Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3478
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Idag kjøpte jeg heroin for første gang, 1.5 gram. Jeg lurte i den forbindelse på om dere har noen tips for nybegynnere.

Jeg skal ta det hjemme, har ikke bestemt meg på inntaksmåte enda, men skal begynne med lave doseringer.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har nettopp vært gjennom et samlivsbrudd og vil bare bruke det litt fremover for å håndtere følelsene. Skal ikke bli avhengig og kommer aldri til å fortelle noen om dette.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg sitter å drømmer litt om
Heroin på kvelden… men har aldri prøvd det.

Vil gjerne høre hvordan du har det mens du FORSIKTIG bruker det
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skal ikke bli avhengig
Vis hele sitatet...
Akkurat som alle andre..
Anonym bruker
"Hoppende Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ha noen med deg når du tar det, aldri alene
Anonym bruker
"Digital Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
..... vil bare bruke det litt fremover for å håndtere følelsene. Skal ikke bli avhengig og kommer aldri til å fortelle noen om dette.
Vis hele sitatet...
Dette er så klisjé at jeg nesten begynner å lure på om dette er en fake tråd
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Akkurat som alle andre..
Vis hele sitatet...
Jeg har allerede bestemt meg på forhånd at jeg kun skal bruke det for å håndtere følelsene mine i nær fremtid – etter det er det totalt slutt.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ha noen med deg når du tar det, aldri alene
Vis hele sitatet...
Jeg ønsker å holde det hemmelig. Finnes sprøyterom fremdeles?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette er så klisjé at jeg nesten begynner å lure på om dette er en fake tråd
Vis hele sitatet...
Jeg skulle ønske dette var en fake tråd, men denne uken har vært jævlig og jeg vil bare ha en quick-fix på følelsene mine.
Sprøyterom? Du tenker og skyte stoffet også? Og bare i en liten periode? Dette blir for dumt.
Finnes ingen quickfix her. Stå i følelsene, sånn er livet.
Sist endret av Nimja; 9. mai 2023 kl. 16:55.
Anonym bruker
"Digital Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vel klisjeer er det for en grunn. Alle som leker med heroin sier nøyaktig denne setningen "jeg skal ikke bli avhengig".

Men nok moral preken. Har du brukt noe form for opioider før? Har du toleranse? Har du injisert andre rusmidler før?

Jeg ville fraråde injisering på det sterkeste fordi da er det fort gjort at din midlertidige følelses flukt til fører til at du permanent forlater denne jorden ved første forsøk.

Røyking er den minst farlige måten å innta heroin på, men kan være litt knotete å få til viss du aldri har gjort det før og du ikke har noen som kan vise deg.

Sniffing er vel den enkleste måten, men begynn med små doser for å se hvor sterk den er. Igjen er jo dette veldig avhengig av om du har noe som helst toleranse på andre opioider.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Funker det ikke å håndtere følelsene med benzo eller hopper du bare rett på hesten?
Hadde heller poppa 1-4mg alprazolam.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må kjøpe sitronsyre på dagligvarebutikk (pulverform) som du putter LITT av i et kokekar sammen med en en grei mengde heroin. Så adder du vann og koker det opp, før du trekker det inn i en sprøyte gjennom en bomullsbit. Så er det bare å sette på en oransje kanyle og sikte på riktig sted i albuekroken med omtrent 45 graders vinkel. Mens du entrer huden, drar du FORSIKTIG bak på stempelet. Når du er inne i åra kommer det blod inn i sprøyta, og da er det bare å trykke stempelet inn.

Det er en del som kan gå galt uderveis her, blir litt for omfattende å skrive ned "Hvordan bli sprøytenarkoman" i et hurtigsvar på freak men er sånn ca sånn.

Vil sterkt fraråde å skyte hest uten toleranse eller noe forholdsregler det hele tatt, men ok.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1.5g er ganske mye, særlig for en nybegynner. Har du vekt?

Ville startet med 20mg snortet hvert kvarter til du kjenner formen. Når du blir litt kvalm er du der.
Opiater er helvettes avhengighets skapende når du ikke har problemer, har du problemer som du sier så er dette russisk rulett med 5kuler i trommelen. Opiater blir brukt i medisin som en smertestillende pga det funker faen så bra for det. Nervene som fyrer løs når du har knekt et bein eller når du er deprimert og har det psykisk vondt er det samme. Paracet har blitt bevist for å hjelpe for psykisk smerte, så nå har du en av de sterkeste opioidene som også er ganske billig når du har lav tolleranse foran deg.

Du kommer til å bli overasket når du bruker dette at dagen etterpå føler du deg helt fin, Det var ikke så skummelt. Gjennom dagen så tenker du mer på snus en heroin. Det folk sa om heroin må være bullshit, jeg er oppgående jeg er psykisk sterk sier du. Så tar du bittelitt mer neste dag så begynner du å lage ''regler'' som du følger. 1gang i uka, annehver dag, 3dager på 3dager av etc. Du gjør alt for å rettferdig gjøre valget ditt. Så sakte men sikkert tar det over livet ditt.

Skjer det med alle? absolutt ikke, men ''jeg blir ikke avhengig'' er famous last words.
Røyking er den eneste inntaksmetoden som er forsvarlig for noen uten toleranse og erfaring, det fungerer mer enn godt nok!
Da slipper du egentlig å bekymre deg for overdoser med mindre du begynner å kombinere det med andre ting. Du klarer sikkert å ta livet av deg via røyking om du virkelig går inn for det, men så lenge du er litt forsiktig så går det bra.

Finn frem folien og kos deg mens du kan. Før du vet ordet av det så trenger du 1.5g om dagen.
Anonym bruker
"Analog Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skulle ikke bli avhengig. Kun overleve et brudd, nå er jeg cold turkey for 4-5 gang på ett år. Det er en helvetes, helvetes kamp. Jeg har prøvd NA, gå til familien.. fuck, jeg vet du kommer til å gjøre det men aldri kjøp igjen
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skulle ikke bli avhengig. Kun overleve et brudd, nå er jeg cold turkey for 4-5 gang på ett år. Det er en helvetes, helvetes kamp. Jeg har prøvd NA, gå til familien.. fuck, jeg vet du kommer til å gjøre det men aldri kjøp igjen
Vis hele sitatet...
Har lest litt historier om folk i USA som gikk i NA. Der var gruppen mot alle typer medisiner som subutex og metadon, man fikk ikke bruke dette om man ville gå på møtene deres.
Det er skikkelig gammaldagse greier spør du meg, ingen skam å benytte seg av de tilbudene som finnes, så ikke la NA culten ta valgene dine for deg. Hvis du føler at LAR kan være bra for deg, så prøv det, eller noen andre typer behandling for den del.
Lykke til
TS, sjekk ut den videoen her. Den beskriver godt hvordan det kan gå for mange som begynner å leke med heroin. Det er vanskelig å gå tilbake når man først har blitt forelsket i rusen. Dårlig dag på jobben, heroin. Kjærlighetssorg, heroin. Deppa i dag, heroin. Før du vet ordet av det må du ha det for å føle deg normal. Lykke til.
Anonym bruker
"Analog Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Har lest litt historier om folk i USA som gikk i NA. Der var gruppen mot alle typer medisiner som subutex og metadon, man fikk ikke bruke dette om man ville gå på møtene deres.
Det er skikkelig gammaldagse greier spør du meg, ingen skam å benytte seg av de tilbudene som finnes, så ikke la NA culten ta valgene dine for deg. Hvis du føler at LAR kan være bra for deg, så prøv det, eller noen andre typer behandling for den del.
Lykke til
Vis hele sitatet...
Må være store forskjeller regionalt, her legger de seg ikke opp i det som er mellom deg og legen. Det er et edruelig felleskap man kan støtte seg på, det var det eneste jeg møtte
Anonym bruker
"Analog Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Vibes Vis innlegg
TS, sjekk ut den videoen her. Den beskriver godt hvordan det kan gå for mange som begynner å leke med heroin. Det er vanskelig å gå tilbake når man først har blitt forelsket i rusen. Dårlig dag på jobben, heroin. Kjærlighetssorg, heroin. Deppa i dag, heroin. Før du vet ordet av det må du ha det for å føle deg normal. Lykke til.
Vis hele sitatet...
Det er den beste oppsummeringen som finnes. Så den før jeg prøvde selv, skulle jo aldri gå så langt. Plutselig kjøpte jeg en kvarting, det var fint å ha liggende tilfelle nettene ble alt for mørke.. kjøpte en til, en til, og en til og plutselig hadde jeg et gram- tilfelle det funket godt.

Jeg har så lenge jeg kan huske tenkt mye på heroin, og følte i perioder at jeg var avhengig av det uten å ha vært borti det. Min dans med opiater startet når jeg var 12, så min historie er noe spesiell, men.. jeg har alltid visst at den finnes hvis alt blir litt for tungt.

Du aner ikke hvilket helvete du åpner dørene for mann, jeg har blitt lurt for så mye penger av folk så kyniske at jeg ikke kunne tro det. Jeg har hjulpet en fyr koke base kokain til å røyke, i en leilighet med hull i gulvet… hva har jeg ikke gjort for denne dopen, og hvor langt ekstra ville jeg ikke gått for å få tak i en litt sterkere sort. Kunne fint røyke 3-4 gram på en natt uten å tenke meg om, lungene ødelagt. Elsket følelsen av å røyke når den nye dama hadde sovnet, også gå og kjenne all kjærligheten for henne. Dette er ren egoisme, kun jeg opplever den jo, hun sover og kan ikke motta noe særlig kjærlighet..

Totalt heroinfri i 3 dager nå, ca. spart 1800kr. Hadde et halvt år der alt gikk fint, jeg var med venner.. hvis det var noe det ble for mye av da var det benzoen, men uansett. Et halvt år på, cruiser, så merket jeg at det var totalt groundhog day, hver morgen var hjertet mitt like kunst som om det akkurat skulle skjedd. Jeg hylgren sikkert flere morgner enn ikke i 6 måneder, såret fikk aldri grodd, i det hele tatt.. følte meg super nice på kveldene, bad ut damer på Tinder, avlyste 9/10 av overnevnte grunn. Føles feil å dra på date etter en sånn morgen.

Så kommer første gang du slutter, enten av vilje eller hva det er.. da skalz en hel del prosesseres på kort tid merket jeg.. jeg var såpass heldig at jeg fikk hjelp og tilsyn av exen, men nettene uten henne var lange. Hun var der under det verste; og dro når mister insomni kom. Jeg fikk grodd mye i de dager, overraskende mye, men under ekstrem emosjonell smerte.

Det neste halve året har gått inn og ut av sprekk, jeg er faktisk usikker på om jeg har holdt totalt 2 uker uten så langt. I perioder «ekstremt» kontrollert, bittelitt med hit, bittelitt med dit (selv etter første cold turkey), bare brukt en dag av denne grunn.. lovte meg selv at jeg ikke skulle bruke på juleaften, hva gjorde jeg? Brukte på juleaften.


Den døra du åpner nå, den terskelen du krysser.. den er jæævelig farlig, men jeg forstår deg så altfor godt gutten, jeg er deg. Disse greiene har drept den smarteste personen jeg har møtt, her tenker jeg at jeg skal overvinne kraften. Hva faen driver vi med? Hvordan normaliserte du det å bare ta litt heroin? For meg var det reddit.. hang på /heroin i måneder før jeg kjøpte, ingen rundt meg har brukt. Jeg normaliserte det selv.

Pass på, finn andre gleder. Det reddet meg
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Oppdatering:

Hei. Jeg bestemte meg for å ikke gjøre det. Jeg tenkte virkelig ikke rasjonelt tidligere idag. Rusmidler for å regulere følelser går sjeldent bra; jeg reflekterte tilbake til andre rusmidler jeg har brukt for å håndtere vonde følelserx– kan ikke si de har hjelpt noe særlig, kun gitt meg flere problemer enn jeg begynte med, og hvorfor skulle denne gangen skulle være annerledes? Jeg var dum. Takk for alle gode råd.
Godt å høre! Du gjør nok et godt valg der. Kjærlighetssorg er noe forbanna møkk, rusmidler eller ei. Men det går over!
Anonym bruker
"Særegen Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oppdatering:

Hei. Jeg bestemte meg for å ikke gjøre det. Jeg tenkte virkelig ikke rasjonelt tidligere idag. Rusmidler for å regulere følelser går sjeldent bra; jeg reflekterte tilbake til andre rusmidler jeg har brukt for å håndtere vonde følelserx– kan ikke si de har hjelpt noe særlig, kun gitt meg flere problemer enn jeg begynte med, og hvorfor skulle denne gangen skulle være annerledes? Jeg var dum. Takk for alle gode råd.
Vis hele sitatet...
Jeg vet hvordan du har det. Jeg selv har vært skikkelig knust av kjærlighetsorg og druknet følelser i benzo og alkohol. Heroin er et møkkastoff jeg ikke tror hadde gitt deg det du var ute etter uten at du var tilvendt stoffet. Og som alle andre dempere ville alle problemene returnert dobbelt tilbake senere.


Det beste er som blir sagt i tråden å face problemet helt edruelig. Det å stå i smerten kan snu elendigheten til noe positivt du vil vokse å komme sterkere ut av.

Her er en mulig inspirasjon fra Wim Hoff om å imøtekomme frykten sin. Det samme gjelder sorgen du bærer med deg. Den må aksepteres å læres av for å vokse. Det gror alltid blomster ut av dritt.

Gjør deg selv en tjeneste å skyll heroinen ned dass. Det gjorde jeg etter å ha gått på den limpinnen å voknet opp med pulver i lomma etter en fyllekule. Jeg tok en linje, spydde meg i hel og var sjeleglad for at jeg tok valget å bli kvitt resten. Det er mange år siden, og det vil ikke gjenta seg.


https://www.youtube.com/watch?v=VF8dkjEdKNo
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://freak.no/forum/showthread.php?t=257409

I tilfelle noen andre skulle vurdere heroin, les denne tråden først
Hver gang jeg føler meg nede tar jeg bare en lang tur på flere timer en dag med fint vær ute i naturen. Har med mye sunn mat. Dette er faktisk legenes råd også nå for tiden etter at mange av dem har funnet ut at det funker mye bedre enn piller.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har allerede bestemt meg på forhånd at jeg kun skal bruke det for å håndtere følelsene mine i nær fremtid – etter det er det totalt slutt.
Vis hele sitatet...
Tror du at du er den første, som har tenkt nesten akkurat det samme?


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg skulle ønske dette var en fake tråd, men denne uken har vært jævlig og jeg vil bare ha en quick-fix på følelsene mine.
Vis hele sitatet...
Du klarer nok å døyve bort følelsene dine med heroin, men de kommer tilbake med renter, når du slutter. Har du da tenkt at du skal bruke heroin livet ut, men ikke bli avhengig?..

Ta deg sammen! Det er ingen quickfix på følelser!
Det beste du kan gjøre, er å la de følelsene komme ut, og gråte som en unge. Hvis du ikke får til dette alene, er det ingen skam å oppsøke profesjonell hjelp! God bedring!
Sist endret av aluminiumfluorid; 11. mai 2023 kl. 18:26.
Anonym bruker
"Sprudlende Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har nettopp vært gjennom et samlivsbrudd og vil bare bruke det litt fremover for å håndtere følelsene. Skal ikke bli avhengig og kommer aldri til å fortelle noen om dette.
Vis hele sitatet...
Skal ikke bli avhengig? Man kan ruse seg på både det ene å det andre (ja faktisk til og med heroin) uten å bli avhengig MEN idet du bruker rus for å dempe følelser, angst osv er du ute å kjører med en gang...
Når det er sagt anbefaler jeg røyking. Har prøvd heroin 1 gang og kan med hånde på hjerte si at det var det værste rusmiddelet jeg har prøvd. Men folk er forskjellig. Kløe, svette, kvalme, trøtt men får ikke sove? Nei takk.
Jeg starta skyte for noen måneder siden, hørte ikke på de som sa dette ikke var lurt fordi jeg kom bli hekta på nåla. Jeg trodde vell jeg var annerledes. Hadde fått tak i 10 sprøyter, det skulle være de eneste jeg tok bare for å «teste» og så skulle jeg aldri kjøpe flere etter det. Var sinnsykt naiv og trodde vell jeg visste bedre enn alle andre som brukte nåla. Gikk fra å skyte amfetamin til å skyte altmulig jeg fikk tak i. Satt minst 4-5 skudd i uka i tre måneder. Nå er jeg på rusbehandling på grunn av at jeg starta med sprøyter. Så vil virkelig anbefale deg å faktisk høre på folk som forteller deg at i sånne her situasjoner så er det ikke du som vet best, selvom du tenker at vi som skriver her ikke kjenner deg.
Og en ting til, hvorfor skal du starte med heroin? Ett av de farligste og mest avhengighetsskapende stoffene som finnes. Å hvorfor i f*en skal du starte med å skyte det? Det er også sinnsykt avhengighetsskapende.

Så nå at du hadde skrevet at du bestemte deg for å ikke gjøre det. Bra jobba. Ville også skyllt ned dopet i dass slik at du ikke blir fristet om noen dager. Men tøft gjort av deg, smart valgt
Sist endret av Avenged2022; 15. mai 2023 kl. 00:48.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva ville vært en «ok» dosering for en nooby?
Anonym bruker
"Identisk Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
1.5g er ganske mye, særlig for en nybegynner. Har du vekt?

Ville startet med 20mg snortet hvert kvarter til du kjenner formen. Når du blir litt kvalm er du der.
Vis hele sitatet...
Høres skikkelig digg ut
Jeg har prøvd heroin 3 ganger, men sniffet det. Frister ikke å gjøre det igjen når det er så mye bedre og billigere med morfin og oxy.
Men hadde heroin vært det eneste som hadde gitt opioid-rus så ville jeg prøvd det igjen og igjen, ville ikke klart å ta det èn gang and thats it.

Klarer tho å holde meg til å ta kun 50 tabletter med oxy 30 mg per måned. Og bare så lenge jeg har råd til det.
Har man god råd så bør man aldri prøve noe av dette, for ikke mange som klarer å holde seg til et begrenset forbruk med bare viljestyrke alene. Og iallefall ikke bare en gang.

Nei takk sier jeg til heroin så lenge ett gram koster hele 800-1200,-
Sist endret av einsteindragon; 11. desember 2023 kl. 18:41.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Jeg har prøvd heroin 3 ganger, men sniffet det. Frister ikke å gjøre det igjen når det er så mye bedre og billigere med morfin og oxy.
Men hadde heroin vært det eneste som hadde gitt opioid-rus så ville jeg prøvd det igjen og igjen, ville ikke klart å ta det èn gang and thats it.

Klarer tho å holde meg til å ta kun 50 tabletter med oxy 30 mg per måned. Og bare så lenge jeg har råd til det.
Har man god råd så bør man aldri prøve noe av dette, for ikke mange som klarer å holde seg til et begrenset forbruk med bare viljestyrke alene. Og iallefall ikke bare en gang.

Nei takk sier jeg til heroin så lenge ett gram koster hele 800-1200,-
Vis hele sitatet...
Er det like «bra» å prøve det istedenfor heroin?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det like «bra» å prøve det istedenfor heroin?
Vis hele sitatet...
Bedre enn å ta Heroin som sprøyte iallefall
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Bedre enn å ta Heroin som sprøyte iallefall
Vis hele sitatet...
Aha, takk for svar!