Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 5241
Hva er det som gir den beste effekten av hasj?
Jeg har vært borti joint bøtte bong warporizer vannpipe og hooka.
Noen bedre røyke tips eller?
Det er jo helt individuelt hva folk anser som bra. Noen liker å bli slått i trynet av nikotinslegga, noen liker å få i seg mest mulig cannabis fortest mulig, mens andre liker å bruke litt mer tid på ritualet sitt.

Hvis du med best mener kraftigst, så er det bonger og teknikker som bøtte som funker best, og som forårsaker minst sløsing av røyk. Dette er perfekt for folk som synes det er viktig å tyne hver minste hasjsmule til det maksimale, og som ønsker å bli mest mulig beruset for minst mulig penger.

Men hvis du er ute etter den beste effekten i forhold til kvaliteten på rusopplevelsen, så er ikke brukerutstyret det viktigste, men renhetsgraden og sammensetningen av cannabinoider i hasjen du røyker. En joint kan også kanskje være fordelaktig, siden du da mye lettere kan justere inntaket etter hvordan du føler at cannabinoidene påvirker kroppen og sinnet ditt.
Sist endret av mentalmelt; 19. september 2009 kl. 03:39.
Vil si den sterkeste effekten oppnås ved spising eller drikking, dog litt saktere og mer snikende enn røyking. Så vil du få effekt fort er vel bong det naturlige valget. Ellers er jo en rolig joint en fin ting.
som mentalment sier, så er det noen som liker å få nikotinslegga i trynet. Men som jeg mener, så er det slik at med bøtte/bong så blir du mer intens-fjern, men varer ikke like lenge som joint. Om du røyker en god joint, så kommer det mer sigende, men varer lengre enn bong. Når du røyker bong så går du rett opp til platået, men holder deg ikke så lenge der før du daler ned igjen. Joint er helt motsatt.

Men det skal sies at det er til enhver hva de liker. Selv så liker jeg joint.
Er veldig glad i effektene som kommer når man spiser, men dette har veldig mye med set og setting å gjøre. Noen ganger passer en stille og rolig joint, andre ganger kan det være ålreit med et skikkelig knyttneveslag fra en bong. Vaporizer har jeg dessverre ingen erfaring med, men ser for meg at det kan være ålreit også.

Alt til sin tid, noen fasit er det iallefall ikke.
Funker best... 2-3 gode magadrag og vips!
Mitt inntrykk er at et par stapp på bøtta "slår hardest".
Har en kompis som endre opp nå nachspiel med Cypress Hill i Trondheim noen år tilbake, han røyka hele gjengen under bordet med bøtta. Etter det skal flere amerikanske artister kalle bøtta for "norwegian bong" eller "vikingbong".
Personlig fortetrekker jeg å starte med en J, og fortsette med et par hits på bongen etterhvert.
For meg har stemningen, sinnstilstand og setting vel så mye og si som selve ruseffektene, det setter standarden og leder "trippens" retning Trives best i trygge omgivelser med et par nære kompiser til stede, gjerne med masse munch og tv/tvspill.
De mest intense effektene jeg har hatt var fra å spise den, noen gram om gangen. Men det er nok langtifra mest økonomisk, og ikke spesielt godt. Det er ganske enkelt for sterkt.
Sitat av Stratops Vis innlegg
De mest intense effektene jeg har hatt var fra å spise den, noen gram om gangen. Men det er nok langtifra mest økonomisk, og ikke spesielt godt. Det er ganske enkelt for sterkt.
Vis hele sitatet...
Det faller deg ikke inn at kanskje grunnen til at det ble så sterkt, er at du spiste et par gram av gangen. Hvis du hadde røyket et par gram, ville nok det gitt deg en heftig rus også. Men da går det heldigvis over fortere, og man slipper å ha det jævlig for så lang tid av gangen.
Sist endret av exocytose; 21. september 2009 kl. 01:04.
Trådstarter
5 0
Jeg personelig liker Joint best men jeg vil eksprementere litt så jeg abre slang ut en tråd her.
Som overnevnt så er det litt mere kontrolert inntak og det er jo digg og kunne legge fra seg jointen og bare spade litt en og få i seg for mye før du merker noe go bare bli værre og værre.
NFFs husbedreviter
Jeg har etter en del års røyking fått en forkjærliget for vanngurgler...
Jeg syntes det smaker godt og effekten er god.
Det er et must å bytte vann ofte og å rense "brønnen" og rista ved gjevne mellomrom.
3.4 brønner etterhverandre er maks...
Sist endret av Dsverre; 22. september 2009 kl. 02:31.
▼ ... over en uke senere ... ▼
I går erstatta jeg flasketuten på 1.5L vannbongen med en hageslange som gikk til bunnen av en annen 1.5L flaske. Jeg har egentlig aldri opplevd makan, virka som om det ble enda mer avkjølt, pluss at det var mye mer plass. Kan bare anbefales
Sitat av minuteman Vis innlegg
I går erstatta jeg flasketuten på 1.5L vannbongen med en hageslange som gikk til bunnen av en annen 1.5L flaske. Jeg har egentlig aldri opplevd makan, virka som om det ble enda mer avkjølt, pluss at det var mye mer plass. Kan bare anbefales
Vis hele sitatet...

Hva mener du med det? Gi oss en liten guide?
Jeg har satt meg selv et mål om aldri å prøve hasj eller noe annet "sterkere" enn nikotin, men jeg har alltid vært nysgjerrig på om det hadde gått an å blandet hasjen men snus? Noen som har prøvd, og hvordan er effekten i forhold til å røyke det/spise det? :P
Sitat av ROFLCOPTER Vis innlegg
Jeg har satt meg selv et mål om aldri å prøve hasj eller noe annet "sterkere" enn nikotin, men jeg har alltid vært nysgjerrig på om det hadde gått an å blandet hasjen men snus? Noen som har prøvd, og hvordan er effekten i forhold til å røyke det/spise det? :P
Vis hele sitatet...
Cannabis kan også tas opp i slimhinnene, men da blander man ikke med snus m (noe som egentlig er totalt ineffektivt i utgangspunktet, jeg gjetter meg til at over 60% av nikotinet sitter igjen i snusen idet du spytter den ut)... Beste man kan gjøre da er å bare ligge noen oppsmuldrede biter under leppen og vente. Det krever en del spytt og tar litt tid. Effekten er omtrent som å spise det, men med mindre bakskeivhet.
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Effekten er omtrent som å spise det, men med mindre bakskeivhet.
Vis hele sitatet...
Dette er nok veldig individuelt, og kommer ann på mange andre ting enn inntaksmåte (cannabinoidsammensettning, total dose etc.)
Dette gjelder nå strengt tatt om man røyker det også, poenget her er at i de samme doser, med de samme typene produkt, vil det påvirke deg på en måte som ligner svært på oralt inntak.
At 60% av nikotinen sitter igjen i snusen når jeg spytter den ut, det tviler jeg egentlig på :P Nikotinet i en pris snus (varierer kanskje etter hvor mye du lemper oppi) gir seg etter 45 min, og med mindre du er en "pakker", spytter du ikke ut snusen etter 45 min... Dessuten er det mere smaken, enn selve nikotinet jeg er ute etter, en dag jeg var tom for snus, fikk jeg meg en 20-pack fra en kompis som hadde vært i sverige, men uansett hvor mye jeg røkte, manglet det liksom noe. Tror det er det at man er vant til noe under leppa med litt godsmak i ;P

Uansett, takker for svaret Tror jeg skal prøve det når jeg blir 80
det beste jeg vet er og smelte ett parr grammer inn i youghurten og kose meg:P tar jo 10-20 min før det funker men da funker det skikkelig også!:P
Teorien er omtrent den samme som når man trekker te. Man kan la det stå og trekke i en halv evighet, og allikevel rekker som regel teposen til en kopp til. Og da må du også tenke på at en tepose ligger under vann, vannet flyter igjennom posen og får med seg ut mesteparten av virkestoffene, slik er det ikke under leppa, hvor det er betydelig mindre løsemiddel (spytt) og ... turbulens?

Og det er greit nok at du ved snusing er interessert i en smakfylt klump under leppa, men det er ikke akkurat hva man er ute etter når man smuldrer hasj og har det under leppa. Det var derfor jeg sammenlignet de to sammen, for å påpeke at det er forskjell på hvordan man bruker de to tingene, noe som gjør det å "snuse" hasj en anelse annerledes enn å slenge en pris under leppa.
Jeg suns joint er best. Det er liksom noe spesielt med og mekke seg en fin og feit joint sammen med fin musikk og nyte den etterpå. Det jeg også liker med joint at jeg kan ha den en hel kveld. Blir jeg for stein slukker jeg bare gløden, legger den på kanten av askebegeret og fyrer når jeg får lyst på mer
Poenget mitt var: Hvis du blander et gram eller to (må inrømme at jeg ikke har peiling på hvor mye man pleier å bruke ) i en pris snus, så vil du etter hvert ha svelget mesteparten av snusen, og dermed også en del av hasjen, dermed vil du få både effekten av å spise det, og den fra å ha den under leppa, am I correct?
Liker best Bong, men siden jeg ikke har egen bong blir det som regel joint.

Liker joint på fest, og bong på røykekvelder med kompiser.
Bra å veksle på også
Sitat av ROFLCOPTER Vis innlegg
Poenget mitt var: Hvis du blander et gram eller to (må inrømme at jeg ikke har peiling på hvor mye man pleier å bruke ) i en pris snus, så vil du etter hvert ha svelget mesteparten av snusen, og dermed også en del av hasjen, dermed vil du få både effekten av å spise det, og den fra å ha den under leppa, am I correct?
Vis hele sitatet...
Hvis du blander hasj i en snus vil du antakelig ta opp noe av virkestoffet i munnen, og noe i fordøyelsessystemet ditt, ja.
1-2 gram blir en veldig stor klump å ha under leppen, og 2 gram er en relativt stor dosering om man er uerfaren med cannabis.
Ok ;P har som sagt ikke peiling, så jeg tror ikke jeg prøver det Har liksom satt meg et mål om å unngå alt slikt :P No offense (sa jo forsåvidt at jeg aldri skulle prøve snus eller røyk også... menmen, ung og dum x))
Hjemmelaget hooga.. Teorien er enkel, keramikk form(det du lager lasagne med etc) blås luft i en plastbose knytt posen sammen og plasser den midt i formen, putt jord over, kjør en avkappet flaske eller et rør av noe slag inn i jorda(inntil posen). Spray på med vann og lag 2 hull et til pipa og et til fingeren(samtidig som det vanner jorda slik at den blir leire aktig tar du ut posen, stikk hul på den og dra den ut. Putt dette så i fryseren. La dette fryse, etter 4-5 timer skal det være hardt som stein. Klar til bruk
Sitat av Yooper Vis innlegg
Hva er det som gir den beste effekten av hasj?
Jeg har vært borti joint bøtte bong warporizer vannpipe og hooka.
Noen bedre røyke tips eller?
Vis hele sitatet...
noen som har noen erfaring fra winnertip weed?lurer på om filteret tar noe av effekter?

vannpipe må hindre de små håra i lungene fra å bli svidd vekk som tobak røyken gjør antakelig?

mm
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Sitat av speedy902 Vis innlegg
det beste jeg vet er og smelte ett parr grammer inn i youghurten og kose meg:P tar jo 10-20 min før det funker men da funker det skikkelig også!:P
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør du det? Varmer du youghurten også? Eller smelter du hasj i smør og blander i youghurt? eller...?
Sitat av drfeelgood Vis innlegg
noen som har noen erfaring fra winnertip weed?lurer på om filteret tar noe av effekter?
Vis hele sitatet...
Hvis du tenker på en city kan du poke eller dra originalfilteret ut, og erstatte med sammenkrøllet papp i samme lengde. Bomullsfilteret tar nok vekk litt mer enn ønsket.
Jeg kan føle blodomløpet i kroppen etter røyking. Sitter jeg, og tar hue bakover og venter litt med øynene lukket, og tar hu sakte opp igjen får jeg en skikkelig ''trippy'' følelse. Det er helt vilt. Er det noe navn på dette? eller noen som vet hva som skjer?
Sitat av Dsverre Vis innlegg
Jeg har etter en del års røyking fått en forkjærliget for vanngurgler...
Jeg syntes det smaker godt og effekten er god.
Det er et must å bytte vann ofte og å rense "brønnen" og rista ved gjevne mellomrom.
3.4 brønner etterhverandre er maks...
Vis hele sitatet...
Akkurat som jeg skulle skrevet det selv. Glass er favoritten. Bytte vann mellom hvert trekk, vaskesk hver kveld og desinfiseres med klorin 1 gang i uka.

Jeg bløtlegger også tobakk i en skål over natta, og skyller den godt før tobakken får seg et par timer på 70 grader i stekovnen. Så slepper man den stygge smaken av tobakk :P
Sitat av coltBORD! Vis innlegg
Akkurat som jeg skulle skrevet det selv. Glass er favoritten. Bytte vann mellom hvert trekk, vaskesk hver kveld og desinfiseres med klorin 1 gang i uka.

Jeg bløtlegger også tobakk i en skål over natta, og skyller den godt før tobakken får seg et par timer på 70 grader i stekovnen. Så slepper man den stygge smaken av tobakk :P
Vis hele sitatet...
blander alle med tobakk?kan du ikke bare legge en liten klump i pipa og brenne den?

noen år siden jeg testet dette nå,det var blandet med tobakk

ingenting i veien for å kun bruke svarting i pipa vell?

vil ikke bli avhengi av tobakk igjen
Det går helt bra å røyke cannabis rent. Det er smak og behag, finn ut hva du liker best.
Jeg røyker mest uten. Det er deiligere. Men hvis jeg vil ha det morro med røykringer hiver jeg oppi litt tobakk ^^