Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 4050
Det virker som at det er tørke på markedet om dagen, men etter hva jeg opplever, så er ikke det tilfelle i i hverken Sverige, Danmark eller Nederland.

Er det noen som har en ide om hvorfor hasjmarkedet er så fucka i Norge nå?
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg opplever ikke hasj prisene høye, synes dem er lavere en på flere år.. Priser er ikke lov å diskutere her så prøve å ikke nevne spesifikke priser så tror jeg det skal gå greit.
Enig med han over, opplever det som billigere enn før pandemien tilogmed
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finnes ikke tørke, men endel sultne og svimle mellomledd som prøver å slenge seg på den generelle prisveksten.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du er vel ikke tilfeldigvis i Tromsø? Har samme opplevelse som deg.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jo, det er tørketilstander mange steder og de som ikke merker det er heldige. Alle jeg kjenner merker det og flere av de jeg kjenner som har levert klosser i årevis har ikke røyk å levere.

Det har florert med billig røyk en stund, men alle de jeg har sett på har ikke vært brukandes og de klossene som har vært gode har blitt kjøpt opp med en gang.

Problemet kommer fra at det er vanskligere å levere norske kroner i utlandet etter ny hvitevaskingslov som tredde i kraft 1. Juni.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Enig med han over, opplever det som billigere enn før pandemien tilogmed
Vis hele sitatet...
I hvilken landsdel er dette tør jeg spørre?
Så minner jeg høfflig på at det ikke er lov å diskutere priser her. alt som inneholder priser blir slettet uten spørsmål eller begrunnelse
kjekt om folk kan redigere bort priser ja, det markedet og ikke hva rett ut hva folk betaler jeg interessert i å diskutere her
Har selv opplevd at prisen har sunket veldig over sommeren, men varierer vel fra sted til sted :P
Sitat av kenny_1995 Vis innlegg
I hvilken landsdel er dette tør jeg spørre?
Vis hele sitatet...
Oslo
Anonym bruker
"Kjent Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Samme i sør ��
Midt Norge som alltid.

Du betaler for hva du får.

Å her har prisen godt ned om du kjøper kvalitet, i kvanta.
Sist endret av slitenRealist; 8. september 2023 kl. 07:20.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er vel et faktum at man ikke får vekslet norske kroner i utlandet lengre, og det vil naturligvis skorte på tilgangen. De store organisasjonene (albanerne feks) vil nok fremdeles få tak i varer. Men når prisene går opp går vel gjerne også kvaliteten ned. Det er en viss kostnad å produsere/frakte gode varer. Så det er naturlig å tenke at man får hva man betaler for. Det skal sies at de har kommet frem til metoder som gjør at kvaliteten ser, kjennes og lukter bedre ut enn det er, men disse billige lyse mousse platene som nå dessverre er blitt standarden her til lands, både lukter og ser bedre ut på første inntrykk, enn de gjerne viser seg å være etter å ha røyka litt på det. Mye avfallsstoffer og tilsetninger blandet i. Det er det som skjer når Ola nordmann ikke er interessert i å betale kostnaden det er for et skikkelig produkt, dessverre. Heldige de som ikke er påvirket av dette enda, men det kommer nok etter hvert. Bare å satse på lokal grodd cannabis lengre, for mousse plate som er for billig til å være sann, røyker i hvert fall ikke jeg.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Syntes prisene har holdt seg relativt stabile i Rogaland. Uten å nevne noen spesifikke priser, så har dem holdt seg like de siste 15 årene for min del. Større kvanta har blitt billigere.
Anonym bruker
"Pensjonert Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husk på at alt har blitt dyrere og det gir mening at det også gjelder hasjen når både produsenter og alle transporterende smuglerledd får høyere utgifter knyttet til produksjon og transporten, til og med bare sånne ting som innpakning, bensin. I tillegg skal det jo være verdt det også med tanke på den store risken de innblandede tar og siden alt annet i samfunnet blir dyrere betyr det lavere lønn for de innblandede og ikke mange er keene på å riske mange år i fengsel for enda lavere lønn enn før. Sett opp til samfunnets utvikling på økte kostnader er hasjprisen lavere enn den burde ha vært.
Support the workers
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ingen vil ha norske kr i utlandet. Euro kursen er fucka og krypto folk har gått fra 5% til 25-30% påslag på salg av btc feks.
Derfor er prisene høyere.

Prisene i Spania osv er uforandret men kg prisen for grossist har økt med 10-20k på 2mnd nå. Noe pga kurs noe pga grådighet hos importledd
Anonym bruker
"Digital Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
og krypto folk har gått fra 5% til 25-30% påslag på salg av btc feks.
Derfor er prisene høyere.
Vis hele sitatet...
Seriøst? 5% var gale nok. De vet å utnytte en situasjon. Er nok mange med svære summer som prøver å veksle det til krypto for å få det ut av landet… men det påslaget er jo… kriminelt.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja folk ser sitt snitt til fylle lommene ekstra når situasjonen er som den er.
Grådige folk. Det lønner seg sjelden i lengden gjøre sånt.
5-10% har vært standard i flere år nå. Men siden euro veksling plutselig ble vanskelig og NOK ikke ble godtatt i flere endeland så ble det plutselig ville vesten
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Oslo
Vis hele sitatet...
What!

Handler i Oslo selv

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja folk ser sitt snitt til fylle lommene ekstra når situasjonen er som den er.
Grådige folk. Det lønner seg sjelden i lengden gjøre sånt.
5-10% har vært standard i flere år nå. Men siden euro veksling plutselig ble vanskelig og NOK ikke ble godtatt i flere endeland så ble det plutselig ville vesten
Vis hele sitatet...
Det høres riktig ut
Sist endret av kenny_1995; 8. september 2023 kl. 19:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bor i midt norge å ikke vorri tomt,bare knallvarer til om med under corona var det tilgang men da var ikke varene knall,men ikke vorri tomt endag
Anonym bruker
"Fri Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oslo varierer som det alltid har gjort i forhold til hvor mye du kjøper og hvem du kjenner, er ofte 20-30% forskjell på samme bønna fra forskjellige folk. Det er mye latterlig billig, men det besudler jeg ikke mine lunger, men er en liten oppgang generelt på kvalitetsvarer også, men fortsatt billig i min bok.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Synes tjallen om dagen er skikkelig crap også. Det er ikke tørrok lizm, men man blir ikke skikkelig god fjern ass. Kjøpt fra 4 forskjellige også.

Skulle kjent en gammal trygder som sitter å ruger på godis han røyker i mais/avis pipe. De har alltid flotte varer
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det har holdt seg stabilt i Rogaland de siste 10 årene, med unntak av pandemien hvor det var dyrere.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kom over super sour OG og stone hasj typer,de syns jeg var knallbra så let opp dem,blei henta i oslo
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kom over super sour OG og stone hasj typer,de syns jeg var knallbra så let opp dem,blei henta i oslo
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte av en dude som hadde henta i Oslo igår.. han valgte feil type for å si det sånn.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette har med område Så burde neve hvor det er snakk om.
Her i Oslo har de jeg kjøper hos som oftest alltid:
3 typer standar brun
2+ typer litt bedre brun
3-5 typer grønn av variere kvalitet.
Og som oftest en overprisa olje.

Kjøper alt fra 2-10 gram så er ikke en som selger kun stort.

Skal ikke nevne priser, men det er billigere en før covid som oftest.
Anonym bruker
"Digital Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lys billig hasj man kan røyke evig av. Porøs, veldig myke greier.

Selv om den er billig så er det ikke noe tak på hvor mye man kan røyke, så man ender opp med å bruke like mye penger uansett, om ikke mer!
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Undres voldsomt over at det tilsynelatende er så mange som har røyking som hobby som har ufattelig ræva med kontakter. Og at det virker å være så mange som fortsetter å ha relasjoner til pushere med ræva varer.
I slike tilfeller så er det et par åpenbare ting å gjøre for å bidra til at man kan øke sannsynligheten for å finne noe bedre.
Det mest opplagte er å ikke kjøpe det som er dårlig. Får dere aldri smake på varene før dere kjøper?
Det andre er å aktivt forsøke å finne nye folk å kjøpe av. Går dere aldri forbi folk på gata eller steder hvor det lukter røykings? Har dere aldri vurdert å snakke med de folka dere går forbi?

Selv har jeg lagt papir og filter på hylla, men jeg har aldri gjennom 25 år med røyking opplevd tørke. Og priser og kvalitet har vært ganske så stabilt gjennom de årene. Prisene er det som har variert. Kvaliteten har bare blitt bedre og bedre.
Nå var jeg en av de som alltid hadde minst ti forskjellige folk jeg kunne kjøpe fra. Noe som selvsagt kan ha å gjøre med at jeg har bodd i sentrale strøk mesteparten av livet.
Men, jeg hadde ikke noe problem med å finne flere gode kontaktpunkter når jeg flytta til bygda heller. Så, jeg undrer meg bare over hvordan det er mulig å stadig komme i situasjoner hvor både pris og kvalitet er dårlig.
For hvert gram med søppel dere kjøper så bidrar dere til å opprettholde problemet. For hver gang dere heller avstår fra å røyke enn å kjøpe søppel så bidrar dere til løsninga på problemet deres.
Søpla blir blanda inn hvis den ikke blir kjøpt i seg selv. Kun legal kontroll kan sikre rett innhold
Sist endret av meaculpaUIO; 9. september 2023 kl. 17:24.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Søpla blir blanda inn hvis den ikke blir kjøpt i seg selv. Kun legal kontroll kan sikre rett innhold
Vis hele sitatet...
I min erfaring blir det som regel gjort om til olje istedenfor. Men, det er garantert flere muligheter for hvordan det blir håndtert
Anonym bruker
"Rik Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har fått ett par forskjellige av den lyse porøse sorten. En som hette lemon haze. Det må være noe mystisk med disse sortene. De er på en måte potente,slik att kropps nerva kommer,men hodet følger (heldigvis) ikke med. En annen type jeg fikk tak i vard ganske hard,men bobler bra, blir mye steinere av den, god-stein! En annen type jeg har kan man rulle hasj snakes av,den er også meget fin. Mykner når man varmer den i handa,men beholder fasthet. Disse porøse greiene ble jeg skeptisk til!

Foresten latterlig billig for plater nå.
Anonym bruker
"Digital Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har fått ett par forskjellige av den lyse porøse sorten. En som hette lemon haze. Det må være noe mystisk med disse sortene. De er på en måte potente,slik att kropps nerva kommer,men hodet følger (heldigvis) ikke med. En annen type jeg fikk tak i vard ganske hard,men bobler bra, blir mye steinere av den, god-stein! En annen type jeg har kan man rulle hasj snakes av,den er også meget fin. Mykner når man varmer den i handa,men beholder fasthet. Disse porøse greiene ble jeg skeptisk til!

Foresten latterlig billig for plater nå.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noe i mot dette selv, ser egentlig på det som en raffinert utgave, typ Tuborg lite. Hasj uten alle kalorrr.. jeg mener angst, hasj uten all angsten.

Den hasjen er nok falsk, men allikevel ekte. Se på det som billige prosesserte matvarer kontra rett fra bonden/slakteren.
Billige ingredienser og mindre risiko.
Det eneste ulovlige i hasj er cannabinoidene, og det får man kjøpt i bulk, lovlig, i flere land.
Så er det bare å tilsette plantemateriale og lukt, så blir det til noe som både ser ut som hasj, lukter som hasj, og funker som… hasj.

Det er egentlig win-win-win-win på alle måter, selv om jeg sier at det ikke er ekte hasj, men en kopi. Allikevel syntes jeg det er helt greit, så lenge det ikke benyttes research chemicals.
Grunnen til at jeg er så sikker på dette er fordi jeg har prøvd det selv, lagde noen gram hasj selv med ingredienser kjøpt på nettet(3 av 4 ingredienser var lovlige) under pandemien, det så ut som hasj med engang.
Det kostet meg langt over tusenlappen for å lage noen gram, men i stor skala kunne dette blitt gjort for maks noen kroner per gram.

Jaja, uansett, poenget var at fravær av enkelte effekter man vanligvis opplever er en sterk indikator på at den synergiske effekten mellom alle cannabinoidene mangler, nøyaktig det som ville skjedd om man brukte ren THC eller HHC feks.



Hvis noen mener at denne porøse hasjen ikke er ‘hjemmelaga’ så hadde det vært interessant å høre hvordan den konklusjonen ble trukket. Har ikke sett noen som ikke har vært skeptisk.
Like gøy å lese slike poster her inne hver gang. Alltid den ene som har mer peiling, beste kontaktene i Norge, vet alt om hvordan hasj produseres, eller bare er et hasj-leksikon.
Anonym bruker
"Fri Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan du forklare hvordan du lagde denne falske hasjen din?
Altså hvor porøs er denne mystiske hasjen deres, er det slik at den ikke presses til en klump som blir mørk med litt varmebehandling?
Anonym bruker
"Digital Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan du forklare hvordan du lagde denne falske hasjen din?
Altså hvor porøs er denne mystiske hasjen deres, er det slik at den ikke presses til en klump som blir mørk med litt varmebehandling?
Vis hele sitatet...
Er ganske straight forward, men tenker det er best å holde slikt for seg selv. Du vet hva hasj består av, så er det bare å tenke seg frem til hvilke av disse komponentene man trenger i forhold til å gi det utseende, lukten og effekten man vil ha. Er som sagt bare 4 ting man trenger, mulig det ville gått med 3 av dem også.

Det meste ved hasjen ser helt normalt ut, bortsett fra at den er så myk. Mousse var en fin beskrivelse noen andre hadde, utrolig lite motstand i den.
Kommer vanligvis ikke glod av den hvis du setter fyr på hasjen engang. Det gjorde meg ganske skeptisk.

Den blir fastere av varmebehandling, for fast. Blir umulig å mekke, så det er nok grunnen til at den selges i ett så «løst» format.


Jeg er ikke ute etter å ta denne hasjen på noe heller, jeg liker at det finnes alternativer som ikke gir meg angst, men jeg er interessert i opphavet.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
fravær av enkelte effekter man vanligvis opplever er en sterk indikator på at den synergiske effekten mellom alle cannabinoidene mangler, nøyaktig det som ville skjedd om man brukte ren THC eller HHC feks.
Vis hele sitatet...
Godt poeng, har merket det samme på flere mistenkelige typer og unngått dem som pesten.