Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 763
Hei

For det første er jeg veldig "noob" i dette, så vennligst ikke le av meg

Jeg kjøpte for en stund siden ett asus ati 9800xt kort som jo også har tv-inn og ut. Det jeg trenger hjelp til er hvordan fungerer dette? Jeg fikk med en asus vivio sak som kobles til pc`n (dette har jeg klart ) Det er her problemet mitt oppstår. På denne "dingsen" står det S-vid inn, comp inn (hvit), s-vid ut og comp ut (gul). I brukermanualen står det igenting om hvordan dette skal gjøres, bare hvordan software`n skal brukes. Det jeg da ikke får til er; hvor skal jeg plugge kablene. Jeg har testet dem på tv`n men det kommer ikke noe bilde eller noe. Mangler jeg noen kabler som disse igjen skal settes inn i eller er det feil kontakt på den andre siden av kabelet? Er det noen som har peiling og kanskje har en newbie forklaring med kabeltype etc? (gjerne med tegninger )

Icewave
Hva er det du skal gjøre da? importere film fra et videokamera eller skal du se filmer du har på pc-en på tv-en?
hvis du vil ha tv inn på pc'en så nytter det ikke med et skjermkort tror jeg... da må du nok ha tv-kort.

http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10419

her
zalaam; jeg vil kunne se tv på pc`n og ta opp der.....
S_Cwirl; det står både i bruksanvisningen og andre steder at det funker med det kortet. Har også programmet som tar opp og viser tv-programma. Det som ikke funker er å få koblet det riktig til....
▼ ... over en måned senere ... ▼
Så lenge skjermkortet har TV-in så fungerer det som et tvkort...

Upraktisk med kompositt inn, for da må du ha en overgang fra vanlig antennekabel til kompositt, og det jeg veit om kompositt er at du ikke kan ha lyd og bilde gjennom samme kabel... Mitt kort har antenne inn (lyd og bilde) så jeg bare plugger det i tv tuneren på skjermkortet og vips, bilde. utgangene trenger du bare å bruke om du vil at pc bildet skal vises på tv`n.

Loffen
Hmm, er kortet ditt et såkal AIW (all-in-wonder)? Mener det er kun slike skjermkort som har innebygd tv-tuner. Dte er forksjell på video-in og tv-in...
Det er ikke mulig å få en direkte overgang fra vanlig antenne (RF) signal til video (CVBS) signal, man må da bruke en eller annen form for "omformer".

Til dette er en videospiller grei, man bruker da tunerdelen i videoen til å stille inn kanalene og velge mellom dem, fra videoens EURO-1 (Scart) utgang til kortets HVITE Phono plugg kan man da ha en (video) kabel.
Du bruker da videospilleren til å skifte kanal med, og så kan du ta opp o.l. på PC'n. Du kan for den saks skyld bruke en Satelitt-tuner eller kabeltuner på samme måten.

9800XT kortet har ikke innebygd tuner, er altså ikke et AIW kort, men har VIDEO INN...
Sist endret av [securitymember]; 10. september 2004 kl. 23:55.