Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4101
Skal ut å reise snart, og lurte i den forbindelse på noen tips om gode ideer til hva man kan gjøre når man reiser alene og ligger på stranda og skal bade. Jeg tar minimum med meg kontanter og hotell-kort, og jeg har ingen lukkbare lommer på badebuksen.

Noen som vet hvor man kan få kjøpt vanntette oppbevaringslommer som man kan legge på innsiden av badebuksen, eller eventuelt som du kan feste til kroppen, slik at man kan ha med mobil også?
Et triks er å grave det ned i en plastpose under håndkleet ditt. Hvis man er litt diskret, er det få som gidder å grave i sanda i offentligheten. Bare pass på å legge noe oppå håndkleet igjen, det er kjipt om det blåser bort og du ikke finner igjen posen din ��
Kjøp en badebukse med lommer? Koster deg typ en hundrings... så kan du ziplocke eller tube penger, kort og whatever uten problemer.
hvis det er bar i nærheten legg det igejn der,
Joda, har tenkt på det å grave ned i sanden, men litt skummelt hvis noen får det med seg, og samtidig holder kontrollen på deg i vannet.

En ziplock pose føler jeg ikke er tilfredstillende vanntett, da det kan bli hull/den kan åpnes hvis du er uheldig.

Tenker det beste er å gå for en litt mer robust vanntett pose, og ordne en badbukse med glidelås. Noen tips om slike vanntette poser som kan kjøpes i Norge(ikke nett), det selges vel for mobiler og lignende.

Har funnet denne, men hadde vært kjekt med noe litt mindre til bare kort og kontanter.
Sist endret av trikker95; 19. januar 2017 kl. 22:58.
Du kan kjøpe slik vanntett plast-beholder til å henge rundt halsen. Selges på de fleste badesteder. Kanskje også i suvenirbutikker.
Et annet gammelt triks, er å tømme en solkremolje-tube for kremrester, vaske den godt m såpe innvendig og tørke den.
Deretter legger du verdisakene; kæsj, kort, hotellnøkler i denne og dytter kanskje noe tørkepapir nedi til slutt for å fylle ut tomrom og unngå rassle-lyder.
Denne flasken kan ligge åpenlyst på/ ved badehåndkleet ditt mens du er uti vannet.
Evt tjuvradder vil heller leite etter dyre solbriller blant tingene dine mens du er borte, enn ei brukt oljeflaske helt uten verdi for andre enn deg... :-)
Lykke til på badeferien!!
Hva med en som denne? https://komplettfritid.no/search?q=Plano+Vanntett+Boks

Jeg har denne selv og den ER vanntett, ingenting slipper ut og ingenting slipper inn. Jeg har mistet den i vannet flere ganger og den virker hermetisk lukket.
Sitat av U.S.Marshall Vis innlegg
Hva med en som denne? https://komplettfritid.no/search?q=Plano+Vanntett+Boks

Jeg har denne selv og den ER vanntett, ingenting slipper ut og ingenting slipper inn. Jeg har mistet den i vannet flere ganger og den virker hermetisk lukket.
Vis hele sitatet...
Den der så veldig fin ut, men har dessverre ikke tid til å bestille på nett, må få kjøpt det i fysisk butikk i løpet av nærmeste dagene.

Mange andre gode tips her, men ønsker å ha det på meg for å være 100% sikker.
Sist endret av trikker95; 20. januar 2017 kl. 11:24.
Rumpetaske, ziplock og et par plastposer burde gjøre susen hvis du ikke er hypp på å legge fra deg noe på stranda.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Spørre noen i nærheten om de kan følge med har vært min foretrukne strategi. Fungerer selvfølgelig ikke spesielt bra hvis ikke det er noen i nærheten, og er kanskje risky hvis man skal være lenge uti. Å ikke ha med seg så mye er også alltid smart. (Har alltid et reservekort liggende på hotellet.)