Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3658
Heisann. Jeg har et bad der jeg har koblet baderomsviften på lysbryteren. Om jeg hadde vært klok så hadde jeg tatt en bryter til baderomsviften og lyset. Problemet er at når jeg f.eks er på badet på natten så bråker viften så mye at den vekker enkelte i huset jeg bor i. Har forsåvidt ikke bruk for den viften - så da lurer jeg på: Er det en enkel måte å forhindre at viften går på? Noe apparat som kan forstyrre elektroniske signaler? Hva som helst? Setter pris på innspill.
kan du ikke bare montere en annen bryter? En med to knapper på f.eks.
Sitat av Odd Vis innlegg
kan du ikke bare montere en annen bryter? En med to knapper på f.eks.
Vis hele sitatet...
Nei det kan han ikke!

Når man formulerer slike spørsmål som "Noe apparat som kan forstyrre elektroniske signaler?" så betyr det at trådstarter ikke er kvalifisert til å gjøre koblinger selv, men skal heller få tak i en kvalifisert elektriker.
Tror ikke du kan bytte bryter da du må ha 2-polet bryter til lyset.
Du kan vippe ut bryteren og koble fra ledningene til vifta. Da vil den aldri gå.
Uvaksinert 👍
Jeg ville koblet på en dings som forsinker tilkoblingen slik at hvis man er på dass i 5 minutter så slår den seg på, men ikke hvis man er der i 4,5 minutt. Slike dingser finner man på elfa.se, ta gjerne en dings som holder den på i en del minutter når den først har startet, men det krever jo da at dingsen monteres ved bryteren og ikke på vei eller hos vifta for en slik dings som holder den på en stund krever jo strøm hele tiden. Men vil nok anbefal at TS tar kontakt med en dingsmester som fikser dette for det virker ikke som han er helt oppegeående på dingser.
Sist endret av daffe; 20. januar 2017 kl. 11:21.