskjellig humør vil se hver sin farge på ringen, uavhengig av hvem som har den på. Tross alt er det ditt eget øye som generer fargen. Dette legger de fleste ikke merke til fordi når man er i samme miljø og omgangskrets og omgås hverandre er man nesten alltid i samme humør. Humøret varierer jo fra person til person, men i bunn og grunn er det så likt at man ser samme nyanse av fargen. Vennen din kan utbryte "Woah! Ringen ble grønn jo!". Du vil sammtykke, fordi du ser en limegrønn ring, men det vennen din så var en spygrønn ring. Man pleier ikke å gå så nærme inn på hvilke farge man ser; blå er blå, enten vi snakker marineblå eller koboltblå, dermed er ikke dette så viden kjent.
Vis hele sitatet...
Dette er en ganske ekstraordinær påstand og derfor synes jeg nesten du bør komme med bevis for det.
Sist endret av ivioynar; 6. august 2009 kl. 00:24.
Hvordan kan du sitte å påstå at de reagerer på en eller annen mystisk kraft når ringen er satt sammen av helt vanlige materialer, som det ikke finnes noe mystisk med i det hele og det store? Ringen reagerer på varme. Mer er det rett og slett ikke. Hvis du holder et termometer i hånda, så er det vel ikke noen sensasjon at kroppsvarmen din påvirker dette? Det at forskjellige folk får en annen farge henger vel sammen med at alle ikke har nøyaktig samme kroppstemperatur?

Les litt om hvordan de er satt sammen, så blir de plutselig ikke så mystiske lengre.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Dette er en ganske ekstraordinær påstand og derfor synes jeg nesten du bør komme med bevis for det.
Vis hele sitatet...
Det er ikke verre enn at du tar på deg en ring, finner en person med vidt forskjellig humør som deg, ber han ta en titt på ringen, og voila: proof!

NB: Pass på å ikke bruk humørsammenlikninger med like farger. Raseri og dyp kjærlighet vises ofte som en mørk rødfarge!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Mange tror at de er smarte fordi de "vet" at det er temperaturen din som bestemmer fargen, men det stemmer faktisk ikke. Det som stemmer er at når du for eksempel er sint, slår hjertet fortere, du får mer blod, og du blir dermed varm. Det som ikke stemmer er at dette påvirker ringen.

Jeg spør dere, Slushy Burgers, har dere hørt om hva som skjer når folk dør? Jo, noen gram vekt forsvinner fra kroppen deres. Magisk, eller hva? Egentlig ikke, det er "energien" deres, noe mange kaller for sjelen, som forlater kroppen. Denne energien, som er usynelig for de aller fleste mennesker, kan ringen plukke opp, fordi materialet den er laget av fungerer som et slags fluepapir for energien. Man ser ikke energien når den er festet til ringen heller, men fordi ringens utside rent teknisk sett er tildekket kan ikke øyet oppfatte den heller lenger, og øyet lager en ilusjon basert på det humøret den som ser på er i for øyeblikket.

Dette kan bevises fordi du personer i forskjellig humør vil se hver sin farge på ringen, uavhengig av hvem som har den på. Tross alt er det ditt eget øye som generer fargen. Dette legger de fleste ikke merke til fordi når man er i samme miljø og omgangskrets og omgås hverandre er man nesten alltid i samme humør. Humøret varierer jo fra person til person, men i bunn og grunn er det så likt at man ser samme nyanse av fargen. Vennen din kan utbryte "Woah! Ringen ble grønn jo!". Du vil sammtykke, fordi du ser en limegrønn ring, men det vennen din så var en spygrønn ring. Man pleier ikke å gå så nærme inn på hvilke farge man ser; blå er blå, enten vi snakker marineblå eller koboltblå, dermed er ikke dette så viden kjent.

Håper dette opplyste litt, til dere som lurte. Husker da disse ringene var populære på skolen, lærte en hel del da, så bare spør.
Vis hele sitatet...
For en fascinerende haug med bullshit. Det er temperatur som påvirker ringen. Det bare er sånn, sorry. Det finnes ikke magiske ringer utenfor fantasy-litteratur.
Sitat av robhol Vis innlegg
For en fascinerende haug med bullshit. Det er temperatur som påvirker ringen. Det bare er sånn, sorry. Det finnes ikke magiske ringer utenfor fantasy-litteratur.
Vis hele sitatet...
Det er ikke magi, men vitenskap.

Angående materialet er det ikke selve materialet som tiltrekker, men duften. Det er svakt sprayet med en kombinasjon av hva som tiltrekker mennesket mest, blant annet feromoner.
Vitenskap? Dette er jo fullstendig stikk i strid med all etablert kunnskap og ikke minst alle nettsidene som forklarer humørringer på nett. Hvordan forklarer du at det er mulig å avbilde ringen og se en farge? Har kameraer humør?
Jeg velger å sitere meg selv fra en tidligere post:
Sitat av froskenfredrik
Mye mellom himmel og jord my ass. Healing-krystaller, rensing av aura, håndspåleggelse: Jeg blir like overrasket hver gang over hvor dumme folk faktisk er.
Vis hele sitatet...
Sitat av Kyrios Vis innlegg
...
Jeg spør dere, Slushy Burgers, har dere hørt om hva som skjer når folk dør? Jo, noen gram vekt forsvinner fra kroppen deres. Magisk, eller hva? Egentlig ikke, det er "energien" deres, noe mange kaller for sjelen, som forlater kroppen. Denne energien, som er usynelig .....
Vis hele sitatet...
Disse "grammene som forsvinner" er luft som slippes ut av endetarmen når endetarmsmusklen slapper av, i tillegg til urin og ekskrementer som slippes ut når man er død.

Så det er ikke sjela di, men driten din..
Jeg ble netttopp kvitt en angivelig sjel på nærmere 0,5 kg, men fant mange nye sjeler på denne tråden.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av utidetfri Vis innlegg
Disse "grammene som forsvinner" er luft som slippes ut av endetarmen når endetarmsmusklen slapper av, i tillegg til urin og ekskrementer som slippes ut når man er død.

Så det er ikke sjela di, men driten din..
Vis hele sitatet...
Haha okei litt OT, men det der var materiale nesten verdig i signatur :P
Ringen ssh'er inn i en sentral alienserver, som inneholder informasjon om alle menneskers følelser.

sånn. Nå må jeg gå å tømme ryggen for "sjel".
Å gud... Jeg har aldri hatt bruk for å si dette til noen, *kremt*
Jævla hippie.

Når du er så "åpensinnet" at du kan si at dette skyldes frekvenser, hvorfor i helvete er du da så skeptisk til den vitenskapelige forklaringen?
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Håper dette opplyste litt, til dere som lurte. Husker da disse ringene var populære på skolen, lærte en hel del da, så bare spør.
Vis hele sitatet...
Tusen takk. Kan du ikke fortelle meg litt om julenissen og sånt også?
Off høres ut som noe David Wilcock shit dette.
At vi mennesker gir fra oss en frekvens ja (energi, i vårt tilfelle.. varme) , at tankene våre sonder ut høyfrekvente etterdønninger av at det dannes eletriske sparks i hodet vårt ikke helt usansynlig.
Men dette kan på ingen måte foradre fargen på en humøring.

Om dette hadde vært tilfelle, tror du ikke de ville brukt samme "krystallet" som du prater om, i andre produkter, som løgndetektorer ect?
Hvis fargen ikke påvirkes av temperatur, hvorfor lager man da (unøyakige) termometere av samme materialet? Kan man sjekke humøret sitt (men ikke temperaturen) med termometerne?
Hvordan fungerer en humørring?
Vis hele sitatet...
En kombinasjon av flere faktorer.
a) Den skifter farge med temperaturen
b) Den gjør et innhogg i kjøperens lommebok, forhåpentligvis ikke spesielt stort siden det bare er tull
c) Placebo
og sist men ikke minst
d) Den øker innholdet i selgerens lommebok
kyrio, duncan macdougall var karen som populæriserte myten om at sjelen veier 21 gram. hvis du leser litt om detaljene rundt eksperimentet så kanskje du forstår hvorfor slikt ikke er til å stole på.http://rationallyspeaking.blogspot.c...-21-grams.html

død over new age svada. det er pseudoscience fra ende til annen. folk må være mer kritiske til alt dette tøyset de leser om på nettet.
Humørringer? Sånne små plastikk greier man kan få kjøpt på lekebutikker som skifter farge etter temperatur?
Dette var kjedelig åpenlyst når vi var små - og det har ikke blitt mer spennende med årene.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Jeg spør dere, Slushy Burgers, har dere hørt om hva som skjer når folk dør? Jo, noen gram vekt forsvinner fra kroppen deres. Magisk, eller hva? Egentlig ikke, det er "energien" deres, noe mange kaller for sjelen, som forlater kroppen. Denne energien, som er usynelig for de aller fleste mennesker, kan ringen plukke opp, fordi materialet den er laget av fungerer som et slags fluepapir for energien. Man ser ikke energien når den er festet til ringen heller, men fordi ringens utside rent teknisk sett er tildekket kan ikke øyet oppfatte den heller lenger, og øyet lager en ilusjon basert på det humøret den som ser på er i for øyeblikket.
Vis hele sitatet...
Hah, har alltid lurt på hvordan man måler energi i gram. Care to explain? Tror heller det har noe med at du HAR LUNGER som tar opp luft, nå vet ikke jeg hvor mange enheter vi går opp i vekt hver gang vi puster inn, men det er iallfall ikke gram det er snakk om her.