Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1833
Game disconnected
pokemon's Avatar
fikk et brev i posten her om dagen.. men jeg klarer ikke lese hva som står siden det er skrevet på alvisk så vidt jeg vet... Link: https://imma.gr/l/10404

noen som klarer å lese det?

takker
Det er ikke skrevet på alvisk men på historisk
Og det står: Takk for hjelpen
Sitat av sykofant Vis innlegg
Det er ikke skrevet på alvisk men på historisk
Og det står: Takk for hjelpen
Vis hele sitatet...
Hva betyr skrevet på historisk?
Det er opp til deg
Sitat av sykofant Vis innlegg
Og det står: Takk for hjelpen
Vis hele sitatet...
Kun "takk for hjelpen"? Godt vi slipper å skrive historisk i historitimene ihvertfall.
Det står på alvisk (Quenya)
Hvis du clarer a lese de e skal yje spandere middag på deg
Mob


Og bare for moroskyld, så er alfabetet her,
viss noen skulle være itvil om jeg har rett
http://www.starchamber.com/paracelsu...n-minutes.html
Sist endret av binkabi; 8. juni 2009 kl. 15:53.
jamen yolo da.
barstuck's Avatar
Det står:
"hvis du klarer å lese dette skal jeg spandere middag på deg

noob!".


Edit:
binkabi: Det gir mer mening når man tolker det i Sindarin.
Sist endret av barstuck; 8. juni 2009 kl. 15:57.
jeg vil ha litt av din middag!
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av binkabi Vis innlegg
Hvis du clarer a lese de e skal yje spandere middag på deg
Mob
Vis hele sitatet...
Dette er vel bare et svakt tilfelle av dysleksi.
Sitat av binkabi Vis innlegg
Og bare for moroskyld, så er alfabetet her,
viss noen skulle være itvil om jeg har rett
http://www.starchamber.com/paracelsu...n-minutes.html
Vis hele sitatet...
Hvordan skriver man da a og i etter hverandre ? Sånn som jeg skjønte det skal de være oppå bokstavene, så hvis man skrulle skrive Maria, blir det bare en hel hau' med prikker da?
Sitat av fabianca Vis innlegg
Dette er vel bare et svakt tilfelle av dysleksi.
Vis hele sitatet...
Jeg oversatte direkte fra teksten, selv om jeg nå ser at det er litt mer riktig enn hva jeg fikk det til å se ut som.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av fabianca Vis innlegg
Dette er vel bare et svakt tilfelle av dysleksi.
Vis hele sitatet...
Nei, det er "ny"norsk, alle ungdommer idag bruker mer tid på wow enn på norskleksene, derfor springer et nytt SPROG til livs.
Sitat av CrimsonMoon Vis innlegg
Hvordan skriver man da a og i etter hverandre ? Sånn som jeg skjønte det skal de være oppå bokstavene, så hvis man skrulle skrive Maria, blir det bare en hel hau' med prikker da?
Vis hele sitatet...
Maria

A går over M, i går over r og siste a'en får en lodrett strekk,( nesten som et ettall) under seg.


edit: Skrevet på pc, så ser særdeles lite bra ut, men bare så du skjønner min klønete forklaring

Sist endret av binkabi; 8. juni 2009 kl. 16:05.
jamen yolo da.
barstuck's Avatar
Sitat av CrimsonMoon Vis innlegg
Hvordan skriver man da a og i etter hverandre ? Sånn som jeg skjønte det skal de være oppå bokstavene, så hvis man skrulle skrive Maria, blir det bare en hel hau' med prikker da?
Vis hele sitatet...
Kommer an på om man skriver det i Sindarin eller Quenya. Binkabi sin forklaring over er i Quenya. I Sindarin (som postkortet var skrevet i) skrives vokalen over påfølgende konsonant, og når man ikke har en påfølgende konsonant, må man bruke en vokalbærer, som er en kort vertikalstrek (for dobbeltvokal blir det lang vokalbærer/vertikalstrek). Så "maria" ville blitt m, r med a over, vokalbærer med i over, vokalbærer med a over. Akkurat det ordet ser litt rarere ut enn Quenyaversjonen pga flere vokalbærere, men det er smakssak hva man synes er lettest å lese av de to versjonene. Denne siden forklarer begge deler.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Trådstarter
Sitat av barstuck Vis innlegg
Det står:
"hvis du klarer å lese dette skal jeg spandere middag på deg

noob!".


Edit:
binkabi: Det gir mer mening når man tolker det i Sindarin.
Vis hele sitatet...

ahh thanks free dinner for me case closed then
Sitat av barstuck Vis innlegg
Kommer an på om man skriver det i Sindarin eller Quenya. Binkabi sin forklaring over er i Quenya. I Sindarin (som postkortet var skrevet i) skrives vokalen over påfølgende konsonant, og når man ikke har en påfølgende konsonant, må man bruke en vokalbærer, som er en kort vertikalstrek (for dobbeltvokal blir det lang vokalbærer/vertikalstrek). Så "maria" ville blitt m, r med a over, vokalbærer med i over, vokalbærer med a over. Akkurat det ordet ser litt rarere ut enn Quenyaversjonen pga flere vokalbærere, men det er smakssak hva man synes er lettest å lese av de to versjonene. Denne siden forklarer begge deler.
Vis hele sitatet...
Har aldri lært noe annet enn Quenya, så hva du sier er helt sikkert rett ;]
Sitat av binkabi Vis innlegg
Det står på alvisk (Quenya)
Vis hele sitatet...
Næsj, det er vel Tengwar?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Næsj, det er vel Tengwar?
Vis hele sitatet...
Først, jeg tok feil, det står på Sindarin.
For det andre, Sindarin er et språk, skrevet med alfabetet Tengwar
Sitat av binkabi Vis innlegg
Først, jeg tok feil, det står på Sindarin.
For det andre, Sindarin er et språk, skrevet med alfabetet Tengwar
Vis hele sitatet...
Sa ikke du at du oversatte det direkte fra teksten? da burde du sett det, eller kan du en haug av sånne språk eller?
Det blir ikke noe middag på deg. Det stod at du skulle klare å lese teksten. Det klarte du ikke. Synd (;
Litt sånn offtopic, men hvorfor får du middagsinvitasjoner på Alvisk fra Australia ?
Sitat av LoRd Vis innlegg
Litt sånn offtopic, men hvorfor får du middagsinvitasjoner på Alvisk fra Australia ?
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er hvorfor ikke DU får middagsinvitasjoner på Alvish fra Australia