Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 701
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg sliter med epilepsiaktige anfall om nattestiden + søvnparalyse pluss sterke kroniske smerter.

Spurte legen her om dagen om jeg kunne få Lyrica da jeg allerede har prøvd alle NSAIDs som finnes + tramadol, uten at dette har hatt god effekt.

Legen sa da at hun frarådet dette pga avhengighetsfare. I tillegg til dette sa hun at det var dyrt med Lyrica, og at det nesten var umulig å få blå resept på Lyrica da det blåresept ikke skal brukes for smerter.


Jeg har ikke bekreftet epilepsi, men jeg får anfall om nettene som føles ut som eksorsisme. Har dette ca 3-4 ganger i måneden. Det er ikke undersøkt grundig nok, men jeg har fått en vanlig epilepsitest og der var det ikke utslag.



Men det får meg til å lure da, siden jeg leser stadig om Lyrica på freak. Har dere det ikke på blå resept? Hvor dyrt er det snakk om hvis man har det på ikke-blå resept, og hvordan får man egentlig da resept på riktig måte?

Har hatt kronisk smerte i to år nå uten å få hjelp. Er ikke fibromyalgi.
Anonym bruker
"Lystig Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Koster vell 900kr for en eske på 100stk 300mg uten blå resept. Ganske dyrt, men ikke en umulig pris å betale om det kan bedre helsen.
Hun kan uansett skrive ut resepten på en måte som vil gi deg blå resept, dette er bare en unnskyldning hun bruker, alle leger har blitt redde for å skrive ut lyrica etter at det ble flyttet fra C til B-preparat.
De er så redde for å få karantene tid/advarsler om de skriver ut litt for mange A og B-preparater at de heller velger å gi feil, eller dårligere alternativer til pasientene.
Utrolig mange folk som har blitt ødelagt av denne praksisen.

Jeg fikk en lege til å innrømme dette selv, at en av hovedårsakene til at han ikke ville skrive ut var på grunn av at han var redd for lisensen sin.
Er ikke det helt på trynet!? At vi ikke får en spesifikk medisin på grunn av at legen ser seg nødt til å rasjonere ut reseptene, bare for å unngå at de mister retten til det.
En stygg praksis som bidrar til overmedisinering(gjerne i kombinasjon med feilmedisinering) , feilmedisinering, og mangel på medisinering.
Det viktigste burde alltid være pasienten, ikke hvilket antall pakker med xanor eller lyrica legen har skrevet ut.
Jeg mener at dette skaper et hinder mellom folks beste og legens beste, noe som er helt feil. Når legen er på jobb burde det bare handle om pasientens beste, ikke denne A-B-resept-rasjoneringen og frykt for tap av lisensen.

Man får bare håpe det blir bedre, at noe forandrer seg, men jeg tror ikke jeg kommer til å holde pusten..
Mnja, en kompis som jobber i avdeling for rusmedisin sier f.eks lar har blitt mye mer løsslupne på å skrive ut b-preparater til brukerne sine.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av BRUTE LEE Vis innlegg
Mnja, en kompis som jobber i avdeling for rusmedisin sier f.eks lar har blitt mye mer løsslupne på å skrive ut b-preparater til brukerne sine.
Vis hele sitatet...
Ingen LAR her. Straight as an arrow.

Har dog resept på adhd medisiner